Jump to content

Lumini de bord Fabia


Florinel
 Share

Postare recomandată

Eu am vazut o chichitza simpla.....aia cu invartitu acelor......mi se pare simpla si aia o vreau!....

o sa schimb ledurile arse relativ la bloc....n-am unde merge apoi sa pun masina pe aparat sa calibrez acele

daca stie cineva...

Flopem, pe 25 decembrie 2007 (cred ca ziua in care ti-ai schimbat ledurile) scriai urmatoarele:

"SI ACUM CHESTIA CEA MAI IMPORTANTA:

sunt niste smecherii pe care nu o sa le zic si pe care nu mi-a zis nici mie de ce se face asa cu toate ca am vazut,mai ales in ceea ce priveste montatul in bord...acolo l-am vazut pe DAN facand niste miscari smechere sa zic asa cu acele de bord de ex pe care daca nu le faci nu o sa iti mai mearga acele bine...dar nu am sa le divulg si pe deasupra stiu cum se fac dar nu mi-a explicat de ce!!!"

Sa inteleg ca ai uitat "miscarile smechere" pe care le stiai atunci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cea mai simpla metoda pentru "calibrarea" acelor este urmatoarea:

1. Infigi acul in locu lui.

2. Invarti cu un degete in directia acelor de ceasornic pana cand incepe sa mearga mai greu. Fara frica nu se rupe nimik.

3. Dupa ce incep sa mearga mai greu continui sa invartzi inca putin sa zicem cam un sfert de cardran.

4. Invarti acul invers cu degetul pana il aduci in pozitia de 0. Mentionez ca trebuie sa mearga "greu" inainte sa ajunga la zero.

Asta e toate smecheria. Evident dupa de poate verifica cu vag-com cu procedure descrisa mai sus, si eventual ajustat cate putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am pus inelele cromate de la Milotec si urmeaza sa-mi schimb ledurile cam ca Jack-u asa..., rosu si cu limbile albe. :rolleyes: Problema este ca atunci cand am desfacut gemuletu' bordului (el fiind lipit in mai multe locuri si sus si jos) s-a cam crapat... si e si putin zgariat asa daca stai sa te uiti cu 'ochiul critic' :)). As vrea sa cumpar unul nou, aveti idee daca se gaseste si la ce pret? :D

Danke!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,va rog sa ma ajutati.

In urma cu ceva vreme mi-am schimbat ledurile din bord (la un profesionist)

Au mers cam un an de zile (desi cica sunt OSRAM)

Acum inca merg dar am o problema:

Desi merg becurile la turometru si vitezometru si toate cele nu mai merg becurile de la cadranele mici din mijloc (apa/benzina).

Se mai tot aprindeau uneori si asta m-a facut sa cred ca e un scurt si nu ca ar fi arse.

Am demontat bordul crezand ca e de la mufa de contact dar nu este (am dat-o cu spay de contact)

Am demontat placa pe care sunt lipite SMD(becurile) insa nu par a fi dezlipite si nu stiu cum sa le verific.

O chestie interesanta.

Desi sunt stinse si nu mai merg,in momentul cand masina e in marsarier si las ambreajul pana tremura motorul ,atunci incep sa clipoceasca ledurile....apoi moarte.

Ce legatura or avea acele leduri cu marsarierul sau cu tremuratul motorului?

Precizez ca am demontat bordul si le-am tot bazait si miscat si nu cred ca sunt dezlipite.

O SUGESTIE CEVA? multumesc.

A...uitasem.....si mai nou nu mai merg nici becurile de la acele mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai profesionistul care ti le-a montat ce zice?

eu zic ca e un circuit intrerupt pe placa, sau o lipitura rece

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi saboteur

profesionistul e mai tot timpu plecat din oras....in fine

nu stiu daca sunt arse becurile pentru ca uneori merg.

uite ce am observat: dimineata la prima pornire aproape de fiecare data merg cateva secunde si apoi gata?!?!

ce zici despre asta?

P.S ce inseamna lipitura la rece?

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil la tine e un contact imperfect aka lipitura rece. Explicatia mai pe larg e ca ledurile sunt lipite cu cositor iar din cauze diferite (lipituri praste, vibratii...) pot aparea fisuri si nu mai fac contact de unde si faptul ca uneori merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de sfat. O sa incerc sa pun letcomul pe fiecare contact sa-l retopesc....poate reusesc ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am o problema cu acul de la apa. Nu sta la jumatate, adik la 90 grade si nici cand iau contactul nu sta la zero ci coboara putin mai jos, exact diferenta care ar tb sa fie ca sa stea la 90. Ce pot sa ii fac sa il reglez si cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfaci bordul cu ceasurile, invarti acul de la apa cu mana (ca si cum l-ai da peste cap) in sensul invers al acelor de ceasornic (ai sa vezi ca merge mai greu). Stai linistit, nu se intampla nimic. Deci - invarti invers pana cand acul ajunge la limita de minim a scalei (la capatul lui rosu din stanga). Poti cupla inapoi bordul fara sa il bagi in carcasa de plastic ca sa verifici daca se duce pe pozitia corecta cu motorul incalzit sau mai usor daca ai interfata cu VAG com- este un test ce duce toate acele pe pozitia mediana.

