Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Pentru ca alea de la dezmembrari sunt originale si pentru ca nu te-ai interesat intai sa vezi cat e piesa noua si ai cumparat-o direct de la dezmembrari.

Alta data vei stii ce-ai de facut inainte sa cumperi o piesa S-H. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nuu, la magazin auto am gasit cu 180 Ron noi dar nu stiu ce firma erau.

La dezmembrari am gasit cu 200-250 Ron perechea originale.

La un alt parc de dezmembrari am gasit cu 100 ron perechea dar erau de Golf 4 scurt si eu am variant deaia nu stiam daca se potrivesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce imi recomadati? Sa le iau Second originale sau noi NoName?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La magazin sunt aftermarket si sunt mai ieftine. Dezmembrate iti da originale de pe vreun vw dar nu iti recomand. Noi chiar si aftermarket tin mai mult decat unele de pe o masina care cine stie cati km a facut cu ele si pe ce drumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kayaba excelG 210bucata pe spate sau monroe la 190bucata...sachs NU;am avut si au cedat fara motiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de KYB, holbati-va sa scrie made in Japan... cele de Spania sint facute de romani plecati la munca :)

Eu mi-am luat-o ...si cu amortizoarele si cu flansele KYB...sper ca macar arcurile sa tina mai mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca arcurile sunt lasate si nu sunt rupte am eu solutia, defapt si eu am inaltat-o cu inaltatoare de 1 cm dar se paote pune si 2 sau mai mari..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea care s-au lasat deja nu mai au elasticitatea ok...sint mai moi...la mine de ex era diferenta de vreo 2cm intre noi si vechi...

Pe cele vechi inca le mai am...cine le vrea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am aflat si eu saptamana asta ca ar trebui sa schimb telescoapele fata. Acum ma gandesc ca daca tot fac o investitie sa iau si inaltatoare sau cum se numesc si sa-mi inalt putin masina pe drumurile astea proaste. . . Peste tot toata lumea vorbeste de piese OEM... acum de ex eu nu prea inteleg... OEM si aftermarket... de ex daca intru pe siteuri de piese nu o sa gasesc nicaieri un telescop sa scrie Skoda pe el si gata sa stiu suta la suta ca e skoda si nu voi avea probleme. Intrebarea mea este ce telescoape imi recomandati? (Mecanicul mi-a is Sachs ,, ulei gaz'' , baiatul de la service care din cate stiu eu stie cate ceva a zis Bilstein ca oricum is aceeasi calitate ca Sachs si is mai ieftine iar cei de la Skoda Bacau cand le-am zis ca nu am un buget prea mare au zis ca ei monteaza si Monroe daca dau comanda).

 

Acuma ca sa nu fiu nevoit sa le schimb inntr-un an din nou recomandati-mi va rog ce amortizoare, flanse si rulment amortizoare sunt mai bune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data pe fata am mers numai pe KYB ...arc, amortizor, flansa...mi-am luat-o cu amortizoarele...schimbate dupa 1luna pe garantie...

Flansa pune pe original...sant  putin mai scumpe...

Pe spate am mers pe arc KYB amortizor SACHS...

E putina loterie la piesele astea :) si nu numai...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai de aia sunt asa nelamurit... Unde gasesc si eu un magazin sa imi dea piesa pe ,, original'' ... Unde gasesc si eu piesa de skoda sa scrie skoda sau vw pe ea? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam la orice magazin de piese auto mai serios ar trebui sa-ti poata aduce piese pe original. De preferat ar fi sa ai tu deja codurile, pentru ca sunt unii care nu stiu sa caute. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emile nu stiu cum e in Petrosani dar pe aici la reprezentanta preturile sant umflate cu pompa :)

BigSAL : vad ca esti pe aproape...daca nu gasesti local, ai drum prin Iasi pot incerca sa te ajut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai noi nici nu avem reprez .Dar cand facem cate un drum ne mai bagam si acolo si sa sti ca am vz diferente la calitatea pieselor si cu cod OEM pe ele fata de reprez.unde apare si sigla vw audi incriptionat .Acu cine lucra in domeniu ne poate lumina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are experienta -ma refer in primul rand la vanzatori- stiu ce si cum... 

