Jump to content

Fiabilitate Golf Ii 1.6 Td Vs Cobra Diesel


Golfer
 Share

Postare recomandată

Zilele astea trebuie sa ma hotarasc ce masina sa iau pentru naveta - un Golf II 1.6 TD sau o Cobra 240D. Criteriul esential ramane fiabilitatea - cati Km poti scoate de la masinile astea cu cele mai putine drumuri pe la mecanic.

Personal pot spune ca, desi Cobra este o legenda vie, am fost mai multumit, la fiabilitate, cu Golf-urile (II) pe care le-am avut pana acum decat cu Cobrele. Este adevarat ca Cobrele sunt mai spatioase si comfortabile dar la fiabilitate am avut semnificativ mai multe probleme cu ele decat cu Golf-urile. Daca mai adaug si costurile mai ridicate la intretinere (8l de ulei la o Cobra vs 4 la Golf, consum dublu, diverse servomecanisme si caroserie mult mai sensibila la rugina) am ajuns la concluzia ca o Cobra poate fi mai greu de intretinut decat un VW Golf II.

Voi ce credeti (mai ales cei care ati avut amandoua masinile)?

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai.. ai cam spus tot despre cele doua masini... cobra e spatioasa, dar e greu de condus mai ales in buc (daca nu are servo).

daca nu ai nevoie de prea mult spatiu, eu zis sa ramai pe golf :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Golf 2 calar! Nu stau sa enumerez motivele fiindca sunt destule...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai despre motive era vorba ;)

Adrry - toate Cobrele au servo in standard si sunt extrem de manevrabile (se spunea la un moment dat ca sunt alegerea taximetristilor pentru ca pot intoarce foarte bine si pe strazile europene).

Deci intrebarea ramane - care este cea mai fiabila masina dintre cele 2? Legenda cobrelor de peste 1 mil Km o stie toata lumea, mai putini stiu ca masina in cauza, un 240D (cea din muzeul Mercedes) a ajuns acolo dupa ce a rotit 3 sau 4 motoare cu reparatii capitale cu tot. In schimb de Golf-uri pe la 400.000Km pe motorul original am tot auzit. Si de Golf s-a tras la greu (sunt considerate mai degraba masini de consum decat clasa de lux pe care sa o speli la fiecare 2 zile).

Dar haideti sa lasam experienta sa vorbeasca: voi ce stiti despre masinile astea (cati Km fara probleme, ce costuri de intretinere au fiecare, etc.)?

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un golf 2 td al carui motor are vreo 300.000 km. Pana acuma n-am avut probleme majore la motor (cred ca cea mai mare a fost schimbarea tachetilor, pe la vreo 240.000km si erau cei originali). Pe de alta parte varul meu a avut vreo 4 ani o cobra, 240d, care avea 350.000 km si nici el n-a avut nici o problema. El chiar n-a schimbat nimic la motor in cei 4 ani, in afara de consumabile. Deci eu personal nu ma pot pronunta pentru una sau cealalta, din punct de vedere al fiabilitatii.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se pune in felul urmator:

- se da un stat in care esti mort fara masina (Illinois)

- o medie de 200 km/zi, majoritatea autostrada (highway)

- un buget de 3000 $ cu vreo 1000$ in "rezerva"

- mecanici care iti pot lua si 1000$/interventie + piese (pur si simplu nu renteaza sa apelezi la ei - mai bine casezi masina)

Ne trebuie o masina care sa consume omeneste, cu costuri de intretinere ok (fara computere de bord si alte gimmicks) si care sa isi faca treaba fara sa te lase cu ochii in soare pe autostrada (pericol de moarte in conditiile alea).

Luata pe la vreo 200.000Km (mai mult sau mai putini reali) trebuie sa tina inca 140000Km fara probleme majore (interventii la motor/mecanica, etc., doar consumabile). The more, the merrier. Esential este sa avem o masina pe care sa ne putem baza, nu una care sa aiba cine stie ce facilitati inutile cu costuri ametitoare de intretinere.

Va mai amintiti ce a mai trebuit sa schimbati (rulmenti, planetare, bucsaraie, directie) pe la masinile voastre si la cati Km. Tin minte ca am gasit la un moment dat un jurnal online cu toate reparatiile care se facusera la un Renault 25. A fost atat de relevant incat am decis sa-mi cumpar Golf II (am un prieten bun care a schimbat doar suspensiile la el in 10 ani si 260000Km). Daca puteti face si o comparatie cu o Cobra si mai bine.

