Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

:vaidecapulmeu: Sunt convins ca si acum 6 luni erau zgomotosi rulmentii. Se putea face tratament preventiv (inlocuirea lor) daca tot era desfacut. Te costa maxim 100 de lei.

Eu i-am inlocuit la cel mai mic zgomot. Si n-am avut probleme niciodata.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

iata ca am patit o si eu.

masina a stat pe loc 2 ore,am plecat pe seara de undeva,si apoi dupa juma de km a zis PIUUU si "alternator workshop",apoi de cateva ori la rand,apoi n a mai scris nimic,dar a continuat sa stinga si sa aprinda becul cu forma de baterie.

pana l a stins de tot si n a mai facut!

ok,am lasat masina undeva,am plecat si am adus 2 voltmetre.

la relanti,cu faza mare aprinsa,unul indica 14 v,altul 14,2,sau ceva pe aici.

in bord nu se mai aprinde nimic.

n am spalat de curand motor,nu nimic.

mentionez ca in momentele in care becul se stingea,daca dadeam de volan se aprindea iar.

acuma ce naiba sa verific,ca ma tem sa mai ies cu ea din oras??

de la ce a mai fost si smecheria asta??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

n am mai apucat sa postez,revin acum cu noutati:a fost de vina fulia de la alternator.

era "semi" blocata,si parea ca isi revenise.

si avea si joc "fata-spate" cand trageai de ea.

am schimbat si fulia,si rulmentii,sa fiu sigur ca nu mai am treaba cu alternatorul ceva vreme.

1000 puncte si multumiri lu cosmin,care mi a semnalat imediat posibilitatea ca fulia sa fie cea vinovata!:)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari,

Ieri venind din Suedia, prin munti, apare "Alternator Workshop" in BC si se aprinde martotul bateriei in bord.

Am oprit urgent, m-am uitat pe la alternatordar dar nu am remarcat nimic.

Dupa 150km ajung acasa cu chiu cu vai, cu martorii ESP, ABS, airbag aprinsi, palpaia martorul franei de mana, instrument cluster-ul nu mai functiona deloc, BC-ul era palid, s.a.m.d.

Dupa citirea topicului am fost sa ma uit mai atent la alternator si curea, aceasta din urma avand o crapatura longitudinala.

Am incercat sa pornesc motorul si am reusit la "sfert de cheie"; cureaua are un suerat ritmic.

Luni ma duc sa fac programare la service sa o schimb.

Oare ar trebui sa verific si alternatorul daca incarca? sau cu siguranta e cureaua?

Cu respect!

post-43466-0-34118800-1313923269_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca se verifica si incarcarea lui.

Acum, am vazut Passat care nu a dat doar o avertizare de Alternator Workshop - dupa care nimic....pana a consumat toata bateria - nu incarca deloc. Aceeasi problema si la o Corsa 2007....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut cureaua asta e cea care invarte si pompa servo.

Daca ar fi de vina doar cureaua nu ar trebui sa se simta o oarecare diferenta la directie?

Mi-e sa nu fie vina alternatorului (sau a periilor) sau cine stie vreo rola poate... :huh:

Alternatorul meu e Valeo. Imi explica cineva cum verific periile?

Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua poate sa fie "divina" doar daca e foarte slaba si patineaza....dar nu e cazul. la tine problema e de la alternator - releu incarcare, frei, etc....

Pune aparatul de masura pe el si vezi cat incarca.

Verifica bornele de pe alternator, daca fac bine contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci:

Am masurat bornele bateriei cu motorul oprit - 11,8 V

Am incercat sa pornesc motorul si nu a mers. Am facut rost de cabluri pentru jump-start, l-am pornit, si cu cablurile pe baterie am masurat sa vad daca bateria se incarca. A ajuns la 13.5 V cu faza scurta pornita dupa care am scos cablurile de pe baterie si a inceput sa scada pana la 12 V chiar daca motorul era pornit. Pe tot parcursul testului martorul bateriei din bord era aprins. Gazele de esapament au un miros puternic, a motorina nearsa cred... pot sa incep sa ma ingrijorez? :vaidecapulmeu:

Am verificat contactele din spatele alternatorului si arata foarte bine. Nici urma de oxidare sau mazga vascoasa.

