Jump to content

Scartait cand virez


Passat 3BG
 Share

Postare recomandată

Directia nu se testeaza cu motorul oprit. Asa pocnesc si cele mai bune casete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 10.01.2015 at 5:55 PM, Planetara said:

 

Disparitia zgomotului coincide cumva cu trecerea la jante pe 15 de iarna. Asa face si a mea, cand virez la viteza mica( cand fac o intoarcere din 3 miscari) scoate un zgomot ca atunci cand franezi cu bicicleta si ai jantele ude( nu am gasit o comparatie mai buna). E un zgomot foarte deranjant si de scurta durata. Odata cu trecerea la jante pe 15 a disparut in totalitate zgomotul. 

da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut.

Am si eu o mica problema care necesita niste pareri. Am trecut astazi la anvelopele de vara ( dot 3011 ) care sunt montate pe setul de jante original de fabrica. Numai ca la viraje stanga dreapta se un zumzait. cand viteza este relativ mica 5-10km/h dar nu si pe loc . Masina in cauza este o jetta din 2008 2.0bkd. 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunea este verificata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa echilibreze rotile cu totul l-am vazut pe nea de la vulcanizare cand a facut presiunea la roti. Acum, eu nu am luat manonetrul sa il verific. Nu pare sa fie lasata vreo roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimeni nu are nicio părere. Sa fie pompa de servo ? Sau flasnsele de la amortizoare?

Modificat de neos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu update cu huruitul. Se pare ca problema a fost din cauza uleiului din cutie, care a fost schimbat cu unul original si acum nu se mai aude nimic si schimburile de trepte sunt suave. Deci daca cineva are un huruit suspect cand vireaza atunci se poate sa fie din cutie. De mentionat ca am 2.0 BKD cu cutie de viteze in 6 trepte. Spor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema cu un scartait la miscarea volanului. Am lasat masina vreo 15-20 min in parcare, motor + clima pornita la intoarcere am avut surpriza sa gasesc un frumos "scartait" ca o frecare de cauciuc uscat la orice miscare de volan. Am oprit clima, ceva drumuri prin soare si acel sunet a disparut. Acum apare mereu cand se raceste in masina si dispare cand se incalzeste. Aveti idee ce poate sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am prins luni vreo 6 ore de condus prin soare, parcare in soare, n am prins si eu macar un metru de umbra. se pare ca acel scartait la volan nu apare de la clima, apare de la prea mult soare batut in capota + ajutoru caldurii motorului mergand fara oprire. Cu cat conduceam mai mult prin soare incet in aglomeratie cu atat acel scartait devenea mai enervant, a ajuns ca nici muzica nu il mai acoperea. Am intrat in primul service care l am intalnit in drum, statie itp + service. A inceput sa caute si mirat nu gasea bidonasu de lichid servo la masina cu servo electric... La acest "golf 4" care defapt era golf 5 (era super convins ca bidonasu cu lichid servo e gol) am plecat. Am intrat in urmatorul service, la fel... Itp + service. Rampa ocupata... Prima constatare la ureche (stai linistit, nu are nimic caseta de directie, mai mult ca sigur un pivot freaca fara ungere. O punem pe rampa imediat si vedem exact) ma pune sa o pun pe rampa, rampa cu groapa nu cea cu elevator. Imi spune sa raman in masina sa misc de volan. Ia o lampa si in timp ce cobora treptele deja a inceput, noteaza: pivot stanga, dreapta.  Bielete, capete de bara. Planetara stanga are burdufu putin crapat, arunca vaselina ca la balamuc pe aici, Noteaza, planetara stanga. Intre timp mai apare un "meserias" murdar tot sa arate profesional si baga mana pe deasupra rotii si incepe, pfff.... bai baiatule, ai si flansele amortizoare facute praf, noteaza: flanse amortizor stanga, dreapta. Nu sunt mecanic dar in acel moment eram stop de frana la fata si imi venea sa iau o cheie sa desfac toate cele enumerate de ei si sa i bat cu ele pana le ung sa nu scartaie. Cum e posibil sa faci asa constatare in 2 min max cu masina jos pe ciment fara sa pui mana sa tragi de nimic sau nu stiu sa umbli la ceva pe acolo. Mai nou astia au testere pe deget? 

Mentionez ca masina nu bate, nu troncane, nu trosneste in curbe. Doar ca are ea o chichita undeva la un cauciuc ceva... ce isi pierde din proprietati, se usuca la caldura extrema sau nu stiu.. Are rar si itp facut recent, nu cunosc exact ce teste au facut cei de acolo la ea ca eu in mare parte am fost la coada sa platesc taxele sau afara la tigara. dar banuiesc ca cei de acolo chiar cauta si vor sa gaseasca probleme, nu m ar fi lasat sa plec daca aveam asa lista insirata de acei profesionisti de mai sus.

