Jump to content

Curatare / Reconditionare debitmetru - MAF


ILuzoriu
 Share

Postare recomandată

Eu nu am invatat inca nimic din cele de mai sus! Am fost eu neatent, sau nu s-a stabilit gresala inca?? Sarmulita aia din cate am citit eu e din platina. Platina e un metal foarte nobil, asa ca " i se rupe " de foarte multe substante(solventi, etc) care ar oxida/coroda alte metale. Care e totusi explicatia pana la urma? S-a rupt sarma calaretule? Da sau nu? Ai verificat? Te-am mai intrebat ceva si in posturile anterioare, imi poti raspunde te rog? Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia ar fi sa lasam o firma specializata sa faca acest lucru(daca exista),in ce priveste greseala, nu cred ca a fost depistata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E tare faza :)) . Ce vreau eu sa te intreb e cum ai tras concluzia ca masoara bine dupa ce l-ai re-montat? Daca totusi e o problema de contact, avand in vedere ca l-ai bazait putin? Daca nu detecteaza semnal de la MAF inseamna ca masina ti-e foarte foarte foarte lenesa. Asa e? Fara nici un log iti dai seama ca e varza totala. Mai verifica-l o data! Trebuie sa vezi sarma rupta. Nu?

Masina nu este lenesa daca nu are semnal de la MAF, valoarea este substituita cu una default, care oricum e mai buna decat a unui MAF care raporteaza gresit de tot valorile... de multe ori deconectand mufa de la MAF poti vedea din scurt daca ai probleme cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu este lenesa daca nu are semnal de la MAF....

BA DA! Valoarea substituita e mai mica decat normal, deci masina e MAI LENESA!

Personal as fi numit mersul cu mufa scoasa la MAF(sau semnal nedetectabil) tot un "limp mode", insa cipos zicea ca nu e. Dupa intelegerea mea orice regim de "low power" sau parametri "safe" e un limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai citit tot ce am scris!! daca MAFul este busit si arata valori proaste, fara MAF conectat oricum va merge mai bine... that's the point.. si btw

asta e pe testate pe mai multe masini cu MAF busit. ( valori mici raportate.. nici macar peste 550 in sarcina nu arata )

Insa, am vazut ca la masini mai vechi ( cum ai si tu ) intr-adevar cu MAFul deconectat este o pacoste.. la astea care am testat eu erau generatie EURO2-EURO3 dupa anul 2000.. si clar mergeau mai bine cu el deconectat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

MAF – Mass air flow meter is used to measure the air going into the engine. It is located on the outlet of the airbox, and housed in a cylindrical tube. The ECU reads the MAF signal, and injects fuel in proportion to the airflow. There are a few different ways the MAF can fail.

1. The MAF can get coated with oil, and will not read properly. This is common if it happens right after installing a CAI, or a K&N filter. It can be cleaned out with 99% isopropyl alcohol, or a quality electronics cleaner. Remove the sensor from the housing and clean the sensor element.

MAF sensors also go bad due to too much airflow. On a car with a larger turbo the airflow is so high that the MAF element will get burned out from the excess air flow. It is common to increase the size of the housing to prevent this (other modifications required).

To check for a BAD MAF the best way is with a VAG com. Block 002 show air mass from the sensor. At idle the air flow should be 2-4 grams/second. With a wide open throttle run to redline the reading should show up to 170 g/s on a chipped car. Look for jumpy readings in the MAF, which can indicate a problem.

If you suspect your MAF is bad, one way to test it is to unplug the MAF, often if the MAF is giving false readings and upsets the fueling. If you unplug it, the ECU will ignore the MAF and run off of baseline tables. Be careful, as a boost leak or a vacuum leak can be miss-diagnosed as a bad MAF, because they will throw off the readings on the MAF. (Air sneaks around the MAF).

Cleaning the MAF

IMPORTANT NOTE :

It is a very bad idea to physically touch the MAF sensor with anything other than Isopropyl Alcohol (99.9% Purity).

These are the steps I take to clean my MAF:

Pic 1 Place the MAF in a large zip-lock bag.

Pic 2 Fill the bag up with Isopropyl Alcohol so that about half of the MAF is submerged.

Pic 3 Then shake it and transfer the MAF into another zip-lock bag, repeat the process as many times as needed (I usually do it twice or three times).

Pic 4 Finally let the MAF dry overnight

http://pics2.tdiclub.com/gwillie/VW/MAF_film_web/index.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imstealth :

Deci, lamela care se poate vedea in fotografiile vazute este intacta.

Am folosit un aparat profesional cu zoom de la 50 mm pentru voi ca sa vedeti cat mai bine.

Era imbacsita si doar am curatato cu spirt. Sa ma pish pe ea din ce o fi facuta debitmetrul imi apare acu defect total.

