Jump to content

Chiulasa


David
 Share

Postare recomandată

Ce modificari i se pot aduce unei chiulase de 1,8, 8v, tacheti hidraulici?

Am un motor blocat caruia i-am desfacut chiulasa.

Motorul meu (cod JH) are raport de comprimare 8.5:1 fata de celelalte motoare 1,8 care au 10:1.

As vrea sa-mi planez si eu chiulasa in ideea ca ii ca creste cuplul.

La axa cu came cum se poate umbla? Supapele de 2.0 8v se pot pune pe chiulasa asta?

Va rog ajutati-ma cu sfaturi, linkuri etc.

post-2916-1170747131_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa 'umbli' la axa cu came poti sa o schimbi cu alta care alt unghi al camelor. Ca sa faci chestia asta 'home- made' e cam dificil daca nu chiar imposibil.

In principiu supapele de 2.0 daca sunt mai mari in diametru e normal sa nu incapa pe chiulasa de 1,8. Ca sa maresti diametrul scaunelor supapelor nu prea poti deoarece ajung supapele sa stea una pestre alta.

P.S.: motorul tau nu viena cumva cu compresor din fabrica ?

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu venea.

Nu stiu de ce asta e singurul motor de 1,8 care are 8,5:1.

Probabil ca au vrut sa-i puna si s-au gandit apoi ca nu merita dpdv al costurilor.

As trece pe digifant cu g60 dar nu merita. 3000 euro lejer.

Oricum am 2 chiulase identice. imi permit sa modific una.

Asteptam ceva mai concret. Ce dimensiuni au valvele de 2.0 ?

Vreun atelier unde as putea sa maresc scaunele de la supape nu cunoaste nimeni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor aspirat cu raport de compresie 8,5:1 ceva e aiurea rau la motorasul ala.

Daca ar fi sa faci conversia in turbo sau compresor (dar nu cu compresor G ) cu multe piese sh si ceva improvizatii in conditiile in care este gandit de fabrica decomprimat iar tu ai deja digifant nu te-ar duce mai mult de 1500 euro.

In loc sa iti bati capul prea mult cu supape de 2.0 si daca tot vrei sa faci experimente mai bine alezeaza-l la 2.0 planeaza putin chiulasa si vezi ce iese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nimic aiurea asa e el decomprimat din fabrica. Are cod JH.

Tocmai l-am schimbat si am luat itp fara spaga. Nu consuma pic de ulei. are HC 86 ppm si poate sa fie si pana la 120 ppm.

Nu am digifant, am zis ca as trece pe digifant cu G60. Adica nu am nici una nici cealalata din pacate. Motorul meu are injectie mecanica cu taler K-jetronic. Mi-ar fi placut sa am digifant :D . In situatia asta care ar mai fi alternativele? Ce vrezi ca as putea sa fac. Vreau sa se duca mai tare decat bmw 520d. Macar pana in 120 km/h... Stage 1 ca sa zic asa...Sunt dispus sa dau bani pt asta bineinteles, dar as vrea sa am raportul satisfactie / bani investiti maxim.

In loc sa iti bati capul prea mult cu supape de 2.0 si daca tot vrei sa faci experimente mai bine alezeaza-l la 2.0 planeaza putin chiulasa si vezi ce iese.

Adica sa schimb cilindrii si pistoanele cu alea de 2.0 ? Ce sa alezez? blocul ?

Cat de putin trebuie sa planez chiulasa? Daca o planez prea mult s-ar putea ca supapele sa loveasca pistoanele sau sa depasesc 10:1 si sa apara detonatii....

BMW 520d killer... :D Postati idei. Daca ii pun compresor nu merge sa pastrez actualul sistem de injectie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi unele persoane s-ar putea supara spun ca DIGIFANT sau alta injectie mi se pare cu mult peste injectia mecanica K(e)-JETRONIC.

Ca reper motorul de GOLF 2 GTi 16V are 139 CAI( asa am gasit in manualul de intretinere) .

Mai exista posibilitatea motorului 1,8 T ( de 150 cai) instalat pe Golf 4 AUDI A4 , insa costa destul de mult.

Si pana la urma cati cai are BMW 520 ( nu sunt fan BMW :D) ?

UNDE VREI SA AJUNGI ( cati cai putere ) ?

Modificat de ManiacuV6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm ManiaculeV6 Digifant-ul nu e vreo bijuterie de electronica doar ca fata de K-jetronic ai posibilitatea sa modifici cate ceva din electronica in functie de ce faci pe la motor, pe cand K-jetronic in principal din cauza povestii cu talerul din admisie iti taie tot elanul pentru variante de supraalimentare .. cel putin asta mi-au zis baietii care au 16v .

In ce priveste dorinta colegului nostru ceea ce vrea el sa faca ar exista o solutie a fericirii nu tocmai scumpa si anume un motoras din asta simplu de 1.8 8v pe care sa il cupleze la o cutie de diesel.

