Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Eu am demontat de pe alternator doar capacul din plastic si releul. Aici am vazut 6 diode verzi (banuiesc ca astea sunt) care la masuratoarea de aseara indicatu ca toate sunt unite intr-un punct. Din cate am vazut ele au doar un capat in afara alternatorului. O sa dau o fuga acasa acum in pauza de masa sa mai masor o data si eventual pun o poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai jos alternatorul de pe masina si mai ales bornele. Abia atunci le poti testa. Nu mai tin minte ce culoare au. Dar se vede ca sant mai robuste si montate pe radiatoare de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul e pe birou acasa. Eu plec in 5 minute si in urmatoarea ora o sa pun o poza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In poza atasata se vede alternatorul cu capacul de plastic si releul demontate. Punctele cu rosu indica acelasi traseu !!!!

Este normal? Diodele sunt alea verzi?

post-7568-1247049835_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, alea sant. Le-am marcat pe desen cu cifre.

Cele cu verde sant cu anodul la carcasa iar cele cu verde cu catodul la carcasa.

De verificat faci asa:

- unul din bornele de la redresor o pui pe surubul de 8 cu + iar celalalt il plimbi pe rand pe toate cele 6 terminale ale diodelor.

- inversezi bornele de la redresor. Pui cealalta borna pe surubul cu + si plimbi borna a 2-a la toate terminalele diodelor.

- aceleasi operatii le faci cu surubul mic (de masa).

resizeofp1020811.th.jpg

Cu aparatul de masura ai putea sa le masori, pe domeniul de diode, NU pe cea de ohmi. Insa au fost cazuri cand la masuratoare au dat bine, iar la test cu tensiunea erau prajite.

Daca nu reusesti asa, inseamna ca te incurca infasurarile. Atunci desfaci cele 6 legaturi ce ies din infasurari cu o surubelnita (in punctele notate de mine cu "s"), scoti platoul cu diode si urmezi aceleasi operatii de testare indicate mai sus.

La montare le strangi inapoi si le cositoresti.

Am mai testat mai demult un astfel de bloc de diode, dar nu mai retin daca a fost nevoie sa desfac legaturile la stator sau nu.

Succes! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebari:

1. Ce intelegi prin carcasa? ex "Cele cu verde sant cu anodul la carcasa iar cele cu verde cu catodul la carcasa.". Ai scris verde in ambele cazuri. Stiu sa masor dioda , dar daca zici ca se poate sa indice pe aparat bine si sa fie parlite atunci mai bine cu redresorul.

2. Dupa cum spuneam mai sus, punctele notate de tine cu 1,2,3,4,5,6 sunt IN SCURT la mine. Masurat cu aparatul . Par a fi conectate fizic sau strapunse. Asta nu mi se pare normal. Probabil ca diseara o sa scot capetele infasurarilor sa masor totul separat.

Si inca ceva, cum ai notat tu +12V si masa, ele par amandoua conectate la aceeasi bucata de metal, mai mult cand le masor indica scurt circuit (!?!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punctele 1-6 sunt conectate impreuna prin infasurari. Masa nu e acolo unde a scris cosmin. ala e tot 12v. trebuie desfacute contactele de la infasurari. testul cu redresorul se face intercaland si un bec in circuit ca consumator. Alternatorul are 3 infasurari deci e o punte redresoare cu 6 diode,3 sunt cu catodul la plus si e cu anodul la carcasa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy: Un singur lucru nu am inteles: vad 6 diode, schema dupa cum spui tu corespunde cu schema postata de cosmin in pagina precedenta. Dar vad 6 puncte care se leaga la sarme care ies din alternator. Sunt punctele notate de cosmin cu "s". De ce sa fie 6 sarme care ies din alternator daca sunt doar 3 infasurari pe stator?

Si sa aiba impedanta atat de mica incat sa nu vada aparatul de masura pe scara ohmi? Mentionez ca rotorul masurat indica aprox 3 ohmi dar cele 6 puncte notate 1..6 si "s" -urile indica scurt total, nici macar 1 ohm impedanta.

Modificat de redmann
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 6 fiindca fiecare bobina are 2 capete. Masoara capetele la aceeasi bobina. Cel mai clar este daca desfaci cel putin un capat la fiecare dioda si masori asa bobinele, nu stiu daca este posibil. Diodele prin metoda lui Al bundy. Nu stiu constructia alternatorului de Passat dar principiul este aceeasi ca la Dacie si acolo am avut si dioda strapunsa si bobina arsa la stator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sant mai multe tipuri de alternatoare. Cel de Passat se pare ca are conectate amandoua capetele la punte, nu e conectat in stea.

Cel mai bine desfa puntea si testeaz-o asa. Tot atunci poti masura si infasurarile statorului.

1. Ce intelegi prin carcasa? ex "Cele cu verde sant cu anodul la carcasa iar cele cu verde cu catodul la carcasa."

Carcasa e carcasa diodei sau mai bine zis "corpul diodei", nu carcasa alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat suportul de diode, le-am masurat si sunt ok. Aratau toate punctele scurt circuit pentru ca infasurarile au impedanta aproape 0, asta fiind rezistenta interna a "sursei", altfel nu poate debita curenti asa mari. Iar schema data de cosmin este de fapt circuitul echivalent din triunghi in stea. Practic in alternator schema este cea atasata. Fiecare infasurare este cuplata la 4 diode pentru redresare. De aici si cele 2 capete de infasurari care se unesc intr-un punct.

