Jump to content

help inchidere centralizata


suri
 Share

Postare recomandată

acum vreo trei saptamani am deschis geamul la usa din stanga spate; pe la jumatatea cursei manivela s-a opintit un pic, dar din inertie mana iar dus mai departe si geamul s-a deschis pana jos fara probleme.

cand am dat sa inchid masina (cu cheia - alarma nu mai merge de mult) usile s-au blocat toate, mai putin cea din stanga spate, unde tzumburushul nu a mai coborat. dupa diverse teste am constatat ca inchiderea centralizata nu mai actioneaza asupra acelei usi (nici la inchidere nici la deschidere); mai mult decat atat, la actionarea cheii in usile din fata (inchidere/deschidere), pentru circa 25 de secunde se aude un zgomot de motoras undeva in spate (ulterior l-am localizat in spatele stopului din dreapta), dupa care un clank metalic (desi aparent toate usile 'valide' se incuie inca de la inceput). suspectez ca la deschiderea geamului s-a desfacut vre-un contact electric in usa (ceva de genul papuc etc), deci as vrea sa stiu cum se poate desface fata usii din stanga spate.

masina este un golf 3, 1997, 90 cp, model cl cred (in orice caz modelul scurt cu 4 usi, nu break, niciodata nu am stiut cum se categorisesc masinile din punctul asta de vedere)

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si bun venit pe vwforum. Problema ta este simpla. Ai pierderi la furtunul ce comanda inchiderea centralizata pe usa respectiva. Zgomotul ce il auzi la actionarea cheii este pompa de vacuum ce comanda inchiderea/deschiderea portierelor. Fata de la usa se da jos relativ usor: Scoti "tzamburusul" de blocat usa prin desfiletare. Scoti capacul manerului de la usa. In spatele acestuia vei gasi 2 suruburi, pe care trebuie sa le desfaci. Apoi tragi cu grija de panoul usii, incepand de jos, si panoul va iesi din cleme. Odata panoul dat jos, desfaci folia insonorizanta. In partea superioara a usii, in interior, spre inainte, vei gasi mecanismul de blocare/deblocare. Il recunosti usor, de el se leaga si tija pe care o actionezi priin "tzamburusul" mai sus mentionat :lol:. Verifica ca acolo sa intre (si sa stea bine) si furtunul de vacuum ce comanda inchiderea. Este un furtun de obicei alb, de diametru cca 5mm, incompresibil. Cel mai probabil furtunul tau este sarit din acel punct. Inutil sa mentionez ca montarea panoului se face efectuand operatiile in ordine inversa. Daca totusi nu aceasta este problema... mai vorbim ;)

Spor la treaba

PS: te-as ruga sa completezi profilul, inclusiv locatia. Asa facem toti pe aici :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, wabbit

azi am purces la treaba, conform indicatiilor. am desfacut capacul manerului, am desfacut suruburile, dar cand sa desfac panoul usii ... pauza. am desfacut si masca de boxa din stanga jos si se para ca problema este la clemele de prindere ale panoului pe usa. din cate am putut vedea eu sistemul de prindere (un fel de cleme plate pe panou care se prind pe un fel de saibe pe usa, cam cum intra moneda de 1 leu in fanta telefoanelor publice de pe vremea veche, 'fanta' fiind pe panou si 'moneda' pe usa) cred ca ar trebui ca panoul sa se desprinda prin deplasare paralela cu usa (pana iese 'moneda' din fanta). dupa cum erau orientate 'fantele' de pe panou (evident ca eu le-am rasucit ca sa vad despre ce e vorba) cred ca deplasarea ar trebui sa se faca in sus, dar nu prea se poate din cauza manerului macaralei geamului, maner pe care nu am reusit sa-l desfac; asa ca m-am intepenit. ma poti ajuta mai departe?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trage cu incredere (dar cu simt!) de panou perpendicular pe planul usii. Cel putin de 50 de ori am dat deja jos panourile usilor si de fiecare data asa a trebuit sa o dau jos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manerul - manivela de la macara - are o siguranta ce trebuie deplasata in acelasi plan cu manerul.dupa aceea iese simplu.(siguranta este un inel paralel cu fata usii...e simplu daca esti atent) bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, de manerul de la geam am uitat - eu am electrice. Mea culpa... Procedura este cea descrisa de edi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@edi: foarte adevarat - 'simplu daca esti atent'. cred ca prima data s-a deschis de frica, cand a vazut cu ce vreau sa-l desfac, exasperat ca nu reusesc de nici un fel.

