Jump to content

Pornire 24volti


uhu10uhu
 Share

Postare recomandată

Stiu ca pare o intrebare stupida, dar pentru motoarele noastre de 1,9 (si pentru altele diesel) credeti ca se poate face o adaptare astfel incat pornirea sa fie pe 24 de volti? In afara de o a doua baterie, ce alte modificari mai sunt necesare?

Poate nu e interesanta ideea, dar credeti-ma ca dupa ce auziti cum poate porni un v8 diesel de 4,2 litri cu modificarea asta facuta, o sa va roada curiozitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca se poate , dar sper ca acei 24V vrei sa ajunga doar pe demaror ca daca ar ajunge si spre ECU atunci ai pus-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si unde vine a doua baterie?

Asta nu stiu. De asta am si intrebat. Intre timp m-am informat asupre masinii de care v-am povestit si am inteles ca are mai multe modificari (speciale pentru offroad) printre care si o preincalzire in galeria de admisie, alternator modificat si nu stiu ce trensformatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I don't get it!

De ce ar vrea cineva sa se complice in asa hal incat sa isi puna 24V?? Orice aparatura electrica e la 12 pe masina si tu ai 24!

Uite un calcul simplistic de tot : P=UxI=IxIxR. de unde se vede ca puterea creste cu PATRATUL curentului. Deci cu alte cuvinte avantajul e sa obtii CURENT MARE nu TENSIUNE, la pornire.

Deci daca tot vrei ceva, iti iei o baterie de capaciteate mai mare, care e capabila sa dea un curent mare la pornire. E adevarat ca o baterie la 24V o sa fie capabila poate sa dea si un curent mai mare, insa eu zic ca tot ce trebuie sa faci e sa folosesti o baterie de capacitate mai mare si gata la 12v.

Nu cred sa fie un aspect pe care l-am omis insa chiar nu vad avantaj in merita sa utilizezi o baterie de 24V chiar si la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_stealth desi mie nu mi-e clar de ce ar vrea cineva crestere tensiunii la 24 volti formula aplicata de tine a puterii nu vad de am aplica-o aici...

Daca doreste a obtine 24 volti nu leaga pur si simplu 2 baterii in serie (in paralel daca doreste intensitate dubla)?

P.S. (am dat bacu la fizica :blink: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 baterii in serie = 24 volti

2 baterii in paralel = amperaj dublu dar 12 v. ceea ce ii recomand omului cu ideea .

Eu am o sursa portabila 12v 100 AH de curent cu compresor de umflat roti si lanterna incorporata care o atasez la baterie la pornirile la rece iarna sau daca am probleme cu descarcarea bateriei.... Costa 1.200.000 lei vechi in Praktiker.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I don't get it!

De ce ar vrea cineva sa se complice in asa hal incat sa isi puna 24V?? Orice aparatura electrica e la 12 pe masina si tu ai 24!

Uite un calcul simplistic de tot : P=UxI=IxIxR. de unde se vede ca puterea creste cu PATRATUL curentului. Deci cu alte cuvinte avantajul e sa obtii CURENT MARE nu TENSIUNE, la pornire.

Deci daca tot vrei ceva, iti iei o baterie de capaciteate mai mare, care e capabila sa dea un curent mare la pornire. E adevarat ca o baterie la 24V o sa fie capabila poate sa dea si un curent mai mare, insa eu zic ca tot ce trebuie sa faci e sa folosesti o baterie de capacitate mai mare si gata la 12v.

Nu cred sa fie un aspect pe care l-am omis insa chiar nu vad avantaj in merita sa utilizezi o baterie de 24V chiar si la pornire.

NU te mai agita... n-ai cui sa explici.. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrei :(, mai fac o tentativa :

@Execturon, sper ca ai luat nota mare la fizica la BAC! Cand l-ai dat? :( Spune ne tu cum e treaba. Pe bune. Hai scrie-ne formule sa vedem cum e si de ce e. Formula aia merge ORIUNDE sub diferite forme si variatiuni!

Si ca sa fiu mai explicit uite cum sta treaba => motoarele de curent continuu sunt de o gramada de feluri, nu am intrat in detalii ca era prea lung.

Am prezentat foarte foarte simplistic si intuitiv P=IxIxR. Din punctul de vedere al bateriei, e fix o rezistenta care ii ia curentul!!NU ARE ROST sa intram in detalii la asa ceva, ca nu e relevant si nu asta era scopul. Daca vrei intram si iti arat ca il dovedesc pe motorul asta de curent continuu!

TOT ce era de retinut acolo era IxI legat de curent si putere.

Al nostru motor de curent continuu => daca e ceva obisnuit il poti inlocui cu o spira care se roteste si care e conectata la + si - la bateria ta. Acel motor va avea o rezistenta interna de o anumita valoare. Curentul absorbit de motor la pornire este dat exact de aceasta rezistenta interna.

Ce se intampla in realitate e ca, la pornire, presupun ca daca ai o baterie de un amperaj nu foarte mare, acel motor va absorbi TOT ce poate da acea baterie ca si curent. Cresti curentul absorbit si va creste si cuplul acelui motor si puterea generata. Nu ma apuc acuma sa descriu inductie si alte balarii.

Cand am zis ca nu cred sa fie vreun aspect pe care l-am omis ma refeream la faptul ca DE EXEMPLU ar putea fi o problema legata de caldura disipata si pierderi. De ce crezi tu ca energia electrica se transporta pe distante mari la mii de volti si nu la 220V? Insa m-am gandit ca nu se pune problema deoarece in mod normal nu apuca sa se incalzeasca prea tare ca porneste motorul. Poate exista o limitare constructiva legata de grosimea firelor/rezistivitate, etc.

Poate la utilajele mari, nu poti usor sa dublezi curentul si atunci e mai practic sa faci si mai mare bateria si la capacitate=curent dat (I) si la voltaj(U).

Idealul meu de viata nu sunt motoarele electrice, si la BAC nici nu mai stiu ce mi-a venit, dar sper ca am fost destul de clar ca idee. Daca nu, mai bag o fisa. La urma urmei poti face o oarecare analogie intre curentul electric si apa care curge prin tevi ca e fix acelasi lucru, dar e mai intuitiv.Pentru unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La distante mari se folosesc sute de mii de volti :(

Faza cu pre-incalzirea in admisie a fost tare.. care e legatura cu offroadul? asa ceva aveam si pe audi 80 motor 1.8 (cod PM).. si nu era

nici offroad, nici prea nervos.

Pana la urma care e treaba cu pornirea lui Audi A8? ori porneste ori nu porneste... ce probleme ai tu la masina de ai nevoie de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O baterie mai mare tot la 12 volti va da mai mult curent, ceea ce inseamna ca va putea invarti mai mult motorul respectiv.

Insa doua baterii in serie vor invarti MAI REPEDE motorul respectiv, chiar daca pentru mai putin timp insa la un motor vechi, obosit, cu compresia varza s-ar putea sa faca diferenta.

caz concret: prima masina a tatalui meu, un Mercedes 200D (model 1969) in ultimii ani de functionare (respectiv prin 1990) nu mai pornea din cauze de vechime set motor si restu decat cu doua baterii in serie. Cea normala in fata sub capota, cea de "ajutor" in portbagaj. Niste cabluri groase (25mm diametru) faceau legatura fata-spate impreuna cu un releu baban care comuta pe 24 V la pornire pe demaror si inapoi la 12 V cu motorul pornit pentru a incarca corect cele doua baterii.

Cam asta era. Nu zic ca se compara motorul de 2000 clasic de la Mercedes care avea in jur de 1.000.000 km cu TDI-ul de pe Audi, insa s-ar putea sa fie aceeasi situatie. Sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul din semnatura cam ce baterie este recomandata si ma refer la amperaj. Intreb pentru ca ma gandesc ca exista o limita de mah in asa fel incat sa nu distrug electromotorul. Am avut de 75mah care a decedat si acum folosesc una de 66mah Rombat. Ma intereseaza mai ales iarna sa nu imi faca probleme si a gandeam sa iau una pana in 90mah. Daca stiti si un producator bun de baterii, va rog sa imi comunicati si mie Unii zic Rombat, altii Varta, unii zic sa evit Bosch. Ciao. B)

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O baterie mai mare tot la 12 volti va da mai mult curent, ceea ce inseamna ca va putea invarti mai mult motorul respectiv.

Insa doua baterii in serie vor invarti MAI REPEDE motorul respectiv, chiar daca pentru mai putin timp insa la un motor vechi, obosit, cu compresia varza s-ar putea sa faca diferenta.

La asta ma refeream si eu nelutzu. La 24v o sa invarta mult mai repede ceea ce inseamna ca o sa porneasca foarte usor. Acuma eu am pus problema pur teoretic. Daca vi se pare fara rost imi cer scuze, dar mie mi se pare o idee interesanta sa am pornire imediata. Pe mine ma intereseaza inca o baterie pentru ca sistemul de sunet imi descarca destul de repede actualmente bateria si cand vine vorba de pornit, nu mai poate invarti repede si porneste greu (de multe ori chiar mi s-a descarcat complet si am avut nevoie de ajutor pentru pornire.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta ma refeream si eu nelutzu. La 24v o sa invarta mult mai repede ceea ce inseamna ca o sa porneasca foarte usor. Acuma eu am pus problema pur teoretic. Daca vi se pare fara rost imi cer scuze, dar mie mi se pare o idee interesanta sa am pornire imediata. Pe mine ma intereseaza inca o baterie pentru ca sistemul de sunet imi descarca destul de repede actualmente bateria si cand vine vorba de pornit, nu mai poate invarti repede si porneste greu (de multe ori chiar mi s-a descarcat complet si am avut nevoie de ajutor pentru pornire.)

Daca ai sistem audio cu statie de amplificare de mare putere, recomandabil ar fi sa nu asculti cu motorul oprit. Consuma prea mult curent. Eu urmeaza sa folosesc un switch din bord sa am control la firul de comanda de 12v care se duce din Mp3 Player spre statie. In felul asta o sa pot sa decuplez statia cand stau cu motorul oprit si sa ascult cu boxele conectate direct la Player. Ciao. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@thheo iar ma luati cu valori exacte si formule exacte, care nu sunt relevante ca idee! :wacko: Sute de mii de volti sunt tot MII de volti. Daca tot o luam cu valori, depinde de distanta pe care e transportata energia electrica, dar cred ca valorile pornesc de la MII de volti si urca la catre MILION de volti.

@_Apollo_ In mod normal electromotorul tau "suge" un curent maxim care e de o anumita valoare. Daca bateria/bateriile ta/tale e/sunt capabila/capabile sa dea un amperaj mai mare, NU CONTEAZA, electromotorul nu o sa il foloseasca. Evident ca daca tu tii apasat mult pe el la curent mai mare, o sa inceapa sa se incalzeasca mai repede si mai tare. Asa il poti arde. Sa stii ca bateriile de multe ori tin dupa cum le exploateaza soferii. Cam toate merg pe acelasi principiu, asa ca nu e mare diferenta. Pot sa iti spun ca Rombat pot tine la fel de mult cu una straina fara nici o problema.

@nelutzu ma gandesc ca trebuie sa ai conectat demarorul INDEPENDENT de restul circuitului electric al masinii ca sa poti porni cu doua baterii de 12V in serie. NU stiu daca merita...E ca si cum ai lua o lanterna cu doua baterii cu un bec de 3V si ai pune trei baterii. Pentru un timp o sa arda, insa se va arde mai repede.

La demaror e asemanator,se invarte mai repede, insa doar pentru ca nu il folosesti mult s-ar putea sa suporte. Ce o sa faca e ca se incalzeste mai repede si daca il tii in sarcina mai mult, atunci se poate arde mai repede decat unul care merge la 12V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles o baterie intre 65AH si 90AH nu imi poate face rau la electromotor. Nu am avut probleme cu pornirea deci nu cred ca se pune problema sa se invarta prea mult electromotorul. M-au sfatuit multe persoane sa merg pe Rombat pentru ca sunt ieftine si destul de fiabile aceste baterii. La mine bateria de 75AH a murit din cauza curelei de alternator care era uzata si patina pe alternator si de aici probabil bateria a suferit niste socuri si mai era si vremea rece, masina stand in vant pe faleza in port. Voi incerca o incarcare a ei la un redresor si o completare cu solutie electrolitica. Merci de sfaturi. B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@I_am_stealth scuze daca te-am jignit cumva, sunt sigur ca stii electronica-fizica mai bine ca mine dar pur si simplu am raspuns la intrebarea omului fara a mai comenta asupra motivatiilor sale :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti culmea, cum sa ma jignesti? Deloc. :lol:

Eu inteleg sa nu raspundem doar prin "asa" ci justificam /explicam raspunsul cand e cazul, mai ales ca APROAPE totdeauna sunt si avantaje si dezavantaje in a face una sau alta. Tu i-ai spus simplu sa ia doua baterii si sa le lege in serie. Omul se gandea la mai multe alte aspecte legate de asta dupa cum am inteles eu. Pe langa faptul ca POATE nu e loc de doua baterii in acelasi loc si atunci ce faci? O iei pe una si o pui in spate in portbagaj dupa care vii cu doua fire GROASE de la ea?? Hai sa fim seriosi. E bataie de cap maxima.

:D mai nou is suparat pe sgarcitii la care lucrez asa ca ma simt mai bine sa scriu pe forum :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de alegerea bateriei: nu alegeti un acumulator cu o capacitate exagerat de mare. De exemplu pentru un motor de 1.9 litri, peste 90Ah (ca sa nu spun 80Ah) deja e exagerat. Ma refer desigur la diesel, ca la benzinare e nevoie de o capacitate a acumulatorului mai mica la aceeasi cilindree. Riscul e ca alternatorul sa nu-l poata incarca la capacitate maxima, mai ales cand masina este folosita pe distante scurte. Important e ca la o capacitate de ex. 80Ah sa ai un curent de pornire (-18 grade celsius) de aprox. 720A-750A si chiar mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nelutzu ma gandesc ca trebuie sa ai conectat demarorul INDEPENDENT de restul circuitului electric al masinii ca sa poti porni cu doua baterii de 12V in serie. NU stiu daca merita...E ca si cum ai lua o lanterna cu doua baterii cu un bec de 3V si ai pune trei baterii. Pentru un timp o sa arda, insa se va arde mai repede.

La demaror e asemanator,se invarte mai repede, insa doar pentru ca nu il folosesti mult s-ar putea sa suporte. Ce o sa faca e ca se incalzeste mai repede si daca il tii in sarcina mai mult, atunci se poate arde mai repede decat unul care merge la 12V.

Evident ca demarorul era conectat independent de restul circuitului. Si evident ca in timp se ducea mai repede decat in cazul 12 V. Dar era reparabil in proportie mai mare decat restul motorului, care oricum nu mai pornea la 12 V, asa ca era acceptat ca un rau necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andyG nu stiu daca sunt de acord cu ce spui. CURENTUL RAMANE IN BATERIE ATATA TIMP CAT NU IL FOLOSESTI. Indiferent ca pornesti cu baterie de capacitate mare sau mica. Deci atata cat IEI, atata trebuie sa PUI LA LOC! Luatul il face pornirea, iar pusul la loc il face alternatorul. Nu stiu daca intelegi ideea, dar parerea mea e ca poti linistit avea baterie mai mare de 90A la 1.9 tdi.

@nelutzu mda, am inteles acuma. Era o solutie NU foarte tehnica, dar de compromis...Poate ambele baterii erau asa de slabe ca de abia scoteau 16-20V impreuna...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa privim altfel lucrurile. Capacitate mare = timp de incarcare mai mare => posibilitatea de a exploata bateria pe la 70-80% incarcata fara sa-ti dai seama => in loc sa tina 5 ani, te tine 3 ani deoarece viata acumulatorului cu Pb, H2SO4 si alte "mirodenii" (calciu...) e strans legata de nivelul de incarcare.

De fapt toata logica se invarte in jurul puterii de incarcare al alternatorului care trebuie sa mentina acumulatorul apoape tot timpul full incarcat.

Nu spun ca in loc de 60Ah nu putem alege unul de 80Ah... da nu de 100Ah. Chit ca incape. Nu se va arde/strica nimic, numai viata acumulatorului e afectata.

Daca gresesc imi cer scuze.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca un 1.9 TDI ar trebui sa porneasca iarna si cu o baterie de 45 Ah . Cel putin al meu sunt sigur ca ar porni. Daca porneste greu , solutia nu e o baterie mai mare ci rezolvarea problemelor tehnice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Parerea mea e ca o baterie se incarca in 30-40 minute indiferent de capacitatea ei de catre un alternator care functioneaza corect! Daca urmarim logica lui AndyG pana la capat, o baterie de capacitate mare se si descarca procentual mai putin la o pornire sau cand sta masina. :P DIn ea se "trage" acelasi curent, deci cu cat procentual reprezinta mai putin, cu atat bateria a ramas un timp mai indelungat mai aproape de 100% incarcare! Pentru ca DA, cu cat sta mai mult incarcata la maxim, cu atata are viata mai mare ca principiu.

Personal nu am stat niciodata da fac calcule cat e timpul necesar de reincarcare. Veniti careva cu exemple concrete de curenti maximi de incarcare, turatii,etc. daca stiti, la diferite alternatoare de la diferite masini si facem calculele! Cat pot fi curentii de incarcare maximi? Zeci de amperi, peste suta chiar! In fine, ideea e ca fenomenul care se intampla cel mai des si lumea NU IL STIE e ca regulatoarele de tensiune sunt foarte diferite. Ele trebuie sa fie FOARTE bine potrivite la tipul bateriei. Calciu, etc. etc, care necesita voltaje de incarcare DIFERITE! Bateriile se pot incarca de pe la 12.6 la 15V chiar. Aici e toata smecheria. Releul de incarcare trebuie sa invinga rezistenta interna a bateriei, deci trebuie sa incarce la peste voltajul bateriei, obligatoriu pentru a incarca! UN TEST SIMPLU PENTRU RELEU : cu farurile spre perete, fara alti consumatori, opriti motorul. Daca creste usor intensitatea luminoasa, aveti probleme cu releul. Daca scade, sau ramane constanta e bine.

Cineva care are de facut un drum de cateva zeci de minute pe zi cu masina, eu zic ca isi incarca bateria indiferent de capacitate!Supraincarcarea iarasi DISTRUGE viata bateriei. Deci iarasi se vede importanta foarte mare a releelor de incarcare. Acuma poate ca pentru unul care are boxe mari in masina plus farururile aprinse e mai complicat :P.

Mai e un topic in care cineva va veni cu valori concrete ale curentilor consumati cu motorul oprit. Sunt curios si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!