In concluzie se pare ca e releul, fac astazi comanda. Multumesc pentru ajutor.

post-7568-1247122469_thumb.png

Modificat de redmann
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

Azi in timp ce ma intorceam din concediu, la aprox. 100 km de casa im apare in BC mesajul "Generator Werkstadt" =Alternator.Service.

Mentionez ca semnul bateriei nu imi aparea in bord. Gasesc un electrician in orasul respectiv, care imi zice ca bateria e descarcata. Ia bateria si o incarca vreo 2 ore.Dupa incarcare o masoara,avea 13.6- 13.8 fara nici un consumator, cu consumator 13.2-13.4. Toate bune si frumoase, plec si dupa vreo 30 km, imi apare din nou mesajul in bord, dar de data asta cu semnul bateriei in bord.Si mai nasol a fost ca mi s-a oprit masina exact in drum, aveam o coloana imensa dupa mine, in Sebes e vorba, noroc ca era acolo o statie de autobuze, si am impins-o pana acolo. Cand puneam contact se aprindeau toate becurile(ABS;ESP........) iar cand dadeam sa porneasca mi se oprea tot din bord, inclusiv ceasul si km din bord. Am sunat in Sibiu la cumnatul meu si a venit cu o baterie incarcata full. In bord dupa ce am pus bateria cealalta imi aparea doar semnul bateriei fara mesajul generator werkstadt, si m a tinut pana la sibiu.

Intrebarea e, alternatorul e de vina?Daca da, releul, carbunii sau tot alternatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

98% releul/carbunii. Oricum se schimba impreuna. :)

In asemenea cazuri e bine sa mergi mai departe fara faruri, ventilatie, radio, alti consumatori pana la destinatie. Altfel ramai in drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pana in Sebes am venit fara nici un consumator, si din Sebes pana in Sibiu la fel fara.

Dar eu cred ca 2 ore nu au fost suficiente pt a se incarca bateria si sa ma tina pana acasa. Si nu stiu la ce amperaj a incarcat bateria.

Ideea e ca azi am fost la electrician si mi a spus ca e releul de incarcare, cost 200 ron piesa, 150 ron manopera si luni e gata. Cum vi se pare pretul? e mare sau e ok?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mare manopera.

Pretul releului e ok. Eu am luat cu 180 de lei pentru cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ y

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

SALUT am si eu o problema cu electromotorul cred.astazi am pornit masina am plecat in oras toate bune si frumuase.cand am incercat sa pornesc a doua oara a inceput sa invarta dar masina nu a mai pornit.am incercat de 3 4 ori si tot invartea fara sa porneasca.dupa aceea nu a mai pornit decat inpinsa.cand incercam sa pornesc nu mai invartea nu mai facea nimic.bateria nu cred ca este descarcata pt ca am lumini bune se inchide se deschide masina din telecomanda nu cred ca este descarcata.credeti ca poate sa fie de vina electromotorul?ms mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a invartit si apoi a murit lent, nu dintr-odata atunci bateria e descarcata, incearca sa iei curent de la cineva si vezi cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata am luat curent de la o alta masina si a pornit.mi-a masurat daca incarca si aparea 15.4.am inteles ca normal este 13.8 sau asa ceva va rog sa ma corectati sau sa-mi spuneti cat ar trebui sa incarce.problema mea sa rezolvat 50 la suta pt ca am mers cam o ora si ceva cu masina si bateria mea tot moarta este.am luat o baterie de la un prieten cu acelasi amperaz dara cateodata porneste normal si cateodata invarte foarte mult pana porneste.ce problema as putea sa mai am??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcarea trebuie sa fie intre 13,5 si 14,12V. Referitor la pornirile lungi sa nu ai probleme cu pompa tandem care nu mai sta amorsata. Incearca sa o parchezi cu fata in vale si apoi cu spatele in vale si daca face probleme doar cand esti cu spatele in vale inseamna ca ti se dezamorseaza pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult am sa incerc maine dimineata sa vad daca imi face problema.daca mie imi incarca 15.4 este bine sau rau.maine am sa masor inca odata sa vad ce valori imi da.ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat acum doua zile carbuni cu tot cu placa pe care vin ei nu stiu cum se numeste.dupa ce am masurat v/am spus incarca 15.4..astazi am avut surpriza sa mi se aprinda bateria in bor s sa scrie alternator defect sa merg la service ceva de genu.ce probleme as putea sa mai intampin cu alternatoru???carbuni cu tot cu platforma am cumparat de vw nu cred ca au ve.o problema.ma gandesc ca poate nu fac contact pe ax pt ca este facut un santulet acolo.cum se poate schimba axul acela???sau se schimba??ms mult de tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ai creat o confuzie. Problema ta nu este electromotorul ci alternatorul. Ti-am mutat posturile.

Acum, daca tot incarca prea mult, de vina NU ARE ce sa fie decat tot regulatorul. Daca ai avea alta componenta defecta, ar incarca mai putin, in nici un caz mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu a trebuit sa schimb frai-ul din cauza ca pe bord imi aparea alternator workshop. Cu ocazia asta s-a facut si un service la alternator (curatat schimbat carbuni) + shimbat si releul de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am rezolvat problema.am schimbat alternatorul cu totu:((.frai-ul era de vina ca se bloca si cred ca din cauza asta nu mai incarca.pana astazi nu mi sa blocat si nu ma gandeam sa fie el de vina.ms mult pt sfaturi raman dator:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!