Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Inseamna ca doar eu am avut norocu ca piesa sa fie putin diferita (defect de fabricatie probabil?) si a trebuit sa reglez timoneria ca nu mai intra in unele viteze :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ieri in timpul mersului, in special in turatii joase pana in 2500 se aude un zgomot de la cutie.Daca o scot pe liber sau calc ambreiajul nu se mai aude.Nu cred ca e rulmentul ala din interior, pentru ca stiu cum se aude.In cazul de fata, se aude discontinuu, ca si cand as avea o piatra intrata pe undeva....dar as vrea eu sa fie asa.Nu stiu detalii despre nivelul uleiului din interior.Precizez ca se comporta bine, intra bine in toate vitezele, nu o fortez, in treapta 1, o turez pana la maxim 3000.

Modificat de danutzZeu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am un huruit la cutia de viteze pe care nu pot sa il identific.

Se manifesta doar daca merg cu peste 80km/h indiferent de treapta de viteza 4 sau 5 (cu a 3-a nu am incercat)

Huruitul este ceva perfect aleator, face si daca merg pe drum perfect drept, si daca iau gropi, si daca sunt in curba, si daca schimb treapta de viteza. Altfes spus, face cand ii se pune pata masinii :))

 

Am demontat cutia de viteze, am dezmembrat-o, am verificat rulmenti sunt perfecti, pinioanele nu sunt ascutite deloc.

Singurul lucru care mi s-a parut anormal a fost jocul crabotilor pe lagare, comparand cu alte alte cutii de viteze(chiar si cu cea de dacie), personal mi se pare ca ar avea prea mult joc

Am fost la un specialist, mi-a spus ca jocul este normal si mi-a confirmat ca nu are nimic cutia.

 

Ulei utilizat 75w90 api gl4 (adica standardul) (in uleiul vechi nu exista nici un gram de pilitura si a fost la nivel)

 

Dupa montarea inapoi cand eram in viteza 1 imi caraia, am reglat timoneria si s-a rezolvat.

 

Caraitul este enervant si din alta cauza, in momentul acela cand face (2 secunde maxim) masina are o usoara (foarte usoara) tenta de franare desi mentin acceleratia constanta.

Este posibil cumva ca in acel moment din cauza trepidatie/vibratiilor/alte cauze vre-un pinion sa incerce sa intre in vreo viteza (in afara de cel in viteza in care sunt deja). Adica ma gandesc daca nu cumva jocul crabotilor ar fi prea mare si ar permite vre-unui pinion sa loveasca sincronul sau chiar lateralul altui pinion de pe trenul fix sau asa ceva.

 

Planetare verificate sunt perfecte (nu ating pe nicaieri, sunt unse, nu au jocuri)

Nu atinge talerul pe disc

Nu fac placutele zgomotul  etc. cutia a ramas singurul vinovat

 

Cand am verificat pinioanele lateralele erau perfecte nu se vedeau frecate, doar pinionul de marsarier prezenta foarte putina uzura. Specialistul mi-a spus ca este perfect normala uzura respectiva. Sunt de acord cu el ca la cei peste 500.000km nu mai sunt piesele ca noi in ea.

 

Conform uzurii pieselor din interiorul cutiei nu ai da masinii 500.000 km , arata exceptional. Asta este alt motiv pentru care vreau sa rezolv acea problema a huruitului/caraitului.

 

Cine are vreo idee astept si pe mail raspunsuri alamic_16@yahoo.ro in caz ca nu poate aici.

Multumesc


danutzZeu

in cutie intra 1.8/1.9/2.0 L ulei

la tine cred ca 1.9 L

 

aproape sigur ai rulmentul de presiune dus sau pe duca.

demontarea e relativ usoara nu trebuie sa dai jugul jos.

dai jos planetarele, demontezi flansa (cea are se prinde planetara pe ea) din dreapta (are un surub cu imbus in ea doar ala o tine) si apoi se scoate usor

desigur intai demontezi cablurile de la timonerie.. Atentie inainte de a le demonta fa semne, numara filetele etc ca sa nu ai probleme la montaj.

 

daca rulmentul nu are colivia sparta pui vasilina si nu e nev sa cumperi altul, daca are colivia sparta sau in momentul presari prezinta joc schimba-l (jocul la presare se testeaza cu mana goala presandu-l intre maini imediat dupa ce l-ai scos, inainte de a-l desface pentru a-l unge)


asta dupa ce spui tu.