Modificat de Golfer
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-adevar cobra e cobra

am mers(o perioada)cu o cobra 200d din 83-84cred,nu avea farurile cu cercuri ,le avea normale

mergea super

proprietarul facea gemania cu ea prin 92'

si eu am vrut cobra ,nu am gasit 200d in stare buna iar celelalte consuma mult(oarecum)

e chiar greu de ales

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

domnilor

am si am avut vw

t3,t4,lt, passat

am avut de asemenea si cateva mercedes-uri

insa spun cu mana pe inima ca nu exista termen de comparatie intre cele doua marci. mercedes este cu cateva clase peste vw nu vreau sa isc divergente aiurea e doar parerea mea personala si nu o sa mai comentez subiectul insa va rog sa puneti mana pe un finisaj interior din cobra si unul din golful 2 fie el bord sau volan sau orice,si o sa va lamuriti despre ce inseamna calitatea detaliului

am avut un mercedes pe care l-am vandut la 770 de mii de km fara nici o interventie la motor cutie si nici reparatii semnificative nu imi aduc aminte sa fi avut. consumabile si lucruri de asteptat la varsta lui in rest nimic. cand l-am vandut pornea perfect si consuma ulei de la schimb la schimb exact distanta dintre cele 2 liniute de pe joja- nu vorbesc de cat a tras platforma si de ce conditii grele de viata a avut. sunt absolut sigur ca un vw nu ar fi rezistat. desi cunosc si un t4 la 600 de mii km fara reparatii la motor in schimb a avut alte probleme f costisitoare ,si acesta duce o viata grea la platforma.

daca vrei sa alegi intre cele doua masini ai de ales intre comfortul manevrabilitatea si tinuta de drum tipica mercedes si consumul redus piesele ieftine si intretinerea mai usoara ce caracterizeaza vw

tinand cont ca in romania sansa de a gasi o cobra bine conservata este mult mai mica decat de a gasi un golf similar ia un golf insa.......mercedes e mercedes asta o sa zica un om ce a condus un pic mercedes sunt senzatii ce trebuie traite nu din auzite

sa auzim de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golfer, din moment ce tu le-ai avut pe amandoua..Tu esti cel mai in masura sa-ti dai raspunsul. Eu as merge pe golf 2 dar TD, nu D. La Cobra nu suport efectiv sunetul motorului, urla de 3 ori mai tare si mai urat si mai "tzac-tzac"-ul acela specific dieselului, decat golful 2 Deci golful 2 mi se pare mai silentios, si mult mai actual ca design, te poti strecura cu el si mult mai usor, pe cand cobra este o magaoaie de masina, si referitor la detalii tehnice..tu ai spus-o ca Cobra inghite 8 l de ulei si golful 4 litri :lol: Corect ce spune colegul mai sus ca finisajul e altfel pe Cobra, dar..Golful din nou..e mai actual si pe mine unu nu ma intereseaza plasticul bordului..tot masini de minim 15 ani sunt..cu ce m-ar incalzi ca mercedesul e putin mai fin decat golful..dar, de asemenea cobra are si minusuri la interior, nu cred ca asta afecteaza decizia cumparatorului, dar este ca un raspuns la problema cu interioarele acestor masini..Si un minus dupa parerea mea este acel volan care pare de 2 ori cat unul de golf, sa-mi fie scuzat, dar acela este un volan de camion roman, desi masina are servodirectie. Pe golf mai poti sa schimbi volan sa mai pui unu dragutz, La cobra n-ai ce sa-i faci. Eu inteleg ca tu esti practic si-ti trebuie ceva sa mergi mult si bine si aproape pe gratis, dar banuiesc ca nu iti este indiferent de cum arata mijlocul tau de transport, nu? Si mai e un aspect, golfuri 2 bune vezi o gramada, Cobre..dupa ce ca aproape nu vad..cele pe care le vad sunt cazute, sunetul motorului lor diesel il auzi de la 2 strazi, si nu spun asta ca sa subliniez ca golfurile s-au mentinut si cobrele nu, ci ma gandesc ca nu prea ai de unde alege cobre, ar fi mult mai simplu pentru a-ti scurta cautarea, sa iei golf

Modificat de ambro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se pune in felul urmator:

- se da un stat in care esti mort fara masina (Illinois)

Gasesti tu in state Golfuri si Cobre diesel :D

Pe vortex doar la unul am vazut Golf2 diesel si spunea ca sunt cam rare.

