Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

Mersi,am decis sa incerc aici deoarece deja vorbeati de alternator workshop :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti propun in primul rand sa inveti sa conduci pana nu distrugi masina. Ca daca o strici, o sa te cam usture la buzunarel.

Abia dupa ce o stapanesti bine si respecti regimul de condus impus pentru un benzinar poti sa spui ca nu merge bine una sau alta.

PS: si cum a spus si colegul, gasesti in aria Golf4 raspunsuri strict pentru masina ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Astazi mi s-a aprins si mie "Alternator Workshop" in momentul in care am aprins faza scurta (mentionez ca afara ploua cu galeata). M-am speriat am stins-o imediat. Mi-am continuat drumul pana am ajuns la benzinarie unde am alimentat. Ma asteptam sa nu mai porneasca, dar a pornit. Am aprins iar faza scurta asteptandu-ma sa se aprinda martorul dinnou, insa nu s-a aprins. Am continuat sa merg cu masina circa 20-30 de minute, am ajuns acasa si nu am mai pornit-o, urmand ca maine sa o duc la un service.

Am citit acest topic de la inceput si nu am gasit pe nimeni sa fi patit ca mine, adica doar o aprindere a martorului iar apoi nimic. Ma gandesc ca daca o las in timp vor aparea mai multe, lucru care nu se va intampla.

As dori sa stiu ce ar putea fi, pentru a-mi pregati buzunarul pentru service. Am citit ca unii au schimbat rotorul, unii carbunii, unii periile cu tot ce mai trebuia, unii bucsa la alternator... etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit eu la vechea octavie la fel ca la tine. Nu am schimbat nimic atunci pana dyupa vreo 3 ani cand s-a rupot suportul de la intinzator din cauza rolei frei de pe alternator blocate. LA service spune-le sa verifica daca acea rola e blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai acum ca ai scos in evidenta fulia cum ii spun eu, imi aduc aminte ca atunci cand dadeam drumul la AC in timp dupa 4 5 min se auzea un sunet urat din dreapta fata + o vibratie. Dupa ce deconectam Ac nu se mai auzea ... deci e pozibil ca din cand in cand sa se blocheze fulia. Multumesc bundy ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si incarcarea. Fulia se verifica usor, chiar si pe masina. Cu o surubelnita, incearca sa misti de paletii rotorului. Intr-un sens trebuie sa se miste liber, in alt sens, nu. Daca nu se misca liber in niciun sens - inseamna ca e blocata. Daca se misca liber in ambele sensuri, are clichetii rupti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as da vina pe carbuni uzati sau vreun contact imperfect la releul de incarcare sau chiar vreun fir rupt pe langa colector..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Daca se misca liber in ambele sensuri, are clichetii rupti.

Si daca are clichetii rupti ii vreo problema? :unsure:

La al meu se invart foarte usor in ambele sensuri. Incarcarea e 14.2V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica, cum? Se invarte fulia in ambele sensuri independent de rotor? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..stai sa fac o completare.....verificarea o faci cu cureaua pusa......sau cu fulia fixata. Cred ca a dat jos cureaua si a invartit de fulie stanga - dreapta. Pe noi ne intereseaza cum se misca fulia, raportat la rotor. Intr-un sens trebuie sa se miste liber, in alt sens, nu.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toti cei care au probleme cu alternatorul si incarcarea, de ex:

- nu incarca suficient in conditia ca alternatorul este totusi bun si se stinge martorul numai de la anumite turatii in sus sau

- cu motorul pornit scade tensiunea de incarcare sub 13,75-13,8 cu consumatori cuplati (baterie incarcata in prealabil, min 12,5v la 15-20 min dupa oprirea motorului sau scoasa de sub redresor)

-martor baterie bord care se aprinde aleatoriu si se stinge singur urmat de mesajul "Alternator workshop" (sau in alta limba, ex germana)

O posibila cauza (eu o consider majora) este legatura la masa a bateriei. Contactul respectiv poate fi slabit, oxidat, imperfect si de aici regim de incarcare defectuos, conditionat de amperajul solicitat de consumatori, intreruperi (cu mesaje de eroare) de scurta durata.

Binenteles nu exclud si celelalte variante: releu incarcare, respectiv carbuni uzati si simultan inele colector colectoare rotot alternator uzate, curea slaba, neintinsa.

Pentru cei care au ajuns sa nu mai poata porni masina pentru ca li s-a descarcat bateria (nefunctionand incarcarea):

Puneti bateria la incarcat la un redresor (se incarca cu max 10% amperaj din capacitatea ei, ex: Baterie 73A curent de incarcare max 7,3A si o lasati minim 12 ore la incarcat, indicat 24. Abia dupa aceea verificati incarcarea cu noul releu, rotor, alternator,etc

Pe o baterie "supta" de tensiune (gen 10v sau mai putin) ai toate sansele sa mai desfaci odata alternatorul sau sa-l schimbi in plus nu vei avea confirmarea incarcarii corecte (14,2-14,4) decat dupa ce bateria va trece de 80-85% nivel de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu nu, verificarea am facut-o cand alternatorul era in sufragerie, deci cu fulia nefixata. fulia nu se invarte independent de rotor.

