Jump to content

Golf IV - Ulei servodirectie


misufha
 Share

Postare recomandată

Teoretic, uleiul de la servo se masoara cu masina rece!!!. Nivelul optim, recomandat de vw este sa fie la minim in zona hasurata. Asta deoarece la cald el va creste.

Insa, nu se va intampla nimic daca puneti nivelul intre zona de min si max, insa nu prea mult deoarece precum am spus la cald nivelul creste si trebuie sa aiba loc in vas unde sa creasca. Daca umpleti prea tare va forta sistemul si pot apare scurgeri nedorite.

De altfel, daca vreti sa schimbati uleiul, exista un buson de golire a instalatiei in partea stanga a masinii, undeva deasupra burdufului de planetara.

Desigur, busonul se va afla pe circuitul ce duce la pompa de servo.

Se desface busonul, se goleste instalatia, se roteste usor volanul de cateva ori stanga dreapta, iar la umplere, dupa ce se pune ulei pana la nivel, se va porni motorul CU MASINA SAU PUNTEA FATA SUSPENDATA !!!!!.

Asta deoacere va trebui rotit de volan pt amorsarea instalatiei.

Se va monitoriza de catre cineva nivelul in timpul rotirii volanului pt ca va mai trebui completat cu ulei.

Aveti in vedere faptul ca pana se va amorsa instalatia, pompa va scoate zgomot. Este normal. La inceput zgomotul e mai pronuntat, insa dupa cateva secunde trebuie sa se auda mai slab in intensitate, iar dupa cateva minute de rotit stanga dreapta va trebui sa nu mai scoata zgomot.

Daca nu se va suspenda masina si se va efectua amorsarea cu rotile pe sol, pompa va fi suprasolicitata si datorita faptului ca nu va avea ulei suficient exista riscul marit ca ea sa se defecteze.

Eu am patit-o, datorita inconstientei mecanicului si tin sa va spun ca zgomotul destul de pronuntat al pompei a durat cca 5 minute, pompa facand un mic zgomot inca vreo 15 minute pana sa dispara zgomotul.

Dupa cca 1 saptamana, a capatat joc axial si a trebuit sa o schimb. Culmea, presiune facea cat trebuie pt ca nu am sesizat o inrautatire in comportamentul volanului, insa fulia juca stanga dreapta destul de tare.

Si uite asa a trebuit sa suport o cheltuiala de 600 de lei cat m-a costat pompa.

La golf 4, pompele sunt din aluminiu si din pacate in lipsa de ulei, sunt mult mai sensibile decat pompele de pe golf 3 si mai vechi, deoarece acestea erau din fonta.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Astazi am verificat si eu nivelul lichidului de servo, cu uimire am constatat ca e pe minim si asta cu motorul cald, din cate stiu eu la cald era intre minim si maxim dc nu chiar la max, nu stiu exact nu prea mai tin minte

Caseta de directie a fost cumparata noua de vreo 2 ani si ceva, de 2 zile am schimbat bieletele si capetele de bara si pe partea stanga in burduful de bieleta care e de plastic am gasit apa, nu in cantitate mare si cremaliera usor ruginita, era apa amestecata cu veselina ce era pe acolo, m-am uitat m-ai atent si ulei nu cred sa fi fost, ba chiar l-am mirsit si gustat sa vad exact si nu prea semana cu uleiul, iar acum ca am gasit si nivelul pe minim sunt in dubii si ma gandesc la ce nu ar trebui, vad ca multi completeaza, pe vw ca aici ma intereseaza, dar vad ca nimeni nu isi face griji de ce sau cum a scazut,

Dc bine tin minte de vreo 2 ori am observat ca sera putin dat pe dinafara, odata sa rupt cureaua din cauza unei role si am mers pe baterie apx 40 de km si inca odata dar nu mai stiu de ce sau in ce ipostaze.

Pe scurt luni il schimb cu altul original, ca in el e febi, dar sa imi fac griji sau sa incep sa adun bani de alta caseta de directie?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu era ulei in burdufurile bieletelor, stai linistit ca nu pierde.

Si cativa ml in 2 ani, eu consider normal. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am completat cu ulei, a trebuit apx 70 ml.,am desfacut din nou pe parteam stanga si am spalat cu un spary de frana toata mizeria, m-am uitat si la culoarea uleiului si am vazut ca e spre rosiatic parca era cu rugina, inca nu l-am schimbat am completat si scos de vreo 4 ori si mai schimbat culoarea,momentan urmaresc nivelul,imi e ciuda deoarece caseta are 2 ani si e posibil sa curga din cauz cca sa pus un soarece in loc de colier metalic

Asta e urmarim si mergem mai departe

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce treaba are colierul cu pierderea de ulei?  uleiul nu trebuie sa ajunga in burduful bieletei.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are ca acum apx 8 luni am fost sa fac directie si aveam burduf de cauciuc si cu coliere originale puse de mine, la reglaj nu a fost atent si sa invartit burduful, iar cand a iesit in proba de drum sa sfartecat tot, au pus ei un burduf de plastic si au stricat colierele originale si au pus brida de plastic, ai cum a fost iarna a intrat apa si pe partea stanga a facut ravagii era tot rugunit si a afectat pana si axul de la caseta, bieleta de directie sa facut haram si de aia imi e frica ca sar putea sa fi stricat si semeringul, caseta am luat-o noua cu 1500 acum 2 ani deci nu imi e tot una dc e defecta iarasi, ceea ce nu inteleg e posibil sa curga dc nu bate si nu are joc?

