Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Atunci da-i pace , daca nu mai face,asta pana mai tarziu,am patit la fel si eu si dupa un timp a trebuit sa reconditionez alternatorul,mai precis am schimbat periile si colectorul si de atunci nu mai am treaba.Urmareste daca se intampla la turatii mari,la mine asa a inceput.Poti face si o scanare sa vezi daca ai stocate erori,ca altfel e greu de ghicit,eventual verifica cat incarca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Are cineva, sau stie cineva un alternator defect de passat 2002. Ma intereseaza carcasa, partea dinspre fulie,i-am rupt o ureche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

S-a intamplat ceva si la mine cu incarcarea.Alaltaieri veneam acasa,nu conduceam eu ci prietena mea si s-a aprins martorul de la baterie,dintr-odata,a condus pana acasa,aprox 5km  si atat am avut noroc ca a mai apucat sa parcheze masina,dupa care n-a mai pornit,se vede lipsa de curent , sa mi se fi dus releul de incarcare?Se vede pe VCDS daca e dus el? Mentionez ca anul trecut am schimbat colectorul si periile si totul a functionat corect pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, de la releu este.....

 

nu ai ce sa vezi pe VCDS... decat ca nu incarca...lucru constatat si de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt in mare criza de timp si nu mai stiu,trebuie dat alternatorul jos ca sa schimb releul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bosch merge sigur sa schimbi fara a da alternatorul jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E Valeo,acum ma duc sa vad cum stau cu incarcarea la el si am sa-mi iau un releu incarcare si-l schimb.Am sa revin cu detalii.Multumesc baieti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit-o cu cabluri de curent,pornind din prima,asta m-a bucurat :D . Am masurat tensiunea pe acumulator inainte sa conectez cablurile de pornire si aveam 12,1v,am incercat sa pornesc si n-a vrut,apoi am conectat cablurile ,am lasat-o cam 2 min si a pornit dn prima. Cu motorul pornit am masurat incarcarea la bornele alternatorului si aveam tot 12,1 v (trag concluzia ca nu e bine) si pe urma am masurat tot cu motorul pornit tensiunea la acumulator si aveam tot cam atat,am lasat masina pornita vreo 5 min si pe urma am masurat din nou la acumulator si tensiunea scazuse la 11,2v.Trebuie sa schimb releul de incarcare si sper sa nu fie puntea de diode sau altceva,avand in vedere ca periile si colectorul sunt schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La alternatorul valeo carbunii nu sunt cu tot cu releul de incarcare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa sunt,dar se pot schimba si separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat releul,am pus Mobiletron ca asta mi-a venit repede si tot nu incarca,arata 11,2v atat pe acumulator cat si pe alternator.In momentul cand am scos borna de pe baterie,s-a oprit si motorul,deci e  clar,alternatorul mort,iar motorul mergea doar pe acumulator.Il demontez si m-apuc sa vad ce e prin el.Banuiesc  puntea de diode sau statorul,altceva nu stiu ce ar mai putea fi dus la el.

 

L.E. Fulia o pot suspecta cumva,n-am vazut sa faca probleme sau sa aud ceva zgomote sau sa se blocheze?

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O întrebare stupida, siguranta de la alternator ai verificat-o?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat releul,am pus Mobiletron ca asta mi-a venit repede si tot nu incarca,arata 11,2v atat pe acumulator cat si pe alternator.In momentul cand am scos borna de pe baterie,s-a oprit si motorul,deci e  clar,alternatorul mort,iar motorul mergea doar pe acumulator.Il demontez si m-apuc sa vad ce e prin el.Banuiesc  puntea de diode sau statorul,altceva nu stiu ce ar mai putea fi dus la el.

 

L.E. Fulia o pot suspecta cumva,n-am vazut sa faca probleme sau sa aud ceva zgomote sau sa se blocheze?

 

de la tine ma asteptam sa nu faci astfel de test... :tuktuk:. care iti poate arde diodele... Acum, da-l jos si verifica diodele....garantat gasesti buba si acolo  :soothe[1]:

 

da, nu ai ales cel mai stralucit releu, dar daca asta ai gasit.... 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba rotorul, asta e problema la tine. Se dezlipeste bobina si se rup capetii de la colector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Florin , dupa ce am facut "greseala asta cu deconectarea bornei" am vazut pe net  ca nu e bine sa faci asa ceva.am sa verific si doidele.Eu m-am gandit ca daca scot borna am sa masor fix cat incarca alternatorul,crezand ca motorul v-a functiona si asa,doar pe alternator,vb aia.

@Calin78,asa la prima vedere,tinut in mana fara sa-l desfac ,tare ma tem ca s-ar putea sa ai dreptate.