Modificat de bestcopies
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e smecheria cu acele? adica cum trebuie scoase si cum trebuie puse?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt detalii se mai poate urmarii si topicul de la ibiza. Eu le-am schimbat si am facut o descriere ce si cum. L-am ajutat si pe bestcopies sa schimbe iluminatul la fabia(am sa-l rog sa puna niste poze).

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=54348

Modificat de SAMSON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
si asa imi pplac ca si la tine...numai verde sa nu mai fie

cum fac sa imi pun in cj si cat costa pls?

Salut, sunt nou pe forum dar vroiam sa te intreb saboteur daca mai esti in timisoara si daca da ai fi dispus sa-mi faci mie mie treaba cu luminile de bord si daca da cam cit ar costa ?

Mersi.

P.S Arata tare bine bordul cind nu mai are lumina aia verde timpita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Iata pasii parcursi la inlocuirea ledurilor din bord. Nu mai prezint desfacerea si scoaterea cadranelor din plansa de bord, deoarece e o operatie destul de simpla. E putin mai greu la desfacerea uneia dintre cele doua mufe (cea cu siguranta) din cauza pozitiei incomode si a cablurilor destul de scurte (cel putin asa a fost la mine).

1scoatereaacelor.th.jpg 2desfaceredispersor.th.jpg 3pozitionareaculorilorp.th.jpg 4dispersorluminibord.th.jpg 5pozitionarealedurilorl.th.jpg 6decupajuldispersorului.th.jpg 7dispersor.th.jpg 8autocolantdispersor.th.jpg 9autocolantdispersor2.th.jpg 10foliedisplay.th.jpg 11colorareace.th.jpg 12rezultatulfinal.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok... ati vazut cu cadranele. Acum sa vedem cu panoul de la clima.

Acesta e prins in consola cu 2 suruburi localizate sub el (spre scrumiera)si cu 4 gherute din plastic pe laterale. Desfaceti suruburile mai intai.

Se scoate masca panoului de climatizare cu ajutorul unei surubelnite mici si drepte,finut, cu atentie pentru a nu il zgaria.

De aici se complica putin lucrurile, in sensul ca panoul de clima este cuplat cu 2 mufe si un cablu rigid ce comanda directionarea aerului. Pentru a avea acces la acestea trebuie decupata o gaura in plasticul deasupra climatizarii deoarece partea aceea de plastic este turnata dintr-o bucata si nu se poate demonta separat.

a1indepartarecdplayersi.th.jpg a2taiereofereastrainpla.th.jpg a3gaurafacutapentrudecu.th.jpg a4cele2mufesicabluldedi.th.jpg a5vederespatepanou.th.jpg a6vederefatapanou.th.jpg

a7vederefatapanou.th.jpg a8sedesfacepotentiometr.th.jpg a9subpotentiometruseafl.th.jpg a10ma.th.jpg a11gg.th.jpg a12jp.th.jpg

a13c0.th.jpga1401.th.jpg a17pd.th.jpg a16t0.th.jpg

Modificat de bestcopies
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare. Cam mult de munca, dar cine s-a plictisit de culoarea verde merita osteneala :)

Referitor la ceasurile de bord, si eu am vrut sa-mi schimb culoarea doar a acelor indicatoare dar am renuntat tocmai pentru a nu face un artificiu la ceasul de temperatura apa si benzina.

Corectitudinea repozitionarii acelor se poate verifica cu vag-com-ul.

Ca si o obiectie: puteai sa lasi acele albe, fara a le mai colora cu marker in rosu. Asa arata prea incarcat ceasurile de bord ziua. Stiu asta deoarece initial si eu am schimbat acele albe cu unele rosii de Golf 4, dar fara a schimba si ledurile era inutil.

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm bestcopies cred ca am sa fac un drum pana la onesti cu fabia sotiei ! :D asta in cazul in care se poate un ajutor, dureaza mult operatia ?!

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce operatie te referi? Daca vrei te ajut cu demontatul la bord, clima etc dar la lipit trebuie mai mult timp, atentie etc. Operatiunea de lipire a ledurilor am facut-o cu letcon din acela cu varf subtire. Nu folositi pistol de lipit deoarece produce camp electromagnetic si nu vreti sa riscati sa afectati vreun cip de pe placa de bord. De asemenea nu folositi statie cu aer pt ca aerul prea fierbinte strica ledurile SMD in sensul ca le afecteaza luminozitatea (colegul de forum SAMSON a patit-o). Nu e mare smecherie nici cu scosul/montatul acelor inapoi. Doar acul de la temeperatua apei sta foarte putin inapoi de 90 grade (inainte statea fix pe 90) dar nu ma deranjeaza. Daca m-ar deranja as putea sa il reglez imediat :)

Ledurile albe si albastre le-am luat de la ledshop Am intrat chiar acum pe site si am vazut ca acum au in oferta si leduri OSRAM. Cele cumparate de mine nu sunt OSRAM.

