Jump to content

Turatiile Si Fiabilitatea Motorului


luapsogard
 Share

Postare recomandată

Ptr. "Bronzatu" - nu inteleg de ce o lasi pe liber, in acest caz ai consumul motorului la relanti, comparativ cand esti intr-o anumita treapta de viteza si ridici piciorul de pe acceleratie = consum 0.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fx_

    7

  • Reed

    5

  • 66 JOK

    5

  • luapsogard

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Power, poate masina ta e un model mai special, cu consum zero intr-o treapta de viteza cuplata :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ca trebuie sa mai citesti pe forum. In frana de motor injectia de benzina/motorina este taiata sau poate ai tu un model mai special care nu face asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Power, poate masina ta e un model mai special, cu consum zero intr-o treapta de viteza cuplata :icon_thumright:

Nu cred ca are rost sa reluam discutiile din:

http://vwforum.ro/index.php?showto...ertia&st=40

si

http://vwforum.ro/index.php?showto...0motor&st=0

Mai bine citesti...te documentezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca un consum recent, Craiova - Vidin si retur cu 4 insi solizi si o barca de cauciuc :offtopic: pe la un 110 viteza de croaziera a rezultat o medie de consum de 6.2, clima on tot timpul pentru ca e moarte pe aici pe la noi.

edit: Erm... muta cineva postul asta la topicul cu mersul economic? N-am cascat ochii corespunzator.

Modificat de fx_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze maxime pentru ignoranta :( mai invata omul. Habar nu aveam de chestia asta. Eu nu foloseam mai deloc frana de motor, cand vedeam cum creste turatia, ma gandeam ca-mi suge o gramada de benzina. Deci sigur si masina mea functioneaza asa, adica imi taie injectia de benzina ? (vezi semnatura) Sau e mai speciala :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele cu injectie au functia de economisire built in. Cat timp esti peste 1500 ture ( in mare) ai consum de forma 0.0x, daca nu chiar zero complet. Poti urmari cresterea autonomiei si scaderea mediei de consum coborand un deal lung in frana de motor in treptele corespunzatoare.

Inca in nota de mai sus, acelasi drum, doar 3 insi azi, 5.9, a fost un pic mai liber.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor,

Am eu o mare curiozitate legata de rapoartele de transmisie ale masinii mele. Pana acum nu am depistat pe nimeni pe forum cu Leon cu motorizare identica, daca il gasesc vreau sa mi-l fac pretin!

(Se pare ca sunt pe topicul potrivit ca aicea se vb mult de rapoarte, in topicul corespunzator masinii mele nu pot posta din motive necunoscute)

Deci, stie cineva cum se face că am

Modificat de Haelix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Nu se asaza nici o valoare! Poate pentru tipa aceea, fiind atat de draguta, ar face totusi o exceptie, insa rapoartele in mod cert nu se modifica :D

Daca ar fi sa-mi dau eu cu parerea, indica vitezometrul prea mult si de aici e eroarea (poate nici 1000 rpm nu e fix 1000 real) - asta in ideea ca nu se afiseaza digital. O eroare de 10%... era si un mit cum ca masinile indica o viteza cu 10% mai mare, pentru acel macho feeling... Probabil ca e doar mit, dar poate fi si o abatere undeva.

Modificat de xxscorp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica cu GPS-ul viteza reala. Si io cred ca-i vorba de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa vezi daca rotile-s alea bune. Daca de exemplu in loc de 185/65/R15 pui 205/55/R16 indica viteza eronat ca a crescut marimea la cauciucuri.

Uite aici calculeaza-ti ce ai stas pe masina si ce roti ai tu, de acolo-i diferenta

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm... viteza indicata nu depinde de ce roti ai... :) Doar cea reala difera. Asta desigur daca nu folosesti GPS/radar pentru indicarea vitezei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate intr-un fel dar indicatorul de viteza este conectat printr-un pinion in cutia de viteza la axul care duce la diferential si de acolo la roti. Deci ala masoara viteza de rotatie la roata prin cutia de viteza.Daca ai rotile mai mici decat scrie fabricantul de exemplu viteza este mai mica la turatii mai mari.