Azi, defapt ieri dupa cat e ceasul acum, cat a fost inorat si vant destul de puternic m am plimbat din nou de la ora 13 pana la 22-22:30. Nici nu am dat drumu la muzica, m am bucurat de acel mers silentios. Toata ziua masina a mers ca abia scoasa din fabrica pe tema directie, articulatie si am luat destule gropi, curbe, limitatoare de viteza si alte hopuri. Totusi as dori sa gasesc si repar acel defect pana nu se ajunge la altele. Daca cineva imi recomanda in bucuresti un mecanic bun, sa il vad ca stie ce face...sunt dispus sa i platesc chiar dublu din placere munca si experienta adevarata. sa le dau peste nas si sa i las flamanzi pe ceilalti "mecanici" care defapt nu sunt mecanici, sunt doar inlocuitori de piese lacomi. Scuze pentru offtopic, m a cam luat valu si sper ca cei de aici cu aceias problema sa nu scoata portofelu la oricare mester dintr un service care arata "fancy" si sa plateasca manopera si 10 piese bune doar pt a ghici 1 defecta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Relatia ''posesor auto''- mecanic se cladeste in timp.Nu am mers niciodata pe principiul s-a stricat masina,fug in primul service.Sfatul meu este sa-ti cauti un service/mecanic  unde sa mergi tot timpul,sa aiba preturi decente,sa-l tragi de urechi daca nu si-a facut treaba.

Din ce an este masina? citi km are? zgomotul se aude in habitaclu la rotirea volanului sau in compartimentul motor??.Scartaitul se aude daca tragi energic de volan adica sunt viraje de 90grade sau chiar si la simpla ocolire a unei gropi?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2005, 165800. Ultima revizie facuta la 159000 la wv. Dimineata merge lin, dupa vreo 2,3 ore de condus apare undeva la jumate de cursa si daca continui mersu prin aglomeratie + soare ajunge la punctu cand se aude chiar si fara cheia in contact in jocul acela scurt pana se blocheaza volanu. Se aude in compartimentu motor si din ceea ce am putut vede cu lumina telefonului, la miscarea foarte incet a volanului nu e un scartait continuu, se aude un "pac,pac,pac..." Ca un cauciuc foarte moale si lipicios lipit de metal ce incearca din toate puterile sa nu isi schimbe pozitia... iar arcu fata stanga (doar pe partea asta m am uitat) isi schimba pozitia imediat dupa ce se aude un "pac" merge sacadat. Ca si cum roata ar fi tinuta de ceva si are o mica intarziere sa urmeze comanda volanului. Acum nu imi dau seama daca vine de sus de la flansa sau daca vine de undeva din partea de jos ca vibratia de la acel "pac" se transmite in toata articulatia si totul pare ca se misca sacadat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca flansa este ''varza''.Daca nu ai schimbat amortizoarele niciodata verifica-le si inlocuieste.

L.E-http://www.epiesa.ro/set-reparatie-rulment-sarcina-amortizor-vw-golf-v-1k1-1-4-16v-sachs-802417/19468/10471/part-1458500/

Modificat de rayn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru ajutor. Le am adaugat la comanda distributie. Am gasit sa schimb distributia, ulei, toate filtrele + flanse amortizoare la manopera doar de 400 ron. E ok sa incep sa cladesc o relatie cu acest mecanic sau sa raman pe service uri mari care ofera garantii si chestii dar mecanicii....

