Jump to content

Frana brusca la viteza - masina nu franeaza destul


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

deci sa inteleg ca asr-ul se refera doar la plecarea de pe loc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FLORO

    14

  • C o s m i n

    10

  • Paul_VW

    7

  • Sunpall

    5

nu numai ... la orice derapare a rotii ... adica si in viteza pe ploaia daca o calci brusc iti patineaza rotile si daca te uiti in bord se aprinde martorul de asr , asta inseamna ca el incearca sa opreasca derapajul rotii ... oricum nu are nici o treaba cu esp ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
la mine se dezactiveaza ESp`ul atunci cand apas botonul. L-am testat... pierde aderenta cand o accelerez tare... stiti voi ce zic.. nu mai bazaie ESP`ul.

la mine nu bazaie esp se franeaza masina , chiar trebuie sa si bazaie? ca nu pricep...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abs - anti blocking sistem- este frinarea prin rostogolire, ....

.....

esp -electronic stbyliti program- functioneaza prin senzorii ........

de fapt ABS e antilock braking system :lol:

ESP foloseste toate celelalte sisteme pentru a mentine masina pe traiectoria dorita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Problema mare la Passatu meu

Am fost nevoit zilele astea sa fac o franare brusca de la 150 km/h pana pe la vreo 40. Am inceput sa apas pedala, insa efectul franarii nu a fost cel dorit de mine, in sensul ca masina nu decelera cum trebuie. Am apasat mai puternic, de fapt cat am putut pe pedala si va jur ca masina continua sa ruleze, oprind masina mult mai tarziu decat ma asteptam.

Pedala am apasat-o pana la un punct de unde nu a mers mai jos, ABS-ul nu a intrat deloc (desi cu siguranta trebuia sa intre), rotile nu s-au blocat, nu au ramas urme de cauciucuri pe asfalt. Nu va doresc sa traiti o asemenea senzatie !!

Chestia asta am mai patit-o inca de cel putin 2 ori INAINTE (insa de fiecare data era pe ud si ma gandeam ca oarecum ar fi normal sa franeze mai naspa) si apare numai la viteze ridicate, de peste 140. La viteze mai mici, masina franeaza bine, pedala se inmoae dupa ce pornesc motorul (semn ca servo functioneaza), nu stiu ce sa ii fac.

Am verificat si stutul acela de la poma de vacuum, este teapan, urmeaza sa imi verific tot traseul de vacuum pana la servo inca o data.

Placute de frana sunt toate ok ca si grosime, cu mentiunea ca cele de pe fata sunt MINTEX, de care eu nu am prea auzit.

Ce ma sfatuti sa fac sa ii mai verific? De ce la viteze mici frana prinde ok si la viteze mai mari nu o pot opri in siguranta?

Oare la viteze mari, placutele astea de frana sa nu faca fata?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana e in ordine. Schimbat in ultimii 2 ani + aerisit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aerisit a fost aerisit, de schimbat nu a fost. Insa odata cu schimbarea ambreiajului, cand s-a scos cutia am fost nevoit sa golesc lichidul din pahar, punandu-i lichid nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu iti intra in functiune abs vezi sa nu ai probleme cu senzori de roatie de la discuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca daca ar fi probleme cu senzorii ABS ar trebui sa nu imi intre ABS-ul la viteze mai mici, insa repet: la viteze mici frana functioneaza impecabil, ABS-ul intra si isi face treaba. Problemele sunt peste 130 - 140 km/h, masinu nu se opreste cum trebuie, chiar daca apas cu toata forta pe pedala .... e o senzatie foarte naspa, credeti-ma

Ce zice-ti, sa imi schimb placutele pe fata?

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa-ti faci un test complet la sistemul de franare.

Nu m-ar mira sa fie discurile proaste (fading prea rapid) si placute prea tocite (sau proaste).

N-ai si EBD (ajutor la sistemul de franare de urgenta) pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele ca si grosime sunt ok ca si grosime, dar sunt o marca de care eu nu am mai auzit, MINTEX

Disurile sunt ok

Am ESP Si ABS, EBD (electronic brake distribution) probabil e inclus in astea , nu stiu exact

Ma gandesc din ce in ce mai mult la placutele de frana.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te gandi prea mult. Schimba-le. A patit un prieten de-al meu. Apasa pedala si masina tot mergea... Asta cu placute cumparate de la noi, pe producator. Si-a adus din Germania, originale, si acum... alta treabaaaaaaa :)

Daca poti, gaseste pe cineva care ti-ar putea aduce de la rerezentanta din Germania. N-o sa mai recunosti masina. Crede-ma.

Asta in conditiile in care, banuiesc ca nu ai probleme la sistemul de franare.

PS: Incearca o aerisire pe fiecare roata. S-ar putea sa ai surprize cu bulisoare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele ca si grosime sunt ok ca si grosime, dar sunt o marca de care eu nu am mai auzit, MINTEX

search dupa TMD Friction :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca un nou proces de aerisire si schimb lichid frana cu unul mai performant, cu temperaturi de fierbere mai ridicate te-ar ajuta la vitezele alea, desi e ceva mai scump, din gama destinata masinilor sport.

