Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Salutari!

Am si eu o problema mare...masina din semnatura acum 2 saptamani incarca 13.48-13.76....am fost la un electrician si a zis ca totul e bun la alternator si ca este din releu...am schimbat releul si incarca 14.21. am crezut ca s-a rezolvat problema dar la o saptamana cand am vrut sa verific din nou incarcarea SI surpriza...13.54. ma duc la el ii zic si imi zice ca m-a lasat bateria si poate avea scurt in ea...pun alta baterie si incarca 14.2! bateria mea o pun la masina tatalui (baterie varta de 72A cumparata de 7 luni). Dupa inca o saptamana adica ieri verific din nou....masina mea din nou incarca 13.48, iar bateria care o schimbasem si o dadusem tatei 14.65 masina nepornita de 3 zile. de la ce poate fi??? DIODE< RELEU< STATOR< FFFF bune fara scurt fara nimic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ dolphspeed99

Cu siguranta aveai ceva contact slab la mufa de la releul de incarcare. In urma cu vreo 3 saptamani am rezolvat si eu o problema asemanatoare: De ceva timp trebuia sa pun contactul de 3-4 ori ca sa pot actiona demarorul. Tor ce depindea de contact functiona dupa punerea contactului mai putin electromotorul. Am zis clar ca s-au dus carbunii la electromotor si urma sa ma duc la service sa-l de-a jos sa-i schimbe. Pana sa ajung la service am tot mers cu el asa, uneori pornea fara probleme, alteori ma chinuia cu cateva incercari. Ba odata era s-o si patesc (noroc ca-s mai vechi in ale sofatului): Fiind blocata geometria la turbo (rezolvat problema cu Cosmin) imi mai dadea limp mode si cum ma taia asa in trafic ii luam si repuneam rapid contactul si faceam reset la ECU si remediam problema turbo pe moment. Asa ca odata, la manevra de asta, dupa ce am luat contactul si l-am repus, ciuciu contact, motor oprit, volan blocat si o curba ac de par (varianta Zorilor-Manastur, Cluj, pentru cine cunoaste)..si nu aveam decat vreo 75 la ora pana la intrarea in curba unde am si oprit nevoit.. atunci mi-am dat seama ca nici vorba de electromotor ci altceva e baiul si le-am luat la rand. Mi-am dat seama rapid ca e de la contactul cheie pentru ca uneori se auzeau releele (releu buji, etc) iar uneori se auzea doar un singur releu, Asta doar la punerea contactului fara actionare demaror. Asa ca am dat jos butucul si verificat/masurat conectivitatea. Problema: un contact slab care facea sau nu facea contact, cum voia el, aleatoriu. L-am intarit, curatat si remontat. Problema rezolvata.

Imi cer scuze "long story" de mai sus dar poate ajuta cuiva care poate intalni un defect asemanator si pune in evidenta ce probleme poate cauza un contact slab, imperfect in unele cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.......... de la ce poate fi??? DIODE< RELEU< STATOR< FFFF bune fara scurt fara nimic!

Curata/verifica contactul din mufa releului daca spui ca celelalte sunt "FFFF bune" Ce bauiesc totusi ca ar putea fi (am patzit la o alta masina) rotorul avea spire in scurt. La masuratoare arata rezistenta pentru nu erau toate in scurt insa nu avea putere sa debiteze curent suficient, astfel ca pe o baterie incarcata deja imi arata 14,1-14,3v pentru ca incarca putin si atat putea debita chiar daca era "beteag" dar imediat ce bateria incepea sa se descarce alternatorul nu mai putea tine pasul cu incarcarea necesara si in decurs de cateva zile bateria se descarca si fireste, alternatorul debita intre 12,9 si 13,7v ca nu mai avea putere, in functie de cat de descarcata era bateria. E un defect tare cacacios si destul de greu de stabilit daca nu stii cat are exact rezistenta infasurarii rotorului. Se poate totusi face o verificare practica: Cu rotorul demontat si doua fire legate la bateria masinii, un fir (oricare) il tii fix pe unul din inelele colectoare (oricare) ale rotorului iar cu celalat fir atingi din miscare pentru o secunda celalat inel colector. Daca are scurt va face arc electric si putin zgomot. Daca e scurt intre spire o sa faca arc dar mai mic, mici paraituri cauzate de arcul electric provocat iar daca e ok atunci o sa faca poate un pic sau deloc arc. Asa se comporta si daca e intrerupt, normal, dar nu e cazul tau. Metoda asta este mai neortodoxa un pic si necesita oarecare indemanare si experienta dar nu e imposibila chiar daca n-ai mai experimentat-o, in sensul ca te poti lamuri mai ales daca este evidenta reactia obtinuta.

Eu as excude diodele si statorul. Nu zic ca este imposibil dar la simptomele astea...

Nu stiu exact din care releu din bord vine 12v pentru releul de incarcare (posibil contact slab daca ai variatii de tensiune), verifica la mufa de pe alternator daca ai 12v tot timpul sau mai bine zis cand incarca aiurea...