Altfel as fi suspectat rulmentul de a 5-a (e un rulment conic in fundul cutiei pe trenul mobil care se poate duce usor) posibil ca una din bile sa aiva o ciobitura si in functie de cum prinde sa faca sau nu. Il auzi sub 2500 pentru ca motorul e silentios (relativ) la turatia aia. La turatie mai mare motorul produce mai mult zgomot si sunetul (daca e de la rulment) se transforma din huruit in urlat daca ambalezi si mai tare va devenii tiuit (la limita superioara a acceleratiei) dar nu il vei auzi de motor.


Cazul cel mai nefericit ai un pinion ciobit in cutie.

 

Sau cazul si mai nefericit ai ce am eu.. Si eu inca nu i-am dat de cap. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

la mine se aude in a1a si cand e pe liber... chiar si cu ambreiajul calcat... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am o intrebare: A incercat cineva sa puna cutie de viteze in 6 trepte pe vreun golf? La 1Z sau AAZ ma intereseaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
marianaenoaei

Buna ziua..ma poate ajuta cineva cu o problema? am un golf 3 si intra f greu in viteze.cand k pornesc si este in treapta 1 da sa plece de pe loc si in mers trebuie sa o bruschez sa schimb vitezele, caraie rau..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu debreiaza corespunzător. Verifică prima dată cablul dacă are joc. Dacă cablul este ok, atunci trebuie alt kit de ambreiaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mitu Marian

Salut!sunt pe nou pe forum! Schimbat azi distributie,pompa apa si un burduf planetara! Dupa ce am plecat din service am observat ca intra foarte greu treapta 1,parca loveste ceva la motor si in marsarier la fel!Masina impecabila inainte sa schimb astea,intra in viteza doar daca o atingem foarte usor si acum intra violent...sa fi deranjat ei ceva pe acolo?Daca apas ambreiajul si bag treapta 1 parca loveste in ceva,daca il mentin apasat si schimb celelate trepte le schimba fara probleme inclusiv pe prima,apoi la fel cand apas si a 1 nu vrea...o fi atins ei ceva pe acolo schimband piesle astea?ambreiajul nu are absolut nici o problema sa patineze,batai sau ceva...Oricum maine din ma duc inapoi la service,dar poate a mai patit cineva!Ms

Passat B6,2.0 TDI BMP,2006

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare. Am un golf 3 1.9 tdi din 1995 , 66kw 90 cai . Problema eate ca nu gasesc treapta a cincea. E posibil sa am cutie in 4 trepte ? In viteza a patra la 2500 turatii am 90 km/h . Cod motor 1z

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Posibil probleme timonerie, verifica mecansimul de la schimbator la cutie, piese uzate cu joc , piese palstic lipsa etc.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua. Vreau sa stiu daca pot monta o cutie viteze de golf 3 1.8 benzina pe golf 3 2.0 benzina.Multumesc

Modificat de peste_26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Exista kit de raparatie pentru cautatorul de viteze pentru golf 3 1.9 tdi 90 cp? Sau se inlocuieste piesa cu una noua?

 Piesa asta imi trebuie . Ma ajuta cneva sa o gasesc ? 1H0711202A

123485_x800.jpg

Modificat de cristi16v
Poza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut. As vrea sa stiu daca ati montat careva pe Golf 3 1.6 AEE si alta cutie de viteze, de ex. CYZ? Eu am pe masina DGH. Mi s-a dus complet pinionul de marsarier si cred ca ar trebui sa schimb cutia cu totul. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare,

Vreau sa schimb simeringurile la iesirea din diferential Golf 3 1.8 cutie manuala 5 trepte.

Gasesc mai multe referinte cu diametre diferite Le as comanda inaite sa le scot pe cele vechi sa nu stau imobilizat cu saptamanile.

VIN WVWZZZ1HZRB003308 

Sau sa mi spuneti va rog unde sa ma uit ; unde e scris codul asta? In potbagaj nu mai am nicio eticheta.

Eventual daca aveti si un link catre un tutorial cum procedez cel mai simplu

Multam

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dă ceva mai multe detalii: cod motor, dacă nu puterea şi anul fabricaţiei.

Poţi întreba şi pe topicul de mai jos care este frecventat de colegi care pot filtra după VIN

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!