Jump to content

Jurnalul de bord al Fabiei mele


horgarban
 Share

Postare recomandată

Salutare! Incerc sa ma adaptez, asadar:

158.000 km (achizitionare) - revizie ulei Castrol 5w40 + filtru ulei si aer MANN + set bujii BOSH + kit reparatie, saboti si lichid frana + bucse mari fata = 367 Lei + 100 Lei manopera pt frane.

Masina merge brici!

Modificat de paul-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare tuturor.

 

Ma apropii si eu cu Fabia mea de aproape 200.000 KM si am cateva intrebari care m-au adus in acest thread in principal despre distributie.

 

Este din 2001, 1.9 SDi combi. Am luat-o la 124.000 KM din Austria si pana acum i-am facut urmatoarele:

- schimbat pompa de servo in 2009 (asa am cumparat-o) - a fost vreo 17 milioane cu pompa veche la schimb

- schimbat distributie in jan 2011 ca incepuse sa tzacane. Din cate imi amintesc aveam vreo 153.000 KM. a costat vreo 14 milioane atunci. Am Service Plan si a fost schimbata prima oara la 93.000.

- schimbat bielete tot prin 2011 ca trancaneau

- schimbat discuri de frana la revizia din 2014

 

Acum in 2015, fiindca am tot lasat-o balta de cativa any trebuie sa ma apuc de:

- schimbat arcuri si amortizoare fata (plus o flansa din capul amortizorului din stanga pentru ca a inceput sa trancane cand misc de volan)

- schimbat bucse bascula ca trancane pe spate dreapta

- mi-a picat si un amortizor de la portbagaj - m-am uitat pe net, e undeva la 50 de lei

- nu stiu daca o sa schimb si ventilatorul de la aerul conditionat ca vine vara. Anul trecut a mai mers ca l-am dus la un electrician si l-am ai facut un pic dar nu vrea sa plece. Daca ii dau manual un "vant" continua sa se invarta dar nu pleaca singur

- am un fss fss fss regulat cu turatia (daca accelerez se aude mai repede) doar cand e motorul rece, la prima pornire a zilei. Ma gandesc ca e vreo rola sau curea (de la accesorii) si ma astept sa o schimb o data cu distributia. Dupa putin mers cu ea, dupa ce se incalzeste nu mai are fasaitul

 

Acum intrebarea mea principala. Am vazut pareri multe si impartite in privinta distributiei si la cat se schimba. Unii ca la 60.000, altii ca la 80.000. Unii ca la 4 ani, altii ca la 5 ani. Da, o data cu distibutia si pompa de apa etc. Dar...la cat se face? ca ma duc in Grecia la vara si nu vreau sa risc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Again ...

196.000km - bielete antiruliu - 100ron

Burduf planetara dreapta - 50 ron - mai mult munca.

 

In schimb am o vibratie in directie cand accelerez, sau cand este motorul in sarcina. DAca iau piciorul de pe acceleratie - nu se simte nimic.

Am verificat directia, unghiurile, dar degeaba.


Ref la postul lui anduweb - Daca e prea tarziu, sorry.

Distributia o schimbi la 90.000, daca pui piese originale sau de buna calitate.

Daca iei piese ceva mai ieftine - 60.000. La 40.000 inca nu am auzit.

 

Acum ... INA, se mai fabrica si in Romania.

 

Daca schimbi flansa de la amortizor - schimba ambele flanse cu tot cu rulmenti - tot desfaci pe acolo.

Pompa de apa se schimba la distributie - eu am schimbat la 90.000 cu tot cu pompa. Nu contest ca "mai mergea" ... dar daca tot am desfacut, manopera si munca pentru a inlocui o pompa de apa este cat pentru o distributie - asa ca mai bine la momentul cand este desfacut totul.

De 4 ani asa este - poti sa ai si 10.000 km, ca la 4 ani schimbi ... macar cureaua.

Fasaitul poate fi de la una din role - de obicei cea de sus - sau de la fulia alternatorului.

Vezi ca pe bestautovest punct ro gasesti amortizoare haion la preturi f bune.

Eu tot de la ei am luat - mi-a cedat prin 2007-2008 in Turcia si de atunci merg perfect.

