Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

ai sesizat cumva daca e atunci cind turezi peste 3000rot/min?

Asa facea la mine. Si erau oxidate contactele de la releu. L-am scos afara, am curatat toate contactele, am uns cu putina vaselina si nu mai am treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut !

Am si eu o problema si anume se aude un tiuit de la alternator banuiesc,am masurat si am cu consumatorii porniti la relanti 13,67V iar la 2000rpm tot cu consumatorii porniti 13,73V.Ce sa fie? Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi nu mai tiuie si la relanti cu consumatorii porniti am 14,2 V.Ce face figuri oare?Mesaje in bord nu am si nu am avut nici cand tiuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
dolphspeed99

Intru si eu in randurile celor care au probleme la alternator, insa problema mea este diferita de tot ce am citit in acest topic. Treaba sta asa:

Problema a aparut la un nivel mic prin toamna, cand am montat xenon pe masina, la modul ca dupa cateva scurte, cand dadeam sa pornesc iar motorul, becul la baterie se stingea mai greu si pana se stingea palpaia intermitent. Am crezut ca o fi de la balastierele de xenon, insa nu am dat prea mare importanta deoarece in cateva secunde/zeci de secunde becul se stingea. Am trecut prin iarna cu 2 momente cand nu mi-a pornit dimineata si am pornit-o luand curent de la alte masini si incepand cu primavara problema a degenerat si se prezinta asa:

Fac curse scurte si dese, deci merg distante mici si fac multe porniri de motor. De regula circul cu farurile aprinse indiferent de momentul zilei, ventilatia pornita la un nivel mediu, radio si ... cand e cazul, dezaburire si incalzire in scaune. La prima cheie, dimineata, sau dupa ce masina sta mai mult timp, totul e ok, porneste f bine. la fel si la a 2-a si a 3-a pornire, insa incepand de pe la a 4-a pornire incepe sa ramana aprins becul de la baterie si ramase aprins cateva saecunde/zeci de secunde sau, daca sunt pe la a 8-a, a 9-a pornire, sta aprins minute in sir. Daca continui sa opresc motorul si iar il pornesc, la un moment dat nu mai porneste, la modul ca se aprind becurile in bord (cand pun contactul), insa cand dau la demaror brusc becurile se sting si electromotorul nu invarte absolut deloc. O data sau de 2 ori a pornit pana la urma in timp ce tineam cheia pe demaror, adica am dat pe demaror, am stat 2-3 secunde fara sa se intample nimic si brusc a luat-o la "sfert de cheie" (in aceste secunde cheia a stat pe pozitia demaror, fara sa o misc). De multe ori insa nu porneste deloc. Solutia este sa las masina parcata unde este si sa revin dupa cateva ore, cand va porni la prima cheie - GARANTAT!

Daca circul cu putini consumatori am observat ca problema cu aprinderea becului la baterie apare mai greu. Fulia alternatorului am schimbat-o acum cca 15000 km si am si verificat-o acum si se prezinta bine: intr-un sens se roteste, in celalalt nu. Cureaua alternatorului ar trebui schimbata, insa scartaie putin doar cand ploua tare afara, in rest nu face zgomot.

Masuratorile facute azi sunt:

La ralanti, cu urmatorii consumatori, fara ca becul de la baterie sa fie aprins:

- fara consumatori: 14,34

- consumatori medii (faza scurta, ventilatie medie, radio): 14,20

- consumatori la maxim (faza scurta+lunga, clima si ventilatie maxime, incalzire la maxim in ambele scaune fata, dezaburire luneta): 13,6

La ralanti, exact consumatorii de mai sus, dar cu becul de la baterie aprins:

- 12,4

- 12,0

- 11,6

Inainte de aceste masuratori am masurat bateria, cu motorul oprit si avea parca 12,4 sau 12,2 ... ceva de genul asta.

Am fost la cateva service-uri si am primit diferite diagnostice: unii au zis ca e releul, altii ca am o dioda arsa, iar altii au zis ca e colectorul uzat si cica se gaseste nou cu 30-40 RON. S-a mai intalnit cineva cu aceasta problema si ma poate ajuta cu un diagnostic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Ori modul regulator de tensiune, ori colector - inclin spre colector - carbuni.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Nu am auzit de acest mod regulator de tensiune ... este vreun modul separat sau se gaseste tot in interiorul alternatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e releul regulator din corpul alternatorului. fiindca incarca normal in turatie eu suspectez o dioda dusa, dar pana nu desfaci si masori nu ai de unde sti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Maine e prevazuta si operatiunea de desfacere si masurare a tuturor componentelor. Cand spui releul regulator te referi la releul de incarcare, cel situat in spatele alternatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, e in alternator, in partea din spate,. la fel ca si blocul de diode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Ok, am inteles acum, deci releul, colectorul sau o dioda ... asa mi-au zis si cele 3 service-uri la care am fost :) Oricum, sper sa nu intervina nimic si sa reusesc sa fac maine masuratoarea si voi posta aici care a fost problema. Sa ajute si pe altii care se vor lovi poate de aceeasi problema :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Dioda nu.