Si apropo, daca cumva rotorul are spire in scurt este foarte posibil ca releul de incarcare sa se fi "dus" dar nu neaparat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, vin si eu cu o problema.

Am un passat 1.9 tdi B5.5. La frig intr o seara am observat ca a pornit ma greu un pic. Am fost la service si a pus testerul pe baterie.

Au spus ca bateria era incarcata la 60% si ca puterea de incarcare e de 13.7V. Ei au spus ca nu mai face fata alternatorul sa incarce bateria cu consumatorii porniti si ca ar trebui sa fac o revizie la alternator.

Ce ar trebui facut mai exact la alternator, sa schimbe carbuni sau sa fie din releu probema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, vin si eu cu o problema.

Am un passat 1.9 tdi B5.5. La frig intr o seara am observat ca a pornit ma greu un pic. Am fost la service si a pus testerul pe baterie.

Au spus ca bateria era incarcata la 60% si ca puterea de incarcare e de 13.7V. Ei au spus ca nu mai face fata alternatorul sa incarce bateria cu consumatorii porniti si ca ar trebui sa fac o revizie la alternator.

Ce ar trebui facut mai exact la alternator, sa schimbe carbuni sau sa fie din releu probema?

Cauta un electrician bun care sa-l verifice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

imi puteti spune un electrician bun in botosani sau suceava, Ca la la fiecare electrician care am fost imi da cate o varianta, ba bateria e dusa ba alternatorul nu i bun, ba ca electromotorul ar fi de vina....M-am saturat demeseriasii astia, vreau ceva concret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 3 zile mi-am cumparat un passat (am dat vento +diferenta) si ieri circuland cu el prin oras mi-a aparut martorul cu bateria in bord si alternator workshop,din documentarea care am facut-o pe forum se pare ca alternatorul e de vina,intrebarea mea e daca fostul proprietar a reusit sa ascunda aceasta problema sau sunt eu ghinionist ?

Modificat de cristiarad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate nu are nimic alternatorul şi sunt numai ceva contacte oxidate sau siguranţa arsă.

Se aude vreun zgomot suspect la alternator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se aude nici un sunet suspect la alternator.....luni vreau sa merg cu masina la un electrician .m-as bucura sa fie doar ceva contacte ...:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pregateste vreo 100 Ron pentru releu incarcare nou :dry: Si contactele la mufa alternatorului pot face figuri dar cel mai probabil e releul. Daca masina are si ea ceva ani in spate...pot fi uzati excesiv carbunii (care tot de releu tin) si cu o uzura mai pronuntata a inelelor de pe rotor..si gata: "alternator workshop".

De asemenea, un cumul de "coincidente" duce uneori la defectarea releului de incarcare: baterie slaba + consumatori multi porniti (faruri, audio, aeroterma, ACC, dezaburire) + releu cu ceva vechime => rezulta uneori defectarea acestuia din urma. El este proiectat pentru un anumit curent de excitatie al alternatorului dar si piesele astea au o viata si sunt facute de oameni, iar cu o baterie slabuta, care nu poate sa asigure un "tampon" de curent pentru consumatori, ea insasi fiind consumator daca e descarcata... uneori e destul de mult pentru alternator sa duca tot greul si atunci se intampla chestii de astea.Oricum e de preferat releul in locul rotorului si al puntilor de diode, cel putin d.p.d.v. al manoperei de inlocuire.

Modificat de RO-VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt sfaturi,totul sa dovedit a fi contacte oxidate,sa rezolvat usor si repede si cu 20 de RON ,aveam impresia ca sunt eu ghinionist ca la numai 3 zile de la achizitionarea masinii sa-mi "cada" deja alternatorul ,bateria fiind noua si facandu-i o verificare la reprezentanta inainte a ocumpara.

Modificat de cristiarad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super. Bine ca n-a fost alceva mai costisitor si cu munca pe masura..:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Am si eu o problema legata de Alternator Workshop! Mergeam cu masina si pentru o secunda s-a aprins martorul baterie si AW in BC! Bateria e schimbata acum 2 luni jumate, curent incarcare 14,2! La masina trebuie sa schimb rola intinzatoare ca face urat dimineata (scartaie) si cureaua de accesorii! Se poate doar sa fi fost ceva de moment sau mai bine merg cu la service pentru verificat starea alternatorului si ce mai este pe acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rola la alternator in ce stare e? ca mie de la aia mi a facut probleme.

