Jump to content

Frana brusca la viteza - masina nu franeaza destul


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

Ar mai fi o chestie daca era uda soseaua sau ploua. Discurile de frana si placutele se uda sau se umezesc si e posibil ca franarea sa nu mai fie eficienta, cel putin intr-o prima faza. Audi (la modelele noi) are un sistem care in caz de ploaie actioneaza un pic placutele de frana ca sa curete discurile, chiar daca nu se apasa frana - mai ales la discurile optionale din aliaje ceramice.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FLORO

    14

  • C o s m i n

    10

  • Paul_VW

    7

  • Sunpall

    5

Schimbat azi placutele (Textar) + discuri frana sport ventilate cu striatii si gauri luate de la Volksman.

Deocamdata frana este cam naspa, dar trebuie sa astept sa se rodeze

Totusi ma bate gandul sa imi iau un kit de reparatie pt pompa de frana si sa ii schimb garniturile (am observat ca daca franez si tin pedala apasata, ea merge usor in jos, semn ca scapa pompa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca nu se merita sa-ti cumperi kit de reparatie pentru pompa de frana pentru ca daca este uzat corpul pompei degeaba schimbi garniturile ca lichidul oricum va gasi o cale de a intoarce inapoi in vas.

Eu am avut la fosta masina probleme cu franele in sensul ca rotile de pe spate nu franau suficient de tare. Dupa ce am verificat repartitorul de pe spate, care era in regula, am cumparat si eu un kit de reparatie. Dupa ce m-am chinuit o zi intreaga cu demontarea pompei, cu desfacerea ei (avea o siguranta care era facuta de fabrica sa nu poata fi scoasa prin metode traditionale), inlocuirea garniturilor, remontarea ei si aerisirea instalatiei am dus-o la stand sa vad daca ies franele si n-au iesit. Cand am vazut cum sta treaba am dat comanda de o pompa noua si am rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat ca daca franez si tin pedala apasata, ea merge usor in jos, semn ca scapa pompa

Nimic mai gresit. :rolleyes:

Si eu am trecut prin asa ceva. Aveam aceeasi problema inainte de a schimba lichidul. Pedala mergea incet in jos. Oricat am aerisit, dupa un timp iar aveam aer in instalatie. Si pedala mergea incet in jos.

Ei, dupa schimbarea lichidului si o aerisire sanatoasa, nu mai am treaba. Citeste eventual de aici in jos ca sa vezi prin ce am trecut.

Pacat ca n-ai avut problema asta cand am fost la intalnire, sa-ti arat cum e acum pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai Cosmine, o sa schimb si lichidul

Chiar azi mi-am mai aerisit o data fata.

Zici ca si la tine, daca tiinei piciorul pe pedala cu motorul pornit, pedala o lua la vale? La mine in 5-6 sec, pedala coboara aproape jos de tot

Daca ii dau la pedala sa il evacueze complet, e problema (nu am cum sa il scot cu aer)?

Multam

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Wait a second... Nu e normal ca pe loc daca tin apasat tare pe pedala sa se duca la fund?? Caci la mine asa face... Numai daca apas serios, daca tin cum o tin in mod normal in D cu piciorul pe frana sta si tine normal.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal ca pe loc daca tin apasat tare pe pedala sa se duca la fund??

Nu, nu e normal. Si la mine asa era, si am mai incercat si la alt passat, tot asa era. Pe moment m-am impacat cu ideea.

Pana dupa inlocuirea lichidului, cand lucruile s-au schimbat radical.

Florine, din ce spui tu acolo, ai aer la greu pe instalatie. Aerisirea se face foarte simplu: bagi masina pe canal sau elevator, pui un prieten in masina sa faca pedale cu motorul pornit, iar cand ii spui tu, el va tine apasata pedala fara s-o mai lase, iar tu desfaci cate un aerisitor si il strangi la loc, inainte sa lase el pedala. Aceeasi manevra la fiecare roata, incepand cu cea mai indepartata - DS - SS - DF - SF.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci sigur nu e de la tulumba de frana pt ca am schimbat-o si teoretic am schimbat si lichidul acum un an... Dumnezeu cu mila. Frana tine super OK (cauciucurile late si performante se simt extrem de bine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tot pentru Florin... in perioada aia cu probleme, si eu ajunsesem sa ma interesez de garnituri noi la pompa de frana. Pana mi-au spus de pe la magazine ca daca am ajuns sa schimb pompa de frana la Passat, e destul de grav, si ca orice garnituri as pune, n-o sa tina mai mult de cateva luni, fiindca nu gasesti ca si cele originale, iar ei nu recomanda.

Norocul a fost ca nu am comandat garnituri noi, si acum imi pare bine ca am cautat problema in alta parte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer nu a iesit deloc la nici o roata, cand am aerisit-o. So lichidul are o culoare placuta, cura, nicidecum maroniu.

