Jump to content

Chip Tuning


cico
 Share

Postare recomandată

Salut. Eu sunt nou pe forum si nu prea stiu cum se procedeaza. Oricum ma intereseaza sa cipez un golf V 2.0TDi Sportline . Niste mesteri de la SEAT m-au sfatuit sa nu fac asta pentru ca exista riscul sa se sparga turbina . Ma intereseaza si parerea voastra . Ce puteti sa-mi spuneti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

depinde cum e facut softul.. ai cateva firme pe piata romaneasca : TCMturbo (eu) , Dimsport sau Upsolute (Aspad)

Acum nu sa ma laud dar pe motoare VAG cred ca am cea mai buna experienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa-ti spun si parerea mea desi nu sunt unul din cei ce fac tuning. Printre diversi parametrii catre se modifica in cazul unui chip, se modifica si mapa de turbo, avand ca rezultat cresterea presiunii din turbina.Daca aceasta nu tine la presiunea respectiva, poate "crapa". Este bine ca orice tuning sa se faca cu masuratori inainte si dupa (toti cei enumerati de Voinea fac asta), iar aceste masuratori scot in evidenta eventualele probleme ce le-ai putea avea cu turbina si in acest caz iei masuri (nu faci cip, schimbi turbina, etc).

Tinanad cont de masina pe care vrei s-o chipezi, cred ca este intr-o stare foarte buna si este destul de noua asa ca nu cred sa ai probleme cu turbina. Eu am chip si am mers peste 10 mii de km din care 4 mii sunt cu chip mai agresiv (stage 2) si nu am avut nici o problema pana acum (bat in lemn :D ), iar masina mea e din 2004 si avea 145 de mii de km cand i-am pus chip.

Asa cum spune Voinea, este foarte important cum este facut "softul" sau mapele cu parametri care se incarca in ECU. Ca si multi altii de pe acest forum (si nu numai), am chip-ul facut la Voinea si dupa testele de putere, chiar si cei de la dyno s-au mirat cat de liniara este curba de putere, fara spike-uri. De asemenea poti sa incerci sa faci un tuning care "protejeaza" ambreiajul, astfel ca, cuplul mare si puterea suplimentara se va simti la turatii mai mari si treptele superioare de viteza. Asta este adecvat unui mers normal in care ai nevoie de putere in depasiri, etc. Pentru curse, se optimizeaza altfel mapele.

Bafta si la mai multi cai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E important de stiut si cati CP vrei in plus pentru motorul tau. Cred ca daca te limitezi la cel mult +30 CP nu vei avea probleme cu turbina, ambreajul, etc. Ce este peste s-ar putea sa-ti duca la o uzura prematura a ambreajului, a turbinei etc.

Si inca ceva, eu cred ca tu vrei un tuning soft, nicidecum un chip tuning care va duce si la pierderea garantii masinii, daca mai ai garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

sambata (14.07.2007) am aflat din surse oficiale (desi discutia era amicala... :vaidecapulmeu:), ca la reprezentanta vw se poate face cip tuning (aprox. 20% in plus la putere)... pretul ar fi in jurul a 1200 ron cu tva inclus si ceea ce e mai important nu se pierde garantia la motor... voi ce cunoasteti despre acest fapt?

repet sursa este oficiala venind din partea unui director de la reprezentanta vw... as putea da si nume dar acest lucru nu are importanta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sursa oficiala inseama ca s-a publicat undeva. Poti da un link? Ca un director de vanzari spune ca face tuning la colt de showroom nu inseamna ca e oficiala informatia. Sincer nu cred ca se pasteaza garantia. VW nu a acreditat asa ceva nicaieri in Europa, cu atat mai putin in Rormania. Poate iti spune un dealer ca iti da el garantie, dar o acorda ilegal, adica sa ascunda importatorului si firmei mama din Germania ca a facut tuning la masina. Sa nu uitam ca garantia este la nivel global si nu la nivel de dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DESIGUR ca pot face asta,daca clientul semneaza ca renunta la garantie.Recomand celor care lucreaza in sistem sa citeasca in AZIN documentatia,ca sa spulberam o data toate discutiile pe tema chip/garantii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cip tuning fara pierdere de garantie nu prea exista de aia se si tunneaza dupa iesirea din garantie din cate stiu eu la cip tuning firma care face asta in afara de remapare si alte chestii legate de soft schimba si alte chestii gen turbine ambreiaj sistem de franare si acorda ei garantie cel putin in afara cam asa e (mentionez dau garantie doar la ce pun ei)

dar ma indoiesc ca vw o sa dea garantie la o masina la care sa schimbat puterea deci i sa urcat regimu de lucru

oricum eu m-am sesizat la chestia aia cu calea oficiala oricum cititi cartea masinii si site-ul oficial al vw si dupa aia va apucati de treaba:)

e doar o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oficial - neoficial acesta este raspunsul la intrebarea mea cu privire la un eventual cip tuning... cel cu care am vorbit imi este prieten si nu cred ca s-ar preta la minciuni... fiecare crede ce doreste... de vreme ce s-a mentionat faptul ca cip tuningul se realizeaza la reprezentanta, se face factura iar garantia la motor nu se pierde eu am luat-o ca atare... mai multe nu am sa spun si nici nu doresc sa induc lumea in eroare... era doar un fapt divers... de aceea nu doresc sa dau nume si nici nu impun nimanui sa creada ceea ce am mentionat la postul anterior...