p.s. vezi ca esti pe aria de passat,nu stiu cum e la golf!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti! am un vw passat 1,9 tdi -pd cod motor ajm din 2000 sunt din pitesti si de ceva vreme adica de o luna si mai bine imi apare pe calculator alternartor work shop si cu martorul de baterie aprons dar si cu piuitul aferent de te da afara din masina si nu se opreste deloc. am fost si am cumparat un alt alternator de la o firma de dezmembrari l-am pus si tot la fel face am schimbat pana acuma total 5 alternatoare am verificat incarcarea la ultimul si care este pe masina incarca13,6 si altele cand le puneam arata 14 dar si cu acelea arata mesajul am fost la un electrician si a spus ca ar fi tot alternatorul ca lui nu ii vine pe mufa cu 2 pini dupa alternator aceasi tensiune adica 11,4 ca unu duce la calculator motor si unu la ceasuri din bord la-m pus mi-a trans fir care duce direct la ceasuri fara mufa de langa calculator( sa legat de firul cel vechi nu la taiat de tot la lasat si pe acela) si mie tot la fel imi face. Dar minune am plecat cu ea intro dimineata a fcut cu facea de obicei mesajul cu sunetul de iti vine sa spargi ceasurile a tacut singur nu a mai facut 4 zile si dupa un drum la bucuresti cand am intrat in militari a inceput din nou acelasi mesaj cu tot cu piuit si martorul de baterie si nu sa mai oprit. Va rog din suflet spunetimi ce sa mai fac ca simt ca inebunesc cu ea sau unde sa ma duc cu ea prin bucuresti daca este cineva ff priceput ca vin eu din pitesti ca la mine in pitesti nu avem meserias ptr asa ceva. multumesc si astept sa ma indrumati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Starea conexiunilor la caroserie, baterie, alternator a fost verificata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact. Dupa care, se verifica cu alte ceasuri, poate ai lipituri reci pe placa lui sau alte defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masa pe caroserie am fost la un alt electrician si a spus ca o am , am incercat si cu alta baterie si la fel face , alternatorul m-am dus la un atelier care mi sa spus ca ar fi bun a pus alternatorul in menghina si a dat cu masina de gaurit viteza la el a pus un creion pe fir acolo si a spus ca este bun. deci ce sa cred ca sunt ceasurile ptr ca acuma astazi 29 dec am plecat din bucuresti la 8 dimineata de la fundeni pana la militari nu a facut decit de 4 ori pe ceasuri si tacea dupa aceea si pe autostrada nu a facut deloc cand am ajuns in pitesti a facut iarasi sincer nu mai inteleg ce ar putea sa fie la masina asta. Am vazut ca mi-a raspuns un coleg din bucuresti eu vin din 14 ianuarie la bucuresti ca am probleme medicale mai grave si am sa stau cam 2 luni fara wekenduri poate imi spune el sa ma duc la el un nr de telefon ceva. va multumesc f mult!!

ceasurile daca sunt imi pare f rau de ele ca am schimbat luminile la ele le am albe cu rosu si ma costat ceva ca sunt f multe lediri , la o adica nu merg sa pot fi puse acelea pe cele noi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, merg. Daca gasesti un electronist priceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

va salut!am si eu problem cu masina din semnatura.......se subtureaza motorul daca pornesc clima faza scurta si iau viraj de volan pe loc!poate fi de la alternator?nu am nici un martor aprins in bord!va rog sa ma ajutati daca se poate ca nu stiu ce sa ii mai fac.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar tu chiar insisti. Nu ti-am raspuns si dincolo?

Nu e de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut de cateva zile am observat ca bateria mea nu mai merge cum rebuie . Concret  am masina de 2 ani si de cand o am incarcarea nu este mai mare de 13,8v si rar 14,1v cu toate astea masina a mers ok si nu am avut probleme dar de vineri observ ca bateria se descarca rapid si in doua zile raman doar 12,20v ir la pornire cade sub 11 v pentru o scurta peroada acum intrebarea ar fi . Cine este de vina  bateria  sau alternatorul ca nu o incarca cat trebuie eu banuiesc bateria pt ca nu stiu cati ani are si de unde vine am cumparat masina cu ea montata iar pe eticheta scria mercedes benz banuiala mea fiind ca vine din dezmembrari , un alt proprietar de passat mi-a zis ca alternatorul de vw nu baga mai mult 13.8 in baterie pt a nu supraincalzi bateria .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand verifica consumul cu masina incuiata, asta sa vezi daca o descarca cineva.

Eu cred ca bateria este vinovata,

 

O baterie incarcata este atunci cand are peste 14v, de aceea redresoarele auto sund calibrate pe 14,4v (cel putin eu asa stiu)

 

PS. vine iarna, grabeste-te ca nu o mai pornesti cu asta cand or scadea temperaturile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat consumatorii cu masina incuiata 50ma iar cu statia si condensatorul de 1 microf conectate 59ma am curatat toate conexiunile de la baterie si alternator dar tensiunea de incarcare ramane tot 13,8. Eu banuiesc ca bateria fiind uzata si scurtcircuitata absoarbe mai mult curent si nu imi afiseaza 14.2 tensiunea de incarcare . Mai ramane sa pun o baterie buna pe masina si sa vad ce si cum iar bateria mea sa o tin pe redresor pane se incarca la maxim si sa vad daca isi pastreaza curentul

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!