Dar o sa il schimb zilele astea, sa vad daca se imbunatateste frana

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba placutele este o achizitie mica dar elimini o cauza si incearca sa ei unele cat de cat de firma, sper sa fie asta singura ta problema, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma:

Schimbat discuri franare fata

Placute de frana

Schimb lichid de frana (am fost la reprezentanta pt ca am inteles ca pt aerisire trebuie deschise ceva valve din blocul ABS, care se face cu calculatorul, am fost la Autoworld, cost operatie 160 RON)

Mersi Cosmin pt pontul cu lichidul, dupa inlocuirea lui frana este buna, mi-au facut test de frane, am eficienta 71 % (ei ziceau ca trebuie sa fie mai mare de 50) si asta in conditiile in care dicurile si placutele fata nu sunt rodate, am doar cam 100 km cu ele.

Frana deja o simt din ce in ce mai buna cu fiecare franare.

Asa ca asculta-ti sfatul lui Cosmin: o inlocuire a lichidului de frana poate face minuni :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca ai scapat de griji :D

Eu n-am umlbat la ABS, dar daca ti-au facut pentru banii aia, e un chilipir. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

M-am confruntat si eu ieri cu o problema asemanatoare cu a lui Florin. A trebuit sa franez brusc la semafor cam pe la 40-50 la ora si, desi franam cat puteam, a intrat ABS-ul si m-am oprit la 5cm de Passatul din fata :D

Parerea mea ca ABS-ul a intrat prea repede si in acest fel a avut o distanta de franare mult mai mare decat trebuia. Asta am observat-o si alta data. Frana e foarte buna, in teste la fel, erori nu are, si totusi, la franare brusca, ABS-ul intra prea repede si masina are o distanta de franare prea mare. Sa fie o problema din ABS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu Cosmin nu ai o problema pe ABS, si la mine face la fel si ba dadeam vina pe cauciucuri ca nu au aderenta, ca nu sunt umflate corespunzator, ca placutele si pana la urma sa nu uitam de amortizoare. Si cand zic de amortizoare ma refer la cele de pe spate. La o franare mai tare, masina franeaza cu puntea fata mai mult si cu spatele mai putin, asta evident vorbim de o franare mai la surprindere; ca daca bagi ca inecatul piciorul in frana se schimba treaba vor frana aproape identic. Si sa revin la amortizoarele de pe spate; daca ai observat, orice Passat fie el cu amortizoare bune sau uzate el se hatana; daca apesi pe bara spate ca si cum ai vrea sa vezi cum functioneaza amortizorul, (nu am gasit cuvantul corect dar sper sa se inteleaga ce zic) si in momentul in care noi franam iti dai seama ce mutari de mase se produc pe acolo, adica masina o sa se puna in bot si spatele va tinde sa se ridice sa zic asa, adica sa isi piarde aderenta. Si de aici zic eu ca ar putea fi vorba de comportamentul agresiv al ABS-ului, pt ca altceva nu ar avea ce sa puna in functiune ABS-ul decat pierderea aderentei (asta nu inseamna ca se blocheaza vreo roata) dar masina nu mai are in momentul acela greutatea dispusa in mod egal pe cele 4 roti. Sau poate sa mai fie si din cauza cauciucului mai ales ca acum vine frigul si nu mai ajunge la temperatura lui de lucru unde are aderenta maxima si se comporta ca o roata de plastic...stii ca sub temp de 7 grade se recomanda cauciucuri de iarna. Bafta la deznodamant si sa ne tii la curent cu problema, ca eu inca nu i-am dat de cap si cred ca m-am obisnuit cu modul asta haotic de functionare al ABS-ului la Passat si zic asta pt ca mai am si o Astra si orice i-asi face nu intra aiurea ABS-ul. Acum am trecut la o suspensie mai sport, mai rigida si o sa urmaresc daca este valabila teoria mea de dinainte. Bafta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca si eu m-am gandit EXACT la aceeasi teorie, cu amortizoarele. Ca prea se ridica de fund cand franez. Acuma ca mi-ai bagat un spin in coaste, cat de curand o sa pun macar pe spate amortizoare noi. O sa testez dupa ce le schimb (sper ca anul asta).

Mersi de ajutor. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand circul cu viteze mari frana devine f rigida,franarea devine brutala;la viteze mici frana este mai elastica si ABS-ul intra mai usor in caz de franare brusca.Ce am fost surprins,am fost cu un prieten de si-a cumparat un passat din 2004 si drive testul l-am facut eu,franele sunt mai elastice ca la mine(audi a4),la viteze mici intra mai greu ABS-ul;de altfel si servodirectia e mai rigida.Mentionez ca masina are toate facturile de service la reprezentanta,iar placutele si discurile sunt consumate maxim 20%,eu am le-am schimbat acum 10 000km.De ce aceasta diferenta la franare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(Acum am trecut la o suspensie mai sport, mai rigida si o sa urmaresc daca este valabila teoria mea de dinainte. Bafta icon_thumright.gif ) Nu este valabila nici teoria asta. Dupa ce am postat aici am plecat cu masina si ce crezi ca s-a intamplat, a trebuit sa pun frana exact ca tine si tot asa a intrat ABS-ul :lol: deci, nu stiu ce sa mai cred, presupun ca asa este facuta ea. La Opelul meu intra foarte, foarte greu ABS-ul. Sau unde cred ca nu am apucat sa incalzesc bine gumele. Bafta in continuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!