Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Cu sufele de masa intre motor-caroserie si caroserie-baterie cum stai? Ai verificat daca nu-s oxidate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am inlocuit puntea cu diode si vad ca de o saptamana totul e ok. Sper sa ramana asa. Multumesc ptr sfaturi!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin stie. Plecat spre Bucuresti turat masina la 4000 de turatii si surpriza >alternator workshop. Mers la electrician spus ca incarca normal. Venit de la Bucuresti demontat alternator si am gasit <punte diode defect doua diode arse.rulmenti dusi ,gripati. Inlocuit si acum este perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta-i varianta fericita. De multe ori mergi la electrician, lasi o gramada de bani si problema revine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna Seara.Azi venind de la budapesta spre casa,la 50 de km de casa sa aprins becul de la baterie in bord,am tras pe dreapta si am pus aparatul de masura pe bornele de la baterie si cu motorul pornit incarca 11.56 V cu becurile aprinse si 11.79 V fara nici un consummator.Dupa un timp sa stins becul si incarca 12.45 V cu consumatori,dupa un timp iar sa aprins,si iar sa stins si a facut tot asa pana acasa si acuma nu incarca mai mult de 11.79 V fara consumatori.Alternatorul e Valeo de 180A.Aveti vreo idee de la ce at putea fi?Am facut si o scanare si nu apare nici o eroare.Multumesc anticipat.

Modificat de claumedel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,te referi cumva la releu?Vine cu tot cu perii?Se poate demonta fara sa dau alternatorul jos?Ma poti ajuta cu mai multe informatii.Am vazut unde aratai ce ai facut la masina ta,ca ai reconditionat preventiv alternatorul.

Edit:Mai sti cumva ce cod avea colectorul,alternatorul meu pare sa fie ca al tau.ca sa command releul,mai bine merg cu releu de pe alternator,sau se potriveste cel valeo care l-ai pus pe alternatorul tau?

Multumesc.

Modificat de claumedel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai codurile in topicul masina mea.Alternatorul trebuie demontat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reconditionat alternatorul,70Lei manopera inlocuire colector si rulmentii,180Lei releu incarcare cu perii marca Valeo,10 le colector marca Cargo,32Lei rulmenti marca Fag,70Lei curea.Demontarea si montarea am facuto eu,la fel si înlocuirea releului.Dupa ce demontati alternatorul,trebuie dat jos capacul care se tine in locurile insemnate in poze,dupa care ajungeti la releu care e prins in 3 suruburi,dupa care releul iasa afara si se vede colectorul,care nu stiu cum se inlocuieste,banuiesc ca trebuie pistol de lipit si presa pentru rulmentii.Releul a venit cu tot cu capacul de protectie care vine peste colector,cu suruburi si cu capacul care vine peste releu.Masina e un vw passat b6 din 2005 break.Codurile sunt din topicul masina mea a colegului EEXCALADE unde am si vazut ca se poate reconditiona.Pana sa incarcat bateria,incarca 14.5 V cu consumatori,dupa a scazut la 13.8 V.Acuma incarca 13.8 V.Multumes colegului EEXCALADE.

20180222_101356.jpg

20180222_101713.jpg

20180222_101926.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,era bine daca puteam  eu schimba rulmentii si colectorul.Dar nu stiu ce presa trebuie si am vazut ca trebuia si pistol de lipit.Poate data viitoare,o sa verific ce presa trebuie si ce pistol de lipit ar fi bun.Si atuncia costul manoperei va fi zero.Sunt multumit ca nu ma lasat in drum.Poze cu colectorul vechi nu am,iar periile de la releu una abia se mai vedea,cealalta mai mergea dar nu mult,fiind si colectorul uzat creca doar una din perii mai facea contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am cumparat o baterie Varta Blue Dynamic 80Ah dimensiuni 315/175/175.

Cu proaspatul achizitionat multimetru am masurat noua baterie dupa un drum . Masura 13,05V cu motorul oprit dupa un drum de 15 min. Cu motorul pornit fara consumatori 13,85V iar cu multi consumatori 13,20V (faza lunga, aer conditionat, proiectoare). 

