Jump to content

Erori Vag-com


Jacku
 Share

Postare recomandată

BA este, de asta am zis sa-l intrebi cum se strang "lagarele palier" la acest motor. Ca trebuie desfacut carterul inferior sa poti scoate pistoanele afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine caut eu un document sa vad arhitectura la htp ca m-ati facut curios... aveti cumva la indemana?

 

seamana cumva cu motorul de pe lupo 3L?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai cauta.

e deajuns sa stii ca motorul HTP nu prevede piese de schimb la pistoane, segmenti, biele, cuzineti, arbore cotit, deci nu are nici manual de reparatie sau cupluri de strangere, etc.

practic doar chiulasa se poate demonta de pe acest motor. In rest, este de unica folosinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si ce faci daca trebuie sa ii faci o segmentare ?

 de unde iei piese ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prevede segmentare. daca s-au dus segmentii, s-a dus si blocul motor, ca nu are camasi. deci alt motor.

 

exista piese aftermarket, dar neexistand piese originale, nu sunt facute dupa specificatiile OEM. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum mai nou daca nu ma insel cam majoritatea motoarelor de turisme "au camasile in bloc" din nastere

 

andrei, deci pana la urma exista de ex. pistoane after market pt. htp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, exista. e o firma ce comercializeaza numai piese de astea. Szakal parca ii zice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK

 

atunci nu vad de ce nu s-ar putea schimba pistoanele sau doar segmentii... dupa cum zicea acel mecanic ca facea

 

nu cred ca toti se uita in manual cand strang lagarele de palier, chiulasa sau altceva, cred ca valorile nu difera mult la motoare asemanatoare (aici ma refer de ex. la benzinare, din aceeasi generatie sau ani, din grupul vag, aspirate, cu capacitati apropiate 1.0 - 1.2 - 1.4) si multi le strang dupa niste valori medii invatate in practica si/sau desprinse din manuale

 

deci nu cred ca problema e sa ghicim cuplurile de strangere la htp, cine a mai reparat astfel de motoare cunoaste niste valori apropiate cu cele ale htp-ului, care trebuie sa recunoastem ca nu mai e farmacie cand are nevoie de o astfel de operatie

 

eu as spune felicitari celor care au reusit sa resusciteze aceste de motoare, fara ajutorul grupului vag, salvand niste masinute sau pe proprietarii lor de la faliment,

 

DAR eu as spune felicitari in primul rand celor care folosesc cheia dinamometrica la astfel de operatii unde este imperativa folosirea ei, si mai apoi mi-as bate capul daca influenteaza cu ceva o mica toleranta a cuplui de strangere in limitele bunului simt tehnic

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai inteles nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Sergiu, si eu am avut aceiasi problema,si initial nu am crezut ca trebuie schimbata chiulasa. Tot acolo am ajus dupa 2 luni, pentru ca defectul se va accentua, nu mai poti sa stai nici la semafor cu motorul pornit ... . Inca nu mi-am dat seama de la ce s-a creeat aceea diferenta de compresie, fie de la condus subturat, fie de la benzina, fie defect de fabricatie, fie ca am pus remorca si am carat ceva, etc. Pe viitor voi evita pe cat posibil motoarele 1.2 sau alele asemenea.

 

Dupa aceasta operatie a fost nevoie si de o actualizare a softului motor, imi facea din cand in cand probleme la pornirea la rece

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai inteles nimic.

 

nu-mi dau seama din moment ce nu ma luminezi putin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa iti explic eu mai pe larg

 

1.  ca sa desfaci bielele de pe arborele cotit, trebuie sa ajungi la ele.  

2. Ca sa ajungi la suruburile bielelor, trebuie dat jos un cadru de aluminiu care se monteaza in partea inferioara a blocului motor si care sustine si palierele arborelui cotit.

