Jump to content

Golf IV - Ulei servodirectie


misufha
 Share

Postare recomandată

carceacristian

Ai incercat la farmacie din aia de 50ml?parca asa sa zic ca erau cele mai mari.Eu zic ca recomandat e sa dai tot ulei jos,pe unde a aratat baiatu cu Golfu(tre sa te uiti in posturile din spate),si parerea mea e ca e bine sa umplii instalatia cu ulei,sa clatesti mergand vreo 50km cu uleiu ala,sa desfaci iar surubu,si deabia atunci sa pui alt ulei,care ramane definitiv.Totusi baieti,nu imi zice si mie exact,la mine ce ulei imi intra la servodirectie?rosu,verde ...va rog :)

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
carceacristian

Salutare,baieti,

Va rog imi raspunde si mie cineva,la intrebarea de mai sus?ce ulei sa bag la un 1.9 SDI?dar sigur?ROSU sau VERDE la servo?Are cine vreo documentatie sigura?Scuzati-ma ca am pus intrebarea asta de 2x,dar ma cam roade chestia cu uleiu de servodirectie masina are 130.000km si are ulei rosu in ea.Hai va rog,mersi frumos....intelegeti-ma si pe mine....am facut tot motoru,n-as vrea sa bag bani si in servodirectie....acuma.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, am si eu o mica intrebare .. In seara asta, ajungand intr-un dead-end am vrut sa intorc masina mai rpd folosind frana de mana .. care .. nu prea tine si doar m-a ajutat sa virez putin mai fortat ... bun .. m-am intors .. si la urmatoarea curba pe kre am facut-o, la viratul volanului am auzit un sunet ciudat .. banuiesc ca de la servo a fost .. apoi la urmatoarea curba .. tot asa .. Am oprit masina .. am lasat-o 5 minute .. cand am pornit-o .. surpriza .. nu mai face asa .. intrebarea mea este : O fi avut vreo legatura cu acea frana de mana? S-o fi intamplat ceva cu lichidul de servo atunci ? s-o fi incins de la acel viraj lung si strans? Sau o fi fost altceva? Multumesc anticipat.

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare,acum 3 saptamani mi s-a stricat caseta de directie, am reconditionat-o si totul merge ok, merge usor nu se mai aud zgomote suspecte, dar azi am verificat uleiul si era mult sub minim cam 1 cm pe varful tijei, mam uitat sub masina si nu vad sa curga ( cum imi curgea inainte cand s-a stricat). si volanul mergea usor chiar daca lichidul scazuse, tin sa precizez ca motorul era cald cand am verificat,oara acum sa se fi intrat uleiul in instalatie peste tot de a scazut? am pus ulei febi era sticla alba si avea capac verde 35 de lei o sticla mi s-a recomandat la magazinul de piese. e ok ? caci am vazut ca sunt 2 tipuri de ulei febi aici pe forum. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai completat din nou sa vezi daca mai scade nivelul? ....si eu am schimbat caseta (la un Ford) si uleiul se prelingea in burduful de la tirant si nu se vedeau picuri pe jos...

Acuma eu intreb daca ai reconditonat-o tu la o firma in RO sau ai cumparat-o reconditonata in alta tara, deoarece stiu ca si la noi se face operatiunea aceasta dar ca nu prea functioneaza... eu am cumparat-o de la o firma din Oradea reconditonata in Italia si nu am avut probleme cu ea si este pe masina de peste 3 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am completat azi, sa vad maine daca a mai scazut, normal se mai evapora sau scade de la uzura nu ? cam intr-o luna a scazut. da in romania am reconditionat-o am trimis-o in sighisoara era acolo o firma care reconditiona casete si mai multe piese chieloase etc, mi-a oferit garantie 1 an, a schimbat semeringurile a rectificat levier directie schimbat bucse de teflon.pai cand mi s-a stricat caseta inainte mi-a curs tot pe la burdufuri, am verificat burdufurile si nu au pic de ulei. cum am spus mai sus, merge servo perfect,nu sunt sunete e ca la inceput doar ca a scazut uleiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De evaporat nu se evapora ca nu este apa! este un circuit inchis si daca nu curge pe la burdufurii se poate sa se mai fi aerist instalatia la virajele maxime si atunci a mai scazut un pic....verifica si pompa servo sa nu aiba scurgeri , pune pe cineva sa vireze maxim si tu verifica sa nu fie scurgeri la pompa(cu motorul pornit)...bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,cred ca de la virajele maxime a scazut,caci am cam tras de volan dupa ce am reparat-o sa vad cum merge, acum am completat si vad ca nu a mai scazut,sper sa nu mai scada caci nu mai trag maxim de volan.ms pt info o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

La mine merge cam greu volanul si se aude cateodata haraind , uleiul este in limite dar parca se vede foarte negru la culoare ,

O fi din caseta ? Sau se rezolva haraiala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Noroc baieti,

Am schimbat si eu uleiul la servo-directie cu FEBI BILSTEIN,norma G002.Am procedat prin metoda descrisa de colegi(multumesc):

-masina ridicata de fata pe 2 cricuri

-am scos tot uleiu,din rezervorul de servo-directie(cu seringa)

-am scos rezervoru si l-am spalat(va trebuie un imbus de 5,cel putin la mine asa a fost)

-furtunul de RETUR,l-am prelungit cu un alt furtun,mai lung care sa imi ajunga in rampa garajului,unde am coborat si am pus un recipient unde sa se deverseze uleiu vechi.

