Jump to content

E Bine De Stiut


alxrro
 Share

Postare recomandată

@Muale " "chiar eu" de ce, nu vand masini, nu dau km inapoi. "  -> tocmai de asta am spus chiar tu, pt ca esti un om corect, nu un combinator care sa fie contra acestei masuri ; in video se vorbeste despre acest subiect dezbatut de tine, cu masina luata de la proprietar, in care spune ca se mentioneaza in C/V ca isi asuma cumparatorul si cumpara masina pe propria raspundere, sper ca am retinut bine, nu stiu daca am reprodus exact acele vorbe.

 

Treaba cu viciile ascunse sau probleme....e discutabila ; eu nu am nimic de reprosat celor carora vand o masina cu defecte ; ca poate de aia o vinde, sa nu mai investeasca in ea sau ca si`a luat alta ; sau poate trece ITP legal si cu acele defecte, deci se incadreaza in peisaj ; acum problema este ca unii aleg sa mentioneze defectele ( foarte putini ), altii il iau pe nu stiu in brate, si aici e treaba ta sa verifici masina si sa te decizi daca o cumperi sau nu. Problema kilometrajului este manareala cu buna stiinta si o tactica extrem de abordata de samsari ; eu, spre exemplu, cand am cumparat GTI`ul, avea in bord 170k km si pe rarom 250k ; vanzatorul mi`a confirmat, si faptul ca nu a stiut cand a luat`o el cu 5 ani in urma pt ca nu exista acest raport rarom, si se vedea ca atunci au fost dati km inapoi, fix inainte sa o cumpere el ; deci nu a fost vina lui, si el la randul lui a verificat masina ; eu la randul meu cand am vandut`o, am pus in anunt KM REALI conform rarom, nu cei din bord, cu toate ca nu ii puteai accesa cu testerul. Deci, probabil stim cu totii ca in functie de suma pe care esti dispu sa o platesti pt modificarea km, o poti face cat mai profi ( din bord, vcds, din chei, din cutie, etc ), ceea ce duce in unele cazuri la imposibilitatea aflarii kilometrajului ; apoi, sa iti pierzi banii la fiecare verificare la reprezentanta, tot nu mi se pare ok, pt ca tot tu ii pierzi ; si nu veniti va rog cu argumente de genul " nu`ti convine, esti sarac, sau vrei limuzina full la pret de logan " asta iti dam ; pune tu, samsar ordinar, km reali in anunt, si e decizia mea apoi daca imi aleg masina aia sau nu ; pt ca evident pretul este influentat si de rulaj ; dar astfel de saracii de oameni nu mai pot face profit si deja au concurenta cu masini corecte...asta ar insemna ca o mare parte dintre ei ar trebui sa se lase de jecmaneala si sa se duca la munca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, in stirea vazuta de mine ieri la tv, s-a si precizat ce trebuie sa faca samsarii ca sa se asigure ca nu vor suporta nici un fel de consecinte in viitor.

Asa ca de acum vor cere cumparatorului sa semneze o hartie ca isi asuma, ca cumpara masina asa cum e si ce a mai zis respectivul in stirea de ieri

 

E ciudat ca intr-o tara in care se dau km inapoi la greu, nu exista oameni pedepsiti pt asta....

 

Cumva, ceva, undeva nu e ok. O infractiune recunoscuta, filmata de youtuberi (avem mai nou chiar si un youtuber politist), toti ne invata sa dam bani la carvertical (pt ca la randul lui, carvertical le da lor bani) dar nici unul nu isi asuma reclamarea la politie a macar unul din cazurile descoperite de ei... 

 

Paradoxuri de Romania?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bgd_b92 "e treaba ta sa verifici masina si sa te decizi daca o cumperi sau nu" - corect. nu dau teapa dar nici nu ma pricep incat sa ii dau clientului un raport pe tava cu tot ce are masina .

"pune tu, samsar ordinar, km reali in anunt" el pune km din bord, el nu stie ca au fost schimbati, nu a schimbat el.

 

nu sustin tepele, mereu cand am vandut ceva (la distanta) am preferat sa zic omului "ba vezi ca telefonul asta are aici o zgarietura <poza>" dar in discutia asta intreb cum sa ma feresc de pedepse daca eu sunt cinstit ca ultim vanzator si masina a fost "manarita" in trecut.

 

@detinator nu stiu stirea dar mi se pare normal. eu iti vand asta "ce se vede", nu stiu nimic de ea. verifica si daca iti place o iei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42 minutes ago, detinator said:

Cumva, ceva, undeva nu e ok.

