Jump to content

Frana brusca la viteza - masina nu franeaza destul


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Am o nelamurie... am schimbat placutele de frana si la 2saptamani dupa ce le-am schimbat am fost nevoit sa pun o frana de la 170km/h pana la 30km/h si ce vreau sa zic este ca ABS-ul de la VW care intra mult prea repede nu a reactionat in nici un fel, frana a fost brusca, mi-a iesit un tractor in fata de pe camp, mentionez ca ESP-ul era oprit(nu stiu de ce il oprisem). Frana a fost la intrarea intr-un oras, la primul semafor un taximetrist imi arata ca iese fum din roti.... Rotile spate sfaraiau si fumul iesea din discuri, placute...

intrebarea este: De ce nu a lucrat ABS`ul?

Sa fie din cauza ESP`ului ca era orpit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • FLORO

    14

  • C o s m i n

    10

  • Paul_VW

    7

  • Sunpall

    5

Intoarcete la service daca mai ai garantia sau macar bonul fiscal ceva nu-i inregula acolo!

Despre ABS nu stiu ce sa zic, esti 100% ca nu a functionat? Poate a functionat, dar la viteza aceea a functionarea lui a fost insesizabila. Mai bine fa-i o scanare sa vezi ce zice si calculatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva asemanator am patit cu un Audi, insa imediat dupa ce am schimbat placutele de frana (vad ca tu le aveai schimbate de 2 saptamani si ma gandesc ca nu ai stat pe dreapta asa mult). La o franare mai puternica nu a tinut cum a trebuie, nici rotile nu s-au blocat - nu avea ABS, miros de ferodou ars. Mai apoi am aflat ca atunci cand placutele sunt noi franarea nu este buna si trebuie mers cu grija pana isi fac "rodajul".

Totusi esti sigur ca nu a lucrat ABS-ul ? Ma gandesc ca de la viteza aia, daca franai puternic nu puteai sa o tii pe sosea, cel putin daca ti se blocau rotile. Daca nu ti s-au blocat nu ma mira ca ai avut fum din discuri si placute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ABS`ul nu a functionat. Sunt sigur de asta! rotile nu s-au blocat si ABS a functioneaza sigur pt ca l-am testat pe pietris si merge... ce ma deranjeaza este distanta mare de franare cu ABS.. atunci cand am pus frana aia daca intra ABS`ul nu cred ca mai reuseam sa evit tractorul... de atunci mi-am bagat mintile in cap si nu mai gonesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi si tu aici : http://www.hintsandthings.co.uk/garage/stopmph.htm si fa un calcul pentru a afla distanta de franare de la 170 KmH...in cazul tau tind sa cred ca nu masina a fost de vina ci viteza...ABS-ul se cupleaza doar in cazul in care masina rupe aderenta...la o franare violenta de la 170 KmH forta de apasare pe roti este imensa si nu cred ca ABS-ul s-a "autosesizat"...sau ai avut rotile blocate? ai lasat urma de cauciuc de 600 de metri? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet rotile nu s-au blocat.. distanta de franare a fost cM DE 5-600m. Franarea a fost puternica pt ca pe cei doi de pe bancheta din spate i-am lipit de scaunele din fata... eu aveam centura cel din dreapta avea centura... La ceva timp ne simteam cam rau... franarea brusca nu ne-a facut prea bine la stomac. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet rotile nu s-au blocat.. distanta de franare a fost cM DE 5-600m. Franarea a fost puternica pt ca pe cei doi de pe bancheta din spate i-am lipit de scaunele din fata... eu aveam centura cel din dreapta avea centura... La ceva timp ne simteam cam rau... franarea brusca nu ne-a facut prea bine la stomac. :Driver:

Inseamna atunci ca toata fortza de franare a stat in discuri si in placutzele de frana...e normal sa scoata fum din moment ce ele pe distanta de 600 de metri au fost stranse pe discuri...e un semn bun : FUNCTIONEAZA !!! :sbine: Bafta si grija la viteza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg k era normal sa intre ABS`ul.... e posibil sa fi intrat si eu sa nu imi fi dat seama... ESP-ul era oprit sa se fi oprit si ABS`ul atunci.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ca nu era normal sa intre ABS-ul...bine ca nu a intrat...ABS-ul intra doar cand cauciucurile aluneca pe asfalt, caz in care rotile sunt blocate...atunci el lucreaza electronic cu pompa de frana/ABS si iti impinge pedala in sus...in cazul tau nu era necesara interventia ABS-ului caci aveai aderenta buna din cauza vitezei...daca era ud sau polei era altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tkx Sfiqmo

Nu avea cum sa alunece pt ca erau 25 grade afara si soseaua era calda.

