Jump to content

Despre capacul de culbutori


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

Am si eu intrebare... Se pare ca la motorul meu cod AVB am descoperit ca suruburile de la capacul de la culbutori ar fi fost desfacute.. prezinta urme de fortare.. si vreau sa stiu daca la schimbul distributiei se desface acest capac sau a fost desfacut din alte cauze... masina o am de cateva luni si fostul proprietar i-a schimbat distributia la timp (am verificat) la service-ul unde a fost facuta operatiunea.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu altfel nu e posibil fara sa scoti capacul :)). Se da si pompa de vacuum jos si se pune cala ce blocheaza axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca unii mecanici le desfac capacelele alea? din ce motive ar mai fi putut fi desfacut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul "culbutorilor" se desface pentru a te asigura ca pui cilindrul 1 la PunctulMortSuperior (lobii camelor de pe primul cilindru sa fie in sus). Altfel risti sa o pui deviata cu 180grade. Iar axa cu came se blocheaza in pozitie exact cum a spus ManiacuV6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand s-a facut la mine distributia(nu am facuto eu) de la roata dintata au blocatao, acuma nu zic ca nu sunt si alte metode :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capacul "culbutorilor" se desface pentru a te asigura ca pui cilindrul 1 la PunctulMortSuperior (lobii camelor de pe primul cilindru sa fie in sus). Altfel risti sa o pui deviata cu 180grade. Iar axa cu came se blocheaza in pozitie exact cum a spus ManiacuV6.

Hello again, Adi!

La motoarele PD, exista "semne" pentru punctul mort superior al cilindrului 1 si pe arborele cotit, cat si pe axa cu came. La semnul de pe arborele cotit se poate gresi cu 180 grade, dar din cauza ca exista semn si pe axa cu came, nu exista posibilitatea de a gresi pozitia arborilor. Asadar, nu este nevoie de a desface capacul de la culbutori. Repet, doar la PD.

Ambii arbori se blocheaza pe pozitie, arborele cotit cu o cala, iar axa cu came cu un pin. Eventualele tolerante constructive ale curelei se anuleaza/regleaza din roata dintata a axei cu came prin slabirea celor 3 suruburi care fixeaza roata pe axa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca cel care a schimbat distributia la masina mea nu a stiut treaba asta si desfacut capacul mentionez ca distributia a fost schimbata sigur de fostul proprietar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Mea culpa! Ce am spus eu e valabil la motoarele cu pompa distribuitoare (mersi Alex).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Eu nu am schimbat distributia, eu am desfacut numai capacul de la culbutori(cel de plastic cu 13 suruburi) pentru a-i schimba garnitura. M-ar interesa forta cu care se strang acele suruburi(cu cheia dinamometrica). Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Recent am observat niste scurgeri/prelingeri de ulei la motor. Mecanicul a spus ca trebuie schimbata garnitura capac culbutori. Dupa schimb, la prima inspectie pe sub masina, dupa ce am dat jos blidajul de plastic, am observat scurgeri de ulei pe blidaj dar mult mai pronuntate decat inainte. Clar capacul nu a fost montat cum trebuie. E vreo problema cu acea garnitura schimbata? Trebuia schimbat capacul cu totul?

Modificat de calin_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanici...

Nici o garnitura n-o sa mai inchida la fel de bine ca si cea OEM. Iar OEM se vinde doar cu tot cu capac.

Pentru a rezolva problema, se desface capacul, se curata totul cu benzina sau diluant, se pune un strat subtire de silicon pentru motoare in canalul din capac al garniturii, se pune garnitura, se mai pune un strat subtire de silicon peste garnitura si se monteaza totul la loc. Se lasa la uscat cateva ore si nu mai ai pierderi pe-acolo. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic:

La mine capacul de la culbutori la spart mecanicul care este un repezit si de atunci nu ii mai dau de capat cu toate silicoanele si poxipolurile asa ca va fac si eu o intrebare si va rog sa raspundeti numai daca stiti sigur

Toate capacele de culbutori la PD-uri sunt la fel? Am un vecin cu un A4 dezmembrat cod motor AWX se potriveste la mine la ASZ??? tocmai am cumparat de la el 1 injector si a fost pe cod exact si merge perfect la mine acum

Modificat de DZI'S
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu e la fel. Diferenta consta in imbinarea cu conducta de iesire a gazelor de carter. Aceasta poate fi orientata altfel si/sau turnata mai sus sau mai jos in capac.

Daca nu e aceeasi putere si acelasi tip de amplasare (transversal in cazul tau), nu se pupa.

Spre exemplu la Passat capacul e un tip la motoarele AJM/ATJ (115CP), alt tip la AVB (101CP) si alt tip la AVF/AWX (131CP).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin, prin urmare ce trebuie facut:

1) urmez pasii descrisi de tine, cu garnitura montata deja pe capac, cu silicon...etc

2) solicit montarea unui capac original nou cu toate accesoriile ?

Oare e scump un capac nou original, cu garnitura, piulite, suruburi si ce-o mai fi ?

Modificat de calin_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum stai cu banii. Un capac original cu garnitura si tot tacamul e in jur de 500 lei.

Dar poti face etansarea asa cum ti-am indicat eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am aflat de la reprezentanta cat costa capacul: 670 RON + manopera vreo 250, total peste 900 RON. Hm.. Scump.

Pentru un capac. Si cum nu dispun de aceasta suma, o sa recurg la prima varianta, care sper sa si tina o vreme.

Aviz celor care se incumeta sa desfaca acel capac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

670LEI?la reprezentanta?

astia nu au auzit de dezmembrari?100 lei max se cere pe un capac culbutori mr. calin_vw

apoi urmezi procedura descrisa de cosmin cu siliconul si merge cu siguranta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"astia" au auzit de dezmembrari, dar dupa spunea Cosmin mai sus, capacele nu-s toate de acelasi tip chiar si in cazul PD-urilor, mr DZI'S

Deci: daca nu gasesc unul identic si care sa nu fie nici foarte uzat, pana la urma tot la reprezentata o sa ajung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si eu am aceasta problema, pierd ulei pe la capac. Care silicon este cel mai indicat pentru asa ceva? Cu ce sa degresez zona? Mersi

Modificat de Trutan Darius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia este o garnitura noua,cea veche s-a intarit ,cu timpul devine tare se coace de la temperatura motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ii ca nu se vinde garnitura OEM separat. Doar pe producator. Care este cel mai ok producator pt garnituri :Ajusa, Elwis, Glaser, Hans-Pries,Reinz??

Modificat de Trutan Darius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La aia m-am gandit si eu. Mersi de raspuns. Trebuie facut ceva mai special? sau doar dau capacul jos, inaltur garnitura, degresez si pun garnitura noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!