Este cam mica valoarea de incarcare? Sau e normal tinand cont ca bateria era incarcata? Nu imi apare nimic in bord, doar intreb preventiv! :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mica tensiunea, mai ales ca e frig si acum ar trebui sa ajunga usor spre 14.5V.

Poate n-ar strica sa schimbi releul de incarcare.

Cat despre baterie, sa ai noroc la ea! Eu sunt la a 3-a Varta Silver si niciuna n-a tinut mai mult de 2 ani. Urmatoarea sigur nu va fi una scumpa, ca oricum tine doar cat e garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cosmin!

Sa inteleg ca recomanzi sa schimb releul fara o demontare/reconditionare a alternatorului? Stii cumva daca la modelul meu de passat (motor AVF) il pot inlocui fara a scoate alternatorul? Pentru 100-150 lei as putea incerca operatiunea.

Am masurat din nou in seara asta cu motorul la rece. A pornit fara consumatori cu 14,00V si cu consumatori (faza lunga, clima, proiectoare) a cazut in 13,70V.

Cat despre baterie, am fost oarecum fortat de circumstante sa iau repede o baterie (nevoie de masina), caci cea anterioara a fost Banner si a rezistat cu brio 6 ani. Regret oarecum, dar pretul a fost moderat (330 lei). 

Surprinzator a fost ca toata iarna a functionat OK bateria anterioara, dar in ultima saptamana a murit de 3 ori. (mergeam seara OK, dimineata de abia reusea sa invarta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e grav nici nivelul actual al tensiunii, dar eu as inlocui releul.

Nu cred ca merita sa te chinui cu inlocuirea releului fara demontarea alternatorului. Poate scapi vreun surubel si iti blestemi zilele pana-l gasesti. Oricum nu e greu de demontat de pe motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Revin cu o intrebare!

Dupa o noapte friguroasa (aprox. -7 grade) am verificat bateria si incarcarea sa. 

Inainte de pornire bateria inregistra 12,2V. Am pornit masina fara consumatori, a pormit cu curent de incarcare de aprox. 13V. Cu consumatori (faruri etc) arata 12,5V care mi se parea putin. 

Am incercat sa masor tensiunea undeva pe blocul motor (la admisia de aluminiu) si am obtinut 14V fara consumatori in vreme ce aveam 13V la baterie. 

Am cumva o problema la legatura bateriei cu masa?

LE: Da, surubul de la masa bateriei (in contact cu caroseria) se desfacuse putin si nu mai facea contact. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LLE: M-am hotarat sa schimb releul ca sa stiu o treaba! :)

Imi recomandati, va rog, un producator? 

Am de ales intre Huco, Metzger, Bosch, Beru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch sau Beru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! Sunt curios daca colegul Executron a rezolvat ceva prin schimbarea releului. Am si eu o problema in sensul ca am pierdere de tensiune de aproape 1 V de la alternator pana la baterie. Daca masor cu multimetru pe alternator (pe surubul de plus al alternatorului si pe carcasa lui/bloc motor) am tensiune 14.3-14.4. Daca masor pe baterie (pe plus si minus) am 13.3.-13.4 si cateodata oscileaza, ajunge la 14, apoi scade (masurat tot pe baterie). Toate astea fara consumatori. Si cu consumatori cifrele sunt cam aceleasi.  

Problema asta o am cam de doua luni cand a inceput asa deodata. Am un player auto care masoara si tensiunea pe instalatia electrica si de acolo am observat schimbarea. Becul de la alternator workshop nu s-a aprins niciodata.

Mentionez ca acum o luna am schimbat si bateria cu una noua (aveam o varta de 3 ani si m-a lasat pe gerurile alea de -15 grade), am schimbat si alternatorul (sh ce-i drept). Alternatorul vechi nu l-am mai masurat daca incarca si el 14.4. L-am schimbat direct pentru ca oricum voiam unul mai mare. La fel facea si cu cel vechi(tensiune scazuta).

Astazi am verificat si contactul pe electromotor ca din cate am inteles, cablul de la alternator de plus trece mai intai prin electromotor si apoi ajunge pe baterie. Totul era in regula. A fost scos, frecat cu smirghhel si pus la loc, dar nu s-a schimbat nimic.