-am luat compresoru si in cap la furtun am introdus un taler,de la o supapa de la chiulasa,pentru a etansa calumea legatura dintre furtunul de la compresor si furtunul de TUR (ulei care intra in pompa de servo)

-am suflat la presiune de 1bar-1,5 bari,pe furtunul de TUR al pompei de servodirectie,pana nu a mai curs decat 1-2 picaturi de ulei.Odata mi-a scapat mana la 2 bari:) si se umflase furtunu ca dracu.Asa ca tine-ti cont DUMNEZEIESTE,de metoda descrisa de colegii nostrii,si nu depasiti 1.5Bari,ca sa nu stricam ceva la mecanismul de servodirectie.

-am montat rezervorul de la servodirectie(dupa ce l-am spala si curatat cum trebuie),si am inceput sa torn noul ulei.Am turnat vreo 500grame de ulei,si am inceput sa iau dreapta maxim stanga maxim de vreo 30-40x(CU MOTORUL OPRIT),si cu capacelul verde de la rezervor SCOS,ca sa se faca aerisirea calumea....vedeti ca o sa faceti muschi :icon_thumright: .Dupaia iar am mai completat ulei,si in final,au intrat 800gr de ulei.

-scoate-ti masina de pe cricuri.

Fiti atenti,la mine capacelul de la rezervor(cel verde),are o garnitura,care dupa logica mea nu-i da voie aerului sa iasa afara.Eu unul,dupa ce am efectuat operatiunea schimbului uleiuli de servo,zilele trecute,dimineata cand porneam motorul,roteam stanga dreapta MAXIM(de vreo 5-6x),dar cu capacul de la rezervor scos(ma gandeam ca n-are pe unde sa iasa aeru putin ramas)

Inainte sa fac operatiunea asta,acum 3-4luni am zis sa verific si eu uleiu de la servodirectie.Asa ca am luat o seringa sa extrag umpic ulei,sa vad ce culoare are.El era incolor-galbui(ca berea),si ma gandeam ca nu tre sa il schimb.Dar,a fost inselator,dupa ce am facut operatiunea de schimbare a uleiului de servo,el era spre negru(gen cola).Asa ca nu va mai luati dupa ce culoare are uleiu de la servo dupa micul rezervor.

M-am gandit sa explic si eu,poate ca e folositor.(vedeti ca pozele nu-s prea clare)

WRS,schimba uleiul,fa si tu 100km si vezi ce zice,la mine vad ca numai haraie(imi bazaia putin).

post-9811-1257850049_thumb.jpg

post-9811-1257850075_thumb.jpg

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am folosit FEBI ,dovedindu-se a fi un ulei foarte bun pentru servodirectie;metoda de schimbare a fost super simpla,daca ma duceam la service dadeam banii de pomana,eu cu un amic am reusit sa il schimbam cu rezultate optime si fara efecte secundare .

cum am procedat?am scos futunul de tur de la rezervor la pompa servo lasand lichidul sa curga iar apoi am mai miscat rotile,am scos si din rezervor,am pus furtunul inapoi(mai mult ne-am chinuit cu colierul furtunului) si am facut plinul cu ulei Febi la masura.

rezultate? merge foarte usor si zgomte nici nu sunt!

mentionez ca noi am procedat asa la un VW POLO 6N cu schimbul de ulei de servo si am avut si un amic care a mai facut schimburi de ulei de servodirectie cu rezultate bune,dar poate la alte modele e mai riscant,asa ca fiecare fiti atenti ce faceti si nu incercati singuri prima data decat daca ati mai vazut live la altcineva cum se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare !

Sunt la prima mea postare pe acest forum si imi cer scuze daca nu am nimerit pe topicul potrivit cu problema mea, dar incerc totusi o intrebare. Sunt proaspatul posesor al unui Multivan din 94, motor 1,9 TD cod ABL si intrebarea mea este daca ce s-a discutat pe acest topic este valabil si pt masina mea, adica daca lichidul cu indicativul G 002000 sau G 004000 M2 este potrivit si la Multivan ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am cautat la mai multe magazine unde fiecare vanzator incerca sa-si vanda lichidul pe care il avea, iar cand intrebam de indicativul G 002000 sau G 004000 M2 se uitau ca curca-n lemne, m-am decis sa ma duc la o reprezentanta. Am ajuns la Avia Motors unde au cautat pe calculator si au spus ca la Multivan trebuie G 004000 M2.

