Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Am reusit si eu sa schimb amortizoarele spate, erau cele OEM pe masina si au rezistat 160000 km cel de pe stanga era terminat, celalalt era mai ok. Le-am schimbat cu unele Bilstein + flansele marca topran + protectiile , spatele e mult mai rigid si se simte altfel. Deocamdata multumit de ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri am schimbat amortizoarele pe spate, impreuna cu flansele si kitul de protectie.

Cele originale le-am avut timp de 164035 km, mai tineau daca nu luam o groapa de toata frumusetea.

Am optat pt Sachs Super Touring, pe gaz normal, la gofl 4 telescoapele de pe spate fiind pe gaz, iar cele de pe fata pe ulei.

Am optat pt Sachs pt ca desi pe fata am pus acum 15.000 km Kayaba, am zis ca pe spate pot face unele mici concesii, iar Sachs-urile erau mai ieftine decat Kayaba cam cu 60 lei/bucata.

Toata chestia cu Sachs e sa fie din sursa sigura, pentru ca din pacate pe piata sunt si marfuri contrafacute.

Ale mele vad ca sunt produse in Germania.

Kayaba, e tot producator de prima echipare, momentan fabrica in Spania si din punctul meu de vedere sunt foarte bune.

Doar atat ca sunt putin mai scumpele decat unele modele echivalente ale altor producatori.

Monroe spre exemplu, pe spate, costa fata de Kayaba cu 90 ron/buc mai putin.

Dupa schimb, spatele se simte la fel de confortabil, doar ca am mai multa stabilitate in curbe.

Insa, mentionez ca nici cele originale nu erau moarte, mie imi facea amortizorul de pe dreapta, iarna, la sub -10 grade un cloncanit ce ma enerva.

Cu siguranta insa, cu masina incarcata la trecerea peste denivelari o sa fie mai rigida si nu o sa simt acel mic balans care il simteam inainte.

Oricum, m-as bucura sa ma tina acestea noi macar jumatate cat m-au tinut acestea originale.

150.000 km cu cele de pe fata, 164.000 cu cele pe spate, asta in conditiile in care si-au dat duhul intr-o groapa imensa din carosabil, e ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut colegi,se parca ca telescoapele mele si-au facut datoria timp de 10 ani si 148000km asa ca vreau sa le schimb.Aproximativ cat ar costa telescoapele fata-spate pentru Bora?Ceva marci bune ca pe drumurile noastre... :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu le am pe ale mele de 9 ani si 180000 km, alea originale. M-am uitat si eu la preturi, marca kayaba te costa undeva la 1000 de lei toate 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, dar cele fabricate de BILSTEIN ce spuneti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine dai diferenta pana la un producator care oricum echipeaza OEM vw-ul

adica sachs si monroe

la T5 pe spate am avut monroe pe ulei si am pus sachs pe gaz, daca mai rezista inca 300.000km sunt super multumit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La T5 te-au dus atata pentru ca ruleaza masina pe international din cate am inteles eu de la tine. Are articulatie buna T5-ul ca la cum merge tata cu masina prin gropi, inca n-a inceput sa bata dupa 70.000 de km de viata. E pacat la dubele astea de generatie noua ca masa utila nu e chiar asa mare. Spre exemplu, am pus in spate la T5 un bazin cu 1tona de apa menajera si a cam pus-o pe burta.

In legatura cu subiectul, eu recomand Sachs Advantage in continuare. Sunt foarte multumit de ale mele, desi e ciudat ca pe loc masina se apleaca foarte usor de bot daca ma las pe ea, insa nu isi face balans. Cred ca trebuie sa schimb si arcurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,multumesc pentru raspunsuri.Deci trebuie sa aleg intre Sachs si Monroe. Puteti sa imi dati un site de unde sa cumpar?Sau iau legatura cu colegul nostru volksman?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Ieri am schimbat protectiile la amortizoarele spate, erau varza marca EKT, si protectiile si flansele(EKT). Flansele sunt bune.

In ceea ce priveste amortizoarele marca SACHS originale, cel de pe stanga mai merge putin, iar cel de pe dreapta nu mai revine tija(deci e dus). Trebuie sa fac rost de bani sa le schimb.

Aici am vazut cum se testeaza

O sa iau ceva gen KYB sau SACHS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare... am citit ce ati scris voi in topicu asa si as avea cateva intrebari ca sa ma lamuresc si eu ... si eventual sa stiu daca schimb amortizoarele\telescoapele. ceea ce am observat la golful meu .. este ca .. la limitatoarele alea de viteza... bumperele alea de pe sosele... cand trec cu fata.. se aude fasaitul aceale al telescoapelor care cred ca sunt pe gaz ..cele de pe fata inseamna ca ar trebuii sa fie ok... problema este cand trec cu spatele nu se aude acvel fasait... ba mai rau se aude un ddaanngg... ca si cum nu ar avea telescoape. ca si cum nu ar avea suspensie.. Cum as putea verifica exact si pe cele din fata? Ce tip de amortizoare sa cumpar sa fie bune.. nu vreau sport sau alte nebunii vreau sa nu se mai auda ddaanngguu ala ... nu mai spun cand trec pestre vro cale ferata zici ca se rupe masina...astept sa imi dati si mie cateva sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus pe fata Bilstein...in cazul meu cred ca a fost alegerea ideala,fac cam 8tkm pe an,majoritatea in Bucuresti si le-am luat la pret de Alko .Spre marea mea mirare masina a devenit foarte ferma.

@beetle-zgomotul pe spate se datoreaza mai repede bucsilor de la punte.Daca ai peste 150tkm cu amortizoarele ei merita schimbate,chiar daca iei amortizoare mai ieftine dar macar sunt noi.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o sa schimb si eu amortizoarele

As vrea: fata SACHS Advantage

spate KYB Gas A Just

amandoua sunt pe gaz, bineinteles cu tot cu flanse si rulmenti noi.

