Jump to content

Golf IV - Ulei servodirectie


misufha
 Share

Postare recomandată

De ce va implintati sa schimbati uleiul de servo daca aceasta merge greu? NU uleiul e cauza! Este fie mecanismul de servo fie pompa. Cum se verifica? Se controleaza presiunea data de pompa si daca asta e normala atunci se demonteaza/verifica mecanismul.

Chestia cu "merge greu" e relativa la ce? Incearca sa rotesti volanul FARA sa pornrsti motorul si apoi cu acesta pornit. Daca forta necesara e de cel putin 2X mai mica atunci servo functioneaza.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reed, as vrea totusi sa te contrazic..putin, cu privire la oportunitatea schimbarii uleiului

dupa cum sti, aveam si eu zgomot la servodirectie, si am inlocuit uleiul cu unul febi, insa nu s-a observat nici o modificare. Asa, ca urmatoarea miscare a fost cumpararea unui bidon de ulei original (de la reprezentanta skoda din ploiesti-pret 45 ron). Am schimbat uleiul febi cu cel original (de data asta am insistat, si am scos tot uleiul vechi din instalatie), si pana in prezent, nu s-a mai auzit zgomotul de la servo..si sper sa nu se mai auda nici de acum inainte

Concluzia este: folositi numai ulei original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marph ,cel mai probabil aveai ceva reziduuri (rugina sau mizerie) pe tija mecanismului si aia era sursa de zgomot. Din INTIMPLARE treaba s-a rezolvat si a disparut zgomotul. Oricum ORICE ulei folositi trebuie sa fie de tip G 002 sau G004m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Spuneti-mi si mie pe unde dau drumul la ulei, ca azi am fost la mecanic, am schimbat distributia, si uleiul la servo, si mi-a bagat un ulei roz\rosu, pe bidon scria VW, dar nu am vazut norma. Si maine vreau sa il schimb neaparat cu unul verde. Daca se poate si o poza. Multam. Multumesc, am editat postul ca am vazut poza dupa. Exista vreun document de la VAG unde specifica acest ulei verde???

Modificat de Be
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da unul verde norma "G 004 000 M2"

Modificat de enrico
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am luat si eu recent un golf IV si am obs ca directie merge greu. Am schimbat uleiul si nu este nici o diferenta. Mecanicul mi-a spus ca are un mic zgomot la pompa de servo. Oare sa fie grav?

Si la mine merge greu, acelasi golf 1.6 16v, se aude si bazait mic, nu stiu daca normal trebuie sa mearga mai usor dar merge greu comparativ cu alte doua masini la care am testat. Mai nou se aude un sunet groaznic cand accelerez si 2 mecanici au zis ca e pompa, eu am comandat alta pompa si daca nu uit o sa vin sa iti zic daca merge mai usor sau nu :Driver: (550 RON e pompa de servo pentru masina asta).

// se pare ca am dat reply la un mesaj mai vechi, imi vin notificari cidate prin mail :Driver:

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat de la Alex (Volskman) FEBi si scirie pe el 6161. El a zis ca este ok. Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat si eu tot ieri si tot Febi S6161 (sticla verde cu scris rosu, nu?).

Dupa discutii si cautari in cataloage, SINGURUL dat de Febi ca corespunde normei G 002000 este S6161. M6162 (alb cu scris verde) nu corespunde desi eu asa stiam de la un mecanic (stiam prost si mecanicul ala la fel), este valabil pentru BMW, Mercedes, Ford, GM. Sa nu le inversati ca eu am ceva spuma in rezervorul de servo si banuiesc ca este din cauza ca am folosit din celalat un timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este S 6161. O sticla verde cu capac rosu. Scrisul S 6161 este scris cu rosu. Poza cu sticla. Am ajuns sa fiu stresat din cauza uleiului de la servo.:D

post-14575-1201099838_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit. Ala este. Am gresit eu si am pus M in loc de S la 6161. Astea sunt de fapt prescurtarile pentru "mineral" respectiv "sintetic". 6161 este sintetic, 6162 este mineral