Modificat de MihaiTic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu update despre scartait la volan. Am fost la mecanicul mentionat mai sus pentru o constatare mai in detaliu despre flansele amortizoare. A ramas batut in cuie ca flansele sunt si nu altceva. 38 ani de munca bla..bla sigur doar flanse ca nimic altceva nu se misca, nimic nu are joc... BUN, am cumparat si flansele si am fost la schimbat flanse, distributie,ulei si toate filtrele. A inceput cu distributia... Cand a terminat cu distributia mi a spus sa i dau cheie, i am dat cheie si a pornit ca un bmw 2001 diesel. Mi a parut ciudat... M am uitat la el prin parbriz si parea relaxat. (Eu fiind necunoscator am zis ca na... Pana se aseaza curelele la distributie, nu are filtru de aer pus, pana isi trage antigelu noua pompa de apa..mecanicu relaxat...totul e ok vedem la final cum merge) nu l am mai intrebat daca e ok ca il disperasem toata ziua cu ce e aia, ce face aia, asta pare buna? dar aia...Fie... A stat motoru vreo 10 sec pornit si m a pus sa il opresc si sa pornesc iar putin si tot asa de vreo 3,4 ori. Si a dat OK ul si hai mai departe. S a apucat de roti pt flansa.. A gasit el un disc de frana care nu e uzat uniform altu ca e cam ruginit..etc, etc... daca schimbam disc...hai sa schimbam si placute" Si zic ca na... Unde e nou e o grija in minus mai ales cand e vorba de frane. Hai ca le schimbam si pe astea. Cat a muncit el pe acolo la ulei, filtre a aparut si comanda de discuri, placute. Cand s a apucat sa bata cu ciocanu sa dea jos vechiu disc a constatat ca flansele sunt ok, bieletele sunt stricate. Pune le in portbagaj si comanda bielete... Iar comanda si la bielete. De la 11 dim am stat pana la 17:30. Si de la o manopera de 400 ron am ajuns la o cheltuiala de 1300 ron. M am consolat ca nu e lucru rau asta... Unde e piesa noua e drum spre bine. Dar ete ca nu fu, cand sa plec acasa... Mai scoate masina dupa rampa daca poti. Nu porneste nici batuta. A pus el urechea pa bancheta si a zis ca nu "bazaie" pompa de benzina cand pun contact si mi a aruncat o privire gen "descurca te frate" m a urcat cu tot cu masina pe elevator si a scos furtunele din filtru de benzina si ma punea sa pun contact sa i sara benzina pe ochi, nu venea nimic pe furtun. a venit si sefu cel mare care mai are cateva service uri in alt zone si a chemat de la un alt service un baiat cu tester. A pus testeru si.. Nu a gasit nimic. Eu cat am tot pus si luat contacte am observat ca in bord a inceput sa nu se mai aprinda nimic pe partea cu turometru si anume bateria, epc si ce mai aparea pe acolo, aparea doar masina cu cheia (imobilizatoru) sau cum ii spune si un volan rosu si daca las contactu pus, nu stiu exact cat timp 20-30 sec apare semnu de la frana de mana ( ! ) care palpaie intermitent + avertizare sonora. I am spus asta tipului care tot insista pe acolo cu testeru, a pus contact si asteapta 5-6 sec se uita la mine si imi spune Mai trebuie sa astept mult? Asa... Si i au dat tarcoale toti pe langa ea vreo 40 min cu degetu in gura. La care sefu cel mare imi spune sa facem schimb de nr tel si sa o lasam pe maine dim ca deja e tarziu si ca maine cheama el un electrician sa caute fir cu fir inainte sa (dam) bani pe alta pompa de benzina. Aveti idee la ce s a referit? Cum adica sa DAM bani? Eu am venit cu masina in stare buna de functionare doar pt un schimb de consumabile si acum masina trebuie luata din service pe rampa sau sa DAM bani pentru pompa de benzina? Se poate asa ceva? Exista vreo un mod legal sa ma scoata pe mine vinovat din asta? Intreb ca nu am mai patit asa ceva si n am cunostinta de ceea ce se poate intampla intr un service. Si uite asa am dat in 2 zile 2400 ron pe piese + manopera si plecat acasa cu tramvaiu. Ma pot astepta ca maine dim sa mai scot din buzunar din nou? Si ma refer la mod legal nu ca incearca ei tupeu de mecanic

P.S. Toate reparatiile de azi s au facut cu bateria pusa pe masina ceea ce nu mi se pare normal.

P.S.S :) abia ca i am facut plinu, daca au stricat motoru un scurt la ceva vital... Nu stiu ars pompa de benzina din cauza lipsei de experienta si ma scot tot pe mine vinovat cu ceva si trebuie tot eu sa scot din buzunar pentru asta ma jur ca ii dau foc pe rampa, le ard cascarabeta. Veti vede persoana din spatele textului mai in detaliu. Si anume la stirile de la ora 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 4/20/2016 at 7:52 PM, MihaiTic said:

.... E ok sa incep sa cladesc o relatie cu acest mecanic sau sa raman pe service uri mari care ofera garantii si chestii dar mecanicii....

Cu "mecanicii" din ultima ta postare e bine sa cladesti dar nu o relatie... un zid in jurul lor. Probabil ca daca mai intarzii mult p'acolo o sa trebuiasca sa schimbi parbrizul, becurile la stopuri sau antena,,,poate toata masina. Aia is mecanici ce fac "scoala de frizer pe barba ta". Parerea mea este ca mai mult rau o sa faca si o sa te coste inzecit.