Solutia a fost aplicata de un coleg forumist cu care am avut placerea sa merg iar masinuta chiar este foarte rapida avand in vedere puterea care o are.

Nu e nici un secret colegul se numeste Drujba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana la urma cati cai are BMW 520 ( nu sunt fan BMW :D) ?

Un 520d are 136 CP (E39 -> 2000-2003 pentru 520d, demaraj 10.6s 0-100 km/h) sau 163 CP (E60 -> 2003-prezent, datele tehnice se gasesc la bmw.ro).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar fi lipsit de interes sa se ia in considerare si greutatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sper ca voi scoate din motorul asta sute de cai. Vreau un salt de la 95 cati are el acum la 120-130 cai sau cati mai multi fara sa fac schimbari majore. Planare chiulasa sau supraalimentare? Supraalimentarea se poate face cu sistemul actual de injectie sau nu? era un calculator care iti arata cat castigi daca planezi chiulasa pe undeva....

Daca ii pun cutie de diesel, voi avea treptele mai lungi si voi schimba mai rar atata tot. Motorul tot ala este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor de GOLF 2 GTI. Ce mai simpla solutie. Poate in plus ar merge si o axa cu came 'sport'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai injectie mecanica K-jetronic atunci o sa reusesti sa supraalimentezi motorul ala mai la anu.

Pe partea de transmisie vad ca le stii destul de bine asa ca nu ai nevoie de sfaturi ... pacat pentru ca ai picat in "pacatul" majoritatii celor care vor sa isi modifice masina si anume dorinta de cai putere in primul rand iar in cazul tau sa ajungi la puterea lui 520d

Costul ca sa ajungi la 120-130 cp o sa fie destul de mare incat sa te lasi pagubas pentru ca nu ai un motor care sa fie usor de ridicat in cai iar pe linga asta chiar si sa ai caii lui 520 d tot nu o sa il faci pentru ca ala e un diesel care are cuplu mult mai mare decat o sa ai tu si cuplul il dezvolta de jos din ture iar pe linga asta are transmisie spate care il ajuta foarte mult

Asa ca mai bine te-ai concentra pe o transmisie adecvata pentru ce iti doresti tu si anume performanta maxima pe 400m si iesi ca bani cu o cutie sh cam cat te-ar costa o axa cu came noua pentru ca singurul atuu care il ai in mod natural e greutatea scazuta in raport cu concurentul tau.

De aceea exista la linute clase de putere si cred ca e mai bine sa fii primul la o clasa mai mica decat ultimul la o clasa mai mare.

P.S. Era sa uit pe 400m nu caii fac legea ci Nm.

Modificat de G60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. Era sa uit pe 400m nu caii fac legea ci Nm.

@david get a truck dude :)) pai bine mai japonezii cu benzinarele lor si caii la 8000 ture n-au aflat?

@david serios acum, de ce nu pui un 16valve daca vreo 130 cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scirocco daca vrei sa discutam despre japoneze, despre v-tec, mii de ture, si de ce sunt rapide la cilindree mica nu am nimic impotriva dar nu cred ca se aplica in cazul colegului nostru.

Iar daca nu esti de acord cu afirmatia mea despre Nm si 400m te rog da si o argumentatie ceva mai solida decat " pai bine mai japonezii cu benzinarele lor si caii la 8000 ture n-au aflat?" ca nu ma supar sa aflu ceva nou niciodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@david serios acum, de ce nu pui un 16valve daca vreo 130 cp?

Daca mai schimb motorul asta inca o data, il voi schimba cu un g60 din afara cu un compresor modificat care sa duca motorul in 200 cai+. Asta inseamna cel putin vreo 4000 euro. Adica cat am bagat eu in ea pana acum. Nu imi mai permit curand o astfel de investitie.

Eu vorbeam aici de ceva minor (cum ar fi planarea). Discutia cu supraalimentarea a fost doar o intrebare. O curiozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@g60 este o chestie nediscutabila. fizica simpla. caii putere te ajuta sa accelerezi, nu cuplul.

nu vreau sa intram in polemici, pe acest forum unde majoritatea au tdi s-a mai discutat deja de nenumarate ori.

@david, intreaba-l pe @ab-33-wob cat l-a costat upgrade-ul la g60 si vezi ca nici pe departe nu e 4000 euro. un 16v costa 2-300 euro eu vindeam acu 3 luni _doua_ bucati cu 300 euro si au stat vreme buna pe forum si nu le-a luat nimeni. pana la urma au ajuns sa mearga pe un trabant in vtm :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici se discuta despre compresie la JH. Cica ar fi din cauza pistoanelor asa mica.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietene Scirocco daca tu declari cu mina pe inima ca nu cuplul te ajuta in acceleratii ci calul putere atunci chiar ca imi pierd vremea daca intru in polemici cu tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puterea te ajuta sa accelerezi. Ca nu ai Pmax tot timpul e altceva, dar fizic acceleratia este direct proportionala cu puterea. Daca vreti neaparat deschidem un topic despre asta, dar s-a mai discutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!