Jump to content

Avans Injectie


enrico
 Share

Postare recomandată

Cauzele posibile sunt mai jos

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17656/P1248/004680

Acum să le luăm pe rând:

- Start of Injection Timing Regulation not OK

Aici nu sunt probleme pentru că se vede că avansul este ok

- Injection Pump Control Range blocked/dirty (e.g. by Metal Particles)

- Wiring/Connectors from/to Injection Valve (N108) faulty

Astea două le tratăm la pachet pentru că este foarte posibil ca problema să se învârtă în jurul solenoidului N108. Ori are ceva mizerie pe acolo şi uneori rămâne blocat, ori problemă la mufa (deşi dacă era o problemă de conectivitate ar fi trebuit să aibă o eroare pe N108). În principiu văd că N108 funcţionează pentru că în grupul 004 se vede că este corectat ok avansul, dar este mai interesant în mers ce se întâmplă

Ca să lămurim problema trebuie să faci două lucruri:

- un log în Basic settings pe grupul 004 (intri în Basic settings pe grupul 004, Apeşi pe Go sau On/Off, o să clipească spira în bord, să nu te sperii, apeşi pe Log (colţul dreapta jos), apeşi Browse, alegi locul unde să salveze logul, Apeşi pe Start, aştepţi cam 30 secunde apoi apeşi Done/Close). În acest log se va vedea cum lucrează N108 pe maxim avansat şi maxim retardat.

- un log în mers pe Measuring Blocks pe grupul 004. Procedezi cam mai sus, doar că de data asta selectezi grupul 004 din Measuring Blocks (mai selectează şi 001) şi după ce dai să înregistreze logul te plimbi puţin cu  maşina având grijă să îi dai şi ceva turaţii  (în treapta a 2-a şi/sau a 3-a în funcţie de spaţiul de care dispui apeşi acceleraţia la podea de pe la 1600 rpm până pe la 4000 rpm. Apoi tragi pe dreapta şi apeşi Done/Close.

 

O observaţie: mi se pare cam mare cantitatea injectată (gupul 001, a doua căsuţă), s-a umblat la pompă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,cind avansul da eroare intermitent,bineinteles ca poate fi orice altceva,dar in ce vad eu din ce repar pe aici,1-ori valvula de avans are probleme,2-ori pistonul de avans are vreo bucatica rupta si nu lasa sa faca tot traseul care trebuie.Mai poate fi si mizeria din combustibil care blocheaza trecerea de combustibil prin filtrul atasat la valvula de avans.

Am intilnit si cazuri in care injectorul cu cablu,da rateuri din cind in cind,si masina nu mai poate citi avansul pompei.

 

piston avans 2.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am schimbat recent distributia la al meu b6 cbab cu edc 17,vreau si eu o parere daca aceste valori sunt ok.Motorul era la 90 grade.

Ma scuzati dar nu stiu de ce s au incarcat invers pozele

20230525_222852.jpg

20230525_222921.jpg

20230525_222939.jpg

20230525_223015.jpg

20230525_223055.jpg

20230525_223105.jpg

20230525_223112.jpg

20230525_223117.jpg

20230525_223122.jpg

20230525_223127.jpg

20230525_223236.jpg

Modificat de yoloyo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intra in 04 basic,in Timming, unde ti se deschide fereastra osciloscopului si vezi grafica ce zice.Fa o poza ca lumea ca unii sint batrini si daca se apleaca le vine ameteala.Sau macar fa poza intoarsa spre stinga,ca in dreapta am minerul de la cric si dau cu capul in el. 🤣🤣

Gluma,gluma,oricum,se poate aprecia si asa,dar eu nu prea stiu sa interpretez ce ai scos tu in pozele astea,obisnuiesc sa ma uit la partea cu osciloscopul care o are programul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că se poate asta la injecția common rail. Testul in Basic Settings pe grupul 004 din ce știu este valabil numai la injecția cu pompa VEP unde avansul este corectat mecanic. La PD și CR avansul este comandat electronic.