Paradoxuri de Romania?

 

Nu e niciun paradox

Totul e putred de la radacini in tara asta

Si pe ce este putred , paraziti , gandaci , viermi si alte loghioane ( hotii de toate felurile , de la samsari la printi de Romania ) sunt la ei acasa

De ce nu ii mananca animalele care se hranesc cu ei ? ( cei care trebuie sa aplice legea )

Pentru ca au burtile umflate ( isi iau partea ) si doar mimeaza ca fac ceva

Iar de pedepsit ii pedespesc pe cei mici care vor sa faca cinstit ceva - de ce ridici ma' capu' ?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că precedentul e bun, și pot fi multe cazuri în care se poate dovedi reaua intenție a unui vânzător. Plus că poate asta îi mai pune pe gânduri pe unii

Dacă de exemplu cineva vinde o mașină cu DPF-ul găurit, e imposibil sa nu fi știut de situație. Nu cred că poți trece itp-ul (pe bune) cu un DPF gol, așa că puteai afla de problemă când ai cumpărat la rândul tău mașina. Exemple pot fi multe, si e bine că o instanța poate decide dacă a fost sau nu rea intenție din partea vânzătorului.

Dacă un cumpărător declară în contract că își asuma starea mașinii, e problema lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba poti, si controlul RAR si ITP'ul, daca softul e bine facut si nu scoate gram de fum, pt ca masoara opacitatea fumului, si daca ii lasi catalizatorul, esti " in regula " la teste. Pe langa asta, foarte multi habar nu au ce e ala DPF, la ce foloseste, si ca masina lor are asa ceva..dar asta e alta discutie. Problemele tehnice se pot vedea cu usurinta la o verificare in servis. Km pot fi dati inapoi astfel incat sa nu ii mai vezi niciodata, nici pe pompa abs sau cum am zis mai sus in restul exemplelor. Dar daca gasesti istoric in reprezentanta, sau factura cu care a fost vanduta / anuntul licitatiei cu acte doveditoare...este buna de proba in instanta. Oricum, portite de scapare se vor gasi mereu la noi..eu am tot incercat ca educ pe altii sa nu mai achizitioneze masini de la samsari..iar daca vor musai de peste hotare, sa plateasca la o firma care se ocupa cu asa ceva ( cu recenzii bune si acte doveditoare ) putin mai mult decat ar fi dat samsarului...daca nu va mai exista cerere, se va duce si oferta. Pana acum am reusit cu succes sa ii conving pe altii sa isi ia masini bune, nu tepe curate si masini manarite ; si nu imi pare rau, pt ca nu ma intereseaza daca exista si samsari de calitate..si daca ar exista, numarul lor ar fi infim. Cine vrea sa vanda o masina corecta si crede ca poate face profit, poate fi sincer, isi poate face temele si sa prezinte  un istoric curat, anuntul de licitatie, sau orice alta baza solida din care sa reiasa ca acel bun nu este manarit ; dar, repet..profitul la noi nu se face cu masini de 169.000 km aduse din DE...ci x2 km si sa vada ochiul 169k..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 hours ago, DiLivio said:

cineva vinde o mașină cu DPF-ul găurit, e imposibil sa nu fi știut de situație.

poti detalia cum e imposibil?

azi cumpar o masina care merge bine, nu are becuri vizibile in bord. maine ti-o vand si tu observi cumva ca are dpf gaurit.

eu sustin in instanta ca nu am gaurit dpf si nu am cunostinte ca ar fi gaurit.

sunt vinovat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă eu am reușit sa descopăr că DPF-ul e găurit, înseamnă că și fostul proprietar putea să o facă.

Dacă o mașină poate trece testele, având DPF-ul găurit, atunci ce rost mai are acel filtru? Asta ar însemna că cei de la VW cheltuie bani aiurea pe filtre, când ar putea să facă doar un soft mai bun. (Au făcut ei o mânărie de genul ăsta, dar au fost prinși 🙂).

Modificat de DiLivio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suntem in topic numit "legislatie", "daca eu pot, poti si tu" nu tine in instanta.

sunt sigur ca tu poti niste chestii pe care altul nu le poate si nu e vinovat de asta.

 

sunt posesori de masini care nu stiu sa alimenteze carburant sau lichid de parbriz (daca tu poti, ce daca?), d-apai sa stie de dpf gaurit

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de aceea exista instanța, să decidă un judecător cine are dreptate. 