Eu am patit-o si intr-un sens si in altul...sa iau piesa originala (produsa de firma X, scris pe piesa) si sa fie mai buna decit piesa luata AM de la aceeasi firma producatoare...

Dar si sa fie la fel de buna si mai ieftina...mai ieftina cu ~30%...

Depinzi foarte mult de cine vinde...daca e "vanzator de paine" cum le zic eu atunci ai toate sansele sa platesti si mult si pt piese proaste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, mersi mult de lamuriri maine chiar o sa vorbesc cu vanzatorul... In legatura cu asta ... vanzatorul a zis ca tre sa fie pe gaz ca is mai bune, el mi-a recomandat febi iar mecanicu a zis sa iau Sachs ,, ulei - gaz'' . . . sa inteleg ca cele pe gaz au automat si ulei in  ele si de aceea a folosit mecanicu sintagma ulei - gaz sau nu stie vanzatorul, deoarece a zis ca are pe gaz sau pe ulei si i-am zis nu domle pe ulei-gaz si a zis Da, da pe gaz vrei sa zici....  :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer eu amortizoare tip "ulei-gaz" n-am auzit

sunt amotizoare pe ulei si amotizoare pe gaz, combinate nu stiu sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bigsal, pe fata platforma golf 4 are amortizoare pe ulei. Pe spate pe gaz.

 

Acum, desi o bucsa, o garnitura, o bobina, o bujie eu recomand intotdeauna pe oem ( pt ca diferentele sunt de ordinul a max cativa zeci de ron intre oem si aftermarket), chiar daca sunt ceva mai scumpe.

Insa nu acelasi lucru il pot recomanda si pt amortizoare, distributie, pompe si alte chestii f scumpe. Decat doar daca te dau banii afraa din casa.

 

Pt ca, spre exemplu o clapeta de acceleratie nou nouta oem din reprezentanta costa 1900 ron, de unde cu reducerea de fidelizare ti-o dau cu 1700.

 

Aceeasi clapeta, ( sunt facute de vdo spre exemplu) cumparata de mine de la volksparts de pe forum, m-a costat nou nouta doar 800 lei.

O diferenta imensa pt aceeasi piesa pana la urma, identica vizual in cel mai mic detaliu. Pana si bavura de la presa sau matrita de turnare seamana intre clapeta originala si acea aftermarket.

 

Revenind la oile noastre, se stie ca vw nu fabrica piese. Astfel incat, la cele scumpe daca nu-ti permiti oem ( care totusi au avantajul fata de aftermarket ca sunt ceva mai bine triate pe linia de productie) trebuie sa mergi pe producatorul care fabrica de fapt piesa oem.

 

Cum la bucse e vorba de trw, lemforder, in cazul amortizoarelor vorbim de Kayaba si Sachs.

Si Monroe fabrica pt prima echipare si se poate sa fi fost puse si pe masini din gama vag. Dar nu bag mana in foc.

Oricum, sunt buni oricare dintre cei 3 de mai sus. Desigur, exista diferente de pret intre acesti 3 producatori, ordinea in sens descrescator al pretului fiind Kayaba, Sachs si Monroe.

 

Bilstein sunt orientate spre sport si nu iti recomand decat daca toata masina e gandita pt sport si va si merge pe drumuri f bune.

 

Apoi, si kayaba spre exemplu fabrica mai multe variante precum Premium, excelg.

Cele premium sunt gandite sa fie echivalente cu cele oem in materie de comportament. Si sunt pe ulei.

Cele excelg sunt pe gaz si sunt ceva mai tari.

Personal, iti recomand sa-ti cumperi echivalenta pt ce ai tu pe masina. Pt ca si cele premium au mai multe coduri.

