Jump to content

ALTERNATOR WORKSHOP


TRK
 Share

Postare recomandată

se poate

dar nu stiu ce sa intimplat cu releul ala nou ca nu mai incarca

acum am nevoie de o constatare de la service ca nu merge sa pot sa-l schimb

acum merge cu releul vechi

Modificat de pyk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare, un pic cam off topic, dar totusi ma roade, pe masina din semnatura, motor 1.9tdi avg, bateria standard care vine pe masina era de 63Ah, eu am schimbat-o cu una de 81Ah, iar acum recent am vazut in autodata 3.24 ca alternatorul meu furnizeaza la 3000rpm 14v si 75A, sunt ceva sanse ca bateria noua sa absoarba un curent de incarcare mai mare si sa-mi suprasolicite sau sa-mi prajeasca alternatorul sau releul?, ca oricum timpul de incarcare la maxim cred ca s-a marit(capacitate mai mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegu de munca si de forum,sfatul meu este sa folosesti un acumulator de 75-77Ah.am si eu la fel un AVG si mi-sa recomandat sa pun un astfel de acumulator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se intampla nimic.

Cei 81Ah inseamna ca acest acumulator poate livra un curent de 81 A timp de 1 ora. Nimic mai mult.

Asta nu inseamna ca el va avea nevoie de un curent de incarcare de cel putin 81 A. Total eronat.

El va absorbi un curent de 30-40A. Atat. In schimb va oferi mult mai multa stabilitate in alimentarea consumatorilor.

Sa nu veniti cu teoria: "asa a fost proiectat, acelasi lucru trebuie pus". La baza proiectului masinii au stat mult mai multe cerinte decat asta.

In concluzie: nu se intampla nimic. Ca sa fii linistit, pune vagcom-ul si vezi ce procent iti apare la "generator load". Pentru comparatie, un alternator de 120A sta cam 35-40% incarcat, pe un acumulator de 81Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare (scuze nu vreau sa fiu off topic dar nu am gasit un topic mai adecvat). Am intampinat si eu de 2 zile o problema cu buzerul(daca poate fi el). Dimineata mai ales acum cand a scazut temperatura afara(banuiesc), cand pun contactul buzerul incepe sa tiuie, martorul de la frana de mana, cel de la esp si baterie incepe sa palpaie, precum si cel de pe dispaly unde imi afiseaza temperatura exterioara(mentionez ca numai cel de la temperatura exterioara nu si cel care imi indica consumul instantaneu si radio). In prima zi mi s-a intamplat numai la primul contact apoi nu s-a mai intamplat, in schimb azi mi s-a intamplat si in cursul zilei dupa cateva opriri si porniri, dar nu mereu(adica nu la fiecare pornire ca ieri). Chiar si cu frana de mana lasata jos , azi palpaie martorul de la frana de mana,esp si baterie. Dupa ce pornesc totul este ok, merge foarte bine nu mi se aprinde niciun martor la bord si motorul merge bine. Pana in ziua de azi nu am intampinat chestia asta, singura chestia care stiu ca este normala cand scade temperatura afara, imi palpaia afisajul de la temperatura exterioara si imi apare un fulg de zapada langa temperatura cand scade sub 4 grade, dar in schimb acum palpaie si esp si frana de mana si bateria. Astept parerile voastre daca s-a confruntat cineva cu asa ceva.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura exterioara de pe bord palpaie de fiecare data cand temperatura de afara scade sub 4 grade celsius asta e normal cum stii si tu,celelalte care palpaie trebuie sa faci o scanare sa vezi despre ce e vorba,mie nu mi-a facut asa niciodata..

Modificat de But_Fns
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o scanare si nu mi-a dat nici o eroare inclin sa cred ca ar fi de la baterie pentru ca simptomele sunt la fel ca cele descrise mai sus de colegii de pe forum care au schimbat bateriile. Nu am mers cu masina vreo 3 zile de cand a dat frigul, poate s-a descarcat avand in vedere ca este bateria originala adica de 7 ani. Maine o sa masor bateria sa va in ce stare se afla si o sa masor si cat incarca alternatorul.

Modificat de george gga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat azi bateria, si au avut dreptate cei de la posturile 12,13,14, bateria este de vina, saraca este pe duca. Este si normal pentru ca pe borna este stantat saptamana 19 anul 2001 deci bateria ei originala, avand la activ vreo 8 ierni. Culmea este ca azi nu mi-a mai tiuit buzerul si nici esp, bateria si frana de mana nu mai palpait(banuiesc ca s-a mai incarcat pentru ca am mers vreo 200km). Am verificat daca imi incarca alternatorul si imi arata o tensiune de 14 v si ceva. Am si eu cateva intrebari.