Deci, asa cum spunea un colegul rayn mai sus, relatia cu un service/mecanic se cladeste si se mentine dupa ce ai constatat ca acel mecanic se pricepe, vrea sa faca si face lucru de calitate, nu abureste si jecmaneste profitand de faptul ca nu stii ce face el acolo. E destul de greu din pacate sa gasesti asa ceva dar intreband colegii de forum ai sanse sa dai peste cineva care sa=ti faca lucru de calitate. Un mixer de bucatarie poti sa-l dai si la vecinul de la parter (zugrav de meserie) sa incerce sa-l repare dar masina, zic eu, daca te pasioneaza si tii la ea atunci o tratezi si o lasi tratata de miinile unuia care are habar. Mai bine un pret si o reparatie de reprezentanta sau service respectabil decat un garaj obscur detinut de un guster dubios pus pe capatuiala, ca ajungi sa-ti plangi de mila. Parerea mea, cum zicea pe vremuri Vacaroiu dupa fiecare gat de rachiu R26.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era chiar un garaj ascuns intr un colt de lume... Au vopsitorie, cuptoare, mecanica, piese auto chestii...usa in usa cu ei statie itp (pareau seriosi dar m am inselat) 4 mecanici si cel putin 6 electicieni. Au reusit sa schimbe distributia in 4 zile.... Si toti acesti mesteri care s au tot plimbat pe sub masina, prin masina, pe langa masina n au gasit nici scartaitu la volan de la care defapt a inceput totul... Tot eu necunoscator, am facut comparatii babeste intre roata stanga si dreapta cat masina era pe elevator si astia toti isi frecau mustatiile. Arcu avea o spira rupta ce si se infipsese in flansa, flansa era aproape dezmembrata, intrata in interioru arcului si curgeau bilele din rulment sau nu stiu din ce, dar erau niste bile acolo gata, gata sa se imprastie pe jos. Nici macar unu nu a vazut asta. Unul chiar a sustinut ca flansele n au nimic. Super mecanici. Pana la urma cei de la ad garage au finalizat treaba cu electrica si ce au mai stricat astia. Dar fiind vecini si cunoscuti cu astia + ca ei au platit reparatia, nu prea am incredere nici in ce au facut si astia. Momentan masina merge ok, fara erori pe tester... are deja 1200km de cand am luat o din service.  Acum sper sa nu pierd motoru pe strada ca am mai gasit niste suruburi langa bidonu de lichid de parbriz. 2 mici, negre... Cred ca sunt de la plasticele alea de la scut. Dar unu e cam mare, seamana cu alea de la tamponu motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MihaiTic...dupa toate astea, ce ai patit, ti.a disparut acel scartait?...nu sunt mecanic dar dupa cate ai povestit din comportamentul masinii trebuia sa schimbi doar bieleta antiruliu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@MihaiTic

Simptomul descrie de tine, in sensul ca se auzea ca si cum ar scapa ceva in trepte, pas cu pas la viraj, a avut acelasi cauza (ca la tine) o spira rupta la arc, la masina unui amic. Arcul se blocase si nu se invartea lin cu flansa, se invartea dar  sacadat ca o cama. A schimbat arcul si a scapat de problema.

...referitor la mecanici si ateliere... da, pare de incredere la prima vedere un atelier care are dotari, executa o gama variata de servicii, inclusiv tinichigerie si vopsitorie, dar nu este neaparat o certitudine a profesionalismului si priceperii lor din pacate. Ca si eu pot avea o trusa scumpa de dentist dar asta nu insemna ca scot dinti pe banda la cel mai inalt nivel tehnic si profesional :). Totul tine de manager: sa caute si sa angajeze mecanici priceputi, neaparat sa-i motiveze salarial adecvat priceperii lor si nu in cele din urma sa le impuna un comportament profesional fara cusur. Ca daca managerul e pus doar pe capatuiala o sa angajeze mecanici de doi lei, pe care o sa-i plateasca cu doi lei si care vor face lucrari de doi lei... chiar daca respectivul manager s-a scremut si cumparat doua elevatoare, o cabina de vopsit si un harb de echilibrat roti, toate second-hand si toate vai de mama lor.