Cel putin asa stiu eu. La un G3 cand am avut rotile mai mici decat trebuia parca aveam turatii mari la viteze mai mici.

Daca am spus prostii va rog sa ma scuzati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel putin asa stiu eu. La un G3 cand am avut rotile mai mici decat trebuia parca aveam turatii mari la viteze mai mici. Daca am spus prostii va rog sa ma scuzati.

Daca te referi la viteza pe care o "simteai" tu, asa este dar, daca te referi la viteza indicata de instrument, gresesti. Este asa cum spune si xxscorp.

Vezi mai jos de unde este luata informatia pentru vitezometru.

post-3949-1219481872_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate nu zic nu :)) . Eu stiam ca se masoara turatiile axului si cum turatiile cresc pe masura ce roata este mai mica automat pe bord ai alta viteza.

..... dar defapt da, cand esti intr-o viteza si schimbi, nu se modifica turatiile doar raportul din cutie, axul se misca la fel, atat ca roata se invarte mai mult. da aveti dreptate.

Scuze de contradictie.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Haelix: Treaba cu rapoartele de viteza si diferentialul mi-a dat si mie de gandit, insa in final am lasat-o balta :(. Nu e nimic rau in ceea ce ai descris tu acolo. Datele oferite de producator sunt teoretice, obtinute in niste conditii numai de ei stiute. Tot acolo scrie ca ai 125CP @ 5600 rpm si 200Nm @ 1500-4000 rpm. Eh, de te duci la un test pe dinamometru, ai sa vezi ca datele alea variaza si exista posibiltatea ca tu la roata sa ai 90% din performantele de pe foaia tehnica a motorului. Sunt prea multi factori de luat in calcul.

Legat de schimbatul vitezelor, in niciun in caz un benzinar se schimba la 2000 rpm!!. In conditii de mers normal in jurul de valorii de 3000+ rpm. Daca vrei sa storci zeama din motor, schimba la rpm de Pmax. Avand puterea stock si cuplu pe o plaja mare de turatii nu are nevoie de mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hm... viteza indicata nu depinde de ce roti ai... :unsure: Doar cea reala difera. Asta desigur daca nu folosesti GPS/radar pentru indicarea vitezei.

Am inteles :screwy:, are sens.

Deci daca iti schimbi rotile atunci sistemul de masura ar trebui re-calibrat, pentru ca ar trebui sa reflecte mereu viteza reala, aia te intereseaza. La mine nu e cazul, rotile fiind din stoc.

Haelix: Treaba cu rapoartele de viteza si diferentialul mi-a dat si mie de gandit, insa in final am lasat-o balta :). Nu e nimic rau in ceea ce ai descris tu acolo. Datele oferite de producator sunt teoretice, obtinute in niste conditii numai de ei stiute. Tot acolo scrie ca ai 125CP @ 5600 rpm si 200Nm @ 1500-4000 rpm. Eh, de te duci la un test pe dinamometru, ai sa vezi ca datele alea variaza si exista posibiltatea ca tu la roata sa ai 90% din performantele de pe foaia tehnica a motorului. Sunt prea multi factori de luat in calcul.

Asa e...

Inteleg ca sunt marje peste tot, insa diferentele erau mari, vedeti si dvs.

Eu o sa mai intreb pe ici colo, poate sare o explicatie satisfacatoare de undeva. In acest caz o sa revin aici cu raspunsul.

Numai bine si mersi de sugestii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Haelix, mergi pe aria Golf V si vei gasi un topic dedicat acestui motor + cutie.

Singura explicatie pentru rapoarte este ca vw a intrus o cutie cu trepte mai lungi pentru 1.4 tfsi, fata de celelalate, scopul ?.. marirea economiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu o intrebare cu privire la turatii/raport cutie de viteze/diferential.

In tabelul de date tehnice oferit de cei de la Seat se precizeaza si viteza in treapta V la 1000 rpm. Insa facand niste calcule simple am o serie de intrebari.

Luand ca exemplu motorul de 1.6 de 102 Cp de pe Leon 1p:

- putere maxima la 5600 rot/min

- viteza maxima constructiva 184 km/h

- viteza in treapta V la 1000 rpm: 30 km/h

Dupa un calcul ar inseamna ca la 5600 rpm, teoretic, ar trebui sa se deplaseze cu viteza de 168 km/h. Asta inseamna ca viteza max constructiva se atinge doar la vale si cu mult vant din pupa? :icon_thumright:.