 

Insa, ca in orice achizitie sunt si riscuri.

Se poate nimeri un lot prost, pot fi pbme multiple ( manipulare defectuoasa, stocare necorespunzatoare etc)

 

Eu am toate amortizoarele schimbate.

Pe fata le-am schimbat la Roatanel, inspre Metro, si mi-am pus Kayaba Premium fabricate in Spania. 2 ani de atunci si fara pic de pbme. Am stat langa mecanic cand au fost montate, totul curat si f bine lucrat.

 

Pe spate am Sachs pe gaz, nu mai stiu exact modelul insa sunt tot asa echivalenta oem a ce am avut original pe masina,

 

Toate au fost comandate pe baza vin-ului masinii dupa ce vanzatorul s-a asigurat ca cel aftermarket e perfect compatibil cu codul amortizorului original.

 

Cele de pe spate le-am schimbat la un prieten ce lucreaza la Togaserv. Tot acolo mi-am schimbat si placutele si discurile de pe spate.

La fel, stat langa mecanic si inspectat operatiile pas cu pas. Nu am avut ce le obiecta nici lor, totul facut ca la carte.

 

Daca flansele amortizorului sunt vechi trebuie musai si acestea schimbate.

Daca protectia antipraf a amortizorului e crapata sau rupta trebuie schimbata si aceasta ( burduful ce vine peste amortizor).

 

Ca si preturi nu mai tin minte, insa in jur de 600 lei pe fata si 300 pe spate doar amortizoarele.

Ceva in genul.

 

Plus manopera care nu a costat f mult la Roatanel, la cei de la Togaserv fiind inclusa.

 

Important e sa se comande pe cale oficiala si sa speri ca acel amortizor ce iti va veni va fi dintr-un lot bun.

 

Kayaba are facilitati de productie in multe tari, de curand au intrat vad si in Romania si nu este exclus ca in viitor sa se fabrice si la noi amortizoare.

Insa, atat timp cat ele vin pe cale oficiala teoretic nu ai de ce sa-ti faci griji.

Desgur, la inceput va trebui sa menajezi masina, sa nu te bagi in gropi cu ea, sa mergi mai finut. Daca le bruschezi de la inceput e posibil sa-ti pice mai repede.

Mie mi-au recomandat in primele sute de km sa merg frumos si dupa aceea pot sa abordez curbele si drumurile rele mai in forta.

 

Daca ai nelamuriri iti stau la dispozitie.

 

Bafta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un cod pentru bucsa plina  bascula de la cupra.Am inteles ca merge montata si la golf4.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce parere aveti de amortizoarele bilstein? Oscilez intre kyb si bilstein pentru un golf 4 1.9 

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce caracter doresti de la masina. de obicei Bilstein sunt orientate spre sport, KYB are si echivalente opem insa si mai tari, sportive.

 

Eu pt golful obisnuit, cu motoare normale sa le spun asa din punct de vedere al puterii, as merge pe echivalentele oem, deci KYB. Pt cei ce doresc sport si performanta maxima insa au si un motor potent, as merge pe Bilstein.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce caracter doresti de la masina. de obicei Bilstein sunt orientate spre sport, KYB are si echivalente opem insa si mai tari, sportive.

Eu pt golful obisnuit, cu motoare normale sa le spun asa din punct de vedere al puterii, as merge pe echivalentele oem, deci KYB. Pt cei ce doresc sport si performanta maxima insa au si un motor potent, as merge pe Bilstein.

Mersi pt. raspuns. Nu ma intereseaza sport... si sa aiba garda cat mai sus. Unii zic kyb, altii zic bilstein argumentand ca amortizoarele kyb nu mai sunt ce au fost.

Modificat de wasssu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde. Pana la urma nimic nu mai e cum erau odata.

Dar sunt pareri si pareri, depinde si de noroc.

 

Insa daca masine e ;asata f mult poate fi de la arcuri, pana la urma ele sunt responsabile de garda, nu amortizoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!