Jump to content

Consum Lupo!


doru LUPO
 Share

Recommended Posts

Buna!

Sunt de 2 sapt mandra posesoare al unui lupo 1,4 mpi:D. Consumul pe care l-am facut pana acum a fost pe vreo 300 si ceva de km din care 140 in afara si restul in orase mai micute si Alba-Iulia( trafic mai groaznic decat in CJ)...Consum mediu:5,4 %...Mai mic decat ma asteptam:D..In oras (in Cluj-Napoca) inca nu am facut un consum exact dar estimez un 7%...pana nu fac plin si dupa mers doar prin CJ alt plin nu pot da un verdict! Oricum foarte multumita de bestie :))

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 226
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Polifem

    10

  • doru LUPO

    13

  • andreea22

    10

  • lupo_bv

    22

Salutare!

Acum 1an de zile mi`am cumparat un lupo 1.4mpi 8v, masina cred ca avea ceva probleme, am dus`o la un service si mi`a zis ca masina merge bine si ca nu are probleme la motor, cei de acolo mi`au spus ca am pus`o pe testar, si asta spun pentru ca mers in oras schimbat pana in 2000rpm si afara maxim 3000rpm, adica mers mosnegeste nu am avut consum sub 10 niciodata...

Nu lam tinut prea mult si mi`am luat un passat diesel care e mult mai bun, cu exceptia la costurile de intretinere:D

Link to comment
Share on other sites

ioanaioio

Cred ca avea ceva probleme...intradevar si eu schimb in 2000 si ceva in oras pt ca e vb de consum,dar nu sub 2000...si in afara in depasiri ia si 4000 si nu are nicio problema(ba chiar se comporta mai bine la turatii mai mari gen 3000+)...dupa cum am zis,mananca 5 si ceva in afara(110-140), 7 si ceva in oras (in cluj)...sa folosesti sanatos passatul...sunt masini frumoase :wub:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

revin cu date despre consum : de 100 ron am pus benzina de '95 de la MOL, 18,3 litri si am mers ... 270 km!!!! adica 6,77% :lol: mentionez k am schimbat la 2500 rot/min, numai in oras am mers si ... cu becul de la check aprins! asa mai merge...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut.

Sunt nou aici si am cateva probleme cu un Lupo din '99.Este un Vw Lupo motor 1.0.Mai exact este al prietenei mele.Avea consum de 12 % in oras,am schimbat sonda Lambda,acum are undeva la 8% in oras.Dimineata cand o porneste sta turata(chiar la 1500-1800 rpm),se accelereaza /decelereaza singura si miroase puternic a benzina.

Cineva mi-a zis ca este un motoras de vina.

Voi ati intampinat problema asta?

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

cauze pot fi mai multe, printre ele si motorasul clapetei.

In pozele atasate se vad cauzele posibile, pentru cele colorate cu albastru iti pot spune cum se verifica daca te hotarasti sa faci asta. Sa zici si codul motorului. Faptul ca miroase a benzina se datoreaza fie unui amestec incorect, fie datorita unor probleme la aprindere (poate fi o bujie care nu da scanteie tot timpul). Face asa numai dimineata sau si in timpul zilei daca se raceste?

Inainte de orice sa cureti bine clapeta de acceleratie (este o solutie speciala, carburol parca se numeste sau cu spay de curatat franele)

Eventual daca mai observi ceva, rateuri sau alte simptome atat in mers cat si in stationare, este important sa le spui.

Edited by lupo_bv
Link to comment
Share on other sites

Indiferent daca este motorul cald sau rece,turatia oscileaza.Daca aprind farurile devine si mai accentuata problema.Scade cateva rpm dupa care creste.Pe tester i-a dat ca acel motoras al clapetei cred, ar fi de vina.Se paote repara sau trebuie inlocuit?Am sa revin cu detalii despre motor.

Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Dupa manifestari motorasul este de vina sau ceva pe la corpul clapeta. De reparat... depinde ce are, poate fi numai murdar si se poate curata cu putina rabdare si ceva date despre problema, dar trebuie codul motorului pt ca la Lupo de 1L sunt motoare destul de diferite.

Era util si codul de eroare daca-l mai stii.

Iti recomand sa colinzi putin aria de Golf 3 pt ca ei sunt mai patiti cu asa ceva masinile fiind mai vechi si deci mai dese cazurile cand motorasele astea ies la pensie.

PS Ca sa nu uit: vezi ca problema asta poate fi cauza pentru moartea sondei Lambda (contaminare cu combustibil nears) si poate distruge si catalizatorul.

