Jump to content

Demarorul Nu Invarte Volantul


tonic
 Share

Postare recomandată

va rog frumos dsaca cumva v-ati lovit de un lucru similar cu ce mi se intampla mie. La un motor TDI 1,9 90 CP de cateva zile la pornire demarorul parca nu ar atinge volantul, deci nu invarte motorul si parca merge in gol. Cateodata se intample sa invarta pt scurt timp initial apoi incepe sa mearga in gol, cateodata merge in gol de la inceput. in mod cu totul aleator la unele incercari prinde si porneste motorul ok.

Ce ar putea fi si cum se poate remedia?

Masina are cca 65000 km fabricatie 2000.

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca bobina aia mare de pe electromotor are in ea un magnet cu arc si actioneaza o furca din plastic care trage in fata bendixul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput verifica bendixul!

In primul rind trebuie sa fie curat, sa nu aiba ulei sau alte unsori scurse p-acolo (il poti spala cu benzina).

Daca si dupa aceea patineaza singura solutie este inlocuirea, nu poate fi reconditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba se poate reconditiona :lol: se decapseaza si in locul bilelor se pune niste bucati de cauciuc cam de aceeasi marime, doar ca materialul ales(cauciucul) trebuie sa fie unul antiacid ca sa nu il atace uleiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se da jos greu de pe masina? Pe afara este perfect curat, fara ulei, insa banuiesc ca va trebui sa ma uit si inauntru nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-ar parea ca e bendixul, se poate repara daca ai putina indemanare.

off-topic, apreciez faptul ca folosesti termenul "volant" cum e corect si nu volant cum folosesc ffff multi :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off-topic, apreciez faptul ca folosesti termenul "volant" cum e corect si nu volant cum folosesc ffff multi ;)

am invatat si eu de la broscari ;) ca ei au mai des in mana asa o piesa decat cei cu masini moderne ;)

la bendix ce ar putea fi defect si cum se repara? ce este ciudat ca doar cateodata face figura descrisa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba se poate reconditiona ;) se decapseaza si in locul bilelor se pune niste bucati de cauciuc cam de aceeasi marime, doar ca materialul ales(cauciucul) trebuie sa fie unul antiacid ca sa nu il atace uleiul

Este adevarat ca se poate reconditiona dar...nu va tine prea mult!

In urma cu citiva ani am reconditionat si eu unul, l-am decapsulat, am schimbat rolele cilindrice...a tinut cam 5-6 luni.

Canalele unde lucreaza rolele cilindrice sunt mai greu de reconditionat si cred ca nu merita :wub: Rolele din cauciuc cit crezi ca merg? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica mai intii fermitatea contactelor cablurilor electrice; daca nu ai succes da-l jos si vezi starea carbunilor si a periilor colectoare...oricum trebuie spalat tot sa vezi care e treaba. (asa am patit si eu si singurul motiv din cauza caruia mergea cind voia muschiul dumnealui a fost jegul din interior)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se demonteaza greu de pe masina? trebuie ceva chei speciale?

Cat costa un bendix nou?

este normal sa se defecteze la doar 64000 km???????

Modificat de tonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca se poate reconditiona dar...nu va tine prea mult!

In urma cu citiva ani am reconditionat si eu unul, l-am decapsulat, am schimbat rolele cilindrice...a tinut cam 5-6 luni.

Canalele unde lucreaza rolele cilindrice sunt mai greu de reconditionat si cred ca nu merita :) Rolele din cauciuc cit crezi ca merg? :)

de asta se pune si cauciuc :( am pe un iveco care are 600 de mii de vreo 200 de mii facut bendixul asa si mere impecabil si acuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asta se pune si cauciuc :rolleyes: am pe un iveco care are 600 de mii de vreo 200 de mii facut bendixul asa si mere impecabil si acuma

@tonic: nu stiu daca sa ma bag si eu ca gaina dar ai verificat cablurile alea de la demaror sa fie in regula si papucii stransi bine? Pune frumos mana si da jos suportul pentru baterie si verifica si cablurile care trec pe sub el, nu cumva sa fie ceva in neregula pe-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine daca nu ploua ma apus sa incerc sa demontez sa vad ce e, il curat etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tonic: nu stiu daca sa ma bag si eu ca gaina dar ai verificat cablurile alea de la demaror sa fie in regula si papucii stransi bine? Pune frumos mana si da jos suportul pentru baterie si verifica si cablurile care trec pe sub el, nu cumva sa fie ceva in neregula pe-acolo.