Acum am inteles cum trebuie facut testul respectiv. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sa va pun un film cu ce se intampla daca se duce rola de la alternator.Din pacate nu sunt filmuletele vazute joi la un training Continental dar am gasit ceva pe net asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,m-a lalat si pe mine alternatorul,vorba lui Florin saracie de valeo,carbuni ,colector si frai,carbuni cu releu 200 ron ,bucsat rotor 20 ron, frai 185 ron ina manopera,100 ron,acum e ca nou sper sa mai tina 10 ani .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O mare porcarie si frei-ul. De ce unii producatori folosesc fulie simpla? Pentru ca aduce doar probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vizionam filmuletele de la conti si era vorba de frai,reprezentantul unei firme de piese care era linga mine mi-a spus ca are un client care in loc de frai monteaza numai fulii normale.Reprezentantul conti ne-a aratat un grafic in care se dadeau nista valori cu functionarea regulata a fiecarui fel de motor in parte.Era vorba de benzina,tdi,rampa comuna ds.Din grafice rezulta ca TDI-PD au functionarea ceea mai neechilibrata si sunt cele mai mari consumatoare de curele distributie si de auxiliare.Astra DS frai,Bmw se stie fulie centrala insertie cauciuc,Logan 2 sisteme frai,Peugeot frai,Mb frai.Reprezentantul conti a spus urmatorul lucru;cand eu m-am apucat de meserie acum 30 ani alternatoarele erau foarte mici si cu valori foarte mici 40amperi.Acum cand masinile au atata electronica si consumul de curent este farte mare cu alternatoare care ajung si la 120 amperi ,alternatoarele sunt foarte mari atat ele cat si piesele lor componente ..rotoare.Sa apelat la solutia cu roata libera alternator pt ca la oprirea motorului alternatorul are tendinta sa isi continue miscarea de rotatie si sa uzeze prematur cureaua de auxiliare.

O fi tampenie frai dar si la Bmw cant te lasa fulia centrala si dai 800 si 1300pe original pe ea te doare sufletul :lol: .Bmw recomanda din cate stiu schimbarea ei la 100.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi tampenie frai dar si la Bmw cant te lasa fulia centrala si dai 800 si 1300pe original pe ea te doare sufletul :lol: .Bmw recomanda din cate stiu schimbarea ei la 100.000km.

Asa se spune, dar eu am trecut deja si de 140.000 si n-are nimic fulia. Chiar ma miram de ce bavarezii nu folosesc frei. In schimb la Mb am vazut ca este. Si din cate stiu ei au si fulia principala cu insertie de cauciuc. La fel pe motoarele de 2.5tdi de pe T4 am vazut ca are si fulia cu insertie de cauciuc, si frei pe alternator...

Ma rog, nu contest studiile cercetatorilor in domeniu, dar tot nu m-am impacat cu ideea frei-ului. Ca o paranteza, alternatorul meu de pe Passat are deja peste 300.000 de km si frei-ul merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

300.000 :icon_redface: e ceva.

Ca o paranteza, cand aveam Scenic, m-a lasa fulia principala - 600 lei in 2007.... deci, merita sa dai 800 acum, la BMW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cireasa de pe tort...la un E classe 2003..a schimbat cureaua auxiliara si ceva la articulatie si mecanicul a vorbit cu proprietarul ce are are joc fulia centrala si bate si e cazul sa o schimbe.A venit cu fulia in brate si apuca-te de treaba.2500lei pe original la 5 zile si in jur de 2000lei pe af..in 2..3 zile.Cand a auzit proprietarul i-au cazut chilotii.Sa interesat si el si mecanicul in alte parti..exact accelasi pret..a pus fulia la loc si merge cu masina :lol: .Deci se poate si mai bine de atat..La Bmw 320ds 2007 an adus acum 2 luni ultima data,clientul se interesase la Bmw in jur de 1300lei,i-am spus;iti aduc acceasi fulie identica ca ceea de pe masina ta numai ca nu o sa iti vina in cutie de bmw..nu a crezut.Fulia e facuta de CORTECO..si cand a venit cu fulia de pe masina de la mecanic am comparat piesele...pe fulia af Corteco se cunostea vag unde avea codul de piesa Bmw dar era sters(nu prea au voie sa livreze piese om cu coduri de original) ..A ramas surprins,eu stiam de treaba pt ca nu era prima fulie de Bmw adusa :biggrin: Pretul la fulie pe real om(nu mai intru pe asap ca nu am rabdare)Vibration damper 1 11237805696 $388.48=1250 lei in U.S.A..In consecinta consider ca nu e mare taraboi sa dai 150 lei pe o rola frai INA care iti cade la 150.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Saluatare, am vz msg tau.. daca poti lasa si un nr de tell poate mai sunt proprietari care doresc piese asa cum ai spus tu adica la un pret mai mic decat decat cel din magazin. Multumesc in numele tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

are cineva idee unde gasesc si eu un colector si carbuni pt un valeo 120a.... m-a lasat si asta dupa baterie... dar na.... la 300 000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,eu colectorul l-am bucsat la strungar,si carbunii nu stiu daca se gasesc separat, am cumparat releul cu totul la pretul de 200 lei,tot Valeo 120A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am aceeasi problema cu alternatorul .ai sesizat cumva daca e atunci cind turezi peste 3000rot/min?sau e tot timpul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ,la mine nu mai incarca nici un pic, un carbune era dus de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!