Jump to content

Chip Tuning


cico
 Share

Postare recomandată

bogdan_minitehnicus

Bogdane deci nu te contrazic, parerea mea este ca chipul pt tdi este mai des intalnit pentru ca cele diesel au oricum turbina, si sunt mult mai numeroase ca cele turbo pe benzina. (Asta am vrut sa zic).

Cu stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una e sa fie mai des intalnit, alta e sa zici ca se preteaza mai bine...

PS: nu toate dieselurile au turbina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza cifra exacta, ci starea masini. stiu masini care la 40 000 nu as avea curaj sa le fac, dar am avut golf care la 215.000 a primit soft si mergea exceptional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut si eu intr-adevar chipul se preteaza mai mult motoarelor diesel;un cunoscut a modificat chipul pe un golf v variant 1.9 diesel, acuma ajunge undeva pe la 130 cp, iar acceleratia e chiar brutala. Mecanicul care a facut lucrarea mi-a spus ca a programat turbina sa intre mai devreme in actiune, undeva dupa 1500 rot/min. Mi se pare normal sa se foloseasca chipul mai des pe cele diesel pentru ca astea oricum au turbina pentru imbunatatirea arderii, la mine motorul e bulk ca sa zic asa (fara turbina), drept urmare posibilitatea unei cresteri spectaculoase nu se poate face dintr-o data. Am vrut prin intrebarile anterioare sa vad daca cunoscatorii au reusit cresteri de putere pe motoarele FSI fara turbina.

Cu stima

Sincer acum mi-ar fi placut mai mult un TFSI de 1.4 parca ala de 140CP, dar din pacate astea au aparut dupa ce imi luasem FSI-ul de 1,6. Acu ce sa-i fac asta-i viata, oricum ceva trucuri marunte o sa folosesc macar asa pentru palmares :frigbaitata:

Cu stima

E adevarat ca cip tuningul este mult mai intalnit la motoarele TDI deoarece sunt mult mai multe decat cele pe benzina cu turbina (cu toate ca acest lucru o sa se schimbe destul de repede) dar sa stii ca puterea care poate fi obtinuta dintr-un cip tuning la un motor pe benzina cu turbina si eventual compresor este mult mai mare decat cea care poate fi obtinuta dintr-un TDI. De exemplu un motor 1.4 TSI poate fi dus numai din cip pana la 205 cp fara probleme (inafara de cel de 122 cp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se face si tuning safe fara afectarea presiunii turbinei !

citeste si tu pe forum ca sunt oameni care au zeci de mii de km cu motoarele chipuite si nu au avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ca cip tuningul este mult mai intalnit la motoarele TDI deoarece sunt mult mai multe decat cele pe benzina cu turbina (cu toate ca acest lucru o sa se schimbe destul de repede) dar sa stii ca puterea care poate fi obtinuta dintr-un cip tuning la un motor pe benzina cu turbina si eventual compresor este mult mai mare decat cea care poate fi obtinuta dintr-un TDI. De exemplu un motor 1.4 TSI poate fi dus numai din cip pana la 205 cp fara probleme (inafara de cel de 122 cp)

Numai la motorul tau de 1,4 TSI 140cp cresterea in putere este cu mult mai mare decat la un TDI. Cum ai spus si tu crestere de la 140 la 205 cp (la revo, pt ca la upsolute, de ex, este mai mica cresterea, resp pana la 168).

In rest, de ex la 1,4 TSI 170cp cresterea de putere este comparabila cu 2,0 TDI 170 cp (205 fata de 200).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De exemplu un motor 1.4 TSI poate fi dus numai din cip pana la 205 cp fara probleme (inafara de cel de 122 cp)

Hai 295 cai si tot fara probleme :blink:

Exact cum spune si rex, exista totusi niste limitari hardware; nu discutam despre piese de 3.0 TFSI

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian, daca superchips dau cifrele astea...esti tu mai in masura sa-i contrazici? :blink:

julezz a vrut sa zica..fara probleme suplimentare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si jabbasport face pt ASZ 178 cai "fara probleme" conform ofertei

pe englezi insa ii doare in cot ca schimba 5 turbine in 100 mii km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai la motorul tau de 1,4 TSI 140cp cresterea in putere este cu mult mai mare decat la un TDI. Cum ai spus si tu crestere de la 140 la 205 cp (la revo, pt ca la upsolute, de ex, este mai mica cresterea, resp pana la 168).

