Jump to content

Curatare / Reconditionare debitmetru - MAF


ILuzoriu
 Share

Postare recomandată

Si atata timp cat nu face presiune turbina, nu ai cum sa ai debit pe MAF, deci MAF indica corect.

Nu voiam sa-ti dau un raspuns mai devreme pt ca nu stiu exact cum e la astea cu wastegate. vezi si furtunasele de vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la astea cu wastgate ,face presiune pentru acuator ,nu vacum.

de inchis sta inchis,ar trebui sa deschida la suprapresiune.care din pacate nu o face.

ma gandesc sa nu etanseze bine clapeta wastgate? de miscat se misca usor

si inca ceva am opservat ca la tipul acesta nu are senzor de presiune pe admisie,are doar senzor temperatura aer,care se afla dupa intercooler,

 

Intake manifold temperature sender G72
The charge pressure is also corrected in the control
unit by the intake pipe temperature to make
allowance for the effect of temperature on the density of the charge air

inteleg ca acest senzor sesizeaza presiunea in functie de densitatea aerului
se poate sa fie intercooler-ul infundat?ceva ulei a curs din el ,nu lam dat jos am desfacut doar furtunul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu,zice ca ecu compenseaza presiunea pe baza informatiilor primite de la G72. Dat fiind faptul ca aerul cald e mai putin dens, trebuie presiune mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU, de unde stie ce presiune este pe admisie?,ca alt senzor in afara de senzorul de temperatura admisie,nu am vazut ca are!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa cum ziceam, nu prea stiu cum e la a ta, dar la generatia urmatoare dupa a ta cei doi senzori fac corp comun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24

 

Feedback on the actual pressure in the intake pipe is provided along a hose con-

nection routed from the intake pipe to a sensor in the control unit.

If a deviation from the setpoint occurs, the pressure is corrected accordingly.

The charge pressure is also corrected in the control unit by the intake pipe tempera-

ture to make allowance for the effect of temperature on the density of the charge air.

To ensure that the air mass supplied to the engine stays almost constant, the

charge pressure specified map is corrected in dependence on the air pressure using

the information supplied by the altitude sender F96. The charge pressure is reduced

above an altitude of approx. 1500 m to prevent the turbocharger overspeeding in

excessively thin air.

Charge pressure control

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma am gasit senzorul care citeste presiunea ,se afla in ECU,o sa verific daca e ok si revin cu informatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOG-05.xls

acesta este log-ul dupa ce am schimbat toate furtunurile de vacum,chiar si cel din ECU

ce am observat.

pe la 2500 rpm se aude ca sufla undeva ,(asta in mers,la demaraj),trebuie sa investigez,cred ca pe la intercooler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am revenit cu log!

am schimbat turbo SH,garnituri admisie,evacuare,egr,electrovalva egr ,si wastegate,acuma parca face suprapresiune,nu intra in limp mode!

ceva parerii!

 

cu stima

LOG-VINERIX2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut!

se pare ca MAF este mort! am probat o gramada SH ,nu am gasit nici unul OK.

nou pe PIERBURG este scump,sub 500 Ron. nu am gasit.

o intrebare pentru profesionisti:

oare sar potrivi debitmetru de pe modelul mai nou ,cel care se prinde cu 2 suruburi speciale torx in 5, pe carcasa debitmetru?

deoarece am observat ca sant mult mai ieftine.

chit ca trebuie sa schimb mufa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
marius1982.11

si stii ca nici unul nu e bun pt ca? ai pus acelsi cod?

La ALH modelul revizuit va da valori mai mici decat cel original. Am incercat unu de passat in carcasa de tip nou de golf (C in capat), si unul de fabia(carcasa tip nou si senzor). Ambele aratau 370mg/st la relanti. Am pus pe cel de Passat B6 2.0 (074 906 461 B) in carcasa mea.

Am desfacut pastila electronica si am pus-o in carcasa mea, de tip vechi in care arata 470mg/st la relanti (da, stiu , am EGR off din soft). Deci merge, nu trebuie decat torxul special.

Daca vrei te trimit la om(str Cheveresului), iti da si tie pe cel de fabia :)). desi in linkul de mai jos spune ca pe mk3 (presupun ca si passat) nu ar fi acelasi principiu de functionare.

Cu ocazia asta am vazut si un debitmetru reconditionat de bosch (cod etka cu "X" in capat, BX in cazul asta) cu piesa veche la schimb.