1 L de ulei a costat 58 de RON, si pe instalatie au intrat aproximativ 900 ml.

Nu am observat daca inainte de schimbarea lichidului facea treaba asta, dar acum daca iau viraj maxim harjaie pompa de servo, iar daca fortez un pic la capatul cursei, se blocheaza pompa, nu se mai invarte. Stiti ce ar putea sa fie asta sau ce implicatii ar avea ? Oare nu s-a aerisit circuitul cum trebuie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marian76 ,tot ce pot sa iti zic e ,ca dupa ce am schimbat lichidul de servodirectie(cel verde),imediat a inceput sa imi harjaie pompa,cand luam viraje dreapta-stanga maxim(evident cu motorul pornit).Atunci am rugat un prieten sa invarta de 1-2x dreapta maxim stanga maxim,sa vad daca ies bule din rezervorul de servodirectie(si ieseau) dar tot haraia.Ce am facut,a fost sa opresc motorul,iar cu masina suspendata de fata si motorul OPRIT(roata dreapta,roata stanga sa fie in aer),am facut vreo 20-30 miscari stanga-dreapta MAXIM(ai sa faci muschi) pana cand nu au mai iesit deloc bule.Cand au disparut bulele,am pornit motoru,iar atunci nu s-a mai auzit NICI un harjait la virare stanga-dreapta maxim.

In concluzie,sfatu meu e sa ridic masina de fata,si cu motoru pornit si capacu de la servo directie scos,sa faci vreo 20x miscari stanga dreapta maxim(rogi pe un prieten),iar in acest timp te uiti sa vezi daca scoate bule pe la rezervor(semn ca instalatia se aeriseste).

Te salut

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am facut si eu. Cu masina ridicata pe capre am facut la viraje pana nu am mai putut ! Nu mai scoate bule de aer dar tot a ramas harjaitul. Mai tare ma ingrijoreaza faptul ca daca tin virat la maxim 2-3 secunde se blocheaza pompa. Imi pare rau ca nu stiu daca facea asa si inainte de schimbarea lichidului .

Ahh ! acuma vad ca ai zis cu motorul oprit. Eu am facut cu motorul pornit.

Modificat de marian76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

marian76 ,pai cu motorul OPRIT se fac toate operatiunile astea,pentru a proteja,tot ansamblul servodirectie,de a se defecta(e logic,orice merge fara ulei,e crima,iar daca NU exista ulei de servo in toata instalatia e nasol).Mai ridico odata de ambele roti fata cu motoru OPRIT,da-i de vreo 20x de volan dreapta-stanga maxim,si cu capacu de la rezervorul de servodirectie scos,pentru a iesi aerul.Vrem sa te auzim ca numai harjaie :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate tot mai harjaie...

Am facut viraje si cu motorul oprit, am mai si circulat ca masina, dar harjaitul a ramas. Ma bucur totusi ca nu mai se blocheaza pompa, e un semn bun, poate cu timpul mai dispare si harjaitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul in care am peste nivelul de maxim la race cam 3-4mm musai sa scot din lichid sau nu are nimica?

Dupa mers cam 300km pe autostrada la viteza de croaziera la orpire la relanti da motorul sa moara la virare pe loc. La rece nu face cel putin nu am observat eu. Poate sa fie din cauza lichidului ca este prea mult.

Am fost in vara pe distante si mai lungi dar nu am observat sa fac asa. ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut

eu am un GOLF 4 1.4 16V si azi observai ca mi se vireaza mai greu rotile. verificai uleiul de la servo si este sub minim. probabil trebuie sa il schimb dar as vrea sa stiu si eu de ce a scazut sub minim?

oare curge pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cum aleg uleiul de servodirectie ca vreau sa il schimb si eu ?

care e cantitatea totala de ulei care intra ?

presupun ca de la reprezentanta tre sa cumpar...

mersi boys.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte simplu: te duci la reprezentanta si ceri un litru de ulei de servodirectie. Este un singur tip, de culoare verde. Costa 50-60 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Mobil ATF 220 respecta norma VW pentru servodirectie la masina din semnatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.nu baga atf.Uleiul de servo e verde G 004 000 M2 ,SWAG 99 90 6161,FEBI BILSTEIN 06161.Osa vezi k capacul rezervorului de servo e verde.Pe original te costa 50 lei si swag cu febi 40 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de informatii,dar mai am o intrebare unde pot gasi in documentele oficiale VW ce norma trebuie sa respecte uleiurile in special cel pentru servodirectie.

Modificat de mihai.1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!