După cum am mai spus, precedentul este foarte bun, și oricine consideră că a fost înșelat, să încerce să rezolve problema pe cale amiabilă cu vânzătorul, iar dacă nu se ajunge la o înțelegere, să meargă în instanță. Așa poate vor mai dispărea din țepari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" sunt posesori de masini care nu stiu sa alimenteze carburant sau lichid de parbriz (daca tu poti, ce daca?), d-apai sa stie de dpf gaurit " -> ca bine zici ; spune`i unei cucoane care si`a cumparat o masina SH si a fost verificata in servis, ca ea nu are DPF ( desi masina a trecut ITP si toate cele ) ; o dam deja in cunostinte tehnice ; repet, am prieteni de varsta mea care au avut mai multe masini care nu stiu ce e ala DPF si la ce foloseste..si tehnologia este mai complicata la alte masini cu multa electronica, cu sisteme hybrid ; ia spre exemplu un S classe la puricat care e plin de electrica si tehnologie...plus de asta, daca masina functioneaza bine, nu cred ca are nimeni niciun motiv sa te reclame pe tine...daca tu te pricepi sa gasesti problema tehnica la masina in cauza, bravo tie ; nu o cumperi ; asta nu inseamna ca esti inselat...asta este starea masinii SH ; dar cu acte doveditoare din care reiese ca tu ai dat km inapoi strict pt profit, cu buna stiinta, ar trebui sa fii incadrat la inselaciune si pedepsit pt asta. Nu am nimic cu cazanele care nu mai au loc de trecut proprietari in acte si costa 2-3 salarii medii...pt ca iti asumi cand cumperi o masina mai veche de 10 ani ca e ruginita, ca e posibil sa nu iti sara airbagurile la impact, etc ; dar cand dai 10-20k pe o masina SH de 3-4 ani, relativ noua, si deja ti se vinde o gogoasa cu km pe jumate...e o mare problema dpdmv ; altfel, cu totii putem considera ca suntem inselati in ce priveste partea tehnica...dar aia e starea masinii, nu vad de ce s`ar incadra la inselaciune ; ca o tantitza nu o sa stie ea ca are nush ce brat stricat la masina daca nu bate...sau caseta are joc sau are zgomot de rulmenti dupa 100 km/h, etc...si nu e vorba nici ca vrei masina SH " noua ", ci doar una corecta ; din acest caz iti este si foarte greu ca proprietar cinstit cu masina cu istoric si km putini sa o vinzi la noi...eu am fost de multe ori in ipostaza aia, si pur si simplu nu te suna nimeni daca nu o dai sub pretul pietei, adica a masinilor samsarite.

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti avem dreptate:

 

- si muale cand spune ca poti sa nu stii de defectele preluate de la cel care ti-a vandut=o tie

 

- si cei care sustinem ca ne bucuram sa auzim de samsari pedepsiti pt datul km inapoi 

 

- si cei care spun ca teparii ar mai trebui sa dispare

 

Pe de alta parte, din intamplare am mai verificat si eu km unor masini pt diversi colegi de aici si de prin alte parti avand aceasta posibilitate, si am vazut multe masini cu km dati inapoi care insa arata si merg f bine. 

 

Ce vreau sa zic cu asta? Ca sint f multi oameni cu masini care au avut km dati inapoi dar se bucura de ele, fiind f multumiti. Oamenii astia nu ar fi avut masina visata, sa zicem asa, daca preturile erau cele din Germania de la masinile cu km putini si reali... In momentul asta, inca gasim in Ro masini aduse aici la preturi mai mici ca in Germania :) fara dragii nostri samsari care trec vama si imediat le dau km inapoi nu vom mai putea sa mai vedem asa ceva... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" Oamenii astia nu ar fi avut masina visata, sa zicem asa, daca preturile erau cele din Germania de la masinile cu km putini si reali " - gresit ; ar fi avut preturi mai mici, doar ca nu se mai pacaleau singuri, caci despre asta este vorba : valoarea masinii raportata la nr de km ; iar samsarii abuzeaza de asta si cresc pretul ; ca sa nu mai zic ca un cumparator ar fi avut de ales daca sa ofere banii aia unei masini importate sau unui vanzator cinstit din RO cu o masina buna si km reali. Total de acord cu tine in ce priveste starea masinilor kilometrate, ca poate fi foarte buna, dar noi vorbim de mangleala si de pretul pe care tu il platesti pt o masina cu " 179k" cand ea de fapt are +100/200k in cazurile normale / fericite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta dintre o masina cu 150k la bord si una cu 370k nu consta doar in gradul de uzura al motorului si anexelor, indiferent ca masina se prezinta in stare buna.