@wabbit&kisslorand: mi-a fost un pic cam teama sa nu stric iremediabil ceva, dar mi-am luat inima in dinti si ... am tras. s-a si deschis.

a fost un pic mai greu de gasit capatul furtunului - initial am desfacut folia in partea dreapta sus, pe pricipiul ca daca 'tzumburushul' nu coboara acolo e problema. urmarind tubul i-am identificat capatul linga broasca si am desfacut folia si in partea cealalta. defectul: nu era iesit tubul din shtutz, era rupt shtutzul cu totul. noroc ca era rupt de asa natura (cu o mica bucatica din baza) incat am putut sa-l lipesc (traiasca supreglue-ul). am prins si tubul in locul unde trebuia sa fie prins (clema care ar fi trebuit sa-l tina era cam varza, asa ca ma scos-o) deci ar trebui sa nu mai fie probleme.

oricum, multumesc inca o data tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Salut, am tot cautat dar nu am gasit nimic asemanator cu problema mea. In primul rand vreau sa spun ca am inchidera centralizata vacumatica. Pana aici toate bune , numai ca acum compresorul a inceput sa faca probleme, inchide, deschide dar dupa ce se deschide, compresorul merge in gol mai mult decat mergea inainte, mentionez ca am umblat la mufele de pe stalpul din fata, unde se imbina si furtunasele de la compresor. Poate sa fie temporizarea compresorului( daca are asa ceva) sau poate este din modulul alarmei?. Daca cineva ma poate ajuta, rog sa posteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compresorul nu are nicio problema. Cand ai umblat la mufe a iesit furtunasul care intra in usa din mufa sa (cea din cauciuc). Am patit si eu problema asta si in mod sigur de acolo vine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu sant Of Topic , unde se afla acest compresor de vacum si cum se ajunge la el ? . Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf e in portbagaj, pe partea pasagerului, sub protectia aceea neagra de pe lateral. La vento e pe partea stanga.

post-6155-1193501017.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am tot cautat dar nu am gasit nimic asemanator cu problema mea. In primul rand vreau sa spun ca am inchidera centralizata vacumatica. Pana aici toate bune , numai ca acum compresorul a inceput sa faca probleme, inchide, deschide dar dupa ce se deschide, compresorul merge in gol mai mult decat mergea inainte, mentionez ca am umblat la mufele de pe stalpul din fata, unde se imbina si furtunasele de la compresor. Poate sa fie temporizarea compresorului( daca are asa ceva) sau poate este din modulul alarmei?. Daca cineva ma poate ajuta, rog sa posteze.

La toate modelele cu pompa de vid (sau vacuum - cum vrei sa-i spui), mai exista un sistem de siguranta (dar si atentionare in acelasi timp): dupa ce se incuie (sau descuie) usa, exista niste contacte in broasca usii care confirma sistemului masinii ca usa s-a inchis (sau deschis - dupa caz). Daca, dupa ce pompa a pornit si s-a incuiat/descuiat usa, nu se detecteaza o schimbare a starii contactului din broasca usii, pompa mai functioneaza un timp (nu stiu exact cat dar am impresia ca undeva pana in 30 secunde), in care incearca sa isi indeplineasca datoria (pentru ca se poate sa mai existe uneori scapari si inchiderea/deschiderea usilor sa dureze mai mult). In concluzie, cauta mufa cu 4 fire din broasca usii in care intra si furtunasul de la pompa de vid. Din intamplare am un cablaj de usa in casa si i-am facut o poza sa intelegi mai bine. E posibil sa fi iesit mufa aceea sau sa fie intrerupt unul dintre cabluri (de regula se intampla undeva sub furtunul in care se afla cablurile ce ies din mufa stalpului usii si intra in usa), sau poate e de vina chiar mufa rotunda aflata in stalpul usii. Verifica si sigur ii dai de cap!

pic0257bb6.th.jpgpic0258jh8.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!