Jump to content

Probleme frana/vacum


litza
 Share

Postare recomandată

Zilele trecute, in timp ce eram in trafic, avand un stil de condus un pic mai dezghetat atat cat imi permite diesel-ul, la un moment dat am apasat pedala de frana si ... nimic. M-am speriat si am tras un picior in pedala a 2-a oara de m-am oprit cu rotile scartaind. Dupa ce mi-am sters transpiratiile, ca era sa intru intr-unul oprit la semafor, am verificat franele. Pareau ok.

Ulterior a doua zi, faza s-a repetat si frecventa acestor evenimente a tot crescut. La o inspectie atenta, observ ca:

-lichid de frana e ok, nu s-a pierdut nici un strop;

-frana prinde binisor, atunci cand prinde;

-cand apas pe frana cu motorul oprit, pedala e super strong: ok;

-pornesc motorul tinand pedala apasata: ramane la fel de tare;

-cu motorul pornit, apasand pedala incetisor, parca se aude un usor fasait;

Deci eu suspectez o problema de vacum la servofrana. Intrucat nu sunt prea familiarizat cu sistemul de franare, astept o parere de la voi, cam ce ar putea fi buba, si la ce costuri sa ma astept. Azi o sa-mi fac o programare si la doctor cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa de vacum este pe alternator, nu? Verifica daca face vacum....scoate furtunul care intra in servofrana si vezi daca se simte ceva la mana (cu motorul pornit, desigur). Eventual verifica furtunul.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu ea la consult. Se pare ca pompa de vacum este obosita si va trebui schimbata (recomandare de la specialist) si dupa accea probabil si cuva aceea de la servo. Urmeaza sa vad preturile la shroturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai probabil la tine este cuva de la servo. Din cate stiu eu daca nu merge pompa de vacum ai pedala de frana foarte tare, dar ai frana. Probleme cu cuva am avut si eu, si se manifesta in felul urmator: cateodata, fara un motiv anume, cand apasam pedala de frana usor se ducea pana jos, dar daca apasam brusc aveam frana. Nu am depistat nimic suspect, dar apoi am schimbat cuva si pompa de frana si de atunci nu am probleme. La mine, fiind pe benzina,vacumul si-l face din motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat partial. Am schimbat cuva cu una care se pare ca e buna. Mi-au revenit franele si a disparut si simptomul de franare scadata cand apasam usor pe frana. Acuma merge lin si liniar. :)

300k lei cuva -dezmembrai

200k lei montaj

Urmeaza sa schimb si pompa de vacum cand voi gasi modelul cu membrana. Asta de acuma ma mai tine, dar e recomandare de la specialist sa o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe Golfu' meu am avut pompa ca si tine, modelul 1. La aia se potriveste membrana de aro. Tu ai 100% incredere in mecanicul asta?

Pentru ca nu prea poti sa estimezi cat de duse sunt pastilele si d-aia nu prea cred in chestii de genul "ar fi bine sa o schimbi ca o sa te lase". Eu te sfatuiesc sa te uiti la membrana, sa o schimbi daca are uzura mare (adica este copt cauciucul ala din care este facuta), si in rest sa circuli asa pana da pompa semne de oboseala, daca va da.

Problemele pe care tu le-ai avut cu frana au fost 100% din cuva de servo

si nu din pompa de servo frana. Daca in momentul de fata pedala de frana este moale, inseamna ca pompa de servo este buna si nu trebuie schimbata.

Nu stiu ce parere ai tu despre mecanici, dar eu in proportie de 95% imi repar singur masina pt. ca prefer sa gresesc eu pe banii mei si nu altul. Si pana acum s-a dovedit ca este mult mai bine asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca veche cuva, care scapa presiune, si care a fost buba principala, era plina de ulei de motor iti spune ceva?