Cele rosii mi le-a facut cadou prietenul SAMSON - sunt cele inlocuite de el din bordul de la Ibiza (care poate stiti era rosu integral).

Aveti grija cu alegerea ledurilor! Pentru cei ce nu aveti reglaj in bord pentru intensitatea luminilor (dimmer) sa va uitati cati lumeni au ledurile cumparate. Din ce am observat, cele OSRAM par a avea o lumina mai estompata decat celelalte - lucru ce se vede si din datele tehnice comparate.

Eu nu am dimmer si la mine lumina din bord este mai puternica, dar NU DERANJANTA. Albul este alb curat. Lumina se vede foarte bine chiar si pe timp de zi.

Si acum la treaba... sa vedem cu iluminatul comenzii de reglare a oglinzilor (pentru cei care au oglinzi electrice)

Modificat de bestcopies
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte tare. Cam mult de munca, dar cine s-a plictisit de culoarea verde merita osteneala :)

Referitor la ceasurile de bord, si eu am vrut sa-mi schimb culoarea doar a acelor indicatoare dar am renuntat tocmai pentru a nu face un artificiu la ceasul de temperatura apa si benzina.

Corectitudinea repozitionarii acelor se poate verifica cu vag-com-ul.

Ca si o obiectie: puteai sa lasi acele albe, fara a le mai colora cu marker in rosu. Asa arata prea incarcat ceasurile de bord ziua. Stiu asta deoarece initial si eu am schimbat acele albe cu unele rosii de Golf 4, dar fara a schimba si ledurile era inutil.

Dar am schimbat ledurile la ace. Nu te-ai uitat in poze? Acolo e mai complicat deoarece tb sa confectionezi un separator de lumina pt culorile alb/rosu. Pus si simplu am vrut sa am acele rosii tot timpul, plus ca acum culoarea este un rosu intens, placut.

Ce e nasol - nu sunt leduri separate pentru ace si pentru scala cu valori la ceasurile de apa si benzina. De aceea tb sa modifici pe acolo... Oricum, cred ca am muncit o zi intreaga numai la bord.

Modificat de bestcopies
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai de asta am renuntat eu la schimbat ledurile de la ace. E prea mult de lucru. :(

Plus ca nu prea imi plac artificiile ...

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK... Acum sa vedem cu comanda pt oglinzile electrice. Aceasta se demonteaza foarte usor de pe portiera cu o surubelnita mica si ingusta, care se introduce in fanta de deschidere pozitionata inspre maneta de deschidere a portierei.

Se decupleaza mufa si gata... a iesit.

Desfaceti cu grija comanda deoarece are niste piese mici si un arc care au tendinta de a pleca de la locul lor (tipic :) )

Pe placa cu leduri veti observa ca doua dintre SMD-uri sunt mai ciudate si pozitia pe care lumineaza este spre centru. Daca le inlocuiti nu lipiti normal SMD-urile (adica sa bata in sus) ci in pozitie aplecata cat de cat asemanatoare cu cea a ledurilor originale. Oricum, nu cred ca gasiti leduri la forma si pozitie de prindere ca cele originale deci va trebui sa improvizati... Daca le lipiti sa bata in sus, nu veti avea luminate uniform simbolurile de pe comutator, plus lumina slaba.

Important... Daca observati vaselina (ca e din plin pe acolo) pe partea din spate a simbolurilor, in interiorul capacului, sa o stergeti, deoarece schimba lumina din alb in alb-galbui.

dsc00926g0.th.jpg dsc00927gj.th.jpg dsc00930q.th.jpg dsc00929sv.th.jpg dsc00928lv.th.jpg dsc01025k.th.jpg

Pai tocmai de asta am renuntat eu la schimbat ledurile de la ace. E prea mult de lucru. :(

Plus ca nu prea imi plac artificiile ...

Ce puteam sa fac, zi si tu... Bordul era demontat si eu cu acele ale verzi nu mai suportam. Sa le manance vaca :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu faceai acea prelungire a ledului alb ( de la ceasul de temperatura apa si benzina ), crezi ca nu se mai vedea scala luminata ? Pentru ca eu as vrea sa-mi fac acele albe, dar numai schimband un led din cele doua verzi prezente acolo. Bineinteles daca pun si eu un capac de plastic inainte :)

M-am uitat acum la un bord de Fabia RS. Aici exista 3 leduri, 2 verzi pentru scala si unul rosu pentru ace. Oare in locurile lasate libere in cazul bordului normal, daca as pune un led ar fi si functional ?

post-5995-0-25083700-1290760155_thumb.jp

Modificat de bebeko
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu faci separatorul de lumina, se vor contopi culorile si va rezulta un roziu, nicidecum rosu.

Am vazut in sectiunea de tuning un anunt al unui coleg din Brasov care vinde SMD-uri cu 2 ron si cu montat/demontat/lipit 6 ron bucata. http://vwforum.ro/topic/68449-vand-leduri-smd-pentru-iluminat-bord-i-butoane/

Modificat de bestcopies
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat ajunge o operatiune de genul asta?

piese + manopera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!