un fapt e sigur: in momentul in care am sa ma hotarasc sa trec la fapte (cip tuning) aceasta va fi, probabil, prima optiune pentru a nu-mi pierde garantia... chiar daca totul este neoficial si facut la colt de showroom...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pai si daca ai mai multa incredere in prietenul tau care-ti spune oficial ca poti sa remapezi masina pastrand garantia, de ce ne mai intrebi pe noi, astia care conducem carute si :lol: cand vine vorba de pierderea garantiei?

Nu vreau sa par rau-intentionat, dar daca 5 oameni cu experienta iti spun NU si NU si NU, tu tot mai ai incredere in cel ce-ti ia banii.Factura pe chip-tuning? :rolleyes: Scrie cumva si Porsche ROMANIA pe stampila? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cip tuningul face toti banii, insa cu garantia este o problema mai delicata! in sensul ca 100% corect este sa iti scoata masina din garantie (in cazul nostru motorul). m-am interesat foarte bine in privinta asta si mi s-a spus ca sunt unele probleme de garantie unde se cere scanarea motorului, iar acolo apare de cate ori a fost rescris softul! daca ai noroc sa nu ai probleme din astea ai scapat....

eu am avut o intamplare neplacuta acum un an , iar cei de la cardinal constanta au vrut sa imi scoata masina din garantie pentru simplul fapt ca avea filtru de aer k&n montat in carcasa originala!!! si mi s-a spus ca cei din germania le-au cerut expres sa verifice daca masina are cip!!!

am inteles ca ar mai fii varianta cu cip tuning de la abt, care costa cam 1000 de euro si ai avea un fel de garantie, nu stiu sa explic exact toate conditiile.

de aici .... fiecare trage ce concluzii vrea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Apropo de tuning, am si eu o mica intrebare: stie cineva de existenta vreunui kit turbo pentru motorul de 1.6 FSI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P...ca sa pui turbo pe ala tre sa schimbi tot in el....de ce nu astepti un 1.6 tsi ce va sa vie, sau deja existentele 1.4tsi, 1.8tfsi, 2.0tfsi ???....adica o sa cheltui 15000 eur...si o sa obtii 140 cp....adica ... :)

au vrut sa imi scoata masina din garantie pentru simplul fapt ca avea filtru de aer k&n montat in carcasa originala!!! si mi s-a spus ca cei din germania le-au cerut expres sa verifice daca masina are cip!!!
lol.....mi se pare normal...e modificare...tu stii ce se intampla la un turbo cand mergi 20000 km fara sa te uiti la sita aia care k&n ii zice filtru???? aaa..ca tu poate il cureti la 3000 e alta treaba....Legat de germanie...sunt in VAS niste verificari care implica masurarea unor parametri de presiune de pe motor...care pot sa iti miroasa modificarile...In final cu garantia treaba e simpla...e un contract (pe care nu-l citeste nimeni :P ) in care scrie foarte clar...afacerea e simpla: iei masina , dai un ban...ca sa te poata ajuta in eventualitatea in care pica ceva in termen tu trebuie sa respecti clauzele contractului de garantie.(revizii, utilizare, stil de conducere, etc)....ati fi surprinsi cate poate spune un meserias despre voi doar vazand masina in detaliu....
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tazzz

avand in vedere ca filtrul a fost pus la o reprezentanta! si ca era curatat tot acolo la fiecare revizie, care era trecuta in carte .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista chip-tuning si fara pierderea garantiei, dar nu in romania, de ex in franta si masina nu conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum reprezentanta nu te-a pus sa semnezi ca il pune pe raspunderea ta? :rolleyes:

:).....am si eu un prieten asa....dar omul e resemnat....daca o sa crape ceva...banu' jos :D

oricum faina culoarea la uleiul ala pt filtru....foarte masculina :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o intrebare .Pentru masina mea daca ii pun un Cip cu cat poate sa creasca puterea motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

indiferent unde-l faci castigi cam 7-8-9CP (eu cam 8 as declara). Daca te astepti sa scoti peste 20CP din motor (investind in tobe, filtre , soft eventual axe cu came) nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

macar se simte diferenta?sau tot acelasi lucru o sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

ea se simte ca doar e... tu sa cunosti masina .. de vazut se poate vedea in consum (usor mai mic)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cam cat m-ar costa sa pun cip=ul?multumesc de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am citit pe topicul dedicat, la motorul meu nu realizai cip tuning la un moment dat.S-a schimbat ceva intre timp? Un plus de vreo 8-9 cai si cativa Nm nu mi-ar strica... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!