Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

revenind la problema de pornire eu am un adevarat "meci" de cand cu temperaturile scazute! Ma seaca la inima cat ii dau la cheie; problema e ca la mine nu vine curent pe firele - care sunt 4 -> 2 duc la cilindrele 1 si 2 si 2 la cilindrele 3 si 4 ) virgula care duc la bujii ( pentru cine e curios am incercat si cu mufa la G62 scoasa ). Nu pot sa imi dau seama ce sa-i fac ; pe scheme electrice de ALH vad ca trebuie sa fie un releu magnific J52 care trebuie sa dea curent la bujii; eu nu l-am gasit ; culmea e ca am gasit relay carrierul - se alfla in spatele cutiei de sigurante dar trebuie sa dai jos partea inferioara a bordului sa ajungi la el - dar pe pozitia 10 , pozitie unde ar trebui sa fie FIZIC J52 la mine e gol! Si nu e nici macar mufat locul sa zici ca eu nu il am ! As vrea sa stiu daca cineva s-a mai lovit de asta problema ! Multam'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica siguranta 2 de pe fuse holder-ul de deasupra de baterie (S163 pe scheme) de 50 A, codul e N10424903

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca nu are releul ce sa mai verifice siguranta. Masoara pe contactele releului sa vezi daca sunt tensiunile corespunzatoare dupa o schema. Ai putea sa faci un artificiu sa vezi daca porneste mai usor: cu un fir gros iei curent de la siguranta 163 si duci la contactele 4 si 6 al releului de bujii, dupa aia dai la automat sa vezi daca porneste usor. Sa nu tii firul legat mai mult de 2-3 minute ca distrugi bujiile. Curios ca nu ai releul, ai masina de noua sau e secon? Iarna trecuta ai avut probleme cu masina?

Sau poti sa iei curent de la contactul 2 de la releul de bujii si sa dai la 4 si 6 cu un fir splitat cu papuci tata la capete.Asta dace asti sigur unde e releul de bujii. Masoara inainte de pe contactele 4 si 6 continuitatea firelor pana la bujiile incandescente cu un ohmetru ca sa fii sigur ca dai curent unde trebuie.

Mai poti masura daca pe contactul 1 de la releu vine tensiune de comanda a releului de la ECU la punerea contactului si cam dupa cat timp dispare (ala e timpul cat ecu comanda bujiile sa stea aprinse).

Uite o schema care sa te ajute:

wd_4_1.9L_ALH_manual_trs.pdf

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se foloseste metoda:

tinem contactul pe bujie de vreo 2 ori inainte de pornire dauneaza cu ceva?

Mie mi se pare ca porneste mai repede asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu asa am facut intotdeauna .

In plus in diminetile mai geroase , pun contactul si de 3 ori .

Intotdeauna a pornit mai usor dupa aceasta .

Nu cred ca are la ce dauna , ba mai mult cred ca ajuta !

Parerea mea ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in timp ar putea dauna bujiilor, in rest nu cred ca dauneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Bujiile oricum sunt "consumabile" .

Si daca asta e singurul inconvenient , atunci e mai mult decat ok .

Le schimb si gata .

Evit insa fortarea motorului , a electromotorului , a acumulatorului , etc , etc . Nu ? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In plus in diminetile mai geroase , pun contactul si de 3 ori .

In cazurile cand ai pus de 3 ori contactul inainte de pornire, prima data, dupa cat timp s'a stins martorul la bujii? Sau nu ai lasat pana sa se stinga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Ba da . Astept sa se stinga , apoi iau contactul , il pun iarasi pana se stinge si tot asa .

N-am stat niciodata sa cronometrez cate secunde dureaza pana se stinge dar pot sa-ti spun ca prima oara intotdeauna dureaza mai mult decat a doua sau a treia oara . :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: eu nu am facut niciodata manevra asta cu pusul contactului de mai multe ori.

Pus odata, lasat sa se stinga martorul (apox 10-15 sec) si dat la cheie :P. Motorul porneste rapid fara sa trebuiasca sa tin prea mult pe demaror. Dar se balbaie putin imediat dupa ce o ia.