Ma uit prin garaj si vad daca nu cumva il mai am pe cel vechi ramas (le-am luat pe ambele)

http://www.bestautovest.ro/amortizor-hayon-skoda-fabia-2000-2007-hatch-combi-echilibror-portbagaj-6yo827550a.html

 

Alte intrebari - oricand

Succes si multi km

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

167.000 km:

•revizie ulei castrol, filtru ulei si aer MANN + antigel = aprox 250 Lei;

•schimbare distributie (lant + pinioane) = 90 Lei + manopera 450 Lei.

•am adaugat un stabilizator de curent care are rolul de economizator combustibil si in acelasi timp ii ofera un plus de vitalitate atat bateriei cat si motorului/masinii. In plus, mai am de montat magnetii pe furtunul de alimentare (un mic cadou pt buburuza care m-a costat cca 400 lei, ambele dispozitive).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am schimbat, pt a doua oara, distributia la Fabia; ca si prima data, nu pt ca ar fi rulat km indicati in planul de service, ci datorita vechimii/trecerii timpului.

Rulajul actual 95.391 km si 9 ani si 5 luni; la primul schimb avea 52.xxx km si 4 ani si 3 luni.

 

Am folosit:

- kit distributie Contitech 355.1 lei

- pompa apa Hepu 207.41 lei

- antigel Hepu G12 1.5L 2x25 lei

- curea accesorii Contitech 48.38 lei

- manopera 200 lei

 

Cu aceasta ocazie am schimbat si uleiul si filtrele (desi nu trecusem de 10k km de la precedentul schimb):

- ulei Motul X-clean 5W-40 5L 170 lei

- filtre Mann (ulei, aer si polen; cel de motorina l-am schimbat anul trecut): 26.56 + 43.6 + 32.97 lei

 

 

Ca idee, a necesitat ceva bataie de cap, telefoane, discutii cu mai multi, dar uite ca se poate sa cumperi piese bune calitativ si o manopera la preturi rezonabile si chiar decente (nu artificial umflate, cu tot felul de pretexte si ifose). Mecanicul il cunosteam si am fost multumit (si de aceasta data) de prestatia/activitatea sa si tariful perceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am comandat, primit si platit urmatoarele:

- discuri de frana ATE 2x146 lei (desi am solicitat sa fie made in germany, mi-au sosit unele made in italy; asta sa fie tot baiul si sa nu am batai de cap cu ele, ca de altfel sper sa nu-mi ceara spaghete sau pizza :D  )

- placute de frana ATE 126 lei (astea sunt made in germany)

- lichid de frana ATE 1L 30 lei (idem; fiind o discutie daca in circuit intra 0.55-0.6L si nu doar 0.5L, pt o dif de 10 lei am preferat sa iau 1L)

- flanse fata Lemforder 2x78 lei (made in brasil, nah de inteles ca e cauciucul mai aproape si la indemana)

- rulmentii flanselor, Lemforder 2x47 lei (made in germany)

Total de plata, dupa discount, 660 lei.

 

Vineri urmeaza schimbarea reperelor de mai sus, plus desfacerea, inspectarea si curatarea tamburilor&sabotilor (sper sa nu se ridice si astia cu pretentii).

 

La bieleta de pe dreapta am burdufelul cam rupt (de la un pliu), de altfel nu manifesta nicio problema; sa vad ce fac cu ea, ca as prefera sa le schimb in primavara, dupa trecerea iernii.

Si cumva tot la capitolul asta, pe spate, ambele protectii ale amortizoarelor (stg & dr.) sunt rupte; burduful ala de spuma ......... Nu costul lor ma retine, ci ce implica schimbarea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au schimbat toate reperele de mai sus.

S-au curatat si intretinut sabotii&tamburii, unde surprize surprize ... pe partea dreapta cilindrul receptor avea un pistonas (cam) blocat. Cum nu fusese observat in prealabil, nici nu-l luasem  in calcul; rezolvarea: mecanicul "sef" a facut o scurta plimbare pana la distribuitorul lui de piese (fostul meteor) si, pe baza talonului, a luat unul nou, marca Metelli, pret 46 lei. Cum eu eram in service, nu stiu daca respectivii aveau, pe stoc, de la alti producatori. Nu stiu nimic de Metelii, nici nu stiu daca si ce anume difera pt varianta cu esp, sper sa-si faca treaba f bine si cat mai mult timp.