@yoloyo postarea este cam offtopic pentru că este vorba de mai multi parametri, iar problema avansului nu se prea pune la motorul tau cum am scris mai sus. Eventual poate apare problema unghiului de sincronizare care depinde de modul în care a fost pusă distribuția și pentru care există topic separat. In principiu daca s-a respectat procedura de montare, cu calele specifice și nu ai observat modificări în funcționarea motorului (sunet, putere, fum) și în consum cel mai probabil s-a montat corect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma pacalit iar cu motorizarea asta de 2.0,culpa mia,eu obisnuit ca aici nu vad niciodata asa ceva,iar clientii zic 2.0 la 1.9 tdi,rotunjesc mereu numarul.Cad mereu in aceeasi greseala,multam pentru corectie lupo_bv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare stimați colegi. Imi poate spune cineva ce reprezintă valorile de jos ale graficului de avans va rog frumos? Cod motor AVG. Mulțumesc anticipat. 

IMG20230918141455.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este neclara imaginea și nu se vede nimic. Fa un printscreen (apeși tasta Prt apoi deschizi Paint, dai Paste și salvezi poza sau folosești utilitarul din Windows) cu grupul 000 din Basic settings.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa revin cu o poza mai clara zilele următoare. Tocmai acum telefonul meu nu a mai focalizat. Ideea era ca ma interesa ce reprezintă partea de jos cu cifre a graficului de avans. Scrie 80,100,120....200.Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Colegului nostru "lupo_bv" (stima pentru răspunsurile prompte și clare), ii adresez o întrebare :imi poți spune te rog cum reglez începutul de injectie? Eu am schimbat garniturile de la capacul pompei de injecție, am dat semn, dar nu stiu valoarea exactă a începutului de injectie. Un pic s-a dereglat. Înainte era la 131,acum e mult spre stânga, cum e si in graficul neclar de mai înainte. Care e valoarea ideala a începutului de injectie dacă se poate?

IMG20230916122453.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, s-a dereglat un pic mai mult:)). Acum este 105 (căsuţa 2 din grupul 000, basic settings, de aia am zi să pui poza aia, noroc că se vede puţin mai mult decît graficul)

Începutul injecţiei trebuie să fie cum zice în poza de mai jos, adică cu alte  cuvinte să fie între liniile verde şi roşie, ideal cît mai aproape de cea albastră, dar nu este chiar aşa de critică. În timpul funcţionării avansul este reglat la cît trebuie de către N108, un log în mers pe grupul 004 o să te lămurească despre asta

1585868014_AVGavans.thumb.JPG.60bc084ac198098da858974c227745eb.JPG

3 hours ago, Golfizz2 said:

Ideea era ca ma interesa ce reprezintă partea de jos cu cifre a graficului de avans.

Asta este axa cu temperatura combustibilului, dar să nu te sperii pt. că nu este cea reală, este codificată cumva.

 

Începutul injecţiei se reglează prin slăbirea şuruburilor de fixare a pompei şi rotirea acesteia după cum scrie în pdf-ul de mai jos (la tine începutul injecţiei este prea avansat)

AVG reglare avans.pdf

Dacă acum o pui la punct cum trebuie, după aceea dacă schimbi distribuţia cu cale de blocare a axei cu came şi a fuliei pompei avansul va ateriza fix în acelaşi punct

Şi dacă zici că ai umblat la garnituri verifică şi cantitatea injectată (grupul 001, Measuring blocks)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat cu motorul la 85 grade C avansul este mai ok, cantitatea de injecție e de 4. 4 mg/cursă. 

IMG20230919142409.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Că sa îți arate graficul care trebuie vezi că în colțul dreapta jos trebuie sa selectezi codul motorului. Acum văd că este selectat AHD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.AVG e bagat la un loc cu AHD,AFN,nu mai stiu ce cod de 2.5 si ceva marine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci este ok. Lasa-l așa. Eventual fa un log in mers pe grupul 004 de pe la 1600 la 4000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut, îmi poate spune cineva daca valorile sunt ok. Era avansul sub linia albastră, acum l-am ridicat puțin. Trebuie sa fie exact la linia albastră? Acum îmi pare un pic mai gălăgios!

IMG_20240726_102134.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ok

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca motorul este galagios,continua cu modificarea avansului pina ajungi la nivelul dorit.Tine cont totusi ca pompa de injectie nu este singura care influenteaza in producerea zgomotului nedorit.

Observ ca reglati avansul modificind pozitia pompei fata de blocul motor,e bine si asa,daca uzura pompei permite un reglaj complet,eu insa fac altfel,poate asa va vine mai bine,slabesc cele 4 suruburi ale partii electrice din partea superioara a pompei,cu motorul OPRIT,apoi fac un semn intre corpul pompei si partea electrica,dupa care cu un ciocan de guma lovesc incet in partea electrica dinspre partea de unde ies tevile injectoarelor,spre distributie pentru ai da mai mult avans,si in sens invers pentru ai lua din avans.