Pentru viteza de 184 km/h motorul ar trebui dus in 6200 de ture, dar puterea maxima fiind la 5600, dupa aceasta ultima turatie nu se plafoneaza?

Gresesc cu calculul ? Adica mai sunt si alti factori luati in considerare? Logica mea spunea ca nu. Valorile rpm, viteza cresc direct proportional si liniar.

Aceeasi difrenta e si la motorul de 1.4 de 85Cp. Sunt insa unele motoare care dupa acelasi calcul ies fix cum ar trebui (rpm max duc la viteza max constructiva).

Cand m-am legat de viteza, m-am referit la cea reala, nu cea de pe vitezometru care mai are de la 0 la 10% eroare.

Calculul asta nu ajuta la nimic :D, e doar pura curiozitate.

Astept pareri.

Modificat de bug
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

punctul de vmax nu coincide cu punctul de putere maxima. V max o ai la 6133.33 rpm dupa datele date de tine.

formula puterii este dependenta de cuplu si de rpm: putere = ( rpm * cuplu ) / 5252. Dupa 5200 de ture cuplul

scade dar nu asa puternic incat motorul sa se plafoneze. Daca nu ar fi limitate turatiile la 6200 probabil ca ai fi

ajuns cu vant din spate si la viteze mai mari de 184 cu turatii peste 6200. Pentru o explicatie stiintifica tb sa il

consulti pe Watt :)

LEDIT: Din perspectiva soferului puterea masinii nu este asa relevanta.

numai bine.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm.. stiu de formula puterii, insa eu credeam ca altfel sta treaba.

Spre exemplu acel motor de care am pomenit, are cuplu maxim la 3800 rpm. Dupa aceasta valoare cuplul incepe ori sa stea constant pt o anumita plaja (mica) ori sa coboare, in functie de curba de cuplu. Peste 3800 chiar daca cuplul scade, rotatiile cresc, iar inmultite (puterea) dau o valoare crescanda pana la un anumit punct, punct care zic eu ca e puterea maxima. Dupa acest punct, cresterea rotatiilor nu mai poate compensa pierderea cuplului, acceleratia tinde la 0 si de aici vine efectul de plafonare.

Eu asta nu-mi pot explica. De unde se mai obtine acceleratie dupa 5600 rpm :). De aici si seria de intrebari de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cat timp cuplul nu e zero sau mai mic tot mai ai acceleratie, sau nu?

Intr-adevar de la 160kmh la 180kmh o sa accelereze intr-un timp mult mai

mare ca de la 140kmh la 160kmh tocmai datorita curbei de cuplu care dupa

ce depasesti 160 kmh in treapta a 5-a @5600rpm incepe sa scada.

Eu sunt de parere ca dupa 5600 cuplul este mult mai mic de cat cel maxim

DAR este destul de mare ca sa poata invinge forta de frecarea (cu aerul,

cu solul, a rulmentilor din roti etc.) si sa duca masina pana in 6200 de ture

la 184kmh.

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare la toata lumea! As vrea sa stiu si eu la ce tuartii ar trebui sa schimb pentru masina din semnatura si la ce turatii aceasta masina are cuplu maxim. Poate ma ajuata cineva cu niste raspunsuri in sensul asta si cu un grafic si poate ceva volri exacte legate de cuplu masinii pe care o am. Ca tip de motor e AUM si e din 2001. Orice informartie in sensul asta e binevenita ca vreau sa ma documentez despre acest tip de motor pentru un viitor chiptunning. O zi buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca vad ca nu mi-a raspuns nimeni de pe forum :icon_cool:(no offense), o sa atasez un fisier excel in care o sa gasiti variantele de motaore cu care sunt echipate golfuletele voastre de cand s-au fabricat si cateva din datele tehnice cum ar fi la cat aveti cuplu maxim(banuiesc ca atunci ar trebui sa schimbam treapta de viteza) si la cate rotatii o sa folositi toti caiutii, etc. care sper sa fie de folos lla toata lumea. :D

Date_motoare_golf_benzina.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!