Jump to content

Compresie Prea Mare


Dasher
 Share

Postare recomandată

Salut, de curand am schimbat motorul diesel pe care il aveam cu unul de1,8 8v, tip Gx.Din care stiu, compresia de fabrica la gx esta de 1:9. Al meu are 1:15.Treaba asta mi se pare foarte ciuda.

De asemenea as vrea sa stiu daca GX are warm up valve pe bloc sau pe capul injector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1:9 reprezinta raportul de compresie(raportul dintre vol. camerei de ardere si vol.cilindrului).Ceeace se masoara este presiunea de compresie,care este mai mare(13-15atm).Prin comprimare creste si temperatura aerului din cil.Cresterea temp. conduce la cresterea suplimentara a pres.Se masoara cu mot. cald,bujiile scoase si clapete de acceleratie complet deschisa.

Instalatia electrica trebuie "transplantata"complet.

Dispozitivul warm-up(pe bloc sub delco) se intalneste NUMAI la sistemul K-jetronic si reduce pres. de benz. in distribuitor pe perioada de incalzire.Sistemul NU are ECM(calculator).Se conecteaza la distrib. prin 2 furtune,la galeria de adms. si la tensiunea de la cheie(mufa)

La sistemul KE-jetronic(cu ECM in spatele ventilatorului aerotermei),regulatorul electromagnetic de pres se afla in distribuitor(mufa cu 2pini) si este controlat PERMANENT de calculator in functie de semnalele primite de la senzori(pozitie clapeta,temp aer/apa,pozitie debitmetru)Acest sistem e utilizat de regula la mot.turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU este in partea dreapta cum deschizi capota, sub plasticul acela de protectie, eu am motor GX, warm-up regulator nu este pe blocul motor in cazul nostru, tin sa te anuntz ca anumite motoare cod GX au venit si cu K-Jetronic simplu (fara ECU).

La sistemul KE-jetronic(cu ECM in spatele ventilatorului aerotermei),regulatorul electromagnetic de pres se afla in distribuitor(mufa cu 2pini) si este controlat PERMANENT de calculator in functie de semnalele primite de la senzori(pozitie clapeta,temp aer/apa,pozitie debitmetru)Acest sistem e utilizat de regula la mot.turbo.

din cate stiu eu nici un motor de pe VW golf cu KE-Jetronic nu a avut turbo, doar daca a fost pus dupa aceea, si in plus e destul de complicat sa pui Turbo pe K/KE-jetronic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU numesti calculatorul pentru sonda lambda?daca da, pe ala il am...

Cat despre turbo,inca nu e in plan, deocamdata trebuie sa-l fac sa mearga, pentru ca nu mi se accelereaza si inca incerc sa gesesc un electrician bun.Sta la relanti, dar cand accelerez nu ii da destula benzina.Injectoarele sant noi noute, pulverizeaza, pompa baga, pentru ca am incercat cu 2, dar totusi nu-i dau de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai acel ECU (nu e numai pt sonda lambda), atunci mai mult ca sigur e un KE-Jetronic.

trebuie sa vezi sa-ti reglezi amestecul, se regleaza cu un imbus de 3mm (sa fie mai lung), ai o gaurica mica pe distribuitorul de benzina de pe cutia cu filtru de aer, acolo e surubul, nu recomand sa-l reglezi dupa ureche !! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemele de injectie au suferit o modificare permanenta prin adaugarea de senzori,actuatori,unitati de comanda....din dorinta de a crestere performantele,a reduce consumul si poluarea.O serie intreaga de variante au fost produse exclusiv pentru SUA,cu scopul de a contracara concurenta japoneza..Sistemul K-jetronic a fost mecanic(fara electronica) dar si cu ECU(sonda lambda,regulator electric de pres,senzor pozitie clapeta,senz. temp apa).KE-jetronic numai cu ECM.a fost cu si fara sonda lambda,cu si fara aprindere incorporat,cu si fara senzori de detonatie......