3. acest cadru este de aluminiu.  asta inseamna ca se deformeaza cand il desfaci si cand il pui la loc nu va mai pica bine pe motor si oricat de bun ar fi mecanicul , nu il va putea strange niciodata bine.

urmarile vor fi lipsa presiune ulei si batai ale arborelui cotit. acesta este MOTIVUL pentru care toata lumea iti spune sa nu umbli acolo. in fabrica acel cadru este montat pe o masina care strange toate suruburile in acelasi timp ca sa previna DEFORMAREA lui.  ca sa nu mai vorbim ca unele suruburi se vor rupe, altele vor iesi cu tot cu filetul din bloc, etc...

 

in imaginea atasate este un motor 1.2 HTP, intors cu capul in jos, tocmai pe masina care efectueaza aceasta strnagere. 

chenarul galben arata motoru, chenarul rosu arata acel cadru care trebuie desfacut si deasupra , acele multe axe sunt tocmai sculele care efectueaza strangerea suruburilor mentionate.

 

post-17228-0-27612000-1362594934_thumb.j

 

 

acum esti luminat? 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa asa o explicatie, eu cred ca da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_idea:  chiar simt o usoara revelatie!

 

tare faza dar ma bucur ca l-am ocolit, oare mi se pare mie sau si blocul e tot din aluminiu?

 

scz pt. off-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, chiulasa si blocul motor sunt din aliaj de aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, sunt posesorul unei Fabia 1.2 HTP/47Kw din 2004 cu 221.000 km rulati.Specific numarul de kilometri pt ca poate va avea vreo relevanta in expunerea problemei :

1.in decembrie s-a aprins check engine.S-a citit eroarea 16804 - Catalyst System, Bank 1/  P0420 - 35 -00 Effieciency below threshold.Mecanicul 1 a spus nu-i problema s-a imbacsit putin CAT-ul, stergem eroarea si ii dai si tu un pic mai tare, mai in ture.OK, facut,dar dupa 3-4 zile s-a aprins din nou.

2.Vizita la Mecanicul 2, citit eroarea -aceeasi, curatat clapeta acceleratie, adaptare, totul ok.Dupa aprox 1 luna, 1 luna si jumatate se aprinde din nou.

3 Vizita la Mecanicul 3, citit eroarea- aceeasi.O sterge si ma intreaba daca am schimbat CAT-ul vreodata.Raspuns NU.Imi spune ca durata de viata e de vreo 100-130k km si ca poate ar fi timpul sa-l schimb.Zic ok, ma mai gandesc.

4.Dupa 2 sapt se aprinde din nou.Ma enervez si nu ma mai duc la Mecanic si continui asa.Dupa 9-10 zile se stinge singur - nu stiam daca sa ma bucur sau nu...

5.Dupa inca 2 sapt se aprinde din nou.Fac ca data trecuta si zic lasa ca merg asa, poate se stinge singur.Dupa 4 zile, e asteptam sa se stinga, in schimb incepe sa se aprinda intermitent plus martor ASR aprins constant si motorul sa traga foarte rau, trag pe dreapta imi dau seama ca nu mai merg decat 2 cilindri, fuga la Mecanic 3, schimb bobina de inductie, stergem erorile in graba, totul bine.

6.Dupa 2 zile se aprinde din nou.Ma duc la Mecanic 3 unde facem o testare amanuntita cu VAS, din cate am inteles, si dam de aceeasi eroare 16804.Bun, acum citesc si eu pe tester ca pot fi mai multe componente defecte si daca vrem sa testam senzorul de oxigen sau ceva de genul (imi cer scuze nu ma prea pricep) cu o combinatie de pedale de frana si acceleratie, temperaturi si altele, in fine nu reusim si EL ajunge la concluzia ca acest tester VAS "nu minte niciodata" si ca trebuie sa schimb CAT-ul.

