Jump to content

Turatiile Si Fiabilitatea Motorului


luapsogard
 Share

Postare recomandată

Are cineva idee care ar fi turatia optima de schimbare al vitezelor la un motor 2.4i V6 30 valve, 170cp ?

optima pentru "performanta" sau consum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • fx_

    7

  • Reed

    5

  • 66 JOK

    5

  • luapsogard

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu cit turatia e mai mica cu atit scade si consumul ( nu e valabil si pentru accelerarea in panta de la viteza mica in treapta V sau VI) deci... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cine imi da si mie niste sfaturi in legatura cu motorul pe care il am:1,4mpi 85cp(seat leon)In oras schimb in medie 2500 dar in plafonul 2000-3000.Afara schimb la 3000-4000rpm(si nu am sarit de 4000) dar deabia am 1500km.E bine cum merg sau trebuie sa mai modific plafoanele?

M-ar interesa o varianta medie,nici mers batraneste pentru consum mic dar nici cu cisterna langa mine pentru performanta.Multumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage un ochi la indicatorul de consum instant si o sa iti reglezi singur turatiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As trage daca as avea BC. Poate iti dai cu parerea totusi in caz ca stii motorul despre care vorbesc.Este BXE daca nu ma insel si cuplul maxim il are in plafonul 3600-3800, fapt ce m-a indemnat sa umblu in afara mai ales la depasiri in plansa 3500-4000 pentru a avea putere in depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de HTP si de "performantele la turatii inalte" nu zice nimeni nimic? eu unul, schimb intre 2600 si 3000, cam pe acolo unde e cuplul maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2 optiuni principale : mers economic cand schimbi la turatia de cuplu maxim ( E doar una deci nu e un interval) sau daca vrei putere maxima schimbi la turatia de putere maxima cand consumul motorului este maxim .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.... exista si motoare cu cuplu maxim pe un interval de turatii...

Sop ..in principiu ar trebui sa schimbi DUPA turatia de cuplu maxim pt ca prin schimb sa cazi pe turatia de cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am deschis acest topic ptr ca sunt un incepator in condus....Mi s-a spus de mai multe persoane, si fiecare persoana avea o parere diferita, ca nu e bine cum schimb eu vitezele...Eu am un Golf 4 1.4 benzina 16V si schimb vitezele cam pe la 2000 .... Unele persoane spun ca ar fi bine la 1500 unele spun ca ar fi bine sa le schimb pe la 3000 alti pe la 3500....Cum ar fi corect sa schimb vitezele....Tin sa mentionez ca nu am un an decand conduc...Eu va multumesc foarte mult si sper sa ma puteti ajuta in aceasta mare dilema.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea e bine sa schimbi vitezele la 2000 cum faci tu si ar fi mai indicat sa le schimbi pe la 3000-3500 in oras, nu de alta dar noi sunt orasele mici si aglomerate cu multe semafoare si multe treceri de pietoni.

In afara orasului ar fi indicat sa le schimbi chiar mai sus si cand iti mai aduci aminte sa incerci sa tii turometrul peste 3000 de rotatii ca sa poata sa-si faca decatalizarea, adica sa se curete catalizatorul de depuneri.

Sa turezi un motor de VW, mai ales benzinar, nu poate sa-i faca decat bine. Nu te uita la consum, si la un litru care il ai in plus pe oras unde faci putini km si mai mult stationezi cu motorul pornit ala nu e consum si nu asta trebuie sa te determine sa mergi cu motorul subturat.

Cam atat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un condus eficient, trebuie schimbat la cuplu maxim (conform curbei de cuplu sau conform datelor tehnice ale masinii, care afirma ca are xx NM la xxxx rpm). Daca vrei sa pastrezi cuplul maxim si dupa schimbare, vei trebui sa schimbi mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unu schimb pe la 2000-2300 turati....nu stiu daca e bine sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele persoane spun ca ar fi bine la 1500

Cine ti-a zis asta despre benzina habar n-are ce vorbeste.

Cred ca nici la diesel nu schimbi asa jos, poate pe la 1.800 - 2.000.

Cum bine zicea si hbogdan, cel mai eficient este sa schimbi la cuplu maxim (in cazul tau pe la 3.300 RPM, la 1.6 16v cuplul maxim e la 4.500 RPM).