Initial masura de la 400-450 in sus, iar valoarea de fabrica este de la 250 - 290 .

Masurand mai mult aer la relanti cum era in cazul meu, ecu trimite mai multa motorina automat cand calci masina ai demaraj foarte bun dar si consum cam cu 1-2 l/100 km crescut .

Substituind maful, primesti o valuare unica de 550 aprox. atunci ai si mai mult demaraj,doar ca daca calci peste 60% din cursa la pedala de accelelratie atunci masina nu mai continua sa traga la fel de bine.

Daca scoti mufa la debitmetru in cazul cutiilor tiptronice cum am eu, ti se blocheaza in treapta 1 si cutia intra in regim de avarie.

La voi cu manualele naveti treaba

Modificat de Calaretu4x4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Thheo, te-am contrazis pentru ca, asa cum ai mentionat ulterior, masina mea este super lenesa cu el scos, intradevar cu pedala apasata relativ puternic. NU am termen de comparatie cum sunt modelele mai noi si cum reactioneaza la scoaterea mufei, insa la a mea tin sa spun CERT ca iti dai seama daca nu vine semnal de la MAF doar din felul in care se comporta la acceleratie. Asa cum spune si calaretul, e absolut NORMAL ca daca tu introduci 550 pentru ECU, e mai putin sa zicem decat 7-800 cat ar trebui sa fie in mod normal cand accelerezi puternic si in mod evident TREBUIE sa fie mai lenesa. Sunt convins ca daca apesi pedala de acceleratie si turezi chiar una din cele noi tot mai lenesa va fi. Poate ca intr-adevar la apasari usoare, valoarea nu ajunge la 550 de la ralanti si atunci este alimentata mai puternic si de aia pare mai vioaie. Deci la pedala apasata putin e amestec imbogatit, iar la pedala apasata mai tare e sarac si asta ar trebui sa se simta cred si la cele noi. Eu apas pedala 100% cand fac logurile si doar asa compar.

@calaretul vezi tu, sincer eu inca NU VAD UNDE AI GRESIT poate a fost o coincidenta nefasta, cine stie. Sarma aia nenorocita e din platina. Aia nu are ce sa aiba, indiferent ce ii faci. Poti sa o cureti APROAPE cu orice, ca NU SE POATE CORODA! Exact pentru asta se foloseste platina. Aryes13 a dat link acolo cu cineva care recomanda isopropyl alcohol (sau iso-propanolul). Asta e folosit mai des doar pentru ca e foarte volatil. Poti curata cu ce alcool vrei tu care se evapora decent de repede, metanol, etanol, propanol, izo-XXX, merge si acetona, poate chiar si benzina usoara, acizi chiar, ce vrei tu, atata ca se evapora mai greu. Evident ca unele sunt mai toxice decat altele si poate lasa mici residuuri cand se evapora. Insa ma gandesc LOGIC ca sarma era mai curata dupa ce ai curatat-o decat inainte sa o cureti. Deci nu avea cum sa se buleasca decat doar prin faptul ca s-ar fi racit mai prost si s-a supraincalzit. Daca nu i-ai facut ceva sa o fortezi mecanic, nu cred ca ai fi avut ce sa ii faci rau. parerea mea. Nu stiu ce sa zic. Eu zic ca altceva s-a intampltat. Mai gandeste-te ca o sa dezlegi misterul mai tarziu si o sa ne spui atunci :). Habar nu am cum e cu cutiile tiptronice, insa e rau daca zici ca nu te mai lasa decat in 1-a! Sa inteleg ca daca ti se intrerupe MAF ul si e circuit deschis, intra in a 1-a doar, sau asta se intampla numai cand e mufa scoasa?

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Calaretule , nu cred ca tu ai facut ceva gresit . Am vazut pozele puse de tipul care si-a curatat MAF-ul . Exact cum a si scris , el a introdus MAF intr-o punga si a umplut cu alcool juma' de punga a inchis-o si apoi a inceput s-o " zguduie " . MAF era :lol: in submersie total .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De sambata mi-am 'recapatat' pasatelul inapoi! Am avut debitmetrul busit rau si va spun ca masinuta nu mai avea vlaga deloc, si o dacie mai sprintena cred ca m-ar fi depasit. Cu ajutorul unui coleg de-al nostru foarte bine-voitor mi-am pus un maf Pierburg si sincer va zic: am alta masina! Merge super! Va atasez poza cu cel stricat si dupa cum se vede nu era foarte murdar, poate avea probleme in partea de electronica.