Trebuie sa aveti grija sa nu modificati foarte mult pozitia,este vorba de 1....3 milimetri,uneori chiar mai putin de 1mm.

 

PS:

Asta este modul de lucru,  ,,la ochi" cind se face distributia si clientul,cum sa nu,vrea repede si ieftin.

Varianta optima,se face pe bancul de probe,sau cu ceasul comparator direct pe masina.

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are motor ALH și reglarea avansului se face la motorul asta prin slăbirea șuruburilor fuliei și reglarea poziției fuliei fata de corpul pompei (sunt și motoare cum este al meu AKU la care avansul se reglează prin slăbirea șuruburilor de fixare a pompei și rotirea corpului pompei)

Ceea ce descrii tu (Hammer mod) nu este reglajul avansului ci al debitului și pentru acest reglaj nu este necesar banc de probe ci numai un vcds pentru vizualizarea cantității injectate in Measuring Blocks pe grupul 001 (scrie in manual). Atenție la asta nu se umbla când se face distribuția ci numai dacă se umbla la capac, de exemplu pentru schimbarea garniturii. De altfel dacă distribuția se face că la carte nici avansul nu se modifică, ar trebui sa pice in același loc cum a fost înainte (daca și înainte a fost dereglat, asta este alta poveste). Aceasta cantitate se poate modifica in limite mici, fara intervenție fizica fi vcds in Adaptations. Modificarea cantității injectate va modifica și felul cum trage mașina, dar și consumul

@Dotcom

In principiu cam oriunde este reglat avansul între liniile roșie și albastră este ok pentru că oricum avansul este reglat electronic cu ajutorul unui solenoid (valva N108). Ceea ce se vede in grafic este reglajul fizic al pompei fără intervenția N108 și poate fi cam oriunde între cele două linii, daca este mai aproape de linia albastra muncește mai puțin N108. Deci în mod normal, teoretic, daca avansul este mutat între cele doua linii nu ar trebui sa se schimbe sunetul motorului daca N108 este ok. Asta se poate verifica in doua moduri:

- cu mașina pe loc, motorul la ralanti intri in Basic settings pe Grupul 004 unde va porni un test prin care pompa va fi comutată maxim avansat/maxim retardat (se va tura motorul singur la 1400 rpm și va clipi becul de bujii, nu te atingi de accelerație). Dai să facă log îl lași să înregistreze vreo 40-50 sec, apoi îl salvezi.

- in mers, înainte să poți mașină în mișcare, intri in Measuring Blocks selectezi grupurile 001 și 004, dai să facă log, pui mașină în mișcare, circuli puțin timp în care sa găsești loc sa accelerezi cu accelerația la podea de pe la 1800 rpm până pe la 4500 rpm in tr. 3, tragi pe dreapta și salvezi logul 

Apoi pui logurile aici așa cum le salvează vcds și vedem despre ce este vorba 

 

PS Acum am văzut că am mai scris mai sus faza cu logurile😁, citește și acolo că am descris mai exact

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, vp44 said:

Daca motorul este galagios,continua cu modificarea avansului pina ajungi la nivelul dorit.Tine cont totusi ca pompa de injectie nu este singura care influenteaza in producerea zgomotului nedorit.

Observ ca reglati avansul modificind pozitia pompei fata de blocul motor,e bine si asa,daca uzura pompei permite un reglaj complet,eu insa fac altfel,poate asa va vine mai bine,slabesc cele 4 suruburi ale partii electrice din partea superioara a pompei,cu motorul OPRIT,apoi fac un semn intre corpul pompei si partea electrica,dupa care cu un ciocan de guma lovesc incet in partea electrica dinspre partea de unde ies tevile injectoarelor,spre distributie pentru ai da mai mult avans,si in sens invers pentru ai lua din avans.

Trebuie sa aveti grija sa nu modificati foarte mult pozitia,este vorba de 1....3 milimetri,uneori chiar mai putin de 1mm.

 

PS:

Asta este modul de lucru,  ,,la ochi" cind se face distributia si clientul,cum sa nu,vrea repede si ieftin.

Varianta optima,se face pe bancul de probe,sau cu ceasul comparator direct pe masina.