Placutele, la fel, as cauta ceva pentru masini sport...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc sa ii schimb si discurile fata si mi-as lua ceva perforate.

La placute m-as axa pe Textar, pt ca nu am pe nimeni care sa imi aduca ceva original de afara si Textar-ul sunt ok.

Fac orice, numai sa nu mai traiesc acel sentiment ca franezi si masina tot merge :D

Later edit: Aerisire i-am facut (la roti) insa fara rezultat

Lichidul l-am schimbat pe cel din borcan cand mi-am schimbat ambreiajul

Poate fi oare si de la furtunele acelea flexibile de la etriere: sa fie careva slab si sa cedeze (sa faca umflatura) in momentul in care apas frana?

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat acum furtunele, nu face niciunul boalfa in momentul in care franez puternic, sunt tepene.

Cum se aeriseste ABS-ul? Era ceva link pe aici dar nu il gasesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul l-am schimbat pe cel din borcan cand mi-am schimbat ambreiajul

Nu acela se uzeaza mai tare, ci ala de pe conducte(mai ales ala de pe conducta de ambreiaj). O sa vezi ce negru iese din conducte cand o sa-l inlocuiesti.

Cum se aeriseste ABS-ul?

In mod normal, aerul din instalatie se strange la etriere. Dar daca crezi ca te linisteste, poti sa-l aerisesti pe la cele 6 conducte de pe el, cu cheie de 10 sau 11, nu mai stiu exact, facand pedale. Si eu am facut operatiunea asta, pana aveam vechiul lichid, ca numa' nu era buna frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine, tu ai aerisit si pompa? Pt ca eu nu vad sa aiba pompa nici un aerisitor, doar cele 2 conducte care merg spre ABS. Si oricum accesul la una din conducte mi se pare aproape imposibil cu o cheie normala fixa de 13

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai tin minte exact, dar eu asa stiu ca am aerisit si la pompa desfacand direct conductele. Dar oricum, acolo nu era aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma o sa imi fac azi o aerisire din nou la roti si maine imi ajung de la Volksman placute de frana Textar.

Incerc si asa, daca nu o sa am rezultate nu stiu ce sa ii mai fac, inseamna ca e din pompa ceva.

La viteze mici masina pur si simplu ingheata, la viteze mari: ciuciu

Sper sa fie de la placute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E din placute sau din aer pe instalatie. :D

Pompa nu se duce asa. Daca e dusa pompa, nu ai frana nici la viteze mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ii schimb si discurile, ii pun discuri cu striatii si perforate, de la Volksman, daca nici atunci nu are frana, ii dau foc :P :Driver:

Modificat de FLORO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit treaba asta am ocolit coloana la tineretului pe linia de tranvai sa fac la stanga spre unirii si era umped pe jos avem in jur de 50/60 km pe ora si imi sare unu in fata dau sa pun frana ma duceam sanie efectiv...si am dat drumu la pedala si am apsat-o dinou ...si masina s-a franat...la mai putin de 5 cm cred ca de tip...eram cu inima in gat deci acum nu pot sa-mi explic care a fost fenomenu. Deci prima oara cand am apasat nu am sezizat nici 0.1 % franare...efectiv ma duceam in gol ;) :P am incercat apoi iar franele...crezanda ca e vro problema..cum nu era nimeni in spatele meu...si surpriza au tinut. ee merg mai departe imi vad de drumu meu ajung app de intrarea in pasaj la unirii cand surpriza de pe prima banda din dreapta..imi sare unu repede el cu o dacie (era si el rapid "cica") sa-mi taie calea ...dau sa pun frana iar nika....acum repete aceasi opreatie iau picioru si o calc iar la fund...surpriza frana a tinut. Tin sa cred ca in prima faza am alunecat abs s-a sesizat ca derapam..si apoi cand am calcat frana iar am prins aderenta ... oricum foarte ciudata faza. Am condus si logan frana violenta de la 130 km tot pe umed dar nu am patit asa ceva...plus ca nu mia venit sa cred cat de bine a putut sa franeze :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2 tipuri de franare. O franare progresiva pana la punctul maxim si o franare brusca tot pana la punctul maxim (franare de urgenta).

In functie de cum apesi pedala brusc/lent obtii rezultate diferite. Banuiesc ca stiti asta.

Franele pe care le-ati efectuata de la viteza mare si nu v-au satisfacut din ce categorie fac parte ? Apasat brusc sau lent ? Tare banuiesc ca a fost varianta lenta. In cazul asta cred ca e ok sa se comporte asa.

Daca ati utilizat metoda de franare brusca (de apasare brusca a pedalei) si sa comportat precum descrieti atunci nu e ok. Fuguta la diagnosticat ca nu e de joaca cu franele.

Modificat de wolfydRg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in prima faza franarea a fost brusca, pentru ca in 100 m trebuia sa o iau la dreapta si in a douya faza frnarea a fost disperata, pt ca masina continua sa mearga. Si cand zic disperata zic de fapt apasat pe pedala cat de tare am putut. Si totusi nici vorba de ABS, un pic de sartait de roti............

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!