Pentru imbogatirea amestecului la accelerare(K-jetronic fara ECM/la modelul cu ECM si la KE,acestea actioneaza inj.) injectorul de pornire(electric,pe galeria de admisie)este actionat pentru 0,4s.Sistemul electric contine:sonda termica de timp(utilizata si la pornire),swtch-ul de la clapeta de accel si o capsula vacumatica(langa debitmetru).Comanda inj. o da capsula care este conectata la galeria de admis.

1.Verifica inj. electric daca pulverizeaza.Porneste usor?

2.Scoate mufa de la inj. si conecteaza o lampa.Scoate mufa de la sonda termica de timp si conecteaza la masa pinul de la firul verde/alb.Accelereaza si urmareste daca lampa se apride foarte scurt.Daca DA conecteaza mufa la inj. Se accelereaza?DA sonda termica defecta.Daca NU verifica switch-ul de la capsula.

Sistemul functioneaza pana la 30* temp mot. Daca nu se accelereaza cu mot. cald,in GENERAL pot fi: pompele(in si langa rez),filtru,injectoare si APRINDERE(fise bujii)

post-3677-1171274989_thumb.jpg

post-3677-1171275080_thumb.jpg

post-3677-1171275191_thumb.jpg

Modificat de ram40andy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru lamuriri, sant sigur ca-mi vor fi de real folos.Sper ca saptamana asta sa reusesc sa o fac sa mearga, cu ajutorul unor prieteni altruisti :).Daca intampin greutati voi reveni cu intrebari , ca vad ca aici gasesc raspunsurile potrivite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne-ai spus daca porneste usor la rece si daca atunci cand este calda(80*) se accelereaza bine.

Ce senzori ai pe instalatie?

Modificat de ram40andy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzama ram40andy dar nu am inteles de ce creste presiunea de 15 ori cand volumul scade de 9 ori in conditiile in care cresterea temperaturii este doar efectul comprimarii gazului si nu cauza cresterii presiunii. Eu consider ca diferenta de la 9 la 15 este de fapt o eroare de masurare netinandu-se cont de inertia manometrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul pleaca la prima cheie cand pun al 5-lea injector, deci e ok.problema e ca nu urca in ture cand accelerez, dar mai mult ca sigur a fost o greseala la punerea instalatiei electrice

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul pleaca la prima cheie cand pun al 5-lea injector, deci e ok.problema e ca nu urca in ture cand accelerez, dar mai mult ca sigur a fost o greseala la punerea instalatiei electrice

Cum adica cand PUI inj. electric?Trebuie sa se puna "singur"cand dai la cheie.Bineinteles,temp mot sub 30*

Cand este cald se accelereaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzama ram40andy dar nu am inteles de ce creste presiunea de 15 ori cand volumul scade de 9 ori in conditiile in care cresterea temperaturii este doar efectul comprimarii gazului si nu cauza cresterii presiunii. Eu consider ca diferenta de la 9 la 15 este de fapt o eroare de masurare netinandu-se cont de inertia manometrului.

Explicatia nu este una personala.Ea se regaseste in legile si principiile termodinamice de transformare a gazelor perfecte.

Conform principiului I al termodinamicii,lucru mecanic efectuat asupra unui sistem(in speta aerul din cil.),se transf. in caldura(crestere temp)+cresterea energiei interne(crestere pres.)

Lucru(comprimare/micsorare volum 1:9)=caldura(temp)+E interna(presuine)

1Se comprima gazul.DACA se evacueaza caldura rezultata in urma comprimarii,adica se aduce gazul(in stare comprimata) la temp. initiala(adica se raceste),ATUNCI presiunea lui ar fi direct proportionala cu raportul de comprimare.

Procesul se numeste transformare IZOTERMA. PV=constant

2.INSA in mod natural caldura RAMANE in sistem si are ca efect cresterea temperaturii gazului.Cresterea temp. conduce la cresterea presiunii.Legea generala a gazelor perfecte: PV/T=constant

In CONCLUZIE:prin comprimare,cresterea presiunii se face din 2 surse.Prin micsorarea volumului si cresterea temperaturii,

In orice manual de reparatii veti gasi aceasta diferenta intre raportul de compresie si presiunea de compresie.

La diesel,rap. de comp. 1:23.Presiunea normala de compresie 32atm.TEMPERATURA urca la 700* si face posibila aprinderea motorinei.