Colector/carbuni sau releu.

Dar daca spui ca si demarorul merge la marea intamplare, cred ca si acolo ai o problema la bobina de cuplaj sau carbuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Cam de la astea fac asa... deseori carbunii sau colectorul. Parca la Valeo, nu se schimba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e releul regulator din corpul alternatorului. fiindca incarca normal in turatie eu suspectez o dioda dusa, dar pana nu desfaci si masori nu ai de unde sti.

Nu, grupul de diode e legat in stea, deci daca una e dusa, adio incarcare. E notat pe fiecare bloc de diode cum sint legate, unele stea si unele in triunghi. Cele in triunghi sint mai mult pt. alternatoarele de puteri mari, 140A in sus.

edit: si la Valeo se poate schimba colectorul, defapt la Valeo rotorul si colectorul sint cele mai stricacioase subansambluri.

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca alternatoarele au 3 infasurari si la capetele fiecareia sunt 2 diode, una de plus si una de minu. daca una din ele este dusa, curentul debitat scade,a sa ca la turatie incarca normal si la ralanti scade tensiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Ieri a intervenit ceva la service si nu au avut timp de mine ... sper sa o rezolv azi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dolphspeed99

Am reusit si am ajuns in service pana la urma. Carbuni ok, releu de incarcare ok, fulie ok, diode ok. Totul ok, dar nu incarca :) A umblat putin mecanicul pe la 2 mufe, respectiv cea cu 2 fire care conecteaza senzorul ce aprinde becul bateriei in bord (sper sa m-am exprimat corect) si cablul principal care incarca bateria. Dupa aceste mici "atingeri" orice am incercat nu am mai putut reproduce eroarea. Voi mai urmari comportamentul masinii in urmatoarele zile si daca iar apare problema, revin cu post.

aaa, si rotorul a fost masurat, scoate 4,1 ohm. Deci totul ok la masuratori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare meserias ala daca a putut masura releul de incarcare. Inseamna ca are dispozitive de masurat profesionale, poate un banc special pt. asa ceva.

In alta ordine de idei, releul de incarcare nu se poate masura in nici un fel. Practic e un modul electronic in tehnologie SMD si contine o gramada de piese.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Asa mi-a zis si mie un electrician ce lucreaza la o reprezentanta VW insa ... nu i-a facut absolut nimic si uite ca, cel putin pana acum, nu a mai facut probleme, ceea ce ma face sa afirm ca sunt sanse mari sa fi fost o problema de un contact rece. Dar, ma voi lamuri in zilele urmatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ciclul "ne uitam si poate-si revine"... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Cosmin, sesisez un usor sarcasm in postul tau :) De acord cu tine intr-o oarecare masura, sunt mecanici si mecanici. Am patit-o si eu cu diferite specii de oameni care erau orice, numai mecanici nu si nici nu vreau sa apar electricianul care mi-a masurat mie alternatorul.

Insa, ca o explicatie suplimentara, mufa neagra, cea cu 2 fire, care intra in alternator, mie nu imi statea f fixa din cauza ca s-a rupt o urechiusa de plastic. Ca sa stea fixa am legat-o cu un colier de plastic si aveam o mare banuiala ca si ea are un cuvant de spus in comportamentul masinii. Coincidenta sau nu ... dupa ce la masuratori a iesit ca alternatorul este bun, am mai tras putin afara cei 2 papucei din mufa si m-am chinuit pana am facut-o sa stea singura, fara colerul de plastic. Apoi a venit nenea mecanicul si a strans cu patentul cealalta mufa (impropriu spus mufa) care arata ca o saiba si se introduce pe un surub din spatele alternatorului, peste care vine apoi o piulita si ... nu a mai facut probleme masina. Astazi am mers 4 ore cu ea prin oras, Am facut cca 15 porniri si becul de la baterie nu s-a mai aprins.

Si o completare pt colegul care a zis ca releul nu se masoara: perfect adevarat, insa electricianul a spus ca releul este bun din alt motiv. A zis ca releul, cand se strica, ori nu incarca cat trebuie, ori incarca prea mulot. ori la mine cateodata incarca perfect, alta data incarca prea putin. Din acest motiv si datorita faptului ca celelalte masuratori (diode si rotor) au iesit bune, iar carbunii erau f buni, la fel si fulia, a zis ca problema este situata la firul principal de curent, cel care se duce in electromotor si apoi ajunge in baterie, sau la o mufa.