 

Concluzia : Sunt constient ca 221.000 km sunt multi in 9 ani de la fabricatie si ca poate unele componente ar pica cat de curand, dar intrebarea este,dupa multe cautari pe internet si forumuri, chiar sa schimb asa CAT-ul, sa arunc asa niste bani care nu sunt putini, fara a testa si senzorii aia afurisiti sau esapamentul (nu mai stiu pe unde am citit de scapari care cauzeaza eroarea asta ), sau poate ma ajuta cineva de aici cu niste sfaturi, caci sincer nu stiu ce sa mai cred..

 

P.S Motorul functioneaza normal, nu exista nicio diferenta in mers cu sau fara bec aprins, nu consuma ulei de la un schimb la altul, nu se simte miros de gaze de esapament sau CAT foarte incins etc.

 

Multumesc pentru timpul acordat...v-am plictisit sigur !

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil ca acele bobine sa fi fost pe duca, si din cauza asta sa se fi infundat catalizatorul. Mai mergi cu el asa si baga benzina buza si talpa. daca nu se remediaza asa, cred ca ajungi la schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci e adevarata treaba cu talpa si benzina... Bine, o sa incerc sa bag din cea mai scumpa sa vedem ce se intampla...Multumesc pentru sfat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o skoda fabia din 2007 , are la bord cam 115300 de km ,pana acum a fost fara probleme .

motor 1.2 htp .

acum cateva zile s-a aprins martorul motorului in bord , masina merge in continuare foarte bine .

am facut un test si am gasit urmatoarele erori:

16686 - cylinder 2 : misfire detected

               P0302 - 009 - open or short to ground

 

17658 - fuel level too low

              P1250 - 000 - -

 

la indemnul unor mecanici am schimbat bujiile, pe care oricum nu le schimbasem de cand am luat masina, adica din 2007 de noua .

am schimbat doua injectoare intre ele sa fim siguri ca nu este injector defect .

am schimbat si doua bobine intre ele .

am sters eroarea... ,dar a reaparut din nou la tester , martorul nu s-a mai aprins .

masina merge foarte bine :are putere, consumul nu a crescut ,   la relantiu are niste vibratii , pe care le-a avut de cand am cumparato .

 

poate cineva sa ma ajute ?... cum pot scapa de erorile astea .

 

in legatura cu problema mea de mai sus , revin cu lamuriri.

 

  rezolvarea a fost schimbarea supapelor de evacuare .

cost piese de schimb 250 ron 

cost mana de lucru 0 ron , deoarece am facuto singur , baeti de la service vroiau 750  ron .

am muncit doua zile dar rezulattul a fost pe masura asteptarilor , adica foarte bun.

 

am pus si o poza cu supapele buclucase .

 

post-16991-0-46714600-1364065588_thumb.j

post-16991-0-95090800-1364065612_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba si catalizatorul. Din cauza lui s-au dus supapele, si tot din cauza lui se vor duce si astea noi (care presupun ca nu sunt originale)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce treaba are cataizatorul cu supapele ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce crezi ca s-au ars supapele de evacuare? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 din cate am inteles este o problema cu supapele astea la motoarele de 1.2 

posibil materialul din care sunt facute sa fie prost .



astea noi pe care le-am pus , sunt italiene ,nu am retinut numele .

intr-o cutie albastra cu timbru de original pe cutie 



crezi ca s-a infundat catalizatorul si din cauza asta sa se arda supapele ?



daca este asa .

il dau jos de tot ca nu dau o caruta de bani pe el .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca este o informare de la fabrica pentru cazurile astea si se recomanda inlocuirea chiulasei si catalizatorului (este un pachet cu cele 2 componenete) .

Se pare ca au fost niste catalizatoare prost dimensionate care restrictionau debitul de gaze arse, producat temperaturi foarte mari la supape.  

Cel mai bine intrebi la dealer mai multe detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce crezi ca s-au ars supapele de evacuare? 

DE bune ca sunt.

Nu se mai ard si astea, stai linistit. Stiu eu 2 masini care au acum vreo 40000km .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!