Fenomenele sunt tratate in manualul de FIZICA cls aX-a,capitolul termodinamica.Deci toata lumea l-a parcurs si sper sa nu ma insel. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al 5-lea injector nu e pus pe contact, pentru ca nu mai merge chestia aia termica care il inchidea.oricum fiind proaspat instalat motorul, solutia aleasa era una temporara:de la acel injector am tras un fir la plusul bateriei, iar cand dau la automat pun acel fir si motorul porneste la prima cheie.Nu se accelereaza nici cand porneste termocupla :P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ne-ai spus ce senzori si componente ai pe instalatie.

Pe distribuitor-debitmetru ai vreo mufa electrica?Ai senzor pozitie clapata accel?

Care din cele doua scheme ar fi mai potrivita?

post-3677-1171489964_thumb.jpg

post-3677-1171490001_thumb.jpg

Modificat de ram40andy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explicatia nu este una personala.Ea se regaseste in legile si principiile termodinamice de transformare a gazelor perfecte.

Conform principiului I al termodinamicii,lucru mecanic efectuat asupra unui sistem(in speta aerul din cil.),se transf. in caldura(crestere temp)+cresterea energiei interne(crestere pres.)

Lucru(comprimare/micsorare volum 1:9)=caldura(temp)+E interna(presuine)

1Se comprima gazul.DACA se evacueaza caldura rezultata in urma comprimarii,adica se aduce gazul(in stare comprimata) la temp. initiala(adica se raceste),ATUNCI presiunea lui ar fi direct proportionala cu raportul de comprimare.

Procesul se numeste transformare IZOTERMA. PV=constant

2.INSA in mod natural caldura RAMANE in sistem si are ca efect cresterea temperaturii gazului.Cresterea temp. conduce la cresterea presiunii.Legea generala a gazelor perfecte: PV/T=constant

In CONCLUZIE:prin comprimare,cresterea presiunii se face din 2 surse.Prin micsorarea volumului si cresterea temperaturii,

In orice manual de reparatii veti gasi aceasta diferenta intre raportul de compresie si presiunea de compresie.

La diesel,rap. de comp. 1:23.Presiunea normala de compresie 32atm.TEMPERATURA urca la 700* si face posibila aprinderea motorinei.

Fenomenele sunt tratate in manualul de FIZICA cls aX-a,capitolul termodinamica.Deci toata lumea l-a parcurs si sper sa nu ma insel. :angry:

Multumesc foarte mult pentru informatii, m-ai luminat dar dezvolta explicatia in continuare

considerand ca nu se desfasoara nici o reactie chimica P1V1/T1=P2V2/T2 , se stie ca V1/V2=raport compresie si T2>T1

in exemplu dat de tine pentru diesel V1=23*V2; P1=1atm; P2=32atm; T1=22grade; T2=700grade, inlocuind 1*23/22=32/700 rezulta 1,045=0,045. Observ ca aritmetica din termodinamica clasei a X-a este foarte exacta, si se explica functionarea unui motor prin similitudine cu o oala sub presiune pusa pe aragaz ("sper sa nu ma insel")

Modificat de SAlex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca scopul tau e sa contrazici si sa ne arati ce baiat destept "care esti" tu.Scuzama insa daca mi-ai fi urmat sfatul citind manualul de fizica(in loc de "almanahe")ai fi inteles ca eu am descris comportamentul general al GAZELOR PERFECTE(aratand interdependenta parametrilor de stare P,T,V-ceeace negai tu).Pentru transformarile adiabatice(cum am dat exemplu la diesel)se aplica alte legi(care? :huh: .Calculului gazelor REALE li se aplica coeficienti de corectie.......afla si poate ne spui si noua.Cat despre cicluri termice ale motoarelor cu ardere interna,chimia proceselor de combustie,cinematica organelor de masini,cinetica chimica,simularea proceselor moleculare......man,dadeam examene de semestru si de an cand tu invatai despartirea in silabe.

post-3677-1171669592_thumb.jpg

Modificat de ram40andy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca tot nu te-ai "luminat"........."se pare m-am inselat".

post-3677-1171670916_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma contrazic. Cu toate ca mi s-a parut anormal initial ,am calculat si aveti dreptate. Raportul presiunilor este mai mare decat raportul de compresie. Cu toate acestea, dragule ram40andy, am continuat off topic pentru ca dupa ce faci un amalgam din legile fizicii ii persiflezi pe ceilalti care-ti pun la indoiala inteligenta. Daca erai student cand eu silabiseam inseamna ca la o diferenta de varsta de 15 ani ai acum ai 60 de ani. Pacat ca ai ajuns la varsta venerabila in care consideri continuarea unei demonstratii cu atasarea unor pagini scanate in care este descris ciclul diesel.