 

Stiu ca nu trebuie sa ajunga dar cand am desfacut a curs apa cu rugina de acolo nu imi parea a fi ulei, azi am pus coliere originale iarasi dupa ce am spalat locul bine si urmaresc nivelul , dc scade atunci verific burduful si dc curge o sa o reconditionez ca nu am altceva ce sa fac cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha.. pe partea stanga din cate retin este si partea cu circuitul de ulei.

 

daca nu pierde ulei, las-o asa...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei azi am vazut ca a scazut nitel nivelul si am verificat burduful pe stanga , concluzia e ca curge , nu tare dar curge, in plus uleiul e iarasi rosiatic cu ruguna, am schimbat o parte din el si isi revenise, azi iarasi e murdar, deci clar curge si pe ax cred ca ajunge si mizerie inauntru

Am vb cu ing Geco Bela de la sighisoara si costa 500 de lei reconditionatul, second am gasit numai la 150 de euro, deci merg pe reconditionare,

Mersi Andrei de ajutor si sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la reconditionarea asta cam ce operatii intra? ca daca e cremaliera uzata, ruginita.. nu e suficient sa se inlocuiasca semeringurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

banuiesc ca se rectifica si cremaliera

l de proba sub presiune inalta

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

Cu regret anunt ca azi a decedat caseta, ma lasat in drum efectiv, ieri am verificat nivelul si era k si azi in trafic am simtit ca merge greu volanu si incepe sa sune pompa de servo, am tras pe dreapta si cum am oprit deja era balta sub ea, am umplut borcanul si am parcato intr-un service pana dupa sarbatori cand imi vine caseta de la reconditionat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pacat de necazul patit , nu merge sa o dai la schimb sa primesti alta reconditionata sa platesti mai putin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ciudata treaba cu caseta. Cati km are ?

 

La mine are 290.000 si inca nu da semne de boala....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

apx 70k, era ok in toamna cand a fost schimbat burduful datorita unui super mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
pufypufuletz

De 2 zile m-a lasat si pe mine caseta,pierde ulei pe la bielete,o reconditionare cu demontat montat reglat unghi cat ajunge?Am intrebat la mag piese auto si una reconditionata cu 18 luni garantie este 900 lei firma ELSTOCK ZF parts.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pufypufuletz

Am completat cu lichid FEBI G004 pana repar caseta golf 4 1.6 16 V AUS 2001.E bun acest tip sau trebuia G002?Altul nu am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

g002 a fost inlocuit de g004

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pufypufuletz

deci e bun,zic sa nu afecteze pompa,ca n-as vrea sa se mai strice si aia.mercy andrei_221

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa norma, e valabila si culoarea care de fapt e specifica normei in sine.

Pt servodorectia noastra trebuie sa fie verde uleiul.

Pt modelele anterioare golfului 4 s-a folosit rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti pune si rosu( daca se mai gaseste) si verde. merge la fel de bine.

 

Numai VW e strict la uleiul de servodirectie, desi sistemul poate sa functioneze la fel de bine cu orice ATF (cum de altfel functioneaza marea majoritate a celorlalte marci )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel rosu are alta vascozitate decat cel verde si solicita suplimentar pompa.

Nu degeaba au schimbat ei norma.

Inainte cand se foloseau uleiurile rosii pompele nu erau din aluminiu ci din fonta, aveau alte tolerante smdp.

 

Diferente se vor vedea cand se forteaza mult volanul si in timp desigur.

Personal nu as risca si nu as folosi ulei rosu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan Moraru

Dan,

 

Tin sa te contrazic. Difera temperatura de fierbere, nu vascozitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma rog, difera ceva, oricum uleiurile rosii erau folosite in pompe de fonta, cele verzi in pompele din aluminiu.

 

Stiu persoane care au pus si rosu in loc de verde si nu li santamplat nimic, insa nu cred ca va rezista in timp ca cel verde.

Exp: golful 4 are pompa din aluminiu, golful 3 din fonta.

 

Personal nu as risca si mai ales ca nu costa o avere, as pune uleiul potrivit din start.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

audi a4 din 2006 - pompa de aluminiu - scirs mare pe rezervorul lichidului de servo - G002....

 

Deci nu are nicio treaba metalul pompei, etc. Pur si simplu s-a schimbat ceva, ce nu prea afecteaza. 

 

In ETKA se recomanda G004 deci ....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dețin un golf 4 1.6 16 valve 105 CP ,AUS, luna 12 an 2000 ,

 

Am verificat lichidul de servodirecție și este roșu puțin inchis la culoare, cred ca nu a fost schimbat niciodată...

 

Problema mea este că am momente când volanul merge foarte ușor ,dar câteodată merge greu , am constatat că pe loc dacă rotesc ușor volanul (dar nu până la capătu cursei) se aude un bâzait .

 

1.Credeți că ar fi pompa servo sau ar trebui să schimb uleiu de servodirecție?

2.Nu știu ce ulei  să pun.... roșu sau verde ?

Modificat de brk2brk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!