Dar totusi am o retinere su cele Sachs de pe fata. Am tot citit si toata lumea vede KYB mai bune decat SACHS. As avea varianta pentru fata de la KYB - Excel G.

In ambele variante pretul se invarte in jurul valorii de 1000-1200 RON

Ce parere aveti?

Modificat de koko26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am Sachs pe fata de peste 40.000 de km si sunt foarte bune. Le-am combinat cu bucse pline la bascula de la Cupra si un artificiu la bucsele barii stabilizatoare si sunt foarte ok. Si inainte sa schimb bucsele astea erau ok, dar fiind bucsele vai de capul lor, incepuse sa se ridice mult masina de bot la accelerare. Acum abia se mai simte ca da sa se ridice chiar si la plecarea de pe loc. Masina e un Leon 1M 1,6 16v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja am cumparat bucsele pline de cupra, o sa le pun si eu + flanse + rulment SACHS.

Masina mea are 185000 km. Se dusesera protectiile amortizoare(SACHS-originale) spate, si cand le-am schimbat am verificat si amortizoarele, sunt praf, si asa m-am hotarat sa schimb tot la suspensie.

Multi zic ca ar fi mai bine daca am pune pe fata amortizoare pe ulei.

Modificat de koko26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un test de amortizoare (gratuit) si iesit ~60% ..zic cei de la service destul de periculos si ca ar trebui schimbate cand lucreaza pe la 70%... iar ca pret 299 Sachs + 55 flansa si rulment + 1h de manopera ptr fiecare. Pare ok? Sau sa astept pana la primavara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat 250 de lei pe Sachs Advantage prin toamna lui 2010 si mi s-a parut ca am platit mult atunci, mi se pare exagerat pretul asta de 300 bucata pentru un amortizor. Ori mai cauti, ori vorbesti cu colegii dudu1307 sau Volksman si vezi daca poate vreunul sa-ti trimita piesele prin curier.

Eu nu prea am incredere in amortizoarele pe ulei. Eu tot stau cu impresia ca daca mi-as pune asa ceva pe masina, iarna s-ar intari foarte tare datorita uleiului care devine mai vascos din cauza frigului. Asta e doar parerea mea si e foarte posibil sa ma insel amarnic, dar eu prefer sa am stabilitate cat mai mare pe drumurile patriei, unde nu o singura data am fost fortat sa bruschez volanul la peste 100 de km/h. Si cu amortizoare pe gaz, bucsele pline si bucsele de la bara stabilizatoare noi, si capete de bara noi pot face asta mai in siguranta decat cu bucsele normale si capetele de bara originale ale masinii. N-aveti idee cat de compacta devine masina dupa ce puneti bucsele de Cupra, sa nu mai zic si capetele de bara daca cele vechi erau duse cum a fost cazul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adio13-vezi ca in rubrica dedicata comerciantilor gasesti la pret mult mai bun,unii din ei la comanda de peste 400 ron ti le trimit acasa gratuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sachs, kyb, monroe sau bilstein?

Pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@koko26,pai in 24 de pagini cat are topicul asta nu pareri au fost?au fost persoane care au pus sacks si au tinut 2 luni,sunt care au mers mult si bine,sunt care au pus monroe si au avut probleme,sunt care merg de ani de zile cu monroe si nu au nici cea mai mica problema.eu personal am schimbat si am pus monroe reflex de care sunt f multumit pana in prezent si ca pret si referitor la confort,iar ca durabilitate sper sa tina cat mai mult.am 1 an cu ele.

Modificat de neag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am comandat kyb excel pe fata si kyb gas ajust pe spate

cu toate nebuniile: flase, rulmenti, tampoane, protectii

sper ca am facut o alegere buna, sa vedem dupa montare

mai vreau sa fac schimbul la bucsele mari, am luat de cupra(lemforder).

lichidul de frana si servo le mai schimb ca nu au fost schimbate pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

A auzit/folosit cine vrun produs de la sct germany,trebuie sa schimb amortizoare de pe fata si m-am interesat si i-am gasit pe ei,sunt destul de ok la pret.

Mersi,

o seara buna in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca o intrebare,daca schimbi amortizoarele si arcurile sunt ok,ar trebui schimbate si flansele la arcuri??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansele sunt la amortizoare nu la arcuri si da se schimba, cauciucul lor e vechi si chiar daca nu par terminate, o sa isi dea duhul imediat cu amortizoarele noi si mai platesti inca o data manopera. Ai putea sa le pastrezi doar daca le-ai schimbat recent, daca nu ar fi recomandat sa pui altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansele sunt la amortizoare nu la arcuri si da se schimba, cauciucul lor e vechi si chiar daca nu par terminate, o sa isi dea duhul imediat cu amortizoarele noi si mai platesti inca o data manopera. Ai putea sa le pastrezi doar daca le-ai schimbat recent, daca nu ar fi recomandat sa pui altele.

Ma uitam pe un site de piese auto,sa stii ca exista flanse al arcuri nu numai la amortiozare,acum am aflat si eu,uita-te aici :

http://autokarma.ro/Produse.aspx?TipautoId=25223&GrupaId=9&Subgrupanume=Flansa%20arc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea se folosesc la masinile cu echipare "drumuri grele" ca sa inalte garde la sol.Cand vei da jos telescopul va iesi si arcul si vei vedea doar flansa din capul amortizorului...nu prea sunt masini echipate cu pachet "drumuri grele" standard.Una din 10 daca am vazut sa aiba asa ceva.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!