Jump to content

Golf IV - Ulei servodirectie


misufha
 Share

Postare recomandată

pentru masinile cu multi km, cu caseta care probabil are si ceva pierderi si cu pompa nu tocmai tanara, este ok de folosit si uleiul ATF ( DEX II sau III) 

ASta este si recomandarea majoritatii celor care recondtioneaza casete de servodirectie. In afara de VW, majoritatea producatorilor auto au folosit si folosesc ATF obisnuit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Detin de putina vreme un golf 4 ,1.6 16 valve motor bcb din 2002. Am constatat ca uleiul de la servo este rosu si volanul pare a fi un pic greoi.

Din ce am citit mai sus am aflat ce norma ar trebuie sa am la acest lichid de servo, dar nu stiu ce sa fac .

Sa schimb acest lichid rosu cu lichid de servodirectie verde?

Voi ce imi recomandati, am vazut ca parerile sunt impartite. Precizez ca nu am alte simptome in afara de volanul care se invarte putin mai greu in comparatie cu alt golf 4.

Modificat de Teteus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Producatorul recomanda insistent norma mentionata. Acum este posibil sa se foloseasca si altceva eu nu am incercat si nu cred ca e nevoie de altceva atat timp cat nu sunt probleme (uzuri, scurgeri).Faptul ca volanul se invarte mai greu poate avea mai multe cauze presiune insuficienta in pneuri; flanse si/sau rulmenti sarcina uzati; caseta de directie prea stransa etc. Oricum, la cat costa 1 l de lichid de servodirectie cu tot cu schimb e cel mai ieftin de incercat cu atat mai mult cu cat lumea nu prea se omoara cu verificarea/completarea lui dapai cu inlocuirea.

Modificat de Radlog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa il schimb ca nu este o avere si cred ca nu am nimic de pierdut daca ii pun norma mentionata de producator, mai ales ca are o gramada de km si vb ta, nu cred ca cineva a stat sa ii schimbe lichidul de la servo.

Modificat de lupo_bv
quote mesaj anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

A completat cineva peste cel galben cu cel verde febi? E la minim acum.(Am bagat un servetel si pare a fi galben cel din vas)

Modificat de alexnoszx
Incomplet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, pentru golful meu 4, 1,6 din 2000  motor APF, 74 kw, ce fel de ulei de servo am nevoie, ce norma trebuie ?

Este bun 

https://www.motul.com/ro/ro/products/multi-hf

unde pot gasi detalii cu recomandări. VW ?

Mulțumesc 

 

 

Si ce cantitate trebuie sa intre ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare,

Va rog sa-mi comunicati daca la vw golf 6 1.6 MPI am rezervor pentru lichid de servo directiei si daca are unde este amplasat. 

Multumesc anticipat pentru raspuns!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu, la g6 este directie electromecanica.... nu are pompa de servo si vas lichid. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut am si eu o problema de genul, cad se incalzeste motorul, incepe sa mearga volanul greu si sa se auda un zgomot, nu se aude tare dar se aude, am observat ca se intampla in general daca fac mai multe manevre bruste sau virez de mai multe ori pe loc maxim sau aproape maxim, nivelul uleiului este sub minim, dar nu vad sa aiba vreo legatura cu asta, am acasa atf rosu, as completa cu ala, dar cica nu e tocmai ok, ca am inteles ca de schimbat e destul de greu si cu banii nu stau tocmai bine momentan ca am tot bagat in ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Completeaza sau schimba uleiul , nu intra mai mult de 1l. 40 ron. Ulei verde , Febi.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca tot am uleiul, daca nu ar fi prea complicat si as putea face asta acasa, parca la-s schimba, din ce m-am documentat eu, ar fi asa, cu o seringa se scoate lichidul din vasul de expansiune, apoi se scot furtunele tur-retur de la vas, se da vasul de expansiune jos, se curata vasul de expansiune si nu stiu ce filtru, am inteles ca e in vas, dar daca e in vas nu stu cum il cureti, apoi nu inteleg ce furtun se desface ca sa curga restul lichidului din instalatie, unul de pe caseta de directie sau unul de pe pompa de servo?, iar dupa desfacerea lui se da st-dr de volan cu motorul oprit de cateva ori sa mai iasa din el, se monteaza totul la loc se baga ulei in vas si cu motorul pornit se face st-dreapta maxim de volan pentru aerisire, baiul e ca n-am elevator, deci daca trebuie cu ambele roti sus eventual intr-o parte o pun pe un butc, sau ma gandeam ca ar merge cu ceva pus sub roata, o carpa sau ceva sa mearga mai usor volanul, acum intrebarea e care furtun trebuie scos pentru golirea lichidului ramas in instalatie? Am inteles ca ar trebui suflat si cu pistolul de aer comprimat pe furtunul de tur sau de retur, dar nu am compresor, daca ma poate ajuta cineva cu o informatie mai precisa, sau sa imi spuna daca sunt ok pasii astia si ce furtun trebuie desfacut, ma gandesc ca daca tot ma apuc sa dau bratele jos vineri fac si treaba asta... abia mai scap de o grija...

 

Quote

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Swag, este si flaconul identic cu cel original si si lichidul, ca aspect.

Ridici ambele parti, dar nu de tot de la sol, doar cat sa nu stresezi coloana de directie. Desfaci unul din furtunele(sau ambele) de pe vasul de expansiune, golesti vasul, maxim stanga-dreapta de cateva ori, au am dat si la cheie scurt, cat sa mai purjez de pe traseu ce mai era.

Cred ca am desfacut si vasul de antigel ca era in drum, nu mai retin.

Pus totul inapoi, bagat lichid, stanga-dreapta maxim, cheie scurta. Verificat nivel, pornit masina, stanga-dreapta maxim, reverificat nivel.

Eu nu am suflat cu compresor.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/8/2018 at 5:20 PM, marius1982.11 said:

Swag, este si flaconul identic cu cel original si si lichidul, ca aspect.

Ridici ambele parti, dar nu de tot de la sol, doar cat sa nu stresezi coloana de directie. Desfaci unul din furtunele(sau ambele) de pe vasul de expansiune, golesti vasul, maxim stanga-dreapta de cateva ori, au am dat si la cheie scurt, cat sa mai purjez de pe traseu ce mai era.

Cred ca am desfacut si vasul de antigel ca era in drum, nu mai retin.

Pus totul inapoi, bagat lichid, stanga-dreapta maxim, cheie scurta. Verificat nivel, pornit masina, stanga-dreapta maxim, reverificat nivel.

Eu nu am suflat cu compresor.

Salut, am facut operatiunea in feul urmator, masina ridicata de ambele parti, ridicata de tot ca am dat si bratele jos pentru schimb, am scos din vas cu seringa cat am putut, am scos furtunele, am dat vasul jos si l am spalat cu diluant, am pus pe cineva sa dea de cateva ori maxim st-dr, apoi am suflat cu pistolul(nu prea a mai iesit nimic), si am pus totul la loc. Stiu ca o sa imi sara lumea in cap dar am bagat Mobil ATF220, il aveam cumparat de ceva timp, rezultat pare ca merge bine, dar nu am apuat sa fac decat 1km, deci...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si un amic care merge cu ATF rosu de f mult timp, fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!