1. Este buna tensiunea care incarca alternatorul?

2. Afecteaza cu ceva alternatorul sau partea electrica, daca mai merg cu bateria asa cam o luna sa zic (nu dispun acum de bani mai ales ca vin si sarbatorile si vreau sa iau o baterie buna)?

3.Bateria de pe masina este Varta, ce marca sa cumpar tot Varta sau Bosch ?( unii mi-au reconadat si Caranda cica ar fi bune dar nu prea imi surade ideea sa cumpar una romaneasca).

4.Ce tip de baterie este mai recomandat cu intretinere sau fara intretinere(capsulata)?

Multumesc si astept parerile voastre.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4.Ce tip de baterie este mai recomandat cu intretinere sau fara intretinere(capsulata)?

Multumesc si astept parerile voastre.

Identica cu aia care tocmai a murit la masina ta

Incarcarea normala e intre 13,8-14,2v(iarna sare spre 14,2).

Uita ce caranda la masina aia. Daca vrei baterie buna ..ia de afara la noi vin spaniolele si turcismele. Bosch sau Varta, Varta sau Bosch

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Cu scuzele de rigoare daca sunt off topic, vreau sa va intreb ceva! La passat-ul meu B5 din 2000, tip motor AJM, acum doua zile m-a lasat alternatorul! am pe masina un VALEO DE 120A CU 14 V. Cum unul asemanator ca valori nu am gasit, am cautat un echivalent la SH. Am gasit un BOSCH de 140A cu 14v si vreau sa va intreb daca merge pus pe masina mea! Imi este teama ca diferenta de amperaj sa nu imi afecteze cumva computerul de bord sau altceva. L-am demontat aseara de pe un passat model 2001 sau mai nou, dar nu stiu ce tip de motor are, ca in parcul ala e cam vraiste! Apropo, daca merge, merita sa dau 150euro pe el? in afara de alternator, imi mai da in pretul asta si intinzatorul de curea alternator, si vreau sa spun ca l-am verificat aseara si pe asta, iar uzura nu are mai deloc, cel putin la torsionarea pentru demontarea curelei s-a comportat ok, iar telescopul nu are semne ca ar fi atins pe curea sau rola si bucsa de prindere de jos nu are pic de joc!

Modificat de mikebear_urs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna! Mai am o problema,cand calc frana in mers sau stand pe loc mi se slabeste lumina farurilor si a toate becurilor din bord,mai patesc treaba asta..daca cand ma duc...inchid geamu sau il deschid,cand apasa pe intrerupator,sscade intensitatea luminii...si asa si cu frana...cand o apasa scade intensitatea..ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mikebear_urs - din cauza amperajului nu trebuie sa-ti faci griji, oricum nu o sa-ti incarce mai mult decat se solicita, diferenta este ca cel de 140A suporta o solicitar de curent mai mare decat cel de 120A.

Nu stiu preturile la alternator dar cineva zicea ca a schimbat un rotor la 600 RON, la intinzatorul cu amortizor nou perturile incep de la vreo 350 RON si unul acceptabil este la 530 RON.

Eu atat pot sa zic, decizia iti apartine.

Modificat de msanyix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, Msanyix!

Am demontat si intizatorul, si este ok! Nu are joc la rola, amortizorul este ok, iar bucsa este intacta! Probabil ca maine o sa demontez bara si partea din fata si o sa le pun pe masina! Sper ca alternatorul sa fie functional! Oricum, omul este foarte serios si daca nu incarca, imi returneaza avansul!

Oricum, tot ce am citit pe forum mi-a fost de folos in absolut orice problema! Tineti-o tot asa baieti!

Modificat de mikebear_urs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Gata, am rezolvat problema! Am inlocuit alternatorul si intinzatorul de curea de alternator! Nu mai am nici un scartait la relanti sau in viraj, iar incarcarea este in parametri optimi! :(

Apropo, daca cineva doreste manualul de reparatii pt passat b5, sa imi de un PM.

Cu respect, Mihai!