Eu nu as cumpara o masina cu 4-500k la bord gandindu-ma la oboseala metalului din care sunt facute piesele cele mai solicitate.

Un rulemnt, un capat de bara, o bucsa , un arc etc. se schimba la un anumit rulaj, dar cate punti cu prinderile aferente, cate fuzete se schimba pe parcursul vietii unei masini?

Care e starea sasiului/lonjeroanelor dupa jumatate de milion de km, in prezent, cand tolerantele sunt din ce in ce mai mici la masinile moderne?

Nu mai sunt tancuri ca in anii '80.

 

Pacat ca nu se pot verifica km reali in toate cazurile, cine ii masluieste ar trebui judecat in regim de urgenta.

Nu mai spun de masinile reparate si revandute dupa ce au fost avariate grav si declarate retrase din circulatie in alte state.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu stiam ca metalul oboseste... dar cat traiesti tot "inveti" :)) 

Cum sa "oboseasca" cand socurile aplicate la nivel de sasiu sunt tot mai mici datorita imbunatatirii suspensiilor? Da, nu or mai fi facute din otelul ala din care era facut sasiul la trabant, dar nici nu poti compara suspensiile si nici stilul de constructie. Sasiul trabantului e "o bucata de fier" pe cand la masinile mai noi e construit din multiple elemente integrate + materiale compozite, etc. 

 

ps: urmaresc  (follow) pe cineva care aduce masini din state. Avariate (nu inundate), luate la licitatie de la asiguratori - doar la comanda pt clienti. Le aduce si le repara dupa specificatiile producatorului, dupa manualul de reparatie, cu piese doar originale, doar dupa procedurile producatorului si cu sudura ca la producator. Masinile ies perfect si nu vad de ce nu ar fi ok. Nu le vinde ca "impecabile/fara accident" ci cumparatorul stie de la inceput ce cumpara, unde e lovita, cat de tare, costuri reparatie, etc. Ce e gresit in asta?  

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din toate masinile din anii'80, te-ai oprit direct la Trabant. :))))

 

Oboseala materialelor se invata la scoala si se studiaza in institutele de cercetare, nu pe forumuri, asta daca te gandesti ca ai "invatat" ceva azi.

Poate doar te-ai informat.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era doar pt comparatie, nu trebuie sa te cramponezi exact in trabant. Diferentele sunt majore inclusiv intre 2 Generatii ale aceluiasi model. Cu atat mai mult, de ex intre Audi A4 B5 si Audi A4 B9. Golf 4 vs Golf7/8. 

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

54 minute în urmă, Emy D a scris:

ps: urmaresc  (follow) pe cineva care aduce masini din state. Avariate (nu inundate), luate la licitatie de la asiguratori - doar la comanda pt clienti. Le aduce si le repara dupa specificatiile producatorului, dupa manualul de reparatie, cu piese doar originale, doar dupa procedurile producatorului si cu sudura ca la producator. Masinile ies perfect si nu vad de ce nu ar fi ok. Nu le vinde ca "impecabile/fara accident" ci cumparatorul stie de la inceput ce cumpara, unde e lovita, cat de tare, costuri reparatie, etc. Ce e gresit in asta?  

Asta e un caz rar pt ca majoritatea folosesc cele mai ieftine piese posibil, repara doar sa fie ambalajul frumos iar ce e sub tabla sa mearga cat sa vanda masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, bgd_b92 said:

" Oamenii astia nu ar fi avut masina visata, sa zicem asa, daca preturile erau cele din Germania de la masinile cu km putini si reali " - gresit ; ar fi avut preturi mai mici, doar ca nu se mai pacaleau singuri,

pai gresit la tine, ar fi avut preturi mai mari. Si deci nu ar mai fi avut masina visata. Ce am spus eu acolo e altceva... citeste din nou cu atentie.

Multi isi asuma ca masinile au km dati inapoi si nu sint deranjati, prefera sa o ia de aici adusa in tara decat sa caute ei prin Germania si sa si plateasca mai mult.

Asta este vizibil si aici pe forum, peste tot oamenii spun lucruri de genul "km in bord, reali stiu ca sint mai multi" etc

Mai sint si cei care iau masini cu 300.000 km reali si isi dau ei insisi km inapoi pt ca nu vor sa se vada asa multi km cand merg cu cineva in masina...