Edited by lupo_bv
Link to comment
Share on other sites

Am dat astazi jos si am curatat clapeta,dar nu am desfacut acel capac negru de pe lateral.Nu era murdara mai deloc.Codul motorului este ALL.Am schimbat si filtrul de aer si aveam in carcasa acestuia benzina cu ulei cred.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea este normal sa ai ulei pe acolo,acum depinde si cat a fost, daca a fost numai putin se pare ca este normal dar daca a fost mai mult trebuie mers si verificat motorul (epurator, simeringuri supape, compresie). Poate ajunge ulei acolo si daca atunci cand ai facut schimb de ulei ai pus prea mult (atentie uleiul prea mult este periculos si pentru catalizator si sonda lambda).

Revenind la motoras, in cutia aia se gasesc mai multe elemente: motorasul clapetei, actuatorul de control al relanti-ului, senzorul de pozitie al clapetei, un switch pt. pozitia inchis a clapetei. Cam toate trebuie verificate (vezi atasament).

Eu zic sa ne mutam cu discutia asta in topicul cu probleme la bestie pt. ca aici am cam devenit off topic. Sau poti deschide un topic nou ca parca nu am vazut unul pe tema asta

Link to comment
Share on other sites

verifica si valva de sens unic..... eu am avut probleme cu ea si mai poate sa fie de la senzorul de termperatura, eu la fel pateam statea turata dimineata si dupa ce plecam si se incalzea o opream si o reporneam si se tura singura .......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ionutsmihai

Salut!

Am o problema cu masina....tot un lupo din 99' benzina ,motor 1.0

i-am schimbat sonda lambda(noua) si acum i-am schimbat si clapeta de acceleratie(dezmembrari), dar tremura toata masina, in sensul ca atunci cand aprind farurile sau misc brusc de volan se accelereaza singura sau se decelereaza, dar acest lucru se simte numai atunci cand stau pe loc.

Am tot dus-o pe la testere,insa de fiecare data mai nimic,adik nici-o eroare.

Ma poate ajuta cineva?

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

ionutsmihai

de asemenea, miroase si a benzina nearsa si motorul consuma foarte mult, cam in jur de 10% in oras!

ce as putea sai fac?

Link to comment
Share on other sites

Daca miroase a benzina nearsa si consuma mult vinovat ar putea fi senzorul de temperatura al lichidului de racire.

Ce cod are motorul tau?

Ai schimbat tot corpul clapeta sau numai clapeta? Asa la prima vedere as zice ca de vina pt problema ralanti-ului ar fi unitatea de comanda a clapetei (motoras pas cu pas, senzor pozitie clapeta, etc) care printre altele corecteaza turatia la ralanti cand apar variatii de sarcina la motor.

Link to comment
Share on other sites

ionutsmihai

salut!

am schimbat clapeta cu totul....numai k nu e noua, e second-hand,iar na cel care a vandut o a zis k e buna,,,,nu cred sa fie de la clapeta...dar stii cumva de valva de sens unic? sau ceva de ganul? asta ce este?

tip motor: ALL

ms mult!

Edited by ionutsmihai
Link to comment
Share on other sites

ionutsmihai

O manifestare ciudata apare atunci cand virez maxim de volan stanga-dreapta.Tremura motorul.

De la ce se intampla acest lucru.Pe tester nu apare nicio eroare la senzor,in schimb mi-a dat eroarea 00516(throttle close).

cum pot verifica senzoruld e la lichideul de racire(antigel)?

Link to comment
Share on other sites

Pai este ce ziceam mai inainte: o problema la corpul clapeta.

Dupa cum spui ca se manifesta motorul lucrurile stau cam asa: atunci cand apar variatii de sarcina in special in sensul cresterii acesteia unitatea de control a clapetei de acceleratie nu este in stare sa o aduca intr-o pozitie astfel incat sa compenseze acest lucru. Adica ECU sesizeaza ca a crescut sarcina, da comanda de mai mult benzen, dar clapeta, canci, nu vrea sa se deschida sa dea cantitatea necesara de aer. Drept urmare raportul stoichiometric (14,1 kg aer la 1kg benzina) se duce naibii, amestecul este prea bogat in combustibil(de aia miroase a benzina arsa), putere pauza si masina incepe sa aiba parkinson.

Acum sa interpretam putin eroarea: ea inseamna o defectiune la "closed throttle position (CTP) switch" adica un microintrerupator care este actionat cand este clapeta inchisa.

