Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Pai acumulatorul dimineata e mai slab, cand temperatura e mai scazuta, si a stat mai mult neincarcata. Incearca de proba cu un alt acumulator de la vreun amic, o zi, doua. Sa vezi ca nu mai face. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

_cosmin_ scuza-ma ca iti pun aceasta intrebare - esti sigur ca se poate schimba doar colectorul ?(se gaseste ca piesa de schimb in magazin ?).La mine este uzat aproximativ 0,5 mm,cam asa se vedea dupa ce a-m demontat releul de incarcare.

Modificat de yvaygrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un amic l-a schimbat, dar nu stiu de unde si cum. El il schimbase crezand ca din cauza lui nu incarca. Dar era dus releul.

Si al meu e uzat cam cat spui tu, dar pana merge nu-mi fac probleme. N-o sa tii tu masina cat o sa tina colectorul ala.

Saptamana trecuta mi-a facut fite dupa ce am spalat motorul. Imi aparea frumos pe BC GENERATOR WERKSTATT cand avea el chef. Initial am crezut ca-i o problema de perii colectoare. Dar cred ca era o problema de contact, ca dupa ce am scos releul (periile mai au cam 12mm), am curatat contactele si le-am dat cu spray de contact, nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la schimbatul colectorului. De schimbat se poate schimba dar treaba sta ca si cu rebobinatul, adica un meserias bun ti-l poate face dar intrebarea este daca merita de facut. Habar nu am cat costa o rebobinare sau o schimbare colector dar mai apare si riscul ca sa nu fie bun, sa tina 2 zile si sa-ti pice din nou (treaba patita de un prieten).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate schimba colectorul dar trebuie sa gasesti un meserias care se pricepe si tine dar nici i-trun caz nu cat atinu cel original.Exact asa se intampla si cu periile de alternator, nu au calitatea pe care o au orig. sant mai dure si uzeaza mai repede colectorul. Dar te scoate daca nu ai bani de moment pt.unul orig. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit un sfat intr-o revista. Cand e frig afara si porniti masina pentru o distanta scurta... nu porniti toti consumatori, incalzire scaun, incalzire oglinzi, incalzire luneta sunt consumatori mari si numa iti descarca bateria. E adevarat sau nu? voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit. :vaidecapulmeu:

Echipamentele si alternatorul sant astfel proiectate incat sa suporte toti consumatorii fara probleme.

Eu am un detector RX65 si in standby imi afiseaza tensiunea din acumulator.

Cu absolut toti consumatorii porniti, inclusiv bujiile de pornire (care mai merg putin timp dupa pornire), bujiile de incalzire antigel, faruri, incalzire in scaune, incalzire oglinzi, tensiunea in baterie nu scade sub 13.8V.

Ceea ce este absolut destul pentru a o incarca in acelasi timp cu alimentarea consumatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit faza asta in revista Autobild de sapt trecuta. Si mie mi s-a parut ciudat ce au zis ei, dar ma gandeam ca daca scrie in autobild faza asta trebuie sa fie adevarat ca aia nu vorbesc balarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La teorii toata lumea e buna (ma refer la cei de la autobild). Daca ideea venea din partea unui expert in electricitate, merita luat in considerare. Asa... ramane doar o presupunere. Si in ziua de azi fiecare presupune ceva, din lipsa de ocupatie... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Scuze de intarziere! La mine s-a rezolvat, problema era de la releu! L-am schimbat si acum incarca normal, adica 14,3-14,4 V fara consumatori si 14,00-14,1 V cu consumatori! Multumesc pt. sfaturi! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, trec direct la subiect: aceeasi poveste cu alternatorul, se aprindea se stingea martorul la baterie, apoi a ramas aprins: am desfacut azi alternatorul, cam o ora mi-a luat, maine il duc la meserias..

Intrebari: -face un zgomot de parca agata ceva, dar numai intr-un sens de rotatie, nu in ambele.. dar se invarte super usor, e normal?

- invartind de fulie,de-odata o opresc si o invart in sens invers: interiorul(bobina) se invarte in continuare in directia lui, in timp ce fulia se intoarce cu usurinta.. si asta e normal?! oare s-a desfacut filetul? (Valeo 120A - SG12B049 - seria: 028 903 031A)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Fulia din capat se invarte doar intr-o parte. Asta e rolul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Vad ca acesta e topicul ce tine de baterii, alternator, pornire masina.

Sa va povestesc: am un passat B5 din 98, 1.8T 20v (benzina), baterie rombat de 65 (~are cam 1.5 ani). Tare buna masina.

Faza e ca toata iarna a pornit la sfert de cheie, si azi dimineatza m-a lasat (mentionez ca ploua cu galeata, dar nu era mai frig ca de obicei).

1. de fo' 2-3 luni incoace, nu se mai auzea alarma, dupa 1-2 zile in parcare

2. chiar daca nu se auzea alarma, pornea fara probleme

3. azi dimineatza, bineinteles alarma nu se auzea, in schimb cand pornea electromotorul (=alternatorul?), nu pornea masina de nici un fel. am dat de 15 ori "la cheie". acum o zi am mers cu ea aproape toata ziua, chiar asa, sa nu fi incarcat bateria?

