Jump to content

Nu Fuge Mai Sus De 180 Km/h,probleme Tehnice Probabil.


Mr.Feeling
 Share

Postare recomandată

Mi-am cumparat acum 2 luni un Seat Leon TDI 110 cai, din 2002, cu care am facut deja 9300 de km.Masina a fost luata cu 116000 de km (mai mult sau mai putin reali).

Problema apare in momentul in care incerc sa trec de 170 km/h. Pana acolo urca normal si apoi ingheata chiar si cu talpa la maxim. Nu am reusit sa trec niciodata de 170.

Din surse neoficiale am auzit ca masina poate fi setata si pentru un mod economic! Oare sa fie din cauza asta?

Si inca ceva masina mea nu scoate fum nici chiar atunci cand o forjez serios! Nu scoate fum deloc ! O fi normal?

DACA CINEVA A AVUT ACEASTA PROBLEMA ESTE RUGAT SA MA AJUTE!

mci mult.!

Modificat de Mr.Feeling
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se plafoneaza la o anumita turatie sau numai atunci cand ajunge la 170 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se plafoneaza la o anumita turatie sau numai atunci cand ajunge la 170 ?

Am impresia ca pe la 3500 - 3600 de ture in viteza a 5-a se intampla!

Modificat de Mr.Feeling
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in a 4-a, in a 3-a la aceeasi turatie nu se intampla la fel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intro

------

1. Cand masina in conditii normale (nu 7 oameni in masina + 500kg bagaje ori la super deal ori cu frana de mana trasa ori ce e in rezervor e un lichid compus din 1/2 motorina si 1/2 apa ori ... se intelege) nu atinge viteza maxima constructiva este o problema.

2. Trebuie sa fim responsabili in utilizarea vitezelor mari. Spatiile de franare cresc aproape exponential cu viteza (cam 10m la 40km/h, 45m la 100km/h si vreo 350-400m la 200km/h!!!!!!). Se pot ucide / nenoroci_pe_viata usor oameni la viteze mari si nu cred ca isi doreste nimeni acest lucru.

In consecinta recomand utilizarea unor drumuri cu separatie mecanica a sensurilor (autostrazi) cu stare buna a asfaltului si in conditii de buna vizibilitate si aderenta. (Na, ramane doar A2)

Tehnic

--------

Pe scurt, pe foarte scurt pot fi urmatoarele (dar nu e garantat una din ele):

a. Actuator turbina agata sau este gripat

b. Mecanism VNT din turbina agata sau este gripat

c. debitmetru (ce imi placea cum zicea cineva debilmetru) pe moarte sau terminat (mai putin probabil ca daca e chiar mort nu treci de 100km/h de obicei)

d. Prea mult aer in motorina

e. Galerie de admisie foarte colmatata

f. traseu post turbo neetans (coliere slabite, furtun iesit din locas, intercooler fisurat etc. etc.)

Primul pas este sa faci un log in mers sa vezi ce "baga" turbina si ce cere in acele momente ECU. De asemenea sa vezi (intr-un al doilea log; nu e bine sa le faci pe toate intr-un singur log ca vei avea o frecventa de esantionare de tot cacatul) si ce se citeste de la senzorul MAF (debitmetru).

In 90 si ceva la suta din situatii dupa log se poate pune diagnostic.

Abia daca log-urile sunt irelevante putem vedea mai departe ce alte inspectii se pot face (galerie admisie, presiune injectie samd). Nu cred ca vei ajunge la faza aia.

Extra

------

Recomand o lectura a topicului "Pierdere brusca de putere la TDI" click -> http://vwforum.ro/index.php?showtopic=3312 din cadrul ariei "vwForum.ro > Lucruri generale > Intrebari Frecvente".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MULTUMESC MULT DE TOT ANDREI!!! Sper sa rezolv! Si sper sa nu fie prea costisitor :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu placere :(

Bafta! ;)

PS: Decat sa faci log-urile la vreun service unde sunt cam incompetenti in general in materie de diagnosticare electronica si sa iti ia si o groaza de bani vezi cum vorbesti cu un forumist cu laptop si vag-com mai serviabil si faci un log (sunt niste topic-uri cu chestia asta). Si iesi si mai ieftin :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si in a 4-a, in a 3-a la aceeasi turatie nu se intampla la fel ?

Am impresia ca da! Sunt mici pierderi de putere!

Cand am cumparat masina intra turbina pe la 2000-2200! Iar dupa ce am vorbit cu un amic ,(MCI EDY), am turat masina 4000-4500 de ture sa curat turbina si in momentul de fata turbina intra la 1700 de ture.

Dar totusi mai sunt sesizabile mici pierderi de putere!

Cu placere :D

Bafta! ;)

PS: Decat sa faci log-urile la vreun service unde sunt cam incompetenti in general in materie de diagnosticare electronica si sa iti ia si o groaza de bani vezi cum vorbesti cu un forumist cu laptop si vag-com mai serviabil si faci un log (sunt niste topic-uri cu chestia asta). Si iesi si mai ieftin ;)

Am vorbit cu putin timp in urma cu CIPOS dar nu aveam bani 'nici sa trec strada'. O sa incerc sa iau legatura saptamana viitoare cu el ... dupa recomandari am auzit ca este un baiat super meserias.

:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

raspunsul este pentru cel care a deschis topicul !!

stai linistit masina nu are absolut nici o problema ... dar ai grija ca masina este leasing ! aceasta limitare se face de catre firma la care masina este inca in custodie . trebuie mers la firma si umblat la ea

am un vecin care are un vw passat an 2003 si a luat leasing pe 5 ani , iar firma ia spus ca nu poate sa mearga cu mai mult de 170 ....el a incercat ....si .....la 170 se tura ! asa ca ... asta e rezolvarea

si am uitat ......aceasta limitare se ridica in momentul in care lesingul s-a terminat !

bafta

asa ca nu te mai alarma ............degeaba .....stai linistit ca nu ai nevoie de nici un ban

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am mai auzit asa ceva.Eu am vreo patru octavii 2 si vreo doua octavii 1 plus 2 passat-uri in leasing si nici una nu are asa ceva.Plus ca eu circul cu o fabia 1.9SDI in leasing si merg cu ea 160km/h cei drept singur fara clima si ai ia ceva imp sa ajunga acolo dar se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu limitarea firmei de leasing e o aberatie. Firma de leasing in multe cazuri nu vede la fata masina. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Problema nu e sesizabila dar mi se pare ca nu trage bine de ceva timp ,am incercat sa-i dau top-speed si nu urca mai sus de 180km/h ,cu toate ca inaite se ducea la 210km/h lejer (nustiu cat de adevarati, dar erau) ,am incercat si cu a 5-a sa ma duc si nu urca ,am incercat si cu a 6-a dar nimic ,ramane turatia constanta dar nu mai urca mai sus de 180 ,la 1,2,3,4, urca bine pana la 5000 ture , .motorina bag OMV Sprint Diesel euro 4,dar am bagat un rezervor acum de OMV Alpin Euro 5 si nimic,nu e diferenta,

Exista posibilitatea sa patineze ambreiajul?,sau o fi debitmetrul pe duca ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa urce bine pana in 5000 ture.... atunci limitarea unde e???

oricum poate sa fie turbina infundata..... nu e prima data cand se intampla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

210 lejer, ce sa zic, tu stii mai bine. Sunt mai multi factori, inclusiv vremea ( vant), carosabil, incarcatura, nu cred ca are nimic masina ci proprietarul :( .

Pune-i o motorizare mai puternica sau fa-i un up - grade la ce ai :( .

btw, am avut si eu motorul asta pe alta masina, vit. max. nu o prinde in tr. 6 a. De la 180 in sus cam batea pasul pe loc, adica nu tasnea, ca nu prea mai putea constr. vorbind, ajungea la 200 prin De, repet, nu f usor. (in carte avea trecuta vit. max. 192 km/h).

ps. ce doamne pazeste cauti la 5000 rot/min ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vreau sa spun e ca nu urca mai sus de 180km/h ,am dat 210km/h(nebunie clar) cu 4 persoane in masina si a urcat foarte repede (adica constant) ,si am incercat asa aiurea sa vad daca mai se duce la 200 si nu a mers mai mult de 180km/h ,si eram singur in masina,si am incercat de mai multe ori si nimic ,nu vrea sa treaca de 180 km/h ramane acolo.

cum sa urce bine pana in 5000 ture.... atunci limitarea unde e???

oricum poate sa fie turbina infundata..... nu e prima data cand se intampla...

Vreau sa spun ca urca normal pana la turatia maxima in treptele 1,2,3,4 si pe urma nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa ceva masuratori pe ea si vezi ce valori ai ( mai ales debitmetru si nu in ultimul rand, turbo). Conteaza mult si motorina.

Dar, daca sta doar la acea viteza, foarte probabil sa fie din turbina sau debitmetru ( oricum, nu ceva grav).

Eu cand am schimbat debitmetrul, fenomenul a fost identic, mai putin viteza. Plafonarea era undeva la 170 km/h si acolo intepenea, am mai mers ceva vreme asa, dupa care a inceput sa traga din ce in ce mai greu. Atunci am schimbat debitmetrul si totul a fost ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa-i fac niste masuratori cu vag-com ,si eu cred ca problema e debitmetrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cu siguranta de la turbina sau debitmetru. Verifica-le.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mic test te ajuta sa vezi daca masina are ceva insa la 5000 rpm si la 210km/h poate te lasa turbina(caz foarte posibil).Si in ultimul rand e motor diesel,asta nu trebuie alergat cu viteza asta (pentru viteza recomand cu mare caldura benzinar) mai ales pe distante intre 3-4-5 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era de la turbina lua limp mode, dar ,asina trage bine pana acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cipos nici eu nu cred ca e de la turbina ca pana la 180 trage bine,cred ca e totusi de debitmetru sau ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa urce bine pana in 5000 ture.... atunci limitarea unde e???
~5500rpm
Si in ultimul rand e motor diesel,asta nu trebuie alergat cu viteza asta (pentru viteza recomand cu mare caldura benzinar) mai ales pe distante intre 3-4-5 km.
Vorbesti serios? :D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de ultimele cuvinte, cica se uzeaza foarte tare motorul impins la viteze extreme (ca acestea) asa ca faceti acest lucru cu cap si pe distante scurte :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... adica... nu pot sa merg 100 si ceva de km (de autostrada) cu 160-180kmph?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu am zis ca nu poti merge, dar la asemenea viteze un motor ca al meu si al tau ALH 90CP este foarte solicitat. In consecinta probabil 100km cu 180km/h echivaleaza in uzura motorului cu 500km parcursi la o viteza de 120-140km/h, caci la viteza aceasta "ii place" ALH-ului sa ruleze :). Ai in talon 180km/h viteza maxima constructiva, iar tu nu faci altceva decat sa impingi motorul la extrem. Orice lucru impins la extrem e posibil sa cedeze, nu ?! Aceste lucruri le stiu de la un specialist nu le-am inventat eu, daca abereaza el - atunci si eu :rolleyes:, dar oricum m-i se pare ca are logica ce a afirmat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!