Pai ceea ce descrii tu nu este reglajul de avans, ci a cantitatii injectate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 27.07.2024 at 8:20, lupo_bv a scris:

Are motor ALH și reglarea avansului se face la motorul asta prin slăbirea șuruburilor fuliei și reglarea poziției fuliei fata de corpul pompei (sunt și motoare cum este al meu AKU la care avansul se reglează prin slăbirea șuruburilor de fixare a pompei și rotirea corpului pompei)

Ceea ce descrii tu (Hammer mod) nu este reglajul avansului ci al debitului și pentru acest reglaj nu este necesar banc de probe ci numai un vcds pentru vizualizarea cantității injectate in Measuring Blocks pe grupul 001 (scrie in manual). Atenție la asta nu se umbla când se face distribuția ci numai dacă se umbla la capac, de exemplu pentru schimbarea garniturii. De altfel dacă distribuția se face că la carte nici avansul nu se modifică, ar trebui sa pice in același loc cum a fost înainte (daca și înainte a fost dereglat, asta este alta poveste). Aceasta cantitate se poate modifica in limite mici, fara intervenție fizica fi vcds in Adaptations. Modificarea cantității injectate va modifica și felul cum trage mașina, dar și consumul

@Dotcom

In principiu cam oriunde este reglat avansul între liniile roșie și albastră este ok pentru că oricum avansul este reglat electronic cu ajutorul unui solenoid (valva N108). Ceea ce se vede in grafic este reglajul fizic al pompei fără intervenția N108 și poate fi cam oriunde între cele două linii, daca este mai aproape de linia albastra muncește mai puțin N108. Deci în mod normal, teoretic, daca avansul este mutat între cele doua linii nu ar trebui sa se schimbe sunetul motorului daca N108 este ok. Asta se poate verifica in doua moduri:

- cu mașina pe loc, motorul la ralanti intri in Basic settings pe Grupul 004 unde va porni un test prin care pompa va fi comutată maxim avansat/maxim retardat (se va tura motorul singur la 1400 rpm și va clipi becul de bujii, nu te atingi de accelerație). Dai să facă log îl lași să înregistreze vreo 40-50 sec, apoi îl salvezi.

- in mers, înainte să poți mașină în mișcare, intri in Measuring Blocks selectezi grupurile 001 și 004, dai să facă log, pui mașină în mișcare, circuli puțin timp în care sa găsești loc sa accelerezi cu accelerația la podea de pe la 1800 rpm până pe la 4500 rpm in tr. 3, tragi pe dreapta și salvezi logul 

Apoi pui logurile aici așa cum le salvează vcds și vedem despre ce este vorba 

 

PS Acum am văzut că am mai scris mai sus faza cu logurile😁, citește și acolo că am descris mai exact

 

 

Daca scoti fulia de la o pompa ca asta de care se face vorbire,ca sa nu le citez aproape pe toate de acest gen,cum fulia nu are pana,sau cum o numiti voi,ca sa intre in aceeasi pozitie,si nici nu am fost inspirati sa dam semne inainte,atunci trebui pusa pe bancul de probe,si fixata la numarul de grade oferit de fabricant.

Apropo,oricit de bine ai pune distributia la punct,folosind scule profesionale,si acum dau exemplul pompei vp44 dupa audi,skoda,etc,tot este nevoie sa ajustezi avansul,de cele mai multe ori,aproape mereu...la astea mecanice dupa motoarele 1,9 tdi cei drept,e mai simplu dar si asa majoritatea trebuie cel putin verificate cu VCDS .

Nu am la indemina poze cu pompa VE de moment,sint acasa nu la atelier,dar am sa fac citeva,si sa discutam pe marginea lor ca este mai bine asa,altfel o sa para ca discutam contradictoriu,si nu serveste nimanui.

Pe scurt,nu poti modifica avansul acestei pompe fara sa modifici implicit debitul ei,doar invers este posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ţin să te contrazic la toate trei aspectele. Dar înainte să argumentez să stabilim ceva: vorbim despre motorul ALH şi nu despre altceva (colegul asta a întrebat). VP44 la care faci tu referire este puţin altfel şi am lămurit acest aspect acum ceva vreme  când eu am făcut confuzia dintre pompele VEP VP34 cu VP44.

