Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Atunci, ca sa putem si noi sa te ajutam, ar fi bine sa ne explici mai detaliat, nu doar prin "zgomot".

E un fel de zumzet ca de albine, dar mai gros, sau e un tziuit/scartait destul de strident?

Dar din ce spui tu, totul se reduce la pompa servo. Am un vecin cu A4 ce are aceleasi simptome. A schimbat si frei-ul si degeaba. Ramane pompa servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am interesat ieri la cineva care se pricepe si azi o sa ma duc sa schimb fulia.Cost: 160 fulia + 100 manopera = 260 ron.

Daca tii tare cu o cheie de partea de sus a intinzatorului toate simptomele dispar si servo merge fara nici o problema.

Revin cu detalii mai tarziu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Aceeasi problema am avut si eu asta vara de ziceam ca ma lasa-n drum. S-a rezolvat rapid si cu costuri asemanatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problem solved.Schimbat luni fulia si totul este ok.Me happy again :lol: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care fulie ai schimbat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Fulia alternatorului. Aia cu ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sea lume...

Descriu ce am patit de curind legat de baterie si curent....

Cand am pornit masina aveam impresia ca am lumini cam slabe, dar am dat vina pe iluminatul public, bine pus la punc in zona.In mers, dupa circa 10min, stop motor si o gramada de martori aprinsi, ABS, ESP, etc....

S-a intimplat exact cand am calcat acceleratia la maxim, la intrare pe autostrada, deci consum maxim de amperi.

Am reusit sa ma intorc cam jumatate din drumul facut, si gata.Plafoniera lumina f slab.

A 2 zi am reusit sa aduc masina trasa in locul de unde am plecat, si findca era noapte nu am mai facut nimic.

Interesant a fost ca plafoniera era un pic mai puternica, un amanunt la care nu am dat importanta atunci

Am pornit cu curent de la alta masina, dar cum decuplam cablurile de pe bateria de ajutor, motorul se oprea in urmatoarele 5 secunde.

Si m-am repezit sa dau jos bateria si sa cumpar alta. 110euro. plus 26euro furtun si ventil vaccum de la servo frina, rupt la demontarea bateriei.

Greseala.

Cu bateria noua pusa, pornea, dar curent de incarcare de la alternator lipsa total....11.6v arata volmetru.

Inapoi la magazin, cumparat releu incarcare si perii colectoare care oricum sant in acelasi asamblu. 55euro.

Asta era cauza de fapt.

Concluzie?

1. verficarea voltajului cu motorul pornit la relantiu este prima operatie care trebuie facuta, chiar daca te rogi de cineva sa te ajute cu o baterie de imprumut, si o a 3 mana la demontarea si montarea bateriei.

2.Daca timpu permite, verificarea voltajului pe bateria masini dupa cca 24 de ore de la oprirea instantanee a motorului, asa cum am comparat eu intensitatea plafonierei in perioada cit masina a fost *abandonata*.Era cel mai clar indiciu ca bateria era perfecta si a reusit sa creasca putin in voltaj fara ajutor extern.

3.La generatia mea de motor, 2002 TDI 1.9, se pare ca releul cedeaza in jur de 200km.A confirmat teoria un amic care are magazin de piese auto si diagnosticare.

Bafta, Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3.La generatia mea de motor, 2002 TDI 1.9, se pare ca releul cedeaza in jur de 200km.A confirmat teoria un amic care are magazin de piese auto si diagnosticare.

Nu cred sa reziste un releu din 2000 mai mult decat un releu din 2002. Al meu are 255.000 si inca n-a cedat.

Am intalnit si releu care a cedat la 150.000. Deci.. e irelevant numarul de km. In fond e o componenta electronica. Nu-i poti prezice durata de viata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detalii:

Ma refer la o parte din releele produse in acea perioada, sau cele produse de un anume furnizor. Ceva legat de proasta conceptie sau proasta executie. Se intimpla si in ziua de azi chesti similare legate de un produs finit sau o componenta functionala o perioada determinata de timp. Simple erori pe care numai practica si timpu le identifica. Exista si erori sau greseli gasite in timp util si altfel decurg lucrurile atunci. Componente returnate la producator sau rechemari in service.