Cauze posibile:

- cablul de acceleratie: blocaje, mizerie acumulata in timp, vreun fir iesit din sufa etc;

- Switch-ul respectiv sa fie uzat sau deplasat;

- clapeta de acceleratie sa fie murdara (cilindrul in care se misca clapeta si axul pe care este fixata)

- contactele de la mufa oxidate

Ce poti face tu:

- vezi daca se misca lejer si cursiv cablul de acceleratie (pui pe cineva sa apese pedala si tu observi);

- faci o inspectie vizuala a cablului sa nu aiba mizerie si fire iesite din sufa;poti da cu un pic de WD40;

- faci rost de o solutie de curatat carburatoare sau frane (se gasesc la spray, carburol parca se numeste)si faci clapeta si cilindrul ala in care intra luna astfel incat sa se miste foarte usor;

- cu un spray de contacte cureti bine atat mufa mama cat si cea tata de la corpul clapeta

- dupa toate aste ar trebui sa faci o readaptare de clapeta (mergi la cel care a facut scanarea, tot cu scula aia trebuie sa mearga)

Dupa ce faci astea spune aici care sunt rezultatele si vedem mai departe

Nu cred sa fie din cauza senzorului de temperatura sau a valvei unisens dar nici nu le excludem, momentan fa ce am zis mai sus.

Ti-am atasat o dispunere a principalelor elemente care tin de managementul motorului

P.S.

Prefer sa discutam aici decat pe mail sau pe mess (asta din urma oricum nu-l folosesc) pt. este mai constructiv asa :icon_thumright: isi mai dau si ceilalti cu parerea si in plus daca se mai loveste cineva de problema o sa vada aici cate ceva

Link to comment
Share on other sites

ionutsmihai

Salut! am fost azi la 2 mecanici...am pus masina pe tester...si o zis k calculatorul masinei e de golf 3 si nu poate face o readaptare a acesteia...a zis ca nu merge....dupa ce am schimbat clapeta cea veche...cu cea de la dezmembrari...park merge mai bn acu...dar problema e k acu nu se mai tureaza...acu se subtureaza....cred k pan la urma am sa merg cu ea la reprezentanta....cred k aia se pricep sa puna pe tester...ms mult...am sa incerc sa fac ce mi-ai spus!

Link to comment
Share on other sites

Chiar asa....de Golf 3 :blink: . Motorul seamana cu AEE-ul de la Golf 3 dar nu cred sa aiba acelasi calc. Tu ar trebui sa ai Bosch Motronic MP 9.0 cu 45 pini, Golful AEE are de exemplu Magneti Marelli 1AV, ce-i drept tot cu 45 pini, dar nu stiu daca sunt echivalente (nu-i exclus)

S-ar putea sa aiba dreptate in privinta readaptarii, la modelele mai vechi este o procedura fara VagCom, vezi pe aria de la Golf 3 parca am vazut ceva pe acolo scris despre asta.

Am uitat sa-ti zic sa verifici sa nu traga pe undeva aer fals. Vezi si in ce stare este garnitura aia dintre corpul clapeta si galeria de admisie si oringul de la G71 (ambele notate cu 2 in desen)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

inati vreau sa va salut pe toti, sun nou pe aici...am si eu un lupozaur de 1L si legat de consumul de carburant...pfff...delicat...motorasul meu de 1L are un consum variabil,uneori cam prea mare, dar recunosc k am un stil de mers agresiv si mai mult prin oras...

Link to comment
Share on other sites

Daca la o exploatare normala are un consum asemanator cu ce scrie in carte, atunci este OK. In rest din cate am aflat de pe la altii la benzinarele cu capacitate mica daca le calci tare pe coada se cam cunoaste la buzunar.

La diesel este un pic altfel, de exemplu a mea oricat de tare m-as da la ea mai mult de 5.5-6 nu consuma.

Deci las-o mai usor (adica fara turatii foarte mari, accelerari lente, anticiparea traficului) si spune atunci ce consum ai (daca poti masoara de la plin la plin ca sa fii sigur)

Link to comment
Share on other sites

salutare! al meu buburuzoi consuma afara intre 5 - 6,5l/100 km iar in oras intre 7-9,5 l/100 km fiecare corespunzand stilului de condus,trafic conditii meteo.

numai bine .respect.

Link to comment
Share on other sites

exact...motor mic=>consum mare. am mers cu ea in 90-100 cu a5a si am avut un uimitor connsum de 4.5%...nu prea stau sa fac consumul dar as vrea sa incerc.oriqm am o alta problema....imi pierde ulei:( gasesc mereu pata sub masina,nu mare ce.i drept dar e.in pplus m.am bagat sub ea dar nu depistez pe unde curge.ms anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Mai intai sa determini ce fel de ulei curge: de motor sau de transmisie?

Link to comment
Share on other sites

salutare! ce iti curge sub masina e ulei de motor sau valvolina? verifica si tu vizual baia de ulei, zona busonului de golire a baiii si zona simeringului de la cautatorul treptelor de viteza [ e un ax care intra in cutia de viteze perpendicular in aceasta in zona din spate ] de la cutie.

numai bine .respect.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept