Jump to content

Zgomot la ralanti


cirsteaadi
 Share

Postare recomandată

Si mie imi huruie, inca nu am fost la service, da' ma voi duce. Se poate sa fie pompa de apa???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • doctorul

    8

  • cirsteaadi

    5

  • Florin M.

    5

  • RazvyRULZ

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

FULIA ALTERNATOR A FOST BUBA! :rolleyes: nu mai scartzaie ;), acum se aude foarte incet un altfel de huruit la virare pe loc, majoritatea care s'au urcat in masina nu l'au auzit... taicami'o spune ca asa i se aude la Caddy (si are 3000km , e nou)oare sa fie normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sambata seara a inceput si la masina mea sa se auda un zgomot ciudat de la motor. Parca metalic... Problema e ca se aude pana in 1.500 ture. Dup-aia motorul suna ok si trage normal, doar zgomotul e suparator. Se aude la fel de tare ca un motor diesel. Modelul de motor este AEE. Fir-ar mama lui de timp, ca daca erau macar 35 ore/zi ajungeam si la service... :beer: Ma gandesc sa inregistrez audio si sa atasez fisierul. :beer:

Se cam apropie si revizia (ar trebui facuta cam pe la jumatatea lunii dec.) si ma gandeam sa merg la service cam la jumatatea lunii nov. inclusiv pt. zgomot. Probabil revizia o voi face la Brady (acolo am mers si la ultima si a fost ok). Pe bord imi apare ca masina ar avea aprox. 102.000 km, da' cam papa ulei (intre 0,5 si 1l la mie, in functie de cum merg) si am luat-o anul trecut in toamna cu 91.000 km, masina fiind din '99, asa ca Dumnezeu stie cat o avea de fapt. Eu merg cam 85-90% prin Bucuresti :icon_thumleft: .

Daca stie careva ce poate fi, va rog linistiti-ma sau dimpotriva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine se manifesta la fel, daca turam umpic motorul, nu mai facea zgomot (nu fiindca l'ar acoperi motorul). Am inteles de la mecanici ca daca mergi cu fulia blocata, nu se mai strica in timp numai intinzatorul si cureaua. intinzator nou = 170, fulia= 160 iar cureaua nu stiu, sa nu uitam de manopera :ninja:

Eu am schimbaat fulia la Patmos, Baia-Mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti careva o poza cu diagrama din ETKA de la intinzatorul de curea de alternator? Mersi.

Acolo e o rola si intinzatorul propriuzis. Cat costa fiecare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi :D ...Am lamurit pana la urma care e codul rolei intinzatorului curelei de alternator. In ETKA e 028903315M insa nu arata deloc asemanator cu ceea ce este pe masina mea din cauza ca foto din catalog este de la alt model, doar codul e corect :lol:

Motivul pentru care am intrebat este ca brusc acum doua zile a aparut un ticait/tacanit metalic in zona alternatorului cand am pornit motorul.... Intinzatorul meu e destul de obosit, am incercat acum cateva luni sa il resuscitez cumva montandu-l mai oblic, insa cred ca cedeaza tot mai mult. Am verificat fulia alternatorului si se invartea liber ok ultima data... Cu motorul oprit am verificat-o. Vad ca sunt multi care descriu ceva asemanator, insa acuza fulia alternatorului. La mine zgomotul metalic este clar corelat cu turatia motorului, cand turez creste in frecventa. NU sunt tachetii, sunt SIGUR.

Suspectez acel intinzator, insa nu inteleg unde si ce tacane, caci pare destul de strans.Mai demult l-am dat jos si am vrut sa il indrept, insa nu am avut curajul sa il desfac, gandindu-ma ca nu voi mai fi in stare sa il pun veci la loc.

Atasez o poza cu el...Tot ce a inceput sa faca, a inceput sa se "cracaneze" inspre exterior, ca rotile spate la un BMW incarcat vazut cu capul in jos .... Rola care se misca pe intinzator este perfecta, am verificat-o...

A desfacut cineva acest intinzator vreodata? Ca am impresia ca nu prea se mai poate pune la loc decat foarte greu, din cauza arcului destul de tare.

post-7602-1193360435_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un passat tdi cu 60000 km, la care s-a dus (cred) rola de la alternator!

cei de la service ar cam vrea sa bage pe gat proprietarului si rola intinzatoare!asta ar fi ea singura (din cate mi-a zis 5-6 milioane).

intrebarea este daca rola alternator bulita ataca si intinzatorul sau nu?

cum se verifica intinzatorul daca e dus sau mai tine?

sa stiu si eu la ce ma uit!

ca la a mea facea groaznic rola cand am schimbat-o, si intinzatorul nici nu a intrat in discutie!

va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios cum facea rola "groaznic" .

Descrie putin te rog, ca si eu sunt in faza asta de probleme in "zona".

La mine a aparut un tacanit metalic in zona alternatorului si personal suspectez intinzatorul curelei alterantor. FUlia alternatorului cand am verificat-o ultima oara se invartea liber.

La mine de exemplu rola intinzatoare este foarte obosita, a inceput sa isi creasca unghiul fata de verticala. Adica este oblica, nu mai este paralela cu restul fuliilor. De fapt rola e ok, insa intinzatorul e cel care s-a incovoiat. Rugina, etc. -028 903 315M este la mine .

Sunt cateva designuri, nu stiu care e la tine. Intinzatorul il poti verifica cu mana, daca "intinde" suficient de bine si daca nu sta "cracanat" nu e nevoie sa il schimbi. Ma rog, daca ai bani si umbli acolo, poti si sa il schimbi, ca daca nu trebuie iar sa desfaci gramada ca sa il schimbi mai incolo!

Sunt multi care zic ca strica intinzatorul daca se buleste rola de la alternator, insa cred ca multi o fac din spirit de masa zic eu. Ala nu e decat un simplu arc....:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu cand am constatat ca s-a dus frei-ul tocmai plecam de la reprezentanta!

si am plecat cu ea asa, eram in provincie, incepuse sa "scartaie"...

200 km pana in buc, cand am ajuns acasa imi era mila sa invart volanul, pur si simplu speria pietonii, ziceai ca se rupe ceva in motor, scartaia, chiraia...cum sa mai descriu?

multumesc pt sfat!

rola a fost schimbata si zgomotul a disparut!

daca se mai duce ceva, vedem cand se duce, preventiv nu era cazu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
imi era mila sa invart volanul, pur si simplu speria pietonii, ziceai ca se rupe ceva in motor, scartaia, chiraia...

Intradevar sperie pana si trecatorii acel zgomot ... Daca te iei dupa zgomot ai impresia ca toata masina se va rupe in bucati ...

Zgomotul produs de fulia defecta a alternatorului seamana izbitor de mult cu zgomotul produs de acele "sperietori de ciori" din lemn pe care le folosesc uneori si suporterii pe stadioane sau cu zgomotul produs de un bat pus pe spitele unei roti de bicicleta care se invarte ... Ceva gen carrrr carrrr carrr carrr ...

Sper ca am fost destul de coerent ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 60000 este putin probabil sa se fi dus rola intinzatoare, daca dupa ce a fost pus fraiul nou se vad oscilatii puternice la curea, privind in zona rolei, sau ma bine zis cureaua topaie pe rola, atunci este posibil sa se fi defectat si rola. In mod obisnuit la tdi se schimba la 80000 si frai si rola si distributie cu tot ce cuprinde ea, plus toate curelele. Ansamblul respectiv are un arc care tine tensionata cureaua, dar mai important are un rulment pe rola , acel rulment se uzeaza cu mult inaintea arcului, la unele modele se gasesc separat rola cu rulment si sunt ceva mai ieftine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine arcul e varza totala, rola e BRICI. Insa zgomotul e un fel de ticait metalic, exact cum ai locui sub calea ferata cand trece trenul si ai lasa lingurita intr-o cana cu ceai :D

Eu pana acum suspectez doar intinzatorul in sine ( arcul), rola de pe el - deloc, iar fulia de la alternator 0.001% sanse sa fie ea...

Voi posta care a fost de vina curand..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

recomand lasarea jos a curelei(scoaterea ei de pe alternator) si luarea la mana a fuliei, care trebuie sa patineze intr-unul din sensuri si sa invarta rotorul si ce e in alternator in celalalt.

daca la STANGA-DREAPTA face corp comun cu ce e in alternator e BLOCATA!

simplu!:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

am o problema si va rog sa ma ajutati!

la un moment dat am sesizat un zgomot permanent "fis-fis" sub capota, zgomot care s-a acutizat in timp.

am fost la service si mi-au spus ca este defect intinzatorul de la cureaua de alternator. am spus oK, l-am schimbat.

dupa o perioada, a aparut acest zgomot ca de greiere care tine pana ajunge apa la 60 grade dupa care nu se mai aude. din nou la service, din nou dat toata fata jos, schimbat role si curele de alternator si ac. am rasuflat usurat! doar 5 minute, pt ca n-a avut nici un rezultat si zgomotul a reaparut.

din nou la service, din nou dat fata jos, si "specialistu" a zis de data asta ca ar putea fi rulmentul din fulia de la compresorul de ac. cica asta nu se poate schimba, trebuie schimbat compresorul de ac care-i cam scump.

oare chiar asta sa fie, sau astia de la service isi bat joc de mine?

poate se pricepe cineva...

help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati confrati,daca vreti sa evitati problemele cu transmisia faceti in felul urmator:odata cu distributia schimbati si rolele de transmisie si asa evitati plata de doua ori a manoperei deoarece trebuie desfacut la fel de mult si pentru rolele de transmisie.Este intr-adevar un efort financiar mai mare dar merita fiecare banut pentru ca acolo nu mai umbli 100000km si stii sigur ca ai facut o treaba "nemteasca".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am schimbat intinzatorul de curea de alternator si de atunci am la virare completa a rotilor ,si la stanga si la dreapta, un zgomot metalic aproximativ in zona pompei de servo , am fost la service si cel care mi-a schimbat intinzatorul si cureaua a dat vina pe curea ca cica nu ar fi buna , lucru de care ma indoiesc pentru ca am cumparat piesele de la sursa supercalificata in domeniu , ulterior am intrat pe forumuri si am citit ca cei care au avut asemenea probleme au rezolvat prin schimbarea fuliei de alternator, va rog cei care sunteti trecuti prin aceasta problema sa ma sfatuiti ce sa fac .

va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ma tem ca se cam aude si la mine chestia asta, desi distributia a fost schimbata acum 10.000km in germania...

Sint cam dezamagit... ma asteptam sa nu am asemenea probleme inca multi km.

Cam cat ar costa interventia asta ? Din cate am inteles sint 3 piese de schimbat, cu tot cu fulie.

Deci cred ca topicul e inca f actual...

Modificat de Maximus9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

huruit foarte suspect la motor...nu sunt posesor de passat,dar cautand ceva pe net m-a aruncat direct la problema mea,de la motor...si anume: la relanti, dupa ce pornesc motorul, nu e problema...tot la relanti, virand stanga sau dreapta de motor, incepe un huruit/scartait...parca ai freca 2 cauciucuri unul de altul...si tine,tine...dureaza la nesfarsit.scap de huruit/scartait/chitait dupa ce plec dupa loc,dar cand trec de 1500 rpm in sus...am pus-o pe seama sezonului rece, dar dupa un drum de o ora (drum intins,nu oras) nu mai pot zice tot asta...are cineva idee la ce ar trebui sa ma uit? ceva de uns,ceva de strans, curea, role...? va rog frumos :frigbaitata:aa si a mea are cam 37k ...multumesc

Ti-am mutat postul aici. Mai multa atentie pe viitor. Poti citi si aici.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut! am cumparat recent un passat 1.9 tdi 4motion... din 2000 si se aude un huruit pe spate cand virez dp loc stanga sau dreapta la maxim...???/aveti idee dc?pls help me

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe spate nu prea are ce sa huruie cand virezi. Eventual pe fata. :)

Iar acolo... ar fi de la pompa servo sau frei-ul de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!azi dimineata am pornit masina si...surpriza:la relanti se auzea un zgomot ca si cand ceva era oval si atingea din cand in cand.era ca un frecat.am plecat la service si cand sa ii arat mecanicului iar alta surpriza:nu mai facea.apoi am dat o tura a inceput sa se auda iar.dar era mult mai grav acum,ca si cand se invartea un rulment cu bile sparte.daca o turam nu se mai auzea iar cand se detura facea groaznic.am tot citit p aici si toti se plang de fulia de la alternator.mie mi-a zis mecanicul ca e fulia de la ventilator,adica suportul p care se prind paletele de plastic.ca atunci cand opresc masina se mai aude vreo 2-3 secunde.dar nu face mereu.m-am interesat e vreo 4 mi :vaidecapulmeu: l.a mai patit cineva asa?astept pareri.salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

fratilor am shimbat, tot pompa de apa,distributie,role intinzatoare,intinzatorul ala hidraulic.culrele nu stiu ce sa mai schimb ambreiaj volant,,,tot ce sa putut,,am un zgomot la relanti dar nu permanent,,si cand incepe sa troncane scretie si cureaua de la servo fara sa fac nimic.ma disperat zgomotul asta.. A si daca o las 2 zile fara sa o pornesc,,invart la ea ca la Aro iarna cu foc la admisie ,,,,,ma disperat masina asta 115 cp ajm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand iei viraj maxim nu scartaie mai tare? Schimba rola de la alternator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand iei viraj maxim nu scartaie mai tare? Schimba rola de la alternator

da frate dar nu mereu troncane de zici ca se sparge motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!