Parerea mea e ca pt. SUA merge o Cobra, pt. ca acolo toate masinile sunt mari si par sa nu aiba probleme cu soselele,si la cat costa benzina la ei :)

@zep27- Normal ca nu se compara Mercedes cu VW si nici Golful cu Cobra.

Parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cobre in stare buna se gasesc prin State, Golf-uri greu de tot (acolo sunt mai cazute decat Cobrele de la noi). E normal sa se traga mai tare de o masina care consuma putin (commuter's car). In plus Cobrele rezista mai bine abuzurilor (daca lasam rugina la o parte). Golf-ul mi-a placut (la manevrabilitate, simplitate, costuri de exploatare si intretinere) dar am reusit sa "stric" un 1.6 TD in mai putin de 2 luni de exploatare (carat bagaje grele, urcat dealuri prin pietris, etc). In aceleasi conditii de exploatare Cobrele pe care le-am avut au rezistat un pic mai bine.

In concluzie intre un Golf si o Cobra as alege un S-Class Diesel din 86-91 cu motor Turbo Diesel in 6 cilindri si transmisie automatica :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am inteles eu totusi omu nostru nu vrea sa compare golfu cu cobra ci fiabilitatile lor... eu unu ma perind cam de jumatate de an cam zilnic atat cu G2 1.6 D si cu un mertz 124 2500cmc D amandoua (coincidenta) din 85

fiabilitate... nu cunosc foarte bine fiabilitatea cobrelor dar sunt convins ca 124 e foarte aproape... deci foarte satisfacatoare... comparativ eu zic ca nu prea poti face o partajare obiectiva la capitolul fiabilitate... rezultatele pot varia de la modul lor de functionare pe termen lung (grija proprietarului, marimea piciorului, drumul pe care s-a circulat, cat si ce anume a tras... etc) ideea e ca pt 1.5 l/100km in plus pe motorina prefer mercedesul ca si confort, siguranta si chiar manevrabilitate... dar mertzul meu are clima, abs, geamuri electrice, alarma + inchedere centrala....etc... nu stiu cobrele cu ce dotari ieseau din stoc... in concluzie te sfatuiesc sa te orientezi spre alte aspecte decat fiabilitate ca sa te hotarasti ce sa-ti iei... la fiabilitate greu faci o partajare intre ele (iti sugerez sa tii cont de varsta ta si modul de viata... pana in 28 de ani as lua golf... peste as lua mertz)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa imi spunea si un prieten mecanic - Golf-ul e masina de student (costuri minime, satisfactie maxima;). Mi-a placut Golf-urile care le-am avut dar simt ca au fost o faza prin care n'as mai trece - poate doar cand nu-mi gasesc loc de parcare in oras sau ma chinui sa ies de pe o straduta ingusta printre masini parcate le duc dorul :D

Oricum, in ecuatia noastra, primeaza fiabilitatea si costurile de intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect, Golful nu este masina de carat si nu rezista asa de bine la efort sustinut. Eu am reusit sa stric 2 motoare diesel dupa considerentul "si dieselul are demaraj" si am facut tot felul de prostii, cele mai mari probleme ale golfurilor diesel sunt la sistemul de racire, care in regim sport poate face probleme grave. Odata cu trecerea timpului, de fapt odata cu maturizarea mea am ajuns la concluzia ca nu merita sa chinui un diesel si am trecut la turbo diesel care rezista mult mai bine la fugarit, asta daca stii sa fugaresti cu cap un motor TD . Oricum degeaba comparam noi doua masini care sunt total diferite, oricum un lucru este clar: un motor diesel MARE (2000cmc) este mult mai rezistent decit un motor diesel mic (1600cmc) .

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este o masina pentru naveta ar trebui sa primeze costul/km. In acest caz Golful iese castigator pentru ca intretinerea este mai ieftina, consumul este mai mic (5,5% fata de 8%), impozitul este mai mic cu cca. 5 mil (la 1,6 fata de 2,4) si se poate continua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar asa este, daca mai punem si taxele chiar ca ajungem sa platim o avere pentru o Cobra :(

Oricum se pare ca si cu Golful se poate cara, exista remorci de 500kg cu care poti cara fara probleme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!