Dani ab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

toti vb de baterii dar nimeni nu spune ce caracteristici tb sa aiba bateriile in functie de model si tip motor.De ex eu am un passat 1,9 tdi 101 cp,si am o baterie de 80 A,acum m-a cam lasat si nu stiu sigur ce caracteristici are(in special dimensiuni,etc)multumesc si astept un rasp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cine crezi ca stie din cap asemnea caracteristici? :icon_thumright:

Masoar-o si vei afla. Ce-i asa greu?

De obicei pe Passat se pun acumulatori de 80.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

da mi-a murit si mie bateria din senin, intr-o dimineata nu a mai pornit...beep-uri..

am schimbat-o cu un Bosch silver de 80Ah 390 ron, dar mai am de schimbat si fulia(marti am programare) ca imi scartaie cand plec de pe loc cu clima, vom mai vedea daca mai trebuie ceva (role , curea), si nu imi scoate decat 13.7V???, de unde o fi buba?(cu consumatori opriti- cu clima si faruri 13,4V)

Modificat de cristibt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul Cristi, releul. :angry:

Daca tensiunea aia apare cu consumatorii opriti, el e de vina.

Daca insa, in incarcare maxima ai 13.4 iar fara consumatori ai 14-14.2 poate fi de vina si una din diode.

Toate astea trebuie verificate dimineata. Daca se manifesta la amiaza, cand e 30 de grade la umbra, e un fenomen normal. Pe caldura mare acumulatorul nu mai are nevoie de aceeasi tensiune de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi Cosmine

pai am masurat dimineata cu acumulatorul vechi pe Vag aveam 13,8-14,1V

dupa ce am schimbat acumulatorul la ora 16:00 si vreo 30 si ceva de grade afara dadea 13,7 fara consumatori si 13,4 cu consumatori- ai idee cat ma ajunge si releul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un releu e undeva la 180-200 ron.

Dar daca cele masurate ti-au iesit la ora aia, eu zic sa nu te agiti. E normal. Si la mine face la fel. :angry:

Masoara dimineata sa vezi ca e mai mult. Pe la 14.1V.

Sa vezi la iarna. Ajungi pe la 14.4V fara consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi, asa am sa fac dimineata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mare dreptate ai avut Cosmin, scoate ok 14,40V si 13,96 cu consumatori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutam,

am patit-o si eu. Auzeam un releu tacanind sub bord cand dadeam drumu la clima. Zic sa opresc masina sa o repornesc. Si asta a fost nene. Am reincarcat bateria de la un coleg si am reusit sa plec acasa.

Pus vag-com: nici o eroare !?!

Pus voltmetru pe baterie la relanti => nu incarca :rolleyes:(.

Insa am patit o faza interesanta, am masurat tensiunea pe baterie prima data la relanti era cam 11,9V. Am mai mers cu masina cam 10 minute si inainte sa o opresc am masurat din nou la relanti: 12,3V !?!?!?!?! Cum e posibil?

Oricum nu era > 14V ca sa zic ca merge alternatorul dar de ce a crescut in loc sa scada, daca alternatorul nu mai incarca ?

O alta intrebare, unde pot merge sa schimb releul? Sau il pot schimba eu? Am vazut alternatorul langa turbo dar cred ca trebuie acces in spatele lui si la prima vedere pare a fi pe dedesubt.

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut alternatorul langa turbo

N-ai vazut bine. Mai cauta. :icon_thumright:

Alternatorul e in partea cealalta, mai in fata de joja de ulei.

Releul il poti schimba si tu daca ai un pic de indemanare si ceva scule.