Deci, la mine a fost cu noroc, a fost doar un contact imperfect.

Am atasat si o poza cu releul de incarcare, unde sa vad carbunii.

acum e atasata poza

post-36091-0-05914200-1339250809_thumb.j

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din poze deduc ca ai un alternator Bosch de 120 A. Releul e aftermarket dar e ok, am schimbat multe Cargo si n-am avut probleme cu nici unul pana acum. Doar cu celalalt tip CarPoint sau cum ii zice, am schimbat 3 intr-o luna. Erau si ieftine, ce-i drept, parca 40-50 lei.

Alta treaba, daca electricianul nu a desfacut legaturile statorului ( RST ) de pe puntea diode rezultatul e fix zero. Daca o infasurare e intrerupta/strapunsa iti da retur prin grupul de diode iar la masuratoare poate da ok dar in realitate nu e asa.

Si ca tot am inceput cu si despre alternatoare, masuratorile care le puteti face sint urmatoarele:

-rotorul : trebuie sa aveti continuitate (cam 1,4 ohmi) intre cele 2 inele de cupru (colector) si sa nu aveti fata de masa(-)

-statorul: continuitate intre RST (nu mai stiu din cap rezistenta) si sa nu aveti fata de masa(-) adica tolele pe care sint infasurate.

-puntea diode : se masoara grupurile de diode, atat cele de plus cat si cele de minus

-pt. o masurare corecta legaturile statorului se desfac de pe puntea diode, acestea sint punctate electric iar ulterior se vor cositori.

Daca toate astea sint ok iar alternatorul nu incarca inseamna ca releul de incarcare e mort. Bineninteles ca verificati si mufa lui, poate e un contact imperfect ca in cazul de mai sus.

Cele 2 fire care sint in mufa, una e excitatia alternatorului iar celalalt e firul de martor incarcare (becul cu bateria de la ceasuri). Impropriu spus firul de martor incarcare ca eu am impresia ca prin acel fir se ''da de stiinta Ecu-lui'' ca alternatorul incarca iar acesta stinge becul. Nu ma pricep eu mult la 3bg dar firul asta pot face pariu ca nu se duce in bord ci la ECU. Adica asa presupun, modelul acesta de Bosch echipeaza si alte marci auto la care principiul de functionare e asa cum am zis eu mai sus.

Sa ma corecteze cineva daca gresesc dar credca e asa cum zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Cu acea mufa de la releu, cea cu 2 fire, tot asa stiu si eu: 1 fir este "excitatia alternatorului", iar celalalt fir aprinde martorul in bord si cand prin el trece o cantitate mai mare de curent becul se stinge. Ca se duce la ECU sau direct in bord, asta nu mai stiu. Alt aspect care imi intareste credinta ca in cazul meu a fost acea mufa de vina este ca atunci cand puneam contactul si NU se aprindea becul bateriei (doar contact, fara motor pornit), imediat cum porneam motorul se aprindea martorul care spunea ca nu se incarca suficient bateria. Daca insa dadeam cheie dimineata, becul bateriei se aprindea la contact si se stingea dupa ce porneam motorul, iar incarcarea bateriei se facea fara probleme. Ma gandesc ca poate de la mai multe porniri si de la caldura, sa nu mai fi facut contact cum trebuie contactul de "excitatie" ?!? Si cand se raceste motorul, sa se contacte legatura si iar sa faca contact cum trebuie.

Referitor la masuratori, toate masuratorile au fost facute cu alternatorul nedesfacut. Adica scos de pe masina, dar puse inapoi toate cele scoase (releul + inca ceva de la spate). In timpul masuratorilor nu a deconectat nimic electricianul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, sesisez un usor sarcasm in postul tau :) De acord cu tine intr-o oarecare masura, sunt mecanici si mecanici.

N-a fost cu rautate. Si eu am intalnit 2-3 defecte de genul asta. Doar ca nu m-am lasat pana nu am gasit si explicatia, concret.

Dar prea putin mai conteaza asta acum. Important e ca merge, Si mai mult ca sigur problema a fost in mufa aia cu 2 fire, printre care si cel de martor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut.am avut si eu acest defect cu "generator woerkstat'. se aprindeau tot felul de senzori in bord. am fost la un electrician bun si s-a rezolvat. nu era de la curea sau de la baterie . era de la rotorul de la alternator, este una din problemele passaturilor. sper sa va fi fost de folos . o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, rotor sau carbunii releului de incarcare - defecte intalnite des la B5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!