NON-PD, temp ext: -15 grade celsius

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pune contactul de doua ori fiindca declaseaza releul de la bujii dupa un timp iar acel timp nu e suficient.

Alernativa contact de doua ori fata de o pornire greoaie prelunga este evident in favoarea masini.

Cit priveste daca ar fi daunator motorului sau masini, problema e simpla: o uzura a bujiilor.

La o pornire greoaie omori alternatorul, poate si bateria.

De ce fabricantul nu a prelungit timpul de incalzire? Explicatia e simpla: a prevazut optimul intre consumul de curent de la baterie, pentru a putea functiona si demarolul si a nu provoca dezechilibre intre baterie si consumatori.In timp starea tehnica a bujilor sufera modificari care afecteaza implicit pornirea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de edificatoare expunerea ta. Ma bucur ca nu dauneaza cu nimic actiunea mea.

Sa avem pornire usoara iarna asta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat chestia cu punerea contactului de doua ori si pot sa va spun ca am ramas uimit de cat de bine functioneaza :beerchug:

am observat ca motorul o ia foarte bine si nu mai tremura pana sa porneasca !

asa la temperaturi scazute invarte de doua ori si porneste imediat chiar si fara fum !

recomand tuturor :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o pornire greoaie omori alternatorul, poate si bateria.

De ce fabricantul nu a prelungit timpul de incalzire?

Sau electromotorul?

Pentru ca orice bujie are un anumit timp in care ajunge la temperatura optima de functionare, prelungit acesta distruge bujia.

http://www.beru.com/english/produkte/glueh.../dreiphasen.php

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, am si eu o intrebare, se pot verifica bujiile cu vag-com ? daca da, unde ? multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da se pot verifica dar din cate stiu eu nu este 100% sigur ca ti le vede pe cele arse, cel mai bine este la se verifici manual

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, ce scule am nevoie sa schimb bujiile si mai ales cum se da capacul ala mic de plastic jos, cel care acopera motorul si injectoarele si tot.

golf 3 tdi motor 1z

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o intrebare, se pot verifica bujiile cu vag-com ? daca da, unde ? multumesc.

Chiar nu ne poate ajuta nimeni cu un raspuns concis? Aceeasi intrebare o am si eu: cum se verifica bujiile cu Vag-Com-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai concludent e sa le verifici "manual". Aplici un spray degripant, le desfaci cu grija, sa nu le rupi, si le incerci la baterie. Daca se inrosesc sunt OK, daca nu... nu ;)

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te pacaleste si cu aparatu;l de masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti verifica rezistenta care trebuie sa fie max 10 ohmi, ca sa zic asa si apoi consumul pe ampermetru care trebuie sa fie cativa amperi, nush cati (5-8A) si cred ca poti afirma cu o probabiliate f mare ca sunt bune fara sa le demontezi, gresesc?

Si nu merg verificate cu VAg-com!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da gresesti, daca rezistenta ar fi sa zicem de 10 ohmi, potrivit legii lui Ohm curentul ar fi de 1,2 amperi. Ca sa fie intre 5-8 amperi trebuie sa ai o rezistenta de maxim 2 ohmi pe bujie. Curentul initial este de 20-40 de amperi, dupa care scade odata cu cresterea temperaturii bujiilor (creste rezistenta lor) pana la 8 amperi. Valori bune ale rezistentei bujiilor sunt in domeniu miliohmilor (adica 10-100 de miliohmi) dar se specifica o rezistenta maxima acceptabila de 6 ohmi pt ca odata ce bujia se strica rezistenta ei creste pana la cativa megaohmi.

PS: Nu masurati cu multimetru curentul prin bujie deoarce majoritatea multimetrelor pot masura pana la maxim 20 de amperi, si daca nu aveti un multimetru cat de cat bun care sa aiba siguranta pe canalul de 20 de A riscati sa il stricati iremediabil ....

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati teoriile si faceti cum a spus MariusAP, cum am mai spus si eu si multi altii. Toate aceste informatii deja exista in nenumarate locuri pe forum.

Oare de ce ne mai obosim sa raspundem unora carora le e greu si sa citeasca??? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!