S-a inlocuit si burdufelul bieletei.

Cost manopera 200 lei.

 

Flansele si rulmentii aferenti, veniti in echiparea oe, au fost SKF. Flansele, date jos pareau ok, ca ar mai fi putut fi folosite inca o perioada (nu lunga) de timp, insa inclin sa cred ca ar fi doar o impresie la rece si mai de departe asa. Rulmentii se invarteau, nici greu nici usor, avand insa zone clare de rugina, oxidare.

Pe drumul spre casa, desi am mers mai incet si precaut (datorita discurilor si placutelor noi) am sesizat ca suspensia fata e mai .... ferma si nici nu mai manifesta intentia producerii zgomotelor mentionate de mine. Insa chestiunea ramane sub observatie.

 

Referitor la discuri si placute, e mult prea devreme pt o impresie, fie ea si preliminara. Categoric trebuie sa le rodez cumva, altfel ......; am avut o situatie pe drumul de intoarcere cand s-a franat brusc si noroc ca lasam spatiu mai mare fata de cel din fata si nici nu s--a interpus careva, chiar si asa si tot a trebuit sa ma folosesc si de frana de mana (fara a bloca) pt a oprii. Viteza nu era deloc mare, doar ca toti eram pe accelerare.

 

Am mai observat ca masina are o usoara tendinta de a trage f putin stg, daca tin volanul perfect drept. Pe langa potentiale cauze precum: diferente de presiune intre roti, liniaritatea imperfecta a drumului, etc. este f posibil ca in urma schimbarii flanselor (s-au demontat destule piese) geometria sa fi fost usor modificata; mai ales ca a fost facuta cu flansele vechi, cu ceva vreme in urma.

Deci ar cam trebui sa merg sa o verific (chiar daca as fi preferat ca operatiunea asta sa fie facuta primavara); sa vad unde .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Musai sa mergi sa faci geometria, e pacat sa traga in toate partile si sa iti strici cauciucurile.

Cand iti faci o parere te rog sa mai revii cu impresii legat de schimbarea flanselor si a rulmentilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

213.000 km

Switch pedala frana -30lei schimbat in 10 min. Mai mult chinul demontarii bordului decat switch-ul. 

A picat si acumulatorul - de tot. A fost un rombat premier de 75 ah. Ar fi fost a 5-a iarna. Da semne de oboseala din toamna. Nu se mai incarca. Am tinut-o 24 ore la incarcat si tot 3 A lua si tot pe negru a ramas indicatorul. Tensiunea era buna, dar la contact si pornire -diesel- nu sare de 9v.  Ieri a incetat din viata. A pornit dimineata, dar cand am plecat de la servici - moarta. Am inlocuit cu o varta 75ah 750a curent pornire, pt ca nu am gasit nimic deschis la ora 20.00. Singurul a fost Norauto. Sa vedem cat tine. 

Alternatorul incarca f bine. 14.37. Demarorul e super ok. Cu alta baterie a pornit si fara bujie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

289944 km la bord si ne-am despartit cu durere in suflet , dar asa e cu masinile....am trecut la VW golf 5 BKC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

220.000

Ulei, filtre, filtru motorina

Placute ATE, discuri ATE, saboti spate ferodo.

Stergatoare fata spate, reglat faruri

Undeva la 1000 cu manopera cu tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

20.05.2018

Mi s-a incins panoul de sigurante de pe capacul bateriei la Fabia 1, iar bateria s-a consumat de tot

Bine ca nu a luat naibii foc.

Este topit in jurul sigurantelor 1 si 2- 

1 e alternatorul care da curent in instalatie

2 este panoul interior.

 

Din diverse cauze ... Caldura, vibratii, etc, piulitele de la alternator si alimentare cabina s-au slabit si nu mai faceau contact perfect. Din acest motiv s-au incins.

Problema e ca s-a dezintegrat siguranta de 170 sub piulita. 

Deci schimb tot .. Capacul, sigurantele, etc. 

Bine ca nu e mai rau

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

10.06.2018 - 227.000 km

Inlocuit furtune frana fata, cablu frana mana, pistonase frana spate.

ITP pe bune, mai ales gazele ..... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!