Mecanicul de care zic, parerea mea e ca se pricepe, mai bine zis, are si un service si am ajuns la el pe baza unei recomandari f bune din partea lui ljian care il stie de cativa ani buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite s-ar putea sa cumpar o membrana de Aro, daca zici ca e doar 30000 si cand ma duc la el o sa-l pun sa-si dea cu parerea. Ar fi minunat daca s-ar potrivi si daca ar tine. Ca n-as vrea sa schimb membrana in fiecare luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad de ce ai devenit irascibil, sau cel putin mie asa mi se pare din chestia cu "iti spune ceva."

Eu ti-am spus care este parerea mea, si mi-am permis sa iti sugerez sa nu schimbi pompa tocmai pt. faptul ca si eu am avut motor diesel cu pompa exact ca a ta, am avut si eu probleme cu pompa aia si stiu exact despre ce este vorba.

Uleiul de motor a putut ajunge in cuva pe la membrana, d-aia ti-am zis sa verfici membrana.

Oricum nu este problema mea daca tu schimbi sau nu pompa, caci doar sunt banii tai, eu doar nu am inteles de ce tu vrei sa schimbi o pompa care din punctul meu de vedere isi face treaba.

Daca o vei schimba si nu iti mai trebuie pompa veche, decat sa o arunci mai bine mi-o dai mie si promit sa ma revansez cu BR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, scuze, am gresit tonul. Nu tin neaparat sa o schimb. Mersi de sfaturi, sunt binevenite oricand. O sa ma interesez de membrana aia si va tin la curent.

PS: Poate dau si o bere cand o rezolv :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Membrana sigur se potriveste, inclusiv la gauri. Preferabil sa fie membrana de culoare verde (culoarea materialului din care e facuta), am inteles ca alea sunt mai bune decat cela maro. Eu din aia am avut si a tinut la mine aprox. un an, dupa care am vandut masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cum adica

Pompa de vacum este pe alternator, nu?
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Membrana aia nici nu stiu de ce ar merita cumparata. doua chei de 10, o foarfeca si ceva butil si o ai gata :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Din pacate ce spui tu poate sa aiba legatura cu presiunea scazuta la ulei...

Vezi sa nu ai sorbul din baie infundat...

Nu vorbesc aiurea...am avut exact aceeasi problema....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

am si eu o prob privind frana ;) am facut acum 2 luni aerisirea pe spate si tinea sus pedala totu bine si frumos dar dupa cam o luna pedala s-a lasat la nivelul la care era inainte de aerisire adik destul de jos si ma deranjeaza (mi-e frica sa fie asa jos) De atunci nu mi s-a mai lasat pedala :| si frana tine cat de cat dar nu asa cum tinea atunci cand am facut aerisirea ...

acum vin si va intreb : aveti vreo idee ?? ce poate fii de vina ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

ca tot se vorbeste de aerisire, cum se face?am facut asta o data demult la o Dacie dar ajutat de un "cunoscator".deci mare lucru nu prea mai tin minte si cred ca este binevenita informatia, poate ar trebui facuta si nu stim cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o prob privind frana :lol: am facut acum 2 luni aerisirea pe spate si tinea sus pedala totu bine si frumos dar dupa cam o luna pedala s-a lasat la nivelul la care era inainte de aerisire adik destul de jos si ma deranjeaza (mi-e frica sa fie asa jos) De atunci nu mi s-a mai lasat pedala :| si frana tine cat de cat dar nu asa cum tinea atunci cand am facut aerisirea ...

acum vin si va intreb : aveti vreo idee ?? ce poate fii de vina ??

schimba garniturile de la pompa centrala

poate fi un motiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt bizonul

iti este mai usor cu roata jos

pe fiecare etrier sau tambur exista cate un ventil(un surub gaurit)

pui pe cineva sa faca cateva pedale(4-5pedale apoi sa tina apasat pana slabesti ventilul )

dupa ce ai slabit ventilul tb sa iasa lichid.strangi la loc ventilul si repeti daca iese aer daca nu inseamna

ca e ok.

pedala tb sa fie apasata cat timp desfaci si strangi la loc ventilul.

tb sa ai grija cand desfaci ventilul,daca nu se desface usor se poate rupe si e mai nosol atunci.

si asa repeti operatia la toate rotile.

nu e greu! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

sal. k tot vorbeati de pompa de vacum am si eu o intrebare:

-pe unde gasesc si eu una de golf 1 diesel 1600 prin Bucuresti ????????? k mi-a spus mecanicul sa cumpar una

si cam pe la ce pret se invarte k sunt cam falit.