Bateria, bat-o vina, e mai mare decat cea recomandata (55), fiind benzina, deci ar trebui sa fie ok. Ideea e ca nici nu circul cu masina zi de zi, ci cam 2-3 ori pe sapt.

Am inteles ca nu e bine sa tii sa porneasca mai mult de cateva secunde, ca se arde alternatorul. Asa e? Ca altii au zis sa las pana la 30 secunde, ca porneste.

Apoi, as avea nevoie de un sfat: unde as putea sa-mi bag si eu acid? Am inteles ca e cea mai buna metoda de a reconditiona o baterie de masina. Stau in Militari, Bucuresti.

Multumesc mult,

Gabi

Modificat de Qntrix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dute si verifica bateria la un service, daca zic ei ca e "gata" atunci e "gata" si cumpara-ti alta gen Bosch, Varta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te juca. Cumpara o baterie noua FARA INTRETINERE. Adica fara acid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

La primul reply, nu am incredere in baietii deshtepti de la service-uri. Bateria mi-o testez singur la amperaj si voltaj.

La al doilea reply, cum adik fara acid? Exista asa ceva? Daca da, cam cat costa, tinand cont de faptul ca una normal e cam 3 mil.

Gab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa o testezi cat vrei tu ca tot degeaba

Trebuie masurata densitatea acidului si fai un test de baterie la un service ca iti zice exact testeru ce are si daca are scurt circuit pe element

Si in primul rand verifica cat ai incarcarea si sa iti faca o verificare daca nu ai consumatori care iti descarca bateria, eu din start ti-as anula alarma :offtopic:

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care este tensiunea in baterie , cu motorul oprit?

Mie cand pun contactul, dupa ce se sting toate beculetele din bord, martorul baterie ramane aprins, se stinge doar dupa ce pornesc motorul. Porneste la prima cheie, tensiunea bateriei este 12.4 V

Care ar fi explicatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care este tensiunea in baterie , cu motorul oprit?

In jur de 12V. +/- 0.4V.

Pai martorul ala nu se stinge decat dupa ce pornesti. In momentul cand porneste incarcarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica e normal sa stea aprins continuu pina pornesc? Vara trecuta nu mi-a stat aprins, NUmai de cand a venit frigul face asa.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote inutil. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal. Asa face si la mine. :biggrin:

Ala se stinge doar cand incepe sa incarce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa facem putina teorie.

Bateriile la masini sunt baterii cu 6 celule care sunt in aceeasi carcasa legate intre ele. Fiecare celula produce in parte 2.1V asta insemnand un total de aprox 12,6 V. In general bateriile pentru autoturisme sunt baterii cu acid+calciu+antimoniu... dar exista si alte tipuri de baterii ca de exemplu bateria cu gel. Bateriile mai noi nu necesita mentnanta pe tota durata de viata asta datorita calciului si/sau antimoniului. Mentnanta era necesara mai demult fiindca se consuma-evapora apa mai bine zis acidul din baterie.

Un articol referitor la treaba asta: http://www.landiss.com/battery.htm

Quintrix - daca nu prea sti care este diferenta intre electromotor si alternator te rog sa nu te pui sa masori curentul la baterie ca risti sa-ti arzi multimetrul, asta daca nu ai unul care sa masoare 400-500 A. Daca chiar vrei sa schimbi acidul intra pe www.daciaclub.ro ca acolo baietii mai fac treaba asta si gasesti toate detaliile.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor.

Problema mea: la relanti se aude un huruit intrerupt iar daca virez de volan pe loc incepe sa trepideze urat + ca servo merge cam in hopuri.Toate simptomele dispar atunci cand motorul este turat.Alternatorul l-am verificat si incarca peste 14V(cu si fara consumatori) iar cureaua am schimbat-o acum 2 zile (inainte sa schimb cureaua facea destul de urat si cand dadeam drumul la clima sau cand conectam mai multi consumatori iar huruitul de la relanti era mai pronuntat).Toata problema a inceput duminica: eram pe A1 si pe la 160 km/h mi-a aparut ALTERNATOR WORKSHOP + becul de la baterie (de atunci nu mi-a mai aparut avertizarea asta).

Ce sa fie,freiul ???

Mentionez ca,tot de duminica seara(cam la 1 ora dupa avertizarea cu alternatorul), mi s-a aprins si martorul ESP de pe bord.Eroarea am reusit sa o sterg acum 2 zile si nu mi-a mai aparut insa este vreo posibilitate sa aiba legatura cu cele de mai sus (eroarea am sters-o dupa ce am schimbat cureaua)?

Modificat de Fitty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand verifica daca ai ulei in servo. Dupa aceea treci la curele vezi sa fie intinse si sa nu patineze. La prima vedere se pare ca la servo ai ceva necazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma grabesc cu concluziile,de aceea am si postat problema mea aici,poate o sa gasesc vreo rezolvare fara sa fie nevoie sa arunc banii pe piese care nu necesita schimbare.Nu stiu daca este vreo problema cu servo pt ca volanul merge usor insa se simt niste trepidatii cand iau de volan pe loc si se aude un zgomot urat,un huruit care se amplifica pe masura ce volanul ajunge la capatul cursei.Toate astea numai la relanti,cu motorul turat dispar toate zgomotele si vibratiile iar servo merge ok.

LE: cureaua este intinsa si ulei in servo am.

Modificat de Fitty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!