Jump to content

Golf IV - Ulei servodirectie


misufha
 Share

Postare recomandată

in ELSA...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATF 220 este pentru cutie de viteze automata. Nu e tot una cu uleiul de servo asa ca atentie.

Am de schimbat un senzor de presiune ulei servo, asa ca m-am gandit ca ar fi o idee buna sa schimb si lichidul servo. Azi am cumparat SWAG (99 90 6161) cu 31 de lei litrul. Din cate am citit in Autodata la Golf IV intra 0.7-0.9 l si are norma G 002 000.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ulei servo de la FEBI

Hydraulic fluid (synthetic) green 06161

Normele care le respecta

81 22 9 407 758 BMW

82 11 1 468 041 BMW

000 043 203 33 Porsche

G 004 000 M2 VW VW TL 52146

G 002 000 VW

1940 766 Opel B 0400070

93 160 548 Saab

09.11003.0427 MAN MAN M 3289

Este un ulei sintetic (de culoare verde), care respecta (dupa cum se vede mai sus) normele G002 000 si G004 000 M2.Norma G004 este pt VW-urile mai noi (dupa 2000).

In niciun caz nu bagati ATF, eu am stricat o caseta de directie din cauza lui, adica i-au mancat garniturile de cauciuc.

Modificat de neogeo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Vin si eu cu o intrebare! Astazi am schimbat rola intinzatoare si am verificat si lichidul de servo. Era mult sub nivelul minim.Cand plecam de pe loc cu rotile virate maxim stanga sau dreapta se auzea scartaitul acela ingrozitor. Am scos tot lichidul si am pus lichid nou FEBI 06161. Problema cu scartaitul la viraj maxim a disparut dar a aparut o alta. Directia este mai dura decat inainte de a schimba. Masina este cea din semnatura iar cand am scos lichidul era transparent spre galbui. E normal sa fie directia mai dura??

Modificat de Jorjel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut un clinci puternic cu un coleg de forum pe tema asta,el spunea ca lichidul FEBI ..SWAG ..e acelasi cu cel pe original si ca nu exista diferente de calitate.Asta am patit si eu ..si apoi am schimbat lichidul de servo cu cel original si sa simtit diferenta.Mai mergi cu masina putin si vezi daca isi revine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un cod ceva pentru cel original? De unde se poate comanda din reprezentanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G004000M2 de la reprezentanta sau de la magazi cu specificatia ca vrei pe original,e in jur de 55-60 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am schimbat si eu cam 500ml din vechiul ulei cu febi norma G004000 M2

si parca se invarte mai usor volanul, sau poate e placebo :)

oricum masina face 10 ani in jumatate de an, si am zis ca merita schimbarea uleiului, mai ales ca nu s-a umblat niciodata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e efect...asa este,pt ca uleiul nou e mai gros si intra in presiune mai bine.wink.png Ce culoare avea uleiul vechi din masina...spre negru maroniu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era tot verzui, dar nu chiar atat de semi transparent

si avea cam aceiasi consistenta, totusi abea 103.000km are.. deci na, uzura nu ar fi trebuit sa fie, dar am verificat nivelul si era sub minim, asa ca am schimbat tot ce era in vas

oricum arata bine uleiul vechi, poate nu era necesar, dar e o operatie simpla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.as vrea sa schimb si eu uleiu la servo.parca ar merge putin mai greu ori ca m-am obisnuit ori ca merg mai rar cu ea in ultimul timp.oricum o am din decembrie si merita schimbat sa stiu eu ca e bn.din cate vad se poate schimba in parcare.dar nu stiu ce medota exact.altii cu furtunu altii cu seringa.care e cea mai buna si sa zicem asa cel mai simplu?original sau febi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu recomand original. iar pentru schimbat, trebuie desfacut furtunul care vine din rezervor in pompa si una din conductele de pe caseta de servodirectie, si miscat volanul stanga dreapta cateva curse complete.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat costa lichidul OEM? SI daca s epoate completa sau este recomandat sa se schimbe de tot?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut

am verificat si eu nivelul uleiului de servo si era sub minim, asa ca m-am hotarat sa-l schimb, am fost la reprezentanta si mi-au spus ca trebuie pus ulei de culoare verde, problema este ca al meu este rosu, la insitentele lor si a altor mecanici l-am inlocuit cu cel verde,(cica nu se mai pune rosu) insa sunt cam sceptic, nu stiu daca am facut bine, daca eu aveam rosu de ce mi-au zis sa pun verde??? Pentru masina din semnatura din 2004, 110000 km

as vrea sa va mai spun ca eu am tras cu siringa din vas ca sa vad ce culoare are si in ce stadiu se afla, si am vazut ca era rosu foarte curat si limpede, insa dupa ce l-am inlocuit pe tot are cu totul alta culoare, este foarte murdar, un rosu inchis mult spre negru, deci Atentie !

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru ca cel rosu nu e pentru masinile noastre. Ti-au zis bine.

Nu cumva era maro al tau (fost verde si cu mizeria....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil niste dobitoci au schimbat lichidul de servo si au pus dupa ureche.Oricum bine ca l-ai schimbat pt ca aveai toate sansele se perpelesti caseta de directie pe ca ATF-ul rosu are alta compozitie fata de uleiul servo verde pe VAG.Nu iti pare ca directia merge mai bine si volanul se invarte mai lejer spre capat?Totusi cum a spus si Florin ..uleiul verde dupa intrebuintare indelungata prinde o tenta de maro,dar daca tu spui ca era rosu curat...e clar ,ai avut ATF dextron 2 sau 3 in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu erau dobitoci. La momentul acela (2004) uleiul era G 002.... si era rosu. Pe urma acea norma a fost inlocuita de G 004.... care este verde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel vechi era sigur rosu, dupa schimbare nu am simtit nicio diferenta

andrei_221 are dreptate pe vremea aceea se punea ulei rosu la casetele de directie, am un prieten cu o skoda din 2005 care il are tot rosu (masina cumparata noua, de el)

la mine tocmai asta e nelamurirea! de ce m-au pus sa-l inlocuiesc cu verde?, au ajuns la concluzia ca e mai bun cel verde???

-se putea defecta caseta din vina celui rosu???

-asta ar insemna ca toti cei care au rosu sa-l schimbe urgent cu verde????

-sau astia de la reprezentanta habar nu au?

multumesc!

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresiti,nici macar la GOLF 3 nu sa pus niciodata ulei rosu de servodirectie.Nu ma intereseaza skoda sau seat sau audi,ma refer exclusiv la volkswagen.La golf 3 spre exemplu se punea norma G 002000(verde),in 2006 aceasta norma a fost scoasa din fabricatie si inlocuita cu G 004000M2(verde).Uleiul rosu ATF dextron 2,dextron 3 are functie comuna pt cutie automatica si pentru servodirectie la anumite marci de masini.Uleiul verde este exclusiv pt casete de directie.Daca vreti sa va convingeti va atasez documentatia,sau imi lasi o serie de caroserie sa iti demonstrez ce recomanda producatorul.

post-64586-0-77428600-1331535564_thumb.j

post-64586-0-76203800-1331535572_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, asa e - chiar si in vremuri de demult apuse... am un prieten cu un Audi 90 din 1991 - si el tot verde are....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu erau dobitoci. La momentul acela (2004) uleiul era G 002.... si era rosu. Pe urma acea norma a fost inlocuita de G 004.... care este verde.

a mea din 2002 avea uleiul verde, si nu a fost umblat niciodata la servo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ca la skoda si seat au introdus mai tarziu uleiul verde

am uitat sa spun, schimbul de ulei la servo l-am facut singur, am preferat sa cumpar 2 litri de ulei, cu care am spalat instalatia, decat sa dau 30-40 de lei manopera la service, asa ca daca e cineva interesat o sa detaliez metoda, e simplu

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal ca etka sa iti dea codul cel nou, ca si-a facut update-urile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!