Vreau maine sa-l scot afara si sa-i schimb releul de incarcare daca il gasesc pe undeva.

Ma puteti ajuta va rog cu codul releului? Codul alternatorului e 028 903 031 A.

Vreau sa mentionez ca, in drum spre casa in ziua in care a aparut problema, martorul bateriei din bord se stingea si reaprindea iarasi dupa o secunda la fiecare schimbare in sus a treptelor de viteza. Poate face vreo diferenta... ;)

post-43466-0-04133400-1314131021_thumb.j

Modificat de Konfabulator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sa nu ie fulia de pe alternator dusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua poate sa fie "divina" doar daca e foarte slaba si patineaza....dar nu e cazul. la tine problema e de la alternator - releu incarcare, frei, etc....

Pune aparatul de masura pe el si vezi cat incarca.

Verifica bornele de pe alternator, daca fac bine contact.

Daca esti in Romania - te duci la un magazin de piese auto si ii zici ce alternator ai, puterea acestuia, eventual ii dai si codul de pe el, si iti aduce releul. Eu zic sa nu te hazardezi sa cumperi nimic, pana nu desfaci alternatorul.

Ca sa verifici fulia - frei-ul - scoate cureaua si invarte de fulie. Daca nu invarte si rotorul ... atunci ai gasit problema. Daca invarte rotorul , si daca o invarti in sensul acelor de ceasornic si anti-orar, atunci e tot stricata....dar ti-ar incarca alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa scot releul de incarcare fara sa dau alternatorul jos.

Dupa cum se vede in poze locul de pe langa carbuni e plin de grafit si carbunii sunt foarte scurti, in special cel din fundul capacelului.

Am gasit releul de incarcare la umpic peste 200 euro :screwy: si deabea au fost de acord sa mi-l vanda la un singur magazin, ceilalti inclusiv la reprezentanta VW, fiind de acord sa mi-l vanda doar daca il schimba ei. :ceuameni:

cimg0748j.jpg

cimg0751p.jpg

Modificat de Konfabulator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat releu de incarcare, l-am pus la locul lui dar tot nu vrea sa incarce nenorocitul ala de alternator.

Rotorul e vizibil prin carcasa alternatorului si se vede cum se invarte cand motorul e pornit.

Acum ma duc dupa multimetru sa verific firele daca nu cumva sunt intrerupte dar inainte am sa verific sigurantele (asta trebuia facuta inainte de toate :vaidecapulmeu: )

Are cinva idee care din sigurante e pentru alternator?

Si daca va rog frumos, o schema a alternatorului cu toate firele ce-i apartin.

Unde sa masor sa vad daca unul din cele 2 fire ce pleaca de la releu este intrerupt? masina e din 2002

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat ieri bateria si avea doat 7.6V.

Am folosit cablurile sa-i dau curent de la B4 si nicicum nu vroia sa treaca de 13.3V in timp ce bateria B4'lui era la 14.2 fix.

Bun, am oprit motorul, am masurat 12.24; 12.23; 12,22... tot asa si intro juma de ora era la 10V.

M-am uitat la baterie, e din 51\2001 :blink: ...cred ca e timpul sa iasa la pensie!

Modificat de Konfabulator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Saracie" de Valeo....chiar azi am scos din circuit unul....si l-am inlocuit cu un Bosch - 100 euro, la SH. Avea mancate colectoarele...ca naiba.