În primul rând la pompele VP34 fulia este prinsă pe arborele pompei în două moduri. La unele direct pe arbore cu sau fără pană şi la acestea reglajul distribuţiei se face prin rotirea pompei (aşa este la motorul AKU). La altele cum este cazul de faţă, ALH,  fulia nu este fixată pe arbore ci cu trei şuruburi pe un platou care este la rândul lui fixat pe arborele pompei. Găurile din fulie sunt ovale şi prin slăbirea celor 3 şuruburi care fixează fulia de platou se poate schimba poziţia relativă a distribuţiei faţă de pompa de injecţii. Pentru mai multă claritate vezi poza de mai jos

 

800987301_fuliealh.thumb.JPG.7eb6ee63945262ef72f0291c6030c0b4.JPG

 

Referitor la avans îţi garantez că la motorul ăsta (şi altele asemănătoare) dacă se folosesc sculele potrivite  ŞI SE RESPECTĂ PROCEDURA adică se fixează şi axa cu came cu cala specifică ŞI SE SLĂBEŞTE ŞI FULIA AXEI şi se foloseşte şi cala pentru blocarea volantei (asta ce-i drept nu am văzut-o niciodată, dar mecanicul meu are ochi bun şi i-a ieşit de fiecare dată), atunci avansul va ateriza fix acolo unde a fost înainte. Dacă înainte a fost dereglat atunci este altă poveste. Eu la maşina mea am fost mereu lângă mecanic când a schimbat distribuţia (nu că nu aş avea încredere în el ci aşa pentru că îmi place să mă uit) şi a respectat procedura astfel că avansul a picat de fiecare dată în acelaşi loc. Pun nişte poze exemplificative pentru cale şi slăbirea fuliei

 

1100890297_blocatorvolanta.thumb.jpg.25bca27f11fbc3c8bf1027403d2796ee.jpg

541031442_blocatoraxa.thumb.jpg.dab229575b95b484551c8fa423741ffc.jpg

1270394370_fulieaxacamealh.thumb.JPG.3610db8b205c0d55fc1d0944e2c143e7.JPG

 

1 hour ago, vp44 said:

Pe scurt,nu poti modifica avansul acestei pompe fara sa modifici implicit debitul ei,doar invers este posibil.

Ba da, la asta se poate cu hammer mod. Testat de mine. Chiar şi din vcds în anumite limite.

 

1978161866_reglaredebit.thumb.JPG.5e0270c0e4b17128792c7b35d8a5a4e0.JPG

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,frumos argumentat,da domnule,asa consider ca trebuie purtata o discutie tehnica,dar ca sa nu existe indoieli,astazi cind ajung la servici,am sa fac citeva poze,asa cum am promis,si am sa revin ca sa continuam discutia pentru ca eu am alta opinie.

Citeva chestiuni care se par a fi din cauza termenilor utilizati de fiecare le voi lamuri cit este posibil acuma.

Voi numiti fulie acea roata dintata pe care se aseaza cureaua de distributie,eu NU la aceea ma refer,aproape ca nici nu o vad vreodata pe masa de lucru,eu in realitate numesc fulie discul negru (platoul) de care se prinde acea roata dintata.

Unele masini au roata dintata prinsa direct de axul pompei,si au pana,altele nu.

Acel disc negru (platou),nu se monteaza cu pana...apropo,ca sa se inteleaga...eu numesc ,,pana" acea mica piesa metalica care se introduce in taietura de pe axul pompei,si odata scos acel disc negru,pe care se prinde fulia cu suruburi,si pe care multi mecanici il scot atunci cind demonteaza pompa,si nu ar trebui,cum spuneam,acel disc il montam pe bancul de probe in unghiul necesar avansului cerut de fabricant.

 

Inteleg ca majoritatea nu fac decit sa schimbe o garnitura si sa monteze/dezmonteze aceste pompe,numai ca noi lucram altfel,le scoatem dupa masini,si le desfacem piesa cu piesa,le spalam cu ultrasunete,le verificam,apoi montam pompa cu garnituri noi,si o verificam in bancul de probe,deoarece am avut surprize neplacute in timp,primind mesaje de eroare avans,iar la final se dovedea ca (asta este o chestie tipica in pompa asta) din pistonul de avans lipsea o mica bucata de metal,care era rupta si raminea in camera pistonului,nelasind ca pistonul sa isi faca cursa complet,pina la capat.

 

 

piston avans 2.jpeg

ve0460...999.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!