Jump to content

Turatiile Si Fiabilitatea Motorului


luapsogard
 Share

Postare recomandată

illusionx pt tine exista topicul http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2798

obsy sunt de acord cu tine in privinta condusului cand motorul este rece. Eu unul nu schimb peste 2800-3000 rpm pana nu ajunge apa la 90 grade

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fx_

    7

  • Reed

    5

  • 66 JOK

    5

  • luapsogard

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este vorba de turatia unde cuplul este maxim.Si acolo respectiv la 1.6 AKL 3600 de ture,daca schimbi intotdeauna in jurul acestei valori si "cazi"dupa in jurul acestei valori, motorul va consuma optim in raport cu performantele masinii.(adica si trage si consuma ok). IN carte se refera la situatii de genul ca mergi ca berbecul 2 km in viteza 2 la 4000 ca esti in oras. Nu e scrisa sa o iei ad literam. Ci in general. Dar nimeni nu spune ca e obligatoriu.

Ideal pentru masina mea este turatia aia unde are randamentul cel mai bun. Un motor acolo merge cel mai rotung. Si la mine e in jurul plajei de turatie 3000-3600.

Daca tu asta consideri condus sportiv e chiar distractiv. :beerchug:

PS: de la 4500 in sus se numeste racing?? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie unul mi se pare banal sa schimbi la benzinar la 2000 de ture , dar fiecare cu jucariile lui :beerchug: Parerea mea e ca un echilibru e sa schimbi intre 3000 si 3500 pt ca motorul incepe sa traga bine dupa 2500 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vechea problema cu schimbatul vitezei...

Am un Golf4 SDi 1.9. Stiu, e mai lenes. Mai multi "specialisti" m-au sfatuit sa schimb viteza la 2300-2500 turatii. Problema e ca peste 2000 de turatii motorul face un zgomot cam mare. Nici nu stiu. E normal la motoarele astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu "urmaresc" sa schimb neaparat la o turatie X. Mai bine zis, schimb in functie de ce necesitati.

Evit sa accelerez puternic, daca nu e pe plaja de cuplu maxim. Prefer sa retrogradez daca-i nevoie, ca mai apoi sa accelerez puternic.

In schimb prefer sa merg la turatie mai joasa daca sunt nevoit sa pastrez o anumita viteza indelung, impusa de trafic sau de lege. In cazul acesta, calc fin pedala de acceleratie, la viteza impusa.

In principiu la orice masina, ca-i benzinara sau diesel, motor mic sau mare, mers subturat e atunci cand masina nu mai raspunde promt in cazul in care accelerezi dintr-o data mai puternic. Prin urmare, eviti sa pici dupa schimbarea treptei la o turatie unde da semne de "leneveala".

Daca-i ceva experienta, nu trebuie neaparat sa studiezi diagrame de cuplu si putere ca sa-ti dai seama cand e cazul sa schimbi.

Mers economic inseamna: turatii cat mai joase, accelerari super fine, mers constant, frana de motor cand e cazul, si desigur evitarea de franari fara motiv.

Asta nu inseamna ca e bine sa mergi la economie maxima. Parerea mea. Motorul nu se "simte" bine, in sensul ca se formeaza tot felul de depuneri (in motor turbina evacuare, ...).

Un mers normal, in care fiabilitatea primeaza, este un compromis intre consum si putere maxima. Fiecare extrema dauneaza. Nu poate sa fie si cel mai economic, si cel mai fiabil, in acelasi timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa mergi economic tre sa schimbi la 2000-2500 de ture. daca vrei sa rupi stilu schimbi la 3500 de ture si apoi franezi brusc ca sa se infinga toti din spate in tine. e simplu. si o sa ai si consumul dublu. deci te scoti practic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Pentru a economisi energie... citez c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poza din manualul masini din semnatura , parerea mea ca restul este "Can Can". Eu cel putin asa fac cum scrie acolo si sincer spun este perfect pentru mine , nu merge subturata si chiar trage

post-20679-1206234965_thumb.jpg

Modificat de tednet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin oras eu merg constant undeva la 60 cu a5a. Daca e nevoie de acceleratie retrogradez scurt 2 trepte si ma duc pana la 80-90 intr-a 3a. Coafura rezista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pinguinuldestepa