-am pedala teapana si frana tine ea dar nu prea bine.

Cine are idee please help me :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

:)) salut. aceeasi problema am avuto si eu cu servo-frana. ma aflam in mers si dintro data am ramas fara servo. am verivicat si pompa de vacum,(dar nu este cu nici-omembrana cum am citit mai sus).pana la urma am schimbat servo si...acum este totul OK. Nelamurirea mea este: ce fel de pompa am eu? cate tipuri de pompe sunt si care sunt mai bune? A mea este dispusa langa electromotor si este cu excentric si patru "palete" din "plastic".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Help! Am si eu belele la frana. E posibil sa se fi dus servo. Cu motorul pornit pedala e moale si fasaie cand apas pe ea. Sunt prin Bucuresti. Dati-mi si mie un sfat la cine as putea sa ma duc sa ma ajute?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:beerchug: salut. aceeasi problema am avuto si eu cu servo-frana. ma aflam in mers si dintro data am ramas fara servo. am verivicat si pompa de vacum,(dar nu este cu nici-omembrana cum am citit mai sus).pana la urma am schimbat servo si...acum este totul OK. Nelamurirea mea este: ce fel de pompa am eu? cate tipuri de pompe sunt si care sunt mai bune? A mea este dispusa langa electromotor si este cu excentric si patru "palete" din "plastic".

Sunt 2 tipuri de pompa de vacum, tu ai modelul cel mai fiabil .

@Asterix, toate fasaie cind apesi frana, ideea este sa fie pedala moale cu motorul pornit si sa tina frana :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Help! Am si eu belele la frana. E posibil sa se fi dus servo. Cu motorul pornit pedala e moale si fasaie cand apas pe ea. Sunt prin Bucuresti. Dati-mi si mie un sfat la cine as putea sa ma duc sa ma ajute?

 

Salut...si eu ma confrunt cu aceeasi problema la mk1 , fasaie rau  cand apas frana,se mareste turatia motorului si pedala e moale,dar franeaza,e posibil sa se fii spart membrana din servo frana?

O alta problema aparuta tot acum becurile de frana se aprind doar daca apas puternic pe pedala,altfel franeaza dar nu merg bbecurile,poate fii din aceeasi problema,sau s-a dus sonda de pompa?

 

Am verificat nu e nici un furtun spart (cel putin la prima vedere,ce ar putea fii?

Servo frana mica de golf 2 se potriveste oare???

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri! E foarte urgent,va rog!

Modificat de nik87
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Help! Am si eu belele la frana. E posibil sa se fi dus servo. Cu motorul pornit pedala e moale si fasaie cand apas pe ea. Sunt prin Bucuresti. Dati-mi si mie un sfat la cine as putea sa ma duc sa ma ajute?

 

Salut...si eu ma confrunt cu aceeasi problema la mk1 , fasaie rau  cand apas frana,se mareste turatia motorului si pedala e moale,dar franeaza,e posibil sa se fii spart membrana din servo frana?

O alta problema aparuta tot acum becurile de frana se aprind doar daca apas puternic pe pedala,altfel franeaza dar nu merg bbecurile,poate fii din aceeasi problema,sau s-a dus sonda de pompa?

 

Am verificat nu e nici un furtun spart (cel putin la prima vedere,ce ar putea fii?

Servo frana mica de golf 2 se potriveste oare???

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri! E foarte urgent,va rog!

 

 

Chiar nu are nimeni idee?  :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Din inima ma bucur ca pot sa ajut. sper sa fie de la ce zic eu. si anume tulumba de frana. a mea era dusa sparta nush dc si cam schimbat-o si s-a simtit intru totul. Turatia motorului si-a revenit (pt ca face vacuum cu admisia) frane raspund corect.Ce sa mai totu e perfect! Verificati tulumba aia de frana. (cea care intra pompa de frana in ea.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!