Modificat de mikebear_urs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare .... ieri pe inserate am intampinat ca si voi eroarea cu "GENERATOR WERKSTATT" si cu aprinderea tuturor martorilor in bord si in sfarsit cu slabirea intensitatii luminilor de drum(abia m-a tinut bateria pana acasa)....Am incarcat azi dimineata bateria cu un redresor si am fugit repejor la niste baieti electricieni. Mi-au schimbat releul si rulmentii de la alternator si problema s-a rezolvat. Mi-au spus ca de obicei la modele de Golf 4 1.6 16 valve astea pica. Totul m-a costat 4 milioane....mai exact 206 lei piesele si 200 lei manopera(mi s-a parut cam mult manopera) dar avand in vedere ca am vrut sa scap mai repede am acceptat asa. Sper sa rezolvati si voi destul de ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si io o problema cu al meu Passat.

De curand am fost plecat de acasa vreo cateva zile(fara masina), in portbagaj am o statie care romanu a montat-o pe priza adica mereu e pornita.Cat timp am fost plecat a halit toata bateria. Am zis nu e problema se rezolva ma trez dim la 8 dupa ce venisem acasa pe la 4 chior de somn si pun o baterie repede fata in fata cu a mea de pe masina(zic sa nu o mai scot de acolo ca ma chiunui mult),si de fapt trebuia pusa invers am pus bornele si am ars alternatorul.am fost cu masina am facut alternatorul dupa lupte seculare am facut si distribuita ca era cureaua cam slaba,pana acum nu a fost facut niciodata(136k)..toate am mers perfect asta acum o sapt....aseara cand am ajuns acasa am tinut masina in relanti cam 2 min cat mam uitat la tel ca ma suna cineva si am obervat ca imi tremura lumina la masina.Toata lumina(ceasuri bord, climatronic,toate ledurile pozitiile tot tot tot) problema e de atunci da nu cred ca mi-am dat io seama..in fn ....stie careva din greseala care sa mai confruntat cu aceasta problema ce sa fie?????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un electrician a zis ca e o masa care vine pe sasiu probabil...nimeni nu ma poate ajuta cu un sfat ceva...??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul cat incarca? Toate diodele sunt bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternatorul incarca..toate diodele au fost inlocuite...si releu de incarcare...pe aparat apare 14v cand motor este pornit deci incarca...maine am sa o pun pe un tester sa vad ce are...cred ca e vreun releu de reglat tensiunea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singurul "releu de reglat tensiunea" e releul de incarcare ce l-ai inlocuit deja. Deci presupunand ca el e ok, problema ar fi intr-adevar vreun fir de masa intre motor - caroserie - acumulator. E un cordon mai gros, de aprox. 8-10mm grosime. Verifica toate prinderile lor.

Variatiile de tensiune ce le observi si pe bord, au o frecventa relativ fixa, ori sunt aleatorii?

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am reusit sa ma duc cu ea la tester....frecventa lor nu e aleatori.....palpaie incontinu asa...mai bine se vede la plafoniera nush ce sa mai zic...dar cred ca nu face de cand am facut imediat alterntaorul cred ca dupa vreo cateva zile...ca miam amintit ca am fost in seara aia undeva si nu palpaiau...de masa care zici tu nush se desface asa pur si simplu de odata:-?...am observat ca nici motorul nu merge asa lin are unele fluctuatii si cred ca e tot de la asta are un tremur pe el.....pana nu ajung cu ea la tester nici nu mai stiu ce sa mai zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diagnosticarea asta la distanta are si neajunsurile ei: nimeni nu-ti poate spune cu precizie care e problema.

Poate fi ori releul de incarcare, ori frei-ul de la alternator, ori contactele de la legaturile amintite. Contactele se slabesc in timp, din cauza mizeriei, a slabirii suruburilor, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

azi pe la ora 22, am observat ca la bord (masina din semnatura), becul de baterie se aprinde intermitent. La oprirea radioului, am auzit si un releu din bord ca se conecteaza/deconecteaza la fel ca becul de baterie.

Problema este ca nu am auzit nimic (nici un bip...) la aprinderea acestui bec, cu toate ca am auzil beepul pentru minim nivel motorina.

Ce problema ar putea fi? Maine ma duc sa masor tensiunea pe baterie. Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil carbunii uzati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am uitat azi si am tensiunea de 12V cu motorul pornit. Scartaie ingrozitor alternatorul.

Cred ca si frei-ul este defect si stabilizatorul de tensiune.

Problema este ca nu stiu sa scot alternatorul, si dupa aia frei-ul la vw-ul din semnatura.

Un mecanic a spus ca pentru acest model de masina pentru a scoate alternatorul trebuie sa dai jos: radiator, masca, faruri...????

Are cineva pasii pe care trebuie sa-i urmez pentru a scoate alternatorul si frei-ul?

Cum se scoate flansa de la ventilatorul de la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!