Daca tot esti atat de destept era suficient sa continui ce ti-am dat mura in gura: P1V1/T1=P2V2/T2 , se stie ca V1/V2=raport compresie (pentru Otto=9) inlocuind P2=P1*9*T2/T1, cum T2>T1 inseamna ca T2/T1>1 rezulta P2>9*P1 si gata. Acum poti anunta moderatorii sa-mi dea avertisment si noroc bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu reusesc sa-i dau de cap, am sa-i pun un carburator pierburg 2E maine, ca mi-a ramas de la raposatul meu passat de 1,6.Sant probleme deosebite la acest tip de carburator?Exista set de jiglere pentru 1,8 sau sa le las pe astea?Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma contrazic. Cu toate ca mi s-a parut anormal initial ,am calculat si aveti dreptate. Raportul presiunilor este mai mare decat raportul de compresie. Cu toate acestea, dragule ram40andy, am continuat off topic pentru ca dupa ce faci un amalgam din legile fizicii ii persiflezi pe ceilalti care-ti pun la indoiala inteligenta. Daca erai student cand eu silabiseam inseamna ca la o diferenta de varsta de 15 ani ai acum ai 60 de ani. Pacat ca ai ajuns la varsta venerabila in care consideri continuarea unei demonstratii cu atasarea unor pagini scanate in care este descris ciclul diesel.

Daca tot esti atat de destept era suficient sa continui ce ti-am dat mura in gura: P1V1/T1=P2V2/T2 , se stie ca V1/V2=raport compresie (pentru Otto=9) inlocuind P2=P1*9*T2/T1, cum T2>T1 inseamna ca T2/T1>1 rezulta P2>9*P1 si gata. Acum poti anunta moderatorii sa-mi dea avertisment si noroc bun.

Uauuu!Da` esti obsedat tare man.De inteligenta sau lipsa ei? :) .Take it easy,nu s-a nascut nimeni invatat,ai tot timpul.Doar nu aveai pretentia ca le sti pe toate.A mai fost UNU` si....Ai vazut ca susti aberatii si acum vrei sa dregi busuiocul?Din calcule ai aflat de legile termodinamicii?Acum ai auzuit de ele?Normal ca ti se par un AMALGAM.Daca le stiai ce ai vrut sa demonstrezi?Ca esti un geniu?Asta stiam cu totii.Nu este un site stiintific si nimeni nu doreste explicatii(demonstratii)academice in care sa se impotmoleasca si nici sa-si arate cineva inteligenta.Cred ca mult mai utile au fost paginile scanate decat o demonstratie insipida.Nu inteleg ce ai dat "muran-gura"?Daca erai mai atent(sau ai fi vrut)observai ca relatia PV/T=ct,se gaseste in postul meu anterior.Restul "balariilor" ati apartin.

Care-i treaba cu "anuntat moderatorii"?Ai impresia m-asi injosi la asa ceva?Cu toate observatiile tale "inteligente"?

Atunci "noroc bun".Sa nu spui ca asa scrie deasupra intrarii la locul tau de munca. :D

Modificat de ram40andy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui sa pastram un ton civilizat. Cine are ceva de aratat poate sa arate si fara discutii inutile si jignitoare, iar restul pot sa traga singuri concluzia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dasher tu ai passat mk1? in 2 usi cumva...completeaza pls mai bine profilul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut, l-am dat la fiare vechi, dupa ce am postat aici ca poate sa-si ia cine ce vrea de pe el, dar nu prea au fost amatori :D.acum am un golf 1(first love ).de la passat am pastrat motorul doar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!