Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Eu am rectificat un colector la un alternator datorita uzurii profunde. Avea sant de aproximativ 1,5 mm. Functioneaza ok dupa 20k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am avut incotro. Era canal facut pana la ceramica. intreb daca a rectificat cineva inel AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara alt colector ca poate e turnat stramb , pt.15 lei nu merita chinuiala. Si eu am patit sa mai nimeresc cate unul indoit. 

Daca il montezi asa indoit prima data se va rupe arcul de la perii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am rectificat. Multam de sfat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat si eu fulia alternatorului, dupa ce abia inlocuisem acum o luna rulmentul de la ventilatorul vascocuplaj (care era aproape zob - bile cazute) si credeam ca am scapat de probleme in zona aceea.

Cand am schimbat rulmentul de vascocuplaj, am verificat atunci la mana si jocul din fulia (fraiul) alternatorului.

Avea ceva joc, mai mult pe directie axiala, dar am zis ca mai merge (si nu a mers).

Ca simptome, era un zornait metalic constant de multa vreme (ma si obisnuisem), dar cu vreo 100km inainte de a se bloca fulia (fraiul), brusc nu s-a mai auzit zgomotul metalic.

Au aparut in schimb vibratii la motor si chiar in volan (doar cu motorul la relanti), care se repetau periodic, la cateva secunde.

Cand m-am uitat in zona, am observat ca vibra foarte tare cureaua de auxiliare, pe portiunea dintre fulia alternatorului si fulia pompei de servodirectie.

Cureaua vibra de parca aproape dadea sa sara de pe fulii, si cand faceam viraje de pe loc scartaia foarte tare.

De asemeni, intinzatorul hidraulic avea o vibratie destul de puternica.

Dupa ce am schimbat fulia alternatorului, am scapat de vibratiile descrise mai sus.

Nu credeam ca o simpla fulie (de fapt complicata dupa cum am vazut ulterior cum este construita) poate influenta atat de mult functionarea ansamblului.

Date tehnice la mine: cod alternator VALEO 120A: 028.903.031A, cod fulie INA: 535.0005.10 (pret 155 lei), manopera inlocuire la service de cartier: 100 lei, durata: aproape 1 ora.

Fulia a fost schimbata la 183.000 km.

Intinzatorul era in stare de functionare, de asemeni cureaua era in stare buna.

Ca o paranteza, am gasit de cumparat pe net cheie din aia speciala de desfacut fraiul, la 40 lei, marca Unior.

Alternatorul a fost dat jos de pe masina si pus in menghina, ca sa fie scos fraiul vechi, care s-a desfacut greu ca era gripat rau pe filet.

Va urez 14 volti sanatosi  :beerchug:.

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dupa o mica forja mi s-aaprins si mie acest alternator workshop.. am carbunii noi, freyul nou, curea noua.. Ce nu i-a priit alternatorului? Sa nu faca masa? A mai patit careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am terminat cu alternatorul. Banuiesc mufa aia cu 2 pini, ce-o am crapata. In rest nu mi s-a parut ca fiind ceva suspect. Dupa ce am desfacut masa si uitat la carbuni, apoi pus totul la loc si strans bine, incarca doar cu mufa apasata cu mana spre alternator. Voi strange mufa aia cu ceva, vad eu ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar buba cu alternatorul, iar demontat releul, masurat profi si nu e mufa, ci releul face figuri, uneori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

42miticutza

S-ar putea ca in turatii mari sa nu calce bine carbunii noi pe canalele colectorului. Sau ai rectificat colectorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mishutz. Am patit si eu cu palpaitul martorului baterie la turatii mari. Si-a revenit singura. Dupa vreo 45000 km s-a dus releul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e rectificat, dar carbunii inca nu au forma colectorului, acel semirotund complet facut. Carbunii sunt mai ingusti, nu au chiar aceeasi latime a canalului. Am si diferenta de lungime intre carbuni de vreo 2mm, dar nu cred ca asta e cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Posibil sa fie ceva dezlipit in releu si face contact doar la apasare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa montajul de aseara, iar incarca. Ieri a incarcat in relanti, in turatii, in tot. Azi inca nu am pornit-o :)) Diodele sunt ok, ori nu calca carbunele ala mai scurt, bine, ori releul e pe duca. Se comanda dupa seria releului, a alternatorului sau a masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Se comanda dupa seria alternatorului.

Carbunele ala face contact chiar daca nu e format inca dupa colector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate se face sticky partea legata de comanda. Banuiesc ca toti intreaba asta cand le pica pentru prima oara alternatorul. Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu info dupa peripetiile cu alternatorul. Cazul meu: alternator hella-bosch refurbished cu releu mort in el, valeo. Am dat comanda de releu dupa alternator si mi-a venit bosch, diferit de cel mort. Asa ca e cel mai ok sa se comande dupa seria releului, venind piesa identica cu cea veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La alternatorele Bosch se poate pune releu pe producator dar doar facute de Cargo. Am montat f multe si pana acum nu am avut probleme. Sa va feriti de Mobiletron (england made) ca sint proaste. Un releu Cargo este 90 lei, un releu bosch e peste 200. In fond fac acelasi lucru.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mobiletron am pus. Era singurul ce venea azi, la 3. La 11 constatasem ca Boschul e altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Si eu am Mobiletron pe Passat si are deja 2 ani. Merge fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna! Si eu dupa o forja s-a aprins  alternator workshop. La inceput se aprindea cate o secunda si isi revenea, a mai facut de cateva ori la intervale de 5 minute, pe urma din ce in ce mai des pana a ramas aprins. Am mers pe baterie pana acasa. Cand am ajuns acasa,suparat pe alternator am desfacut capacul de plastic, am scos releul si am masurat rezistenta pe colector. Surpriza, era infinit, deci rotor intrerupt. Am comandat rotor si perii. Astazi am reverificat rotorul vechi si arata bine, nu mai era intrerupt. In concluzie se pare ca la caldura intrerupe iar la rece, merge. Ieri am scos alternatorul cand era cald, nu puteai tine mana pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te poti baza pe el. Tot cel nou e mai bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum cazul e rezolvat. Inlocuit rotor, perii, rulmenti. Sa vedem cat tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema la alternator,s-a aprins din nou becul la incarcare si a ramas aprins , deci nu mai incarca deloc.Imi poate spune cineva cum diagnostichez releul de incarcare? Alte zgomote n-am auzit , den rulment sau frei.n-as vrea sa iau releu nou si sa nu fie el de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiam ca se inseriaza un bec de 12v, cum vedeam la Rabe cand eram mici. Daca incepe sa incarce cu becul inseriat, e releul dus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc si asa , astept si alte sugestii,intre timp m-am apucat de schimbat colectorul(periile le pusesem noi acu vreo 2 luni) si vreau sa elimin si releul din ecuatie, sa nu cumpar unul nou degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!