Chiar ca e cam derutant. Eu la masina din semnatura nu i-am facutniciodata consumul, cutoate ca fac full-ul foarte des. De obicei schimbam intre 3500 si 4000(dupa ureche). Acum incerc sa schimb la 2000 sa vad ce consum imi arata BC-ul la 100 km(menntionez ca merg in oras si de obicei pe aceleasi rute). Eu ma tot intreb de ce masinile ecipate cu DSG, daca se merge normal cu ele, la 50-60 la ora esti in viteza a 5-a? Trebuie sa existe o logica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu stau mai mereu cu ochii pe turatii.

in general schimb in jur de 3500.

talpa ii dau doar cu motorul cald, iar cand zic talpa ma refer la 100 km/h cu a2a.

acu vine si reversul medaliei. intr`o 100.000 km masina nu a avut nici o problema.

la acel nr de km am luat`o eu, de la parinti si masina a cam inceput sa cada.

am schimbat bobina de aprindere si pompa de apa. sper sa nu fie din cauza stilului meu de mers...cam sportiv pt o masina din 99.

noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o urcare la turatii mari e binevenita din cand in cand, face bine motorului ,mai curata calamina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobina n-are treaba cu turatiile, iar pompa de apa are o durata de viata limitata, care e fix de cam 90-120k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma tot intreb de ce masinile ecipate cu DSG, daca se merge normal cu ele, la 50-60 la ora esti in viteza a 5-a? Trebuie sa existe o logica

Mersul normal la care te referi e mai degraba mers stabilizat, adica pastrezi relativ viteza fara variatii mari. In caz ca ai calca acceleratia mai mult, atunci cutia ti-ar raspunde imediat prin schimbarea treaptei de viteza cu una sau doua mai jos.

In general, cu cat mototul e mai puternic si are de la turatii mici cuplu la roata indeajuns, cu atat fenomenul spus de tine este mai evident.

Repet inca o data, nu exista o reteta universala de schimbat "fix la o anumita turatie", indiferent de situatie.

Cu cat se vrea o acceleratie mai puternica a masinii, cu atat se schimba mai sus, si invers. "Mai sus", in sensul sa pici pe urmatoarea trepta mai sus, nu sa accelerezi "blana" de la o turatie joasa pana-n "panzele rosii" de pe turometru. E "nociv" sa o calci cand e subturata.

Concret, daca e aglomeratie si nu ai unde sa-i dai, schimbi mai jos, doar nu o sa mergi in treapta intai sau a doua la 3500-3600 rpm constant, pentru ca nu sa atins pragul de 3800 rpm la care schimbi tu de obicei cand e trafic lejer (la o benzinara), atunci cand cel din fata ta se misca in stil "pensionar" din cauza traficului aglomerat.

Mai am inca o precizare de facut, nu se schimba "stas" indiferent de treapta de viteza. In mare spus, se urmareste valoarea cuplului la roata si nu cel al motorului, dar aici e cam mult de discutat si tine de particularitatile fiecarei cutii de viteze in parte (adica de etajarea cutiei).

Se schimba diferit si in functie de topografia drumului. Cu cat panta drumul e mai mare, la urcare, cu atat vei schimba mai sus, si invers cand se coboara.

In general, avem tendinta sa simplificam lucrurile si sa cautam formule simple, universal valabile. Pacat ca nu e asa in cazul de fata!

Cel mult, se poate gasi "o formula ideala" de schimbare a treptelor de viteza intr-un caz particular, adica in functie de motor, cutie, situatia din trafic.

Ma amuza atunci cand ii vad pe unii ca nu au "simtul masurii" referitor la acceleratie, atunci cand sunt in coloana si ambaleaza excesiv, sau la plecarea de pe loc atunci cand e alunecos. Acestia fac parte din categoria celor care folosesc o singura "formula" de a schimba vitezele, indiferent de situatie.

Simplist, reteta e cam asa:

Se schimba in asa fel incat sa avem cuplu la roata suficient (nu peste, nu sub) in functie de trafic (aglomeratie, conditii meteo, topografia drumului) pentru performantele cerute.

Fiabil este atunci cand nu pici in extreme, adica sa eviti mersul subturat sau supraturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am cicit topicul si nu am gasit nimic legat de liniutele rosii de pe ceasul kilometraj. un mecanic mi-a zis ca schim a 2-a candajung cu acul kilometrajului aproape de prima [cenzurat] rosie, a 3-a cand ajung aproape de a 2-a [cenzurat] si de aici nu prea mai conteaza. eu cred ca ar trebui sa facem raportarea si la km/h. daca in panta ajung la 3500rot, dar sunt la 10km/h daca schimb a 2-a am ucis motorul.

ce ziceti de teoria mea, si a mecanicului care m-a sfatuit. daca ne uitam in graficul din carte sa vede ca se cam respecta regula!