Ma apuc sa-l desfac , nu stiu daca termin azi ca tre' sa plec la servici,dar voi reveni cel tarziu maine seara cu rezutatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cel mai comun defect la valeo, am reparat zeci pana acum. Se dezlipeste bobina rotorului si se rup firele chiar acolo cum urca in sus langa colector. Rar am prins diode arse la valeo, iar daca ai noroc sa fie arse diode de minus trebuie sa schimbi carcasa alternatorulo fiindca diodele sint turnate in carcass.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca l-am gasit pe vinovat,s-a desprin/rupt unul din firele ce merg la collector (poza 1).Azi nu mai am timp sa-l desfac sa vad , dar in cazul in care acel fir nu imi mai ajunge sa-l prind de colector, ce e de facut?Trebuie sa schimb rotorul sau il pot prelungii cumva? Asa dupa cum m-am uitat preliminar is aproape sigur ca imi va ajunge la limita sa-l prind de piciorusul colectorului.Diodele sunt ok,le-am verificat.

Off: Cat am fost in ghips (2luni) a circulat prietena cu masina si oarecum a iesit de la locul ei palnia de la joja de ulei si pana am vazut eu a stropit tot motorul acolo,desi am spalat motorul se pare ca pe la alternator nu  prea a dat cu apa (poate si la indicatiile mele) si iata cum arata (poza 2). post-58309-0-55065700-1448465322_thumb.j      post-58309-0-59851700-1448465042_thumb.j

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact ce iti ziceam eu, se rup firele acolo sus. Dar ai grija ca degeaba lipesti firele daca nu lipesti bobina, se va rupe din nouin f scurt timp. Acuma fii atent, bobina se misca cam 2mm stanga dreapta si de aia se rup firele. Ca sa o lipesti ai nevoie de lac pt bobinaj, dai bine cu pensula si il bagi la cuptor ca altfel nu se intareste. 

Firele rupte trebuie inlocuite, nu incerca sa cositoresti acolo unde sint intrerupte ca nu va tine neam. Trebuie taiat cam 4 cm din fire.

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calin cum se numeste cheaia aia speciala pt fulie sau ce dimensiune are,ca nu-mi dau seama .

Poti fi mai explicit la partea cu taiatul firului?Cum sa-l inlocuiesc? Daca  tai 4 cm din el cum imi mai ajunge la colector? Trebuie sa-l desfasor o tura de pe rotor? Daca da , trebuie sa le desfasor pe ambele cate o tura,ca sa fie la fel de lungi? sincer la bobinaje nu ma pricep deloc,am studiat pe net umpic treaba si am vazut ca si lacuri de bobinaj sunt de mai multe temperaturi de uscare cred,130,155....etc grade si ca e fff important cate ture de bobinare s-a facut,inteleg ca trebuie sa fie echilibrat , sau se poate ca un fir sa fie mai lung si altul mai scurt?.Pt a-l baga la cuptor banuiesc ca trebuie sa scot rotorul complet.Intradevar se misca cam 2-3 mm si la cat de lung imi e firul acum ,daca incerc sa-l fixez asa,sigur se rupe din nou si as vrea sa-l fac cum trebuie daca tot m-am apucat de treaba.Daca poti detalia putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheia aia nu cred ca are o denumire speciala, toata lumea o stie de cheie pentru desfacut fulia la alternator.

Capatul de sarma rupt este de la exterior sau de la interiorul bobinajului?

Daca este de la exterior poti sa debobinezi o spira ca sa ai sarma, iar procedura corecta ar fi sa scoti colectorul, rulmentii, il bagi in lac si il usuci eventual de cateva ori dupa care montezi colectorul, rulmentii si doamne ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti dau pe pm telefonul meu si iti explic cum le fac eu, e relativ simplu si am alternatoare care merg deja de ani buni fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cheia aia am descris-o eu in diy-ul de inlocuire rulmenti alternator. Cum spune si Pavel, nu are o denumire speciala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream strict la partea din ansamblu care vine pe fulie,credeam ca are vreo denumire la fel cum este Torx, Imbus,etc. Oricum am cumparat una completa de la Unior cu 42 de lei.

Am rezolvat problema mea cu firul respectiv si cu aceasta ocazie ii dau un "Mare Multumesc"  lui Calin78 :rules:  care m-a sfatuit telefonic ce si cum sa fac.Am masurat incarcarea si am 14.35v la alternator,am masurat si la acumulator dar nu cred ca e concludenta masurarea pt ca imi era descarcat pana la 11,x si cum a inceput sa reincarce alternatorul , imi crestea valoare masurata,datorita reincarcariii banuiesc.Treaba nu e grea de facut,doar ca iti trebuie ceva scule cat de cat si aici mentionez un letcon buuuun (eu m-am cam chinuit umpic cu al meu,e din ala ieeeeftin,l-am primit :D) asta pe langa o presa  buna (eu am mers la un prieten mecanic) si extractor de rulment,plus ca lac de bobinaj n-am gasit in comert la magazinele de specialitate deloc,dar nah toti avem prieteni.​

                                                                                                            :vwrullz: 

Drumuri bune va urez !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!