Iar legat de incarcare, e posibil ca uneori sa-si mai revina releul (poate sant uzate periile).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut revin iarasi pe topicul acesta, de 4 zile de fiecaredata cand pornesc masina invarte foarte greu, pur si simplu ca trage tot curentu odata, dar porneste cum las o usa deschisa mai mult sau ceva un consumator am sanse sa nu mai porneasca deloc, asta e bateria care nu mai tine curent aproape deloc, sau e problema la alternator nu incarca cat trebuie? Multumesc anticipat(mentionez ca bateria are cam 4 ani si a fost descarcata de multe ori (6) din gresala pana la capat :) )

Modificat de Romario
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te duci la un service sa iti faca un test de baterie si iti zice exact, ce capacitate are bateria la pornire, daca e un element in scurt poti sa o uiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

Dupa ce am ramas si eu in drum din cauza alternatorului, l-am demontat si acum il am pe birou.

Cateva detalii:

- la relanti tensiunea scadea de la 11,9V , atat era inainte de demontare (am incarcat bateria de la un prieten sa o pot duce acasa)

- cele 2 fire subtiri care intra in alternator prezinta 12V. Nu stiu de ce sunt 2 stiam despre un fir care e legat la martorul din bord. Celalalt nu stiu ce face.

Ideea e ca la punerea contactului NU se aprinde martorul bateriei. Eu am ramas in drum fara nici o atentionare nimic. Nici macar sa se aprinda martorul respectiv, nici "alternator workshop", absolut nimic. Am auzit un releu sub bord care clantzanea, am oprit motorul si asta a fost. Nu a mai pornit. Ideea e ca alternatorul sigur nu incarca.

Am dat jos releul de incarcare, periile sunt destul de mancate dar inca faceau contact pe ax.

Concluzia mea: ori este releul ori sunt diodele sau infasurarile.

Cum pot sa imi dau seama ce este defect? Are cineva o schema a alternatorului? Din cate am vazut cred ca are 6 diode toate fiind cuplate la un singur traseu. Pe rotor am aprox 3 ohmi. As vrea sa masor diodele si infasurarile statorului dar nu stiu care sunt firele.

Alternatorul este Bosch.

Multumesc.

Modificat de redmann
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rotorul e bun. Infasurarile o sa le vezi daca par prajite. Dar nu prea cred.

Daca ai avea vreo dioda arsa, ai avea incarcare normala fara consumatori, dar scade drastic odata ce are consumatori.

Atasat ai schema statorului cu diodele. Le poti incerca daca ai o sursa de tensiune de 1-2A. Pui "+" si "-" pe fiecare dioda (pentru 1-2 secunde), si intr-un sens, si in celalalt, chiar si fara sa le deconectezi de pe stator. Intr-o parte iti va scoate scantei, in sens invers nu. E cea mai simpla metoda de verificare a diodelor.

alt041.th.gif

Dar mai mult ca sigur e releul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudat ca eu din ce am masurat este un traseu care uneste 6 diode (atatea am numarat) si care se leaga apoi la releu. Din cate ma uit la schema ta nu sunt 6 diode legate in acelasi punct. Sa fie arse toate diodele?

Ca sa demontez alternatorul sa ajung in spate la diode am 4 suruburi, dar din cate am vazut ar trebui sa tai sau sa demontez firele de la stator care ies afara din alternator, nu?

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu tai nimic. Poti testa diodele montate la loc. Doar sa fie demontat alternatorul de pe masina. Si eventual si releul demontat. Cand testezi una din diode, celelalte nu permit trecerea tensiunii mai departe in stator. Deci nu e problema.

Diodele se undesc cate 3 intr-un singur punct, dupa cum se vede (+ si -). Ce ai vazut tu acolo, e posibil sa fie alte diode, de comutatie, protectie, etc.

Diodele care te intereseaza pe tine sant cele 6 mai robuste si trebuie sa respecte schema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!