 

Chestia cu oboseala materialelor e o gluma sper :) Atata vreme cat nu exista rugina si masina e ingrijita, oboseala materioalelor nu este un parametru care poate fi luat in considerare, nici la masinile de acum 45 de ani, darmite la ce discutam noi aici, de masini relativ moderne, ca doar de aici pornisem, nu se dau inapoi km la masini de zeci de ani....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oboseala metalului nu tine de "varsta" metalului in ani, ci de cate cicluri  de tensionare a suportat.

O masina "ca noua", de 5 ani si 300k nu este acelasi lucru ca una de 5 ani cu 75k la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, insa diferentele de comportament al sasiului de exemplu intre cele doua situatii enumerate de tine, mai ales la masinile noi care folosesc aliaje de inalta rezistenta sunt insesizabile pentru un utilizator normal. Diferentele se vad pe parte de suspensii, rulmenti, distributie, lac/vopsea, interior, baterie, in general tot ce se uzeaza cu trecerea kilometrilor.

 

Problema nu ar fi neaparat din punctul asta de vedere. Daca samsarii ar aduce masini corect servisate, intretinute, cu multi km, cred ca ar fi in regula. Ar merita in fond sa platesti o suma mai mica pentru o masina de genul (rulata mai mult, dar intretinuta) decat sa cumperi una din Ro cu max. 100000km. Insa samsarii aduc de regula masinile cele mai ieftine, care arata bine pentru kilometrajul lor. Le cosmetizeaza, le fac un detailing, insa masinile astea au un pret scazut cu un motiv. Neamtul o vinde ca ori are probleme capitale ori are niste servisari generale de facut pentru care nu mai vrea sa dea bani, etc, etc. Pe cand o masina din Ro cu 90000km cum am luat eu de exemplu, se simte ca e mult mai putin rulata si ai cu ea in general mai putine batai de cap si griji. La felul in care arata interiorul, la felul in care se simte suspensia, se simte ca o masina aproape noua, comparativ cu o Octavia 2.0 TDI adusa din afara cu 350000km la bord care se vede si se simte la condus ca o masina mai veche, cu toate ca are aceeasi varsta. Pe testate. 

 

Putem spune ca aceasta activitate de samsareala are si efecte pozitive. Service-urile o duc de minune, vwforum are trafic la greu si noi ne transformam intr-o tara de experti in mecanica. Insa pierdem timp, bani, nervi cu masini de care nu ne bucuram, care se strica cand te astepti mai putin, care polueaza, etc.

De asta statul ar trebui sa reglementeze aceasta activitate, RAR-ul ar trebui sa fie mai strict la aprobarea autovehiculelor intrate in tara si tot asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, Emy D said:

cu sudura ca la producator.

Daca n-are roboti, inseamna ca nu e ca la producator, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Plus că dacă ele sunt considerate "salvage" in tara de origine, adică buna de casat, înseamnă că tehnic mașina aia nu mai poate fi reparată sa fie folosită în siguranță. Și câte nu se aduc așa din SUA...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, halamadrid said:

Oboseala metalului nu tine de "varsta" metalului in ani, ci de cate cicluri  de tensionare a suportat.

O masina "ca noua", de 5 ani si 300k nu este acelasi lucru ca una de 5 ani cu 75k la bord.

Dap, doar ca unii fac putini km in oras la ore de varf si uzura masinii e aproape ca a unuia care merge 200km pe autostrada.

Uzura ar trebui gandita pe ore de functionare, nu km. Deci nu pot fi in totalitate de acord cu tine.

Ca mergi Buc- Pitesti dimineata si faci 1h30 si 115km sau stai in bara la bara pana in Pipera si faci 1h-1h15min in 10-12km, cum e uzura? :) 

Modificat de sNaKeyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, yeeeeman said:

Exact. Plus că dacă ele sunt considerate "salvage" in tara de origine, adică buna de casat, înseamnă că tehnic mașina aia nu mai poate fi reparată sa fie folosită în siguranță. Și câte nu se aduc așa din SUA...

dauna se stabileste financiar, costa prea mult reparatia in raport cu valoarea masinii asigurate.

nu e vorba de siguranta, daca ai buget si cunostinte o faci "ca noua" atat estetis ,cat si tehnic.

cand nu se respecta anumite proceduri de fabrica, ora de manopera este mai mica si piesele AM sau SH  se repara si vinde cu profit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!