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alea sunt pur si simplu puse pentru ca sa fie mai usor de vazut cand treci o limita. Respectiv 30 km/h pentru zone rezidentiale, scoli, etc, 50 urban general, 130 autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dementor

"daca in panta ajung la 3500rot, dar sunt la 10km/h inseamna ca ar trebui sa cuplezi ambreiaju |daca schimb a 2-a am ucis motorul asta cum vine? daca ai 10km/h in panta si-i pui a doua dupa ce ai turat-o in gol la 3500, ca nu stiu in ce treapta ai 10km/h, o sa-ti dea in nas daca n-o mai tii la 3500 si daca o tii la 3500 o sa dea un scartz scurt si o sa plece; totul depinde de panta :))

Cred ca sfatul mecanicului se potriveste mai bine pentru anumiti soferi(...), ca sa nu cada in subturare la schimbari de viteze (recunosc ca am vrut sa scriu "soferite" dar instant am realizat ca sunt foarte multi "soferi" care practica subturarea grava.)

Raportarea normal ca tre' s-o faci la viteza, dar si la nevoia de acceleratie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat ieri treaba cu liniutele.

@dementor: "ce ziceti de teoria mea, si a mecanicului care m-a sfatuit"(+?)

daca ajungi la prima [cenzurat] rosie din vitezometru si pui a doua, inseamna ca trebuie sa urci cu a-ntaia la ~3800 rpm, iar pt. a pune a treia la a doua linie rosie inseamna ca ai urcat a 2-a pana la ~3600 rpm.

Incearca si tu si vezi cum e, presupun ca ale noastre cutii au aceleasi etajari, poate un "cunoscator" ne va lamuri asupra rapoartelor.

La :manifestari" d-astea motorul nu sufera asa mult ...dar nu vad rostu sa urci cel putin intr-a-ntaia asa mult. (vorbim de mers normal, fara racing, ca 75-105 cai nu sunt pt curse)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(Tempolimit) is 50 km/h (31 mph) unless otherwise posted. In the last decade or so, the "30-Zone" has gained great popularity. These are residential areas with a posted 30 km/h (18 mph) speed limit to protect children and pedestrians who live in the neighborhood. On normal two-lane highways the limit is 100 km/h (62 mph). Cars towing trailers must stay under 80 km/h (50 mph). The autobahn has a "suggested" speed limit of 130 km/h.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Wow fx chiar ca m-ai uimit :lol:

asta cred ca ar trebui sa stim cand facem permisu si nu prea vad ce legatura are cu turatii sau consum.

am tot citit posturile si cred ca sunt undeva pe la jumatate...

la motorul meu schimb in jur de 2200 si pot sa zic ca am consum de 9% (fara clima). Ce sa zic...toata lumea are peste 10 la 1.6.

O chestie interesanta si care nu am vazuto pe forum ar fi urmatoarea: eu de obicei ajung pe la 60 - 70 in a 4-a si apoi o scot din viteza. in oras rareori mergi mai mult de 200-300 m fara sa pui o frana (semafor, curba, pietoni, etc) asa ca nu vad rostul sa o ambalez mai tare...exceptii fiind cand se face semaforul verde de 10 sec si cei din fata inca nu au pornit de pe loc. la asemenea faze imi creste tensiunea instantaneu si normal ca zbor cu 3500-4000 rpm in intaia, ca sa nu mai stau iar 1 min la semafor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

subscriu la ce s-a spus mai sus cu cuplul pe roata. Nu cred ca exista retete de schimbat la o anumita turatie pentru ca sunt foarte multi factori de luat in considerare.

Un caz elocvent, pentru masina din semnatura, daca ma apuc sa schimb la 3500 in oras inseamna ca ori ma grabesc furibund spre cimitir ori urmeaza sa bat vreun record de decibeli.

Schimb la 2200 ca deja masina trage absolut infiorator peste. Turatia de schimbare corespunde aproximativ cu cea aleasa de S-tronic la cutiile (semi)automate. La motorul de 3.2, cutia automata tinde sa tina motorul in 1800 ture.

Pe de alta parte, la polo variant 1.4 60 cai daca nu urcam in 2800-3000 ture, motorul era complet inelastic. Cuplu mic.

La 1.8T din cauza turbinei eram obligat sa casc ochii la 1800-2000 ture sa nu cumva sa cada turatia sub ca hartuiam regimul de turatie... Uzura mare...

Concluzia: nu exista reguli. E ceva ce se invata in timp si cred ca face parte din bagajul obligatoriu al soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!