A mai spus cineva despre cabluri/contacte dar, daca cititi mai atent, la problema pe care o are @tonic nu prea se potriveste. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am raspuns in cunostiinta de cauza....EXACT ASA imi facea si mie la masina ...dadeam la cheie si prindea a 3 4 oara, cind nu o lua din prima (lucur ff rar). Iar pina sa ma apuce nervii sa il dau jos il mai altoiam cu o coada de ciocan :)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am raspuns in cunostiinta de cauza....EXACT ASA imi facea si mie la masina ...dadeam la cheie si prindea a 3 4 oara, cind nu o lua din prima (lucur ff rar). Iar pina sa ma apuce nervii sa il dau jos il mai altoiam cu o coada de ciocan ;)

si ai gasit pana la urma cauza? erau firele/mufele care nu faceau contact? Nu era murdar starterul sau bendixul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

JEG bai tata....intre rotor si stator cit si pe la bendix... pilitura de la carbuni si periile rotorului coclite. Contactele erau bune in raport cu ce am gasit in electromotor, asa ca le-am curatat numai ca sa nu zic ca nu am facut toate operatiile. Am spalat tot cu benzina, inclusiv miinile mele si eramasa de murdar de parca aveam manusi. Spatiile dintre perii au fost curatate cu vf unui bisturiu, iar periile au fost curatate cu un smirghel ff fin. Bucsele aveau un mic joc dar acum merge f bine si invirte de zici ca sare din loc. Sa nu zic ca pozitia lui e la partea superioara a blocului motor si masinuta nu are decit 80mii km. (nu e VAG)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am efectuat operatiunea.... a trebuit sa scot si scutul de jos (de fapt scuturile ca am unul metalic pus peste cel original) ca sa pot desface surubul de jos care tine demarorul.

L-am desfacut..nu era exagerat de murdar insa avea ceva mudarie in zona periilor si carbunilor si un pic de vaselina ingrosata in zona bendixului. am spalat cu benzina absolut totul si am uns cu vaselina bucsuliota axul si rotile dintate de la reductor. Nu am pus exagerat vaselina ci asa un pic exact cat trebuie.

La starter am curatat cilindrul acela metalic si am dat cu un spray de ungere si acum merge mai usor.

In general merge parca mai bine decat inainte. O sa vad daca mai apare problema (care de fapt nu mai aparuse in ultimele 2 zile deloc :D ).

Oricum altceva nu am sesizat in afara de murdaria descrisa. firele/contactele sunt ok.

In general sunt cam dezamagit de toate masinile astea moderne....atat la broscuta mea din 63 cat si la alte 2 oldtimere care le am demarorul nu a necesitat nici o interventie la peste 160.000 de km cat am la una din masini, iar la broasca cred ca peste 200.000.

Asa ca...no comment...masinile moderne sunt facute sa te tina exact cat tine garantia ca apoi sa bagi la bani in ele.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut

Sunt nou pe forum si am o problema cu o Octavia Tour 19 TDI 90 CP. In ultimele 2 saptamani imi facea cateodata probleme la pornire in sensul ca invartea o data sau de 2 ori motorul si dupa aceea invartea in gol. Cam la a treia incercare de pornire reuseam sa o pornesc. Azi insa cand am iesit de la munca nu a vrut sa o ia decat dupa a 10-a cheie. Maine ii desfac electromotorul sa vad ce are, sper sa nu fie volantul. Ce imi pare rau este faptul ca masina are 48.000 de Km si 2 ani si o saptamana (adica a iesit din garantie de o saptamana).

Modificat de tase77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar nu este volantul ci bendixul, dar problema este ca bendixul este facut de Valeo si nu prea se gaseste si nici nu poate fi inlocuit cu alta marca.Codul electromotor este D7RS130. Daca ma poate ajuta cineva ar fi excelent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!