Jump to content

Cine Stie?


viorel.d
 Share

Postare recomandată

Salut!

1. Am un golf 2 din 90 dizelizat de fostul proprietar. Eu i-am schimbat ceasul de bord(pt. dizel),dar , nu stiu exact daca ia semnal pt.turometru din alternator(cum inclin sa cred ) sau din calculator! specific ca a avut motor pe benzina de 1,2(cu calculator) si acum are mot.1,6TDi.I-am dat jos calculatorul.

2.stie cineva daca la acest model de Golf exista reglaj electric pt. faruri? La mine, in instalatia electrica am firele si butonul de reglaj de la bord, functionale ,DAR , nu are motorasul electric si posibilitatea de reglare la faruri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalul pentru turometru la diesel se ia de la alternator.

Modificat de Golfuletz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Semnalul pentru turometru la diesel se ia de la alternator.

stii cumva daca mai are si vreun releu sau .....ceva de genul asta? stiu iesirea de 7v de la alternator ,dar nu stiu intrarea in ceasul de la bord!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

vezi ca se poate lua semnal si de la bobina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@viorel.d: Turometru la diesel isi ia semnal de la alternator, dar iti trebuie ceasuri pt diesel cu turometru.

Exista faruri cu reglaj electric pe golf 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Intreb in topicul asta deoarece nu cred ca e nevoie sa fac altul separat.

Vreau sa-mi instalez un turometru pe Golf 2, 1,6D '86 si toata partea electrica aproape mi-am terminat-o dar nu stiu un lucru. Eu daca conectez turometrul la alternator imi va arata turatia alternatorului care este diferita fata de cea a motorului. Stie cineva care este raportul dintre turatia motorului si cea a alternatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te ingrijora asupra turatiei alternatorului....daca ai ceasuri cu turometru de diesel, ia semnal de la alternator si gata. Va fi OK...functioneaza pe baza de impuls.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia alternatorului e dubla fata de motor, numai ca frecventa impulsurilor pe care ti le masoara turometrul depind de unde te conectezi la alternator, iar aici nu prea stiu ce sa-ti zic, pt ca in alternatorul de mk2 n-am avut ocazia sa ma bag. Probabil e trifazat, ca toate celelalte, si daca iei semnal de la una din infasurari, se mai imparte la 3. Du-te la un service dupa ce termini jucaria, ei pot masura turatia cu senzor de vibratii (ti-l aplica cu un magnet in zona pompei ) si compara ce zic ei cu ce ai tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, ce ma interesa e raportul de la motor la alternator (prin cureaua de distributie). Estimam sa fie 2,5 cam. Daca zici ca e fix 2 restul rezolv, inclusiv chestia cu fazele la motor (sunt mai mult electronist decat mecanic, dar incet ma bag si in mecanica ca doar am masina...). Dar oricum o sa trec cu ea pe la un service, si daca am ocazia o sa il calibrez dupa senzorul lor. Mersy.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles de la cineva ca releul care deconecteaza alternatorul de baterie se afla in alternator. Si prin urmare cand bateria este incarcata se pierde semnalul de la iesirea alternatorului. Stie cineva daca e adevarat? M-am uitat putin la alternator, pare sa aibe 3 fire, unu gros si 2 mai subtiri, dar poate ma lamureste cineva. Dioda redresoare se afla intre alternator si baterie, in exterior, sau e posibil sa fie si ea inglobata in alternator?

A-s dorii sa-mi conectez un turometru electronic digital de la semnalul de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puntea redresoare se afla in alternator. Releul de tensiune se afla in spatele alternatorului prins cu 2 suruburi de el si are si carbunii pt rotor. Releul decupleaza alimentarea rotorului cam la 14.2V si cupleaza la 14V. El n-are alt rol decat sa mentina tensiunea constanta, deci frecventa impulsurilor e proportionala cu turatia indiferent de consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca nu stiu de unde sa iau semnal... M-am uitat mai bine si sunt 2 fire groase care ies din alternator si merg direct la baterie si un fir subtire albastru care merge la bord. Daca pornesc bord-ul (fara motor) ledu de baterie se aprinde, daca deconectez firul albastru ledul de la bord se stinge, deci, cred ca frul albastru e pentru a arata daca vrea sa incarce bateria sau nu (probabil nu conduce semnal de frecventa proportionala cu motorul). De pe celalalte 2 fire groase nu pot preleva semnal deoarece sunt conectate direct la baterie. Nu prea vreau sa ajung sa-mi montez senzor pe paletele alternatorului. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca nu stiu de unde sa iau semnal... M-am uitat mai bine si sunt 2 fire groase care ies din alternator si merg direct la baterie si un fir subtire albastru care merge la bord. Daca pornesc bord-ul (fara motor) ledu de baterie se aprinde, daca deconectez firul albastru ledul de la bord se stinge, deci, cred ca frul albastru e pentru a arata daca vrea sa incarce bateria sau nu (probabil nu conduce semnal de frecventa proportionala cu motorul). De pe celalalte 2 fire groase nu pot preleva semnal deoarece sunt conectate direct la baterie. Nu prea vreau sa ajung sa-mi montez senzor pe paletele alternatorului. :)

Inseamna ca nu ai alternator de diesel.Cel de diesel ar mai avea un pin special ptr turatie?