Al meu a murit subit si dintr-una. Pornesc cu masina si mergea in suturi si muuuult fum ba negru ba alb. O repornesc, apoi a mers bine. Apoi iar prost, ma uit sub capota si aud ca EGR_ul tzacane, on off, cum dadea suturi motorul. Am scos mufa de la EGR, si a mers ok in sensul ca nu mergea in suturi si puterea nu mai aveam decat gen limp mode.

Ajuns acasa pun diagnoza, MAF cu semnal implauzibil. Varia debitul citit intre 600 si 1200 iar dupa un timp se bloca la o valoare implicita de 550mg/st.

 

http://www.myturbodiesel.com/wiki/maf-sensor-faq-troubleshooting-replacement-vw-audi-tdi-diesel/

 

 

Le: asta a fost primul rateu al ALH-lui de 11 ani de cand e la mine.

 

20160816_151657.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare,

as vrea sa imi curat si eu debitmetrul si inainte sa fac vreo prostie as vrea sa va intreb pe voi, este bine daca il las la inmuiat in alcool etilic 90% 10 min?

atasez niste poze cu debitmetrul, intrebarea mea este trebuie sa curat si zona incercuita in a 2 -a poza?

si poate afecta acea funingine de pe filmul debitmetrului consumul intr-un fel?

multumesc

32.JPG

Capture.JPG

Capture2.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine ii dai cu jet de spray de contacte, sau de frana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine in bagi un pic in alcool izopropilic - nu alte substante, etc. 

Asta doar daca ai probleme cu el - daca nu, da-i pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare tuturor.

Am citit topicul și m am decis sa purced ai eu la curățarea maf.

Cred ca e puțin mai cimplicat la mine pentru ca senzorul este lipit în tubulatura care face face legătura între filtru de aer și tubină.

Menționez ca am eroare pe debitmetru și după ce am sters o este încă acolo.

Menționez ca am motor 1.6 tdi 102 cp an 2012.

Sfaturile sunt binevenite.

Salutari tuturor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eroarea vine din alta cauza...la 1.6 tdi este destul de comuna.

Posteaza un scan te rog...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.12.2018 at 17:20, vlahdacoroman a scris:

Eroarea vine din alta cauza...la 1.6 tdi este destul de comuna.

Posteaza un scan te rog...

Asta pare sa fie singura buba care nu dispare  ?

ca simptome ce simt eu...În accelerație unori trage ca nebuna și alte ori nici vlaga n are. 

IMG-20181209-WA0009.jpg

As încerca de proba cu alta piesa același cod sa văd dacă se simte diferența. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
On 8/16/2016 at 5:04 PM, marius1982.11 said:

si stii ca nici unul nu e bun pt ca? ai pus acelsi cod?

La ALH modelul revizuit va da valori mai mici decat cel original. Am incercat unu de passat in carcasa de tip nou de golf (C in capat), si unul de fabia(carcasa tip nou si senzor). Ambele aratau 370mg/st la relanti. Am pus pe cel de Passat B6 2.0 (074 906 461 B) in carcasa mea.

Am desfacut pastila electronica si am pus-o in carcasa mea, de tip vechi in care arata 470mg/st la relanti (da, stiu , am EGR off din soft). Deci merge, nu trebuie decat torxul special.

Daca vrei te trimit la om(str Cheveresului), iti da si tie pe cel de fabia :)). desi in linkul de mai jos spune ca pe mk3 (presupun ca si passat) nu ar fi acelasi principiu de functionare.

Cu ocazia asta am vazut si un debitmetru reconditionat de bosch (cod etka cu "X" in capat, BX in cazul asta) cu piesa veche la schimb.

Al meu a murit subit si dintr-una. Pornesc cu masina si mergea in suturi si muuuult fum ba negru ba alb. O repornesc, apoi a mers bine. Apoi iar prost, ma uit sub capota si aud ca EGR_ul tzacane, on off, cum dadea suturi motorul. Am scos mufa de la EGR, si a mers ok in sensul ca nu mergea in suturi si puterea nu mai aveam decat gen limp mode.

Ajuns acasa pun diagnoza, MAF cu semnal implauzibil. Varia debitul citit intre 600 si 1200 iar dupa un timp se bloca la o valoare implicita de 550mg/st.

 

http://www.myturbodiesel.com/wiki/maf-sensor-faq-troubleshooting-replacement-vw-audi-tdi-diesel/

 

 

Le: asta a fost primul rateu al ALH-lui de 11 ani de cand e la mine.

 

20160816_151657.jpg

 

Si pana la urma de care trebuie cumparat ? Pentru ALH :-? Am vazut ca sunt si la 200 de lei si la 800 de lei, sunt diferente intre ele :-? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iei nou, iei dupa seria de sasiu BOSCH. Daca nu merge, il returnezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!