Mai are cineva vreo idee ce as mai putea sa verific? Sa fie oare din alternator chiar daca are tensiune cat trebuie, cu toate ca nu ar fi logic...?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La tine nu cred că este din releu dacă tensiunea pe releu este constantă şi oscilează la bornele bateriei. Problema este de contact imperfect. De multe ori problema asta apare în sertizarea cablului la borna de baterie. Cu cât consumul este mai mare cu atât căderea de tensiune pe contactul imperfect este mai mare (U=IxR, unde R este rezistenţa porţiunii de circuit, în cazul de faţă porţiunea cu contact imperfect), tensiune care se scade din tensiunea de 14,4V pe care o generează alternatorul. Asta cu contact imperfect în sertizarea bornei de la baterie este arhiprezentă pe la Opel, dar presupun că nici alte modele nu sunt scutite. Faptul că problema nu este constantă şi se manifestă aleator cu sau fără consumatori cred că este din cauza încălzirii zonei cu contact imperfect ceea ce duce la dilatări.

Acum cum verifici?

Cel mai simplu porneşti maşina porneşti consumatorii mari (care ar trebui să ducă la scăderea tensiunii de încărcare) şi după un timp controlezi cu mâna să vezi unde se încălzeşte. Am întâlnit situaţii când bornele (în special cea de plus, cu asta m-am confruntat cel mai des) erau călduţe bine, spre fierbinţi. Am întâlnit şi o situaţie când borna frigea de nu puteai ţine mâna pe ea, dar nici încărcare nu prea mai avea.

Altfel măsori rezistenţa cu ohmetrul între şurubul alternatorului şi borna plus (înainte de măsurare pui în scurt fişele ohmetrului, reţii ce rezistenţă au şi o scazi din ceea ce măsori pentru că este vorba de valori foarte mici, de ordinul a 0,....ohmi), apoi între borna minus şi caroserie.

În mod indirect se poate măsura chiar căderea de tensiune, adică setezi multimetrul pe tensiune continuă şi măsori tensiunea dintre şurubul alternatorului şi borna plus, apoi între caroserie şi borna minus. tensiunile astea reprezintă de fapt pierderile care se scad din tensiunea la bornele alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu manifestarea asta. La mine a fost oxidat un surub pe lonjeron, partea pasagerului. Legatura la masa a motorului. Sunt 2 cabluri de masa, unul de la baterie la caroserie, si unul de la motor la caroserie.  Am schimbat bateria cu ocazia asta ca nu mai pornea bine, nefiind incarcata ok. Trebuie rezolvata rpd ca-ti va strica si bateria noua. Cel mai simplu este sa masori rezistenta cablurilor cum a scris colegul mai sus.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu un update. Am rezolvat problema. Am procedat cum a spus colegul lupo_bv caruia ii multumesc mult pentru ajutor. Cablul bornei de plus care venea pe baterie se incingea in momentul in care porneam toti consumatorii. Masurat cu un multimetru aveam o cadere de tensiune de aproximativ un volt si ceva pe traseul de plus. Pe minus aveam foarte, foarte putin.

Am rezolvat printr-un big 3, oricum voiam sa il fac mai de mult. Cabluri de 50 mm. Un traseu de pe plusul la alternator pe baterie, unul de pe carcasa alternatorului pe minusul bateriei, unul de pe blocul motor pe caroserie si inlocuit minusul original.  Acum nu scade sub 14.2-14.3 cu toti consumatorii. 

Posibil, ma gandesc eu, cauza sa fie sistemul audio pe care il am care consuma destul de mult... ma gandesc ca a deteriorat contactul de plus. Am un amplificator care lucreaza la 1 ohm si altul la 2ohmi... 

Deci pentru cei care aveti consumatori in plus si nu numai este oricand binevenit un big 3 pentru o mai buna incarcare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare, 

De curand am schimbat regulatorul de tensiune al alternatorului la un passat 1.9 tdi din 2002, dar cand am scos regulatorul vechi mi-a crapat capacul colector,

Se poate cumpara doar capacul acela de plastic sau trebuie sa caut la dezmembrari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna seara. Intrebare se pot schimba carbunii la alternator passat 2,5 cmc fara sa il demontezi de pe masina? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!