Ptr asta ar trebui sa desfaci alternatorul,sa lipesti un fir pe un din cele 3 faze(nu conteza care),scoti firicelul cu griza printr-o gaurica din capacul alternatorului si te legi pe firul r/n subtire(asta in cazul in care ai instalatia de diesel).daca ai nelamuriri iti trimit nicte poze cum mi-am montat turometru pe pe un golf 2 gtd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am mai uitat o data acuma 3 minute, si mai are un firicel care face legatura intre un condensator de 2,2uF prins pe alternator si un papuc de tip tata care duce in interiorul alternatorului(nu cred ca are vreo legatura cu ce-mi trebuie mie, daca gresesc corecteaza-ma) in rest nimica... Zilele astea nu am cu ce sa fac poze, daca ai poze care imi pot fi de folos, te rog sa mi le trimiti (Enigma86D@gmail.com).

Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil tre sa zic si eu ca n-ai alternator de diesel. Ledul din bord declanseaza pe prag de tensiune (bordul face treaba). Releul de incarcare merge in comutatie, e un comparator cu fereastra, semnalul lui nu-ti prea foloseste. Iar daca n-ai turometru de diesel nici semnalul din alternator (daca ajungi la el) n-o sa fie ok. Daca poti, pune o pastila piezo pe post de traductor pe pompa de injectie sau pe o conducta de inalta presiune si continui de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare,

Am un Golf Mk2 de 1,8, benzinar. Bordul stock are ceas in locul turometrului. Eu as vrea sa cumpar un bord cu turometru dar fostul proprietar zice ca e o investitie proasta pt. ca a incercat si el si nu a reusit.

Intrebarea mea este la ce se leaga turometrul la modelul acesta (mentionez ca este fabricat in `88). Inutil sa mai spun ca cred o iota din ce spune fostul proprietar si sunt convins ca e realizabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru benzinar 1.8 cu injectie mecanica semnalul ar trebui sa vina de la bobina.. daca ai injectie electronica ( digifant ) cred ca vine din ECU..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel : alternatorul pt turometru are o iesire separata notat cu W (un papuc).Se leaga 3fire de la turometru : alternator, alimentare si masa. Daca alternatorul nu are iesirea cu W, nu stiu cum se face si nu cred ca se poate improviza ceva reusit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iei bord de benzinar de orice fel si legi un fir de la minusul bobinei la borna notata cu "A" a tuometrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am un Golf Mk2 de 1,8, benzinar. Bordul stock are ceas in locul turometrului. Eu as vrea sa cumpar un bord cu turometru dar fostul proprietar zice ca e o investitie proasta pt. ca a incercat si el si nu a reusit.

Intrebarea mea este la ce se leaga turometrul la modelul acesta (mentionez ca este fabricat in `88). Inutil sa mai spun ca cred o iota din ce spune fostul proprietar si sunt convins ca e realizabil.

la Golf 2, teoretic toate cablajele sunt standard. difera doar optiunile. eu am avut bord cu ceas, am gasit unul de GTI, am schimbat doar turometrul si merge fara nici o alta modificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

QUOTE(Enigma86d @ Jun 21 2007, 05:36 PM)

Problema este ca nu stiu de unde sa iau semnal... M-am uitat mai bine si sunt 2 fire groase care ies din alternator si merg direct la baterie si un fir subtire albastru care merge la bord. Daca pornesc bord-ul (fara motor) ledu de baterie se aprinde, daca deconectez firul albastru ledul de la bord se stinge, deci, cred ca frul albastru e pentru a arata daca vrea sa incarce bateria sau nu (probabil nu conduce semnal de frecventa proportionala cu motorul). De pe celalalte 2 fire groase nu pot preleva semnal deoarece sunt conectate direct la baterie. Nu prea vreau sa ajung sa-mi montez senzor pe paletele alternatorului.

Inseamna ca nu ai alternator de diesel.Cel de diesel ar mai avea un pin special ptr turatie?

Ptr asta ar trebui sa desfaci alternatorul,sa lipesti un fir pe un din cele 3 faze(nu conteza care),scoti firicelul cu grija printr-o gaurica din capacul alternatorului si te legi pe firul r/n subtire(asta in cazul in care ai instalatia de diesel).daca ai nelamuriri iti trimit niste poze cum mi-am montat turometru pe pe un golf 2 gtd.

salutare

daca mai ai pozele, mi le poti trimite si mie, te rog( dumi_i2007@yahoo.com) ????

mersi mult!

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspunsuri. Daca aveti careva de vanzare bord cu turometru de golf2 dati-mi de stire.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!