post-5145-1171270531_thumb.jpg

post-5145-1171270563_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are nevoie de un debitmetru pierburg de 1.9 tdi de 110 - 130 cai sa imi dea pm ca ne intelegem la pret.Am unul pe acasa bun. Il probam si daca totul e ok pe vag-com facem targu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum arata pozele sirma e destul de groasa ca sa nu se rupa la manevrele de curatare obisnuite ( se poate folosi o periuta de dinti "soft" si niste benzina/alool) dar... NU cufundati TOT ansamblul in solutia de curatat pt ca acesta se poate insinua pe sub rasina depusa pe circuit si sa dea probleme ulterior. Ar mai trebui verificate lipiturile sirmei pe placa. Enjoy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine are nevoie de un debitmetru pierburg de 1.9 tdi de 110 - 130 cai sa imi dea pm ca ne intelegem la pret.Am unul pe acasa bun. Il probam si daca totul e ok pe vag-com facem targu.

dc il vinzi... :) are probleme..cat de vechi e? cat vrei.da pm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calaretule, o sa zici ca is rau daca iti recomand sa iti schimbi inca o data nickul din "assasin" in "assassin" si vinzi interfete nu interfate...:blink:

Cu maful ala BOSCH decedat care e situatia, ai mai incercat sa elucidezi ce s-a intamplat?De ce a murit?

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.aveti idee debitmetrele astea difera de la un motor la altul?ele fac aceeasi treaba nu?io am un lupo 1.4 tdi si s-a bulit .gasesc numa original si ie numa 8 mil.ca la pirburg nu gasesc echivalent.sa incerc cu unu de passat cai 2 mil?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marianu,completeaza-ti profilul ca lumea sa vedem de unde esti ca sa-ti putem da un sfat..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia exemplu de la Luigi care nu a completat de unde e;deci: sau nu poate fi ajutat sau nu are nevoie de ajutor ;)

Erau niste modele MAF de la benzina care mergeau si pe TDI.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te uiti la nr. auto al lui @ I.u.v. , te prinzi ca-i din Bucuresti ;) Asta, daca nu umbla cu cioara vopsita ;)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a propus un electronist sa iau unu de passat si sai schimbam numa senzorul din virf care de obicei se buleste.oare merge?avetii idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu merge deoarece senzorul de passat la o presihne de 1 bar furnizata de turbina el dicteaza la ecu minim 850, pe cand cel de 1,4 la aceesi presiune parca da 480

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus, poate omul e agent comercial la o firma bogata, distribuitoare de detergenti care ofera masini in toata tara si nu are masina personala :P. Vezi agentii de tigari care toti au numere de Bucuresti si is nedespartiti de masinile firmei chiar la pescuit :rolleyes: A avea numar de Bucuresti poate sa nu inseamne chiar nimic legat de locatie...nu? :D

E drept ca are Quattro, deci poate e coordonator de zona..:D

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi cipos,deci nu am ce face decit sa imi iau unu original de numa 800 de ron.o intrebare,comanda o da partea electronica din debitmetru sau senzorul?

Modificat de marianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic:

xxleeus,sunt din Bucuresti,iar Stealth stie acest lucru.

Substratul este ca pe dumnealui l-am pus la punct(cu argumente,bineinteles)intr-un alt topic unde batea campii si a fost chiar impertinent la un moment dat.Ma rog,avind ceva ani peste i-am inteles pina la urma avintul..dar i-am taiat totusi macaroana(figurativ vorbind..).

Cert este ca nu poate uita si ma "urmareste"peste tot,doar/doar :lol:

Ma rog,iarba care o paste el acuma eu am calcat-o de mult in picioare.. :)

Sa revenim,deja pierdem timp si domnu' chiar nu merita..

Onn topic:

Marianu,da-mi seria debitmetrului(este scrisa pe el) si am sa caut aici,deja am vorbit cu cineva care are un magazin cu preturi"muncitoresti".

Sper ca debitmetrul tau sa nu depaseasca 300 ron..eu atit am dat pe-al meu!

Daca nu ti-ai rezolvat problema astept sa-mi dai datele!

Sanatate la toti..

Luigi Vicol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) L.u.v. N-am nimic cu tine.Tu nu subscrii la sfaturile foarte pretioase pe care le dai altora de a scrie de locatia. Este un fapt. Evident ca nu rezulta clar ca esti din Bucuresti! Mai slabeste-ma cu comentariile inutile despre argumentele tale! Ai scris cumva ca esti din Bucuresti in profil? NU AI SCRIS! Nu stiu iar de ce tot tu esti cu explicatii.Daca te referi la topicul asta : Cumparat masina din UK,atunci cititorii pot sa vada ca macaroana ti-ai taiat-o singur. Nicidecum mie. Cred ca si "The Mendacious" ti-a raspuns destul de incisiv ca urmare a tonului de atotstiutor pe care l-ai avut atunci. Cine are chef sa citeasca.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!