Sunt colegi aici pe forum pasionati de mecanicasi/sau electrica care baga in buzunarul mic de la blugi multi mecanici cu staif de pe la cine stie ce service-uri pompoase. Parerea mea e sa lansezi o rugaminte catre colegii de forum sa te indrume, in functie de locatia ta spre ateliere. service-uri sau colegi care  au fost testate si fac lucrari ca la carte. Asa iti faci o legatura de durata cu un mecanic/service bun, un electrician bun...si nu te risti (plus ca te mai si costa dublu) cu tot felul de ateliere cu semne de intrebare, chiar daca arata bine ca dotari..ca doar se stie ca "drumul spre iad este pavat cu cele mai bune intentii" nu? :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da Cristy, scartaitul a disparut dar nu stiu exact de la ce a fost. Am schimbat arcuri fata, flanse si bielete antiruliu. Eu as paria pe acea flansa dezmembrata pe care mecanicu a vazut o in stare buna. De acum cand voi mai avea nevoie de ceva reparatii voi cauta cu incredere pe aici o indrumare. Am tot rasfoit forum si am vazut ca sunt foarte multi baieti pasionati care fac tot felu de relaratii cu succes. Am ramas interesat de adaugare tempomat si daca tot desfacem pe acolo vroiam sa adaug si optiunea de ajisare range, consum instant dar inca mai culeg informatii ca nu prea inteleg ce trebuie cumparat. Am inteles ca trebuie schimbate ceasurile din minidot in maxidot si nu prea prind de ce ca observ si colegi cu minidot care au optiunea de ajisare range,consum. Eh, asta e alta poveste dar sigur nu voi mai intra in primu serivce fara o recomandare. 

Am adaugat si poza cu flansa si arcu. Asta ma gandesc ca orice mecanic care a trecut macar odata pe sub o masina ar fi depistat asta, si nu din intamplare, a fost rugat sa verifice starea lor. 

image.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu un scartait la volan, ca o frecare cauciuc-metal. Iniatial nu am identificat cauza, acum pot spune cu certitudine ca se aude doar cand pun semnalizare stanga, si virez stanga. Fara semnalizare nu se aude nimic. Are cineva vreo idee?

Modificat de Smiley_69
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrey Andrei

Salutare! Aceeasi probelma ca a colegului MihaiTic o am si eu... Un zgomot care apare doar la caldura mare, undeva peste 20-25 de grade cand merg un pic cu ea. De anul trecut a aparut, iar dupa ce a venit frigul nu s-a mai auzit nimic, lineiste totala... Cum a venit caldura, de vreo cateva saptamani iar se aude. Las mai jos un scurt filmulet sa vedeti cum se aude. Eu cred ca problema e identica, respectiv flansa amortizor

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu pot sa spun exact care din cele doua elemente schimbate a rezolvat problema ca am patit si alte probleme mentionate mai sus si masina 3 zile nu s a miscat dupa acea rampa. Dar cei de acolo prima data mi au schimbat bielete antiruliu si in ultima zi am depistat eu acea flansa rupta si le am schimbat si pe ele + arcuri. Sper sa nu vorbesc aiurea.. Dar iti spun cum mi au verificat mie cei de acolo flansa si bielete in speranta ca macar astea au stiut sa le faca corect. Cu roata jos, cineva la volan rotind de el sa faca acel zgomot si altcineva la roata cu mana pe arc sa simta daca vibreaza arcu cand face acel zgomot. Repeti aceias procedura, dar acum cu masina sus, sau macar doar rotiile din fata in aer. si daca zgomotu dispare, e de la flansa, daca nu... S ar puteam de la bielete. Daca masina tot e sus, verifica bielete. Mod de verificare: apuci cu mana de bieleta si incerci rotesti, sa i schimbi pozitia. Fie ca se misca sus, jos. Fie ca se misca stanga, dreapta... Numai stiu exact cum sunt pozitionate. Oricum, daca le poti misca cu mana goala, trebuie schimbate. Fie ca scartaie de la ele, fie ca nu. Dar daca bieletele se tin tare si sunetu se aude din compartimentu motor, si nu in cabina sub volan cred ca flansele sunt singura varianta. Incearca si cu o lanterna sa te uiti in parte se sus la arc sa vezi poate cumva ai exact aceias problema ca mine: (o parte de arc lipsa si flansa intrata in interior la arc ca in poza atasata de mine) un cric, un prieten, doua beri si cred ca poti depista problema inainte ca berea sa se incalzeasca 

Modificat de MihaiTic
Adaugare informatii
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine flansele sunt cu rulment. La Passat B5 e flansa plina si nu se roteste. Se roteste doar amortizorul.

De obicei scartaie pivotii. Din brate sau bielete. Se sparge burduful, intra apa si gata fericirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!