Jump to content

Fabia Elite 1.4 75hp vs. 101hp


Dun
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Nu am reusit sa gasesc informatiile ce ma intereseaza si de aceea am ales sa deschid acest topic. Daca este cazul ii rog pe administori sa'l uneasca cu un eventual alt topic cu acelasi subiect si sa'mi scuze pripa.

Prin urmare:

1) vreau sa iau o Fabia si cel mai apropiat model de ce vreau si pot eu acum este Elite cu motor de 1.4 pe benzina. Va rog sa'mi dati cat mai multe detalii despre cele doua variante (cea de 75 si cea de 101 cai) si sa'mi faceti recomandarile de rigoare. In principiu, stiu de la cei doi dealeri cu care am vorbit ca motoarele sunt identice diferenta fiind facuta doar de softul de pe cele doua variante. Tot in principiu mie nu'mi prea vine a crede povestea asta.

Voi ce cunostinte si ce parere aveti?

2) In alta ordine de idei: am inteles ca acesta versiune (Fabia 1) nu va mai putea fi configurata cu optionale decat pana cel tarziu la sfarsitul lunii aprilie, iar dupa aceasta data se va mai vinde doar in limita stocurilor disponile, urmand sa intre pe piata Fabia2 . Despre asta ce stiti ?

Va multumesc anticipat. Toate cele bune!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dealerul ti-a zis ca motoarele sunt identice, doar softul difera, inseamna ca e dealer de tigai de teflon. Daca sunt doi diferiti e si mai grav. La pagina 21 din http://skodafabia.info/downloads/Fabia_Technik_Info.pdf gasesti explicate diferentele fizice intre cele 2 motoare (baie ulei aluminiu la 101 CP, admisie modificata, clapeta acceleratie modificata, ceva modificari pe la axa cu came, etc).

Eu iti recomand motorul de 75 CP. Pentru ca e mai placut de condus in oras (trage mai bine la turatii mai joase) si e mai silentios si linistit. Diferenta majora fata de cel de 101 CP se simte pe autostrada la viteze mari, unde simti cei 25CP in plus. Motorul de 101CP e mai turat. Daca nu te deranjeaza asta, atunci go for it.

Curbe pentru cele 2 motoare gasesti aici: http://skodafabia.info/images/MotoareFabia.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe cel de 101 CP. Asa am vrut sa-mi iau si eu dar din pacate am ramas la un motoras mai mic ... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut eu rezulta ca cele doua motoare au acelasi cuplu, iar cel de 101 CP obtine cuplul maxim la o turatie mai mare decat cel de 75 CP(exact ce mi'a spus si rvacaru, motorul trebuie turat).

Poate cei care poseda cele doua variante sau cei care au cunostinte pe la service-uri mi'ar putea spune una-alta despre fiabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt fiabile ca orice alt VAG (motorul e vechi si folosit pe multe masini de la Golf4 la Polo, lupo, seat, multe).

Nu e o bijuterie tehnica, dar te descurci bine cu el. Nici monument de economicitate nu e, mie imi consuma fix ca in carte (8,5 prin oras si media cam 6,9-7). Cred ca motorul de 75 CP e mai comun, s-a vandut mai bine. Cel de 101 CP e frumos pe autostrada, 140-170, se simte bine la 5mii ture, etc. Parca pentru folosinta majoritara in oras, cel de 75 merita mai mult (de diferenta de bani iti mai pui una alta pe ea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca motorul asta de 101 e tot ce ii trebuie masinutei asteia. daca mergi linistit in oras consuma exact cat a zis rvacaru ceea ce e acceptabil, si poti sa te si dai la ea; si suna si foarte bine. plus ca am inteles ca la generatiile noi s-a rezolvat multe din problemutele pe care le-a avut acest motor cand a aparut...so..go for 1.4 16V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de bani este in favoarea motorului de 101 - costa cu 2 E mai putin ca ala de 75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum a spus si dun, motorul de 75 cp este mai scump decat cel de 100 cp.... probabil ca nu se vindea prea bine pe fabia si au hotarat ca astfel va fi mai bine vandut... aceeasi dilema am avut-o si eu, si am ales ibiza. Fara suparare, dar chiar nu vad motive pentru care ai alege fabia in echiparea elite, mai ales la pretul asta. Nu vreau sa transform topicul asta intr-un versus, asa ca ma opresc aici.

Orice alegere ai face, motorul e ok, masina nu va fi submotorizata nici cu cel de 75 cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta de bani este in favoarea motorului de 101 - costa cu 2 E mai putin ca ala de 75.

Da dar benzina nu cumva e musai de 98 la cea de 101cp, ceea ce presupune alte costuri daca mergi zilnic la munca prin jungla din Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu presupune musai de 98. Eu bag de la mol de 95 si merge impecabil. ca sa zic asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zice producatorul, de 98. Dar tot el zice ca daca pui 95 merge, dar nu la performantele optime. Eu am facut acum un plin de 95 si il incerc in oras. Inca nu am vazut diferente (in oras).

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Cel de 101 CP e frumos pe autostrada, 140-170, se simte bine la 5mii ture, etc.

Confirm ca pe Dealul Negru (Ramnicu Valcea) urcam intr-a 4-a cu masina din semnatura, incarcat cu 3 persoane, pe cand ceilalti ii vedeam cum ramaneau in urma, schimband a 3-a (Megane, de ex.).

Iar la consum, rezonabil: in oras, intre 9 si 10l/100Km, iar afara, pana in 90Km/h - 6l/100Km (am scos chiar si sub 6!), iar daca te dai la ea, fuge dar cu 10-11 si chiar 12 l/100Km.

Nu sunt adeptul vitezei, dar o rezerva de putere ma linisteste ca pot iesi din situatii limita, fugind mai degraba, decat sa pun frana cu ABS (de fapt ESP).

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

este acelasi motor cu al meu cel de 101 cp?vla seat este si de 85 cp si eram curios ce are in plus fata de cel de 85 cai, care deja avea modificari pe la motor si soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu stiu ca motorul de 101 cai are 8000 de ture fata de celelalte care au 7000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Real aceste ture sunt mult mai mici. Unde incepe portiunea rosie este plafonat turatia, adica la 1.4 16v 75 cp e 5800 rpm. La cel 101cp cred ca este cam 6500 RPM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!