Pana la urma, incarca sau nu ? ai masurat colectorul si infasurarile ? cum se prezinta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am un passat 1.9 TDI din 2000 si nu se stinge becul de la baterie dacat daca accelerez .am schimbat si alternatorul cu unul second-hand (dar nu din aceasta cauza) si la fel face si cu asta adica dupa ce il accelerez putin la pornire se stinge becul si incarca normal ceea ce ma face sa cred ca nu e alternatorul de vina.

Daca stiti cumva de unde si ce ar putea fii va rog sa ma ajutati cu sfaturile si opiniile voastre.Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat tensiunea de incarcare ? pune aparatul de masura pe baterie, si vezi cat incarca cu motorul pornit, cu si fara consumatori, precum si bateria cat are, cu motorul oprit.

P,S, sa nu fie probleme cu releul de incarcare, eventual vreun contact imperfect.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat: 12.85V cu motorul oprit, 13.94 cu motorul pornit fara consumatori si 13.56 cu motorul pornit si consumatori(faza lunga aprinsa, muzica cu statie si subwoofer pornite si clima pornita).

Bineinteles ca valorile astea sunt cu becul de la baterie stins, adica dupa ce o accelerez putin ca sa se stinga becul.

Modificat de cosminaccio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe borna "-" minus a bateriei ai 2 numere. cel de sus reprezinta saptamana iar cel de jos anul. Bateria poate fi veche si nu tine curent.

Sau ai un scurt pe undeva si iti mananca din baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, ne intereseaza datele cand ai martorul aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu totusi spun ca de vina e releul. S-ar parea ca la ambele alternatoare acesta incepe incarcarea doar de la o turatie mai mare, iar odata pornit isi face treaba. Daca ar fi problema in alta parte, n-ar mai incarca deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha... ultimul care l-am desfacut, tot problema asta avea, dar din cauza carbunilor, care nu mai ajungeau pe colector.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand e martorul aprins nu incarca,are aceleasi valori ca si cu motorul oprit.De baterie nu poate fii vorba pt ca am inlocuit-o acum 4 luni cu una noua Varta de 80A, iar de releu nu stiu ce sa zic ca am fost cu alternatorul cel vechi acum un an la electrician si dupa ce l-a dat jos de vreo 4 ori l-a si desfacut spunand-mi ca e totul bun in el(carbuni, punte de diode, releu,etc...).Mi-a schimbat doar releul Hella cu unul Bosch si tot nu s-a ameliorat nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut. Detin un Golf 4, 1.6, 16V cu 113.234 KM in bord. Masina este cumparata recent,cam de 2 luni este in posesia mea si nu am avut probleme cu ea deloc. Vreau sa precizez faptul ca sunt incepator in ale condusului. Azi dimineata am plecat cu masina fara probleme insa la un moment dat cand am dat sa schimb din tr 1 in tr 2 a inceput sa trepideze masina ceva de speriat si a aparut in bord ALTERNATOR WORKSHOP. Am tras repede pe dreapta,opresc motorul dupa care dau sa plec iar si dupa cativa metri cand sa trec iar din tr 1 in tr 2 aceeasi problema.Am ajuns cu emotii pana acasa si a mai murit motorul inca o data. Problema este ca daca eu ma duc la service nu ma pricep deloc la partea mecanica si culmea masina sa stricat de cand umblu eu cu ea.Am reusit eu sa o "omor"?? ;deoarece am o problema cu schimbatul vitezelor si anume nu o accelerez destul si trepideaza asa ca la diesel de multe ori cand plec cu tr 1 sau o turez foarte tare pana in 5000 rpm uneori de frica sa nu moara motorul.Poate fi ceva de la ambreiajul motorului intrucat il chnui eu prea mult? Cel de la care am cumparat masina nu a precizat nimic de curea de distributie si din cate stiu trebuie schimbata la 60.000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua de distributie trebuie verificata la 90.000km si schimbata la 180.000km.

Cred ca ar trebui sa conduci masina aia ca pe un benzinar ce ii. :sly:

S-ar putea sa primesti un raspuns mai bun in aria lui Golf :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!