Pe capac la tine sau pe rezervorul de la servo scrie "Use only mineral fluid G 002000"?. Atunci este OK S6161. Nu stiu de ce au scris "mineral" si nu "sintetic" pe rezervor dar cel care corespunde normei G002000 este 6161 care este sintetic. Am vorbit cu Volksman si am dezbatut aceasta problema ciudata dar singura explicatie gasita ar fi ca probabil, acum ceva vreme cand s-a scos prima data norma, nu existau decat uleiuri de servo minerale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati linistiti ca eu am schimbat uleiul la servo de vreo 3 luni si am bagat tot din asta febi s6161 si nici o problema pana acum. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut. si eu am vazut ca la mine lipseste cam 1 cm pe joja sub minim lichidul dee servo. daca voi spuneti ca inainte era norma G002000, deci banuiesc ca din asta am si eu acum in masina, si nu se mai fabrica, decat norma G00400 M2, si vreau sa completez cu tipul acesta nou, atunci ar trebui sa scimb tot lichidul? trebuie dat scutul jos la masina pentru a face schimbul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johny77-schimba tot uleiul ca nu-i scump.Nu este bine sa mergi cu el sub minim.Nu e necesar sa dai scutul jos dai doar roata din partea soferului jos.Eu recomand service e mai sigur asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde se poate verifica nivelul uleiului de servo? e cumva acelasi lichid ca ala de frana? am vazut sus ceva de o joja, unde se gaseste aceasta joja? ai un pret estimativ pt ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stefan 85-langa bidonul de la antigel si canistra de carbon se mai afla un recipient cu capac verde acela e cel cu uleiul de la servo,capacul lui are o joja mica care e marcata cu min-max.Pretul la ulei e undeva pe la 30 lei febi si cam 45lei cel de la reprezentanta.Daca citesti tot topicul sigur gasesti raspunsuri la intrebarile tale.

Modificat de villy_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scz mele, am postat inainte sa citesc :rolleyes: acum am citit tot si m-am lamurit. multumesc.

o singura intrebare: unde se gaseste acel capac pt golirea uleiului, la roata dreapta sau stanga? am vz o sg poza pe forum, tind sa cred ca e pe dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

johny77, nu stiu de unde ai inteles ca norma G002000 nu se mai fabrica. Eu spuneam altceva mai sus referitor la norme si fabricarea lor. Se referea la termenul de "mineral" care este scris pe capac si termenul de "syntetic" care este scris pe bidonul de ulei. Norma G002000 se mai fabrica inca si este vorba de S6161 de la Febi (Bilstein) bidonul verde din poza de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde se poate verifica nivelul uleiului de servo? e cumva acelasi lichid ca ala de frana? ...
Gizas' :rolleyes:
johny77, nu stiu de unde ai inteles ca norma G002000 nu se mai fabrica...
Am cumparat recent si G002000 scria pe el. Mai scria ceva de "VAG" pe bidon. A costat ceva intre 50-100 Ron 1L.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul se afla in partea stanga a masinii, cand stai cu fata spre capota. Furtunul are un colier! Bafta la lucrat:)

Modificat de Be
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva ce cantitate intra la un schimb complet de lichid servodirectie? Am ceva zgomote de la servo la viraje si poate le ameliorez cu un schimb de lichid.(sper eu); daca nu ... varianta finala pompa de servo care e a dracu de scumpa (780 RON ZF - Olmedo Brasov)

Pentru lichid - norma G004 000 M2 (original) - 47,4 RON/litru TESS Brasov

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu, cam la toate intra pana intr-un litru (vreo 800 ml). La TIR-uri intra 1,5 litri...la noi stiu ca ajunge 1 litru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mario, daca lichidul de servo e clar atunci NU mai incerca schimbarea pt ca nu are rost. NU e neaparat vorba de pompa ci poate fi chiar mecanismul si ala e cam 1100RON. Nasol...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am citit tot acest topic despre uleiul de servo dar nu am vazut o problema care am intalnito la masina mea aveam ulei cu mult peste maxim este normal ? Sau cauzeaza cu ceva acest lucru? Eu am inteles ca nu e bine dar astept si sfaturile voastre cu multumiri anticipate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!