In rest, de ex la 1,4 TSI 170cp cresterea de putere este comparabila cu 2,0 TDI 170 cp (205 fata de 200).

Asa este, limita "safe" de crestere a puterii numai din cip la 1.4 TSI este in jur de 210 cp dar tu compari capacitati cilindrice diferite. Daca luam aceeasi capacitate cilindrica cea de 2,0 si la TDI si la TSI diferentele apar inca din fabrica (170 TDI si 200 TSI) iar dupa cum ai spus si tu dupa cip tuning din TDI se scot 200 cp iar din TSI si in jur de 265-270 cp.

@FABIAn RuSu

Am vazut la VW turbine care sa crape dupa 16000km (masina noua fara cip), daca este sa aiba vreun defect turbina se strica si cu cip si fara cip. Daca nu ai citit pe pagina anterioara se scria, ca atat inainte ca cipul sa fie pus cat si dupa acesta a fost pus, se fac anumite masuratori si se vede daca vreun component in special turbina are vreo problema cu noua presiune si daca este asa se modifica sau se scoate cipul cu totul, pe langa acest lucru anumite firme de tuning ofera ele garantie pentru cipul instalat.

Foarte multe persoane si-au facut cip tuning la TSI, este adevarat ca majoritatea sunt in afara tarii dar exista si in Romania destul de multi care si-au facut (pe unii ii cunosc personal) si din ce mi-au spus si din ce am citit pe forumurile din strainatate nu au schimbat 5 turbine in 100000 km defapt majoritatea nu au schimbat nici una.

Modificat de Julezz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si jabbasport face pt ASZ 178 cai "fara probleme" conform ofertei

pe englezi insa ii doare in cot ca schimba 5 turbine in 100 mii km...

jabbasport sunt totusi ff buni. am cateva exemple clare, iar ASZ stiu ca tine aceasta putere! ma indoiesc ca schimba ei macar 2 turbine in 100 000 !

legat de jabba, stiu masina in RO modificata custom (1.8T, turbina IHI, injectoare marite), care a primit soft jabba si din primele softuri a mers perfect. ceea ce spune mult.

ca un exemplu..

http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=46726

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Julezz mi se pare ca compari mere cu pere...

Eu nu contesc faptul ca este o mare crestere de putere la motorul tau. Dar nu e corecta afirmatia ta conform careia "puterea care poate fi obtinuta dintr-un cip tuning la un motor pe benzina cu turbina si eventual compresor este mult mai mare decat cea care poate fi obtinuta dintr-un TDI". Consider adevarata afirmatia ta numai in cazul unui motor 1,4 TSI de 140cp.

Eu am comparat chipul conform cailor putere. Daca vrei putem compara si dupa cilindree:

Exemplu: 1,9 TDI 101 cp cu chip race ajunge la 140 -> crestere de 40%

2.0 TFSI 200 cp cu chip 265-270 -> crestere de 35%

Deci cilindree mai mica si crestere mai mare (la 2.0 TDI nu stiu la cat duce versiunea race).

P.S. Nu ai spus in primul post ca ar trebui comparate masinile dupa cilindree si nu dupa putere. Mie mi se pare mai ok o comparatie dupa cai putere.

P.S.2 Poate nu am inteles bine ce ai vrut sa spui, asa ca te rog sa definesti "mult mai mare".