De asemenea, din cand in cand e bine sa o turezi mai mult pentru decatalizare (eu cu a mea urc si la 5.000 RPM).

Pe de alta parte, pentru un mers mai economic, poti schimba intre 2.500 si 3.000.

Cert e ca, in viteza superioara in care ai trecut nu trebuie sa ai sub 1.800 RPM (daca ai sub, inseamna ca ai schimbat prea devreme).

Concluzie pentru 1.4 16V:

- mers eficient @ 3.300

- mers "economic" @ 2.500 - 3.000 RPM

Spor.

Modificat de anorganix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite si un grafic luat din manualu de utilizare al masinii......tind sa le dau dreptate colegilor de mai sus....

88655840mm2.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmeaza o alta precizare, derivata tot din post-ul lui hbogdan.

Daca vrei sa mergi "in cuplu maxim" de la plecarea de pe loc pana in trepta 5 trebuie sa schimbi mai sus de 3.300 (nu stiu cat de sus la tine), astfel incat in treapta in care ai schimbat sa pici pe cuplu (3.300 RPM).

Viteza 1: schimbi asftel incat intr-a 2-a sa ai 3.300

Viteza 2: schimbi asftel incat intr-a 3-a sa ai 3.300

Tot asa pana la viteza 5.

Cel putin in teorie. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc enorm de mult ptr toate informatiile , am sa incerc sa ma obisnuiesc sa schimb pe la 3000 sau chiar 3500.....va multumesc enorm de mult......am sa merg asa un timp si sa vedem cum reactioneaza masina....si mai ales consumul.....Va multumesc enorm de mult.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: :Driver: :angry: ...consum :rolleyes: , pai daca schimbi pe la 3500 o sa iti zic eu ..peste 13% ....motor mic _caroserie grea

..ca sa fi in balanta ,eu zic 2500-3000 ...cum a scris si anorganix.....si eu va multumesc pentru aceste informatii.....am mers total eronat pana acum ...

Modificat de unleashed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa faci un compromis castigator, eu iti recomand sa schimbi pe la 2.700 - 2.800 RPM.

O sa creasca un pic consumul (fata de cum schimbai tu la 2.000), dar motorul se va "simti bine" si o sa-l simti ca trage mai OK.

Inca o precizare. De fapt 2:

1. ECU se adapteaza in functie de benzina. E recomandat sa nu schimbi benzina, daca ai gasit una care iti place pune numai de-acolo.

2. ECU se adapteaza fata de stilul de condus. Poate dura un pic pana "se stabilizeaza" consumul la schimbarea stilului de mers.

Exemplu pentru #2:

Mergeam si eu subturat si consuma 9-10. Am inceput sa merg mai turat si vreo 2 zile a consumat 13-14.

Acum consumul s-a stabilizat la 12 la acelasi mers turat. Bucuresti. :rolleyes:

Modificat de anorganix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca un minim de 2500 - 2800 rpm este imperativ daca vrei sa conduci o masina nu doar sa te tarasti. Daca vrei sa mai ai si "zvac", in sensul ca vrei sa urci in viteza mai repede, turatiile la care sa schimbi ar trebui sa ajunga la 3000 - 3500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la un Golf IV 1.9 TDI cum credeti ca ar fi cel mai bine aceste doua puncte de vedere:

- sanatate a motorului

- consum

Eu unul schimb pe la ~2300-2500 de rpm dar dupa ce am citit aici mi se pare putin si de aceea vreau sa ma lamuriti si pe mine. :rolleyes:

De asemenea e bine/rau sau indiferent daca ocazional mai urc cu el pana aproape de rosu?

Modificat de illusionx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este diferenta de la benzinar la diesel...noi am discutat "in special" de motor 1,4 16v benzinar....la diesel cred ca este bine 2200-2600 de rpm

Modificat de unleashed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbati la 3000 de ture si nu ve-ti avea nici un fel de probleme. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul subturat consuma mai mult ... vezi curba de consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata cand e rece motorul schimb pe la 2000-2500 apoi la ~3500 si incerc sa il mentin la 3000. (la mine cuplul maxim e la 3600) Nu ma uit la turometru ca m-am obisnuit cu motorul. Si... mai am "scapari" :icon_thumright: de 5000+ :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!