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca am exagerat cu "mult mai mare", vroiam sa spun ca la diesel un chip safe in general creste puterea cu aproximativ 30-35% din puterea motorului iar la benzina o creste aproximativ 40-45%, bineinteles ca poate fi crescuta si cu mai putin depinde si de motor si de tuner de ce isi doreste clientul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drilling engineer

Am un golf v 2.0 tdi luat din germania sh. masina are chip tuning facut la abt de la inceput si nu a fost scoasa din garantie. Singura problema legata de remapat este ca daca un motor normal te tine 500 mii km, cel remapat te tine 450 mii, ceea ce nu cred ca e o problema prea mare. Apropo masina mea are 140 mii km cu chip si nu are nik nici turbo, nici ambreiaj si pot sa zic ca nu ma uit ca o curca in lemne la o masina. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am spus-o mereu..nu CIPUL distruge o masina/un motor...ci stilul de functionare al piesei dintre scaun si volan!

poti sa ai cip mult si bine sau poti strica o masina stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e treaba cu 1.4 TSI de 122 de cai de ce toata lumea spune "in afara de"? E chiar atat de slab motorul asta?

Intreb pentru ca ma tenta sa-mi schimb masina cu varianta mai noua de Octavia cu acest motor. Cine are acest motor, poate sa confirme/infirme cele spuse mai sus.

Si pt ca in topic e vorba de chip tuning, la cat ajunge daca il tunezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorului de 122cp ii lipseste compresorul, spre deosebire de TSI-urile de 140cp si 170 cp.

El poate fii dus (la chip normal) pana in 160cp si 270 NM.

Pentru mai multe detalii despre acest motor citeste topicul de 1,4 tsi 122cp de pe aria de Golf 5.

P.S. Care toata lumea?

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok merci. Dar cel 1.8 TSI de 160 CP nici ala nu are compresor

PS: Oscilez intre astea doua :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: Da, nu are nici acesta compresor (are numai turbina).

Cele 2 motoare 1,4 TSI (TFSI defapt) si 1,8 TSI (TFSI e si acesta) sunt similare. Difera cilintreea!

Daca ar fi sa aleg unul din aceste motoare ar fi cel de 1,8 numai si numai datorita puterii si cuplului (sa nu intelegi ca cel de 1,4 are ceva hibe sau nu imi place cum trage, dar pur si simplu vreau mai multi cai).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri. Ma chinui sa citesc topicul de la G5 dar are 52 de pagini si cred ca o sa-mi i-a o saptamana (abia sunt pe la pag 16) :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Sursa oficiala inseama ca s-a publicat undeva. Poti da un link? Ca un director de vanzari spune ca face tuning la colt de showroom nu inseamna ca e oficiala informatia. Sincer nu cred ca se pasteaza garantia. VW nu a acreditat asa ceva nicaieri in Europa, cu atat mai putin in Rormania. Poate iti spune un dealer ca iti da el garantie, dar o acorda ilegal, adica sa ascunda importatorului si firmei mama din Germania ca a facut tuning la masina. Sa nu uitam ca garantia este la nivel global si nu la nivel de dealer.

www.nvt.ro sediul audi - valcea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut

se poate spune cam in ce pret se incadreaza un cip pe un 1.6 FSI de 115 CP

as vrea sa fie ceva mai rapida

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde unde il faci - pretul oscileaza intre 230-300E

Si fii sigur ca masina va fi ceva mai rapida :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am interesat,de chip cam asa da 200 300 E. problema e ca am vrut sa ma incadrez in banii astia dar dar cel batran a zis ca ma ajuta sa duc masina cam pana unde poate duce.de exemplu -resoftare computer

-filtru aer sport NGK garantie 1 mil de KM

-evacuare schimbata

-chip tuning

as vrea un sfat inainte de m-as apuca de toate astea merita? eu am 115 cp si as vrea sa o duc mai mult cei de acolo mi-au zis ca ajung pe la 140 150

Credeti ca ajung pana la 150???????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma indoiesc sicner si ca ajungi la 140.

oare merita sa bagi peste 1000e pentru 20 de cai? (sau daca pui evacuare custom facuta prin RO mare atentie la traseu, la sonda lambda...la material sa nu rugineasca...)

resoftare si chipt tuning inseamna acelasi lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!