Topicul se poate inchide!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cata vreme rotile nu sunt blocate, ABS-ul nu trebuie sa intre in functiune. La tine nu s-au blocat rotile din cauza ca aveai placutele nerodate (nu fac priza pe toata suprafata si atunci forta de franare este mai scazuta). ABS-ul nu il poti decupla iar ESP-ul oricum intra, la nevoie, indiferent daca este sau nu oprit din buton (cel putin asa-i la mine).

Oricum, ai avut sansa cat carul ca nu erai cu placutele chiar la inceput ca nu te opreai nici in 1000 de m. Cred ca le trebuie cateva sute de km ca sa se rodeze ca lumea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine se dezactiveaza ESp`ul atunci cand apas botonul. L-am testat... pierde aderenta cand o accelerez tare... stiti voi ce zic.. nu mai bazaie ESP`ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abs-ul intra doar daca vreo roata pierde aderenta in timpul frinarii...poate nu ai apasat pedala suficient de puternic pt. ca rotile sa se blocheze...vreau sa iti spun ca am patit si eu o intimplare asemanatoare pe ruta Brasov-Ploiesti, cu citiva km inainte de intrarea in Ploiesti o dacie a schimbat brusc banda de mers intrind pe banda mea...eu tocmai imi testam top-speed-ul la passat...am frinat cu toata forta de la 210 km/h pina pe la 40-50 km/h cind mi-am dat seama ca il voi lovi din spate si am facut o manevra de evitare,am intrat pe banda 1,noroc ca era liber...abs-ul a functionat impecabil pe toata durata frinarii si daca nu-l aveam, nu putea sa fac manevra de evitare,pt ca directi nu m-ar fi ascultat,poate ca ma si rasuceam...bineinteles ca discurile si placutele mi s-au incins,iar eu am tras o invatatura de minte...am mai cistigat experienta...la viteze mari masina se opreste muuuult mai greu...cit de putini isi dau seama!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ABS-ul nu are treaba cu ESP-ul ... ESP-ul daca e oprit nu afecteaza in nici un fel ABS-ul ....

daca opresti ESP-ul oprit ramane , din cate am vazut pana acuma doar la Renault Laguna se activeaza singur daca intrii intr-o curba prea tare ... la VW nu se intampla asa ...

ABS-ul nu iti mareste distanta de franare ... am vazut teste facute de la 50km/h pana la 150km/h si nici o diferenta considerabila la distanta de franare ... ABS-ul te ajuta enorm de mult daca in frana ai de evitat un obstacol dar nu stiu de ce toata lumea traieste cu impresia ca nu e folositor deloc ... pe mine ma salvat odata de un destept care nu a stiut sa se asigure cand a iesit de pe strada ...

pana la urma rotile s-au blocat sau nu ? ca nu am inteles ...

oricum eu zic ca atunci cand intra ABS-ul simti in pedala foarte clar cand intra in functiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am simtit nimik in pedala... iti dai seama ca in clipa aia nu mai imi dadeam seama de vibratiile pedalei... vedeam doar remorca tractorului... am tras o sperietura zdravana.

Acelasi lucru faceam si eu..:D testam top speedul passatului! m-am saturat de test!

Modificat de Paul_VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D De ce nu mergeti voi bre in Germiania sa va testati bolizii? ca acolo nu vezi nici tractoare nici dacii si nici limite de viteza si poate avem si noi cei care respecta regulile in trafic zile mai linistite. Bafta ! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nasol, la mine ESP sta dezactivat, totusi pe o serpentina cand am incercat sa depasesc o masina, a intrat ESP-ul si a inceput sa imi franeze una din roti, m-am speriat fiind prima oara si am tras zdravan de volan, s-a franat cealalta roata si asa ca dupa ce m-am pus de 2 ori perpendicular pe axul drumului cand cu botul cand cu fundul tot cu fata in sensul de mers am ramas, am cuplat a 2-a si am plecat. Cred ca a fost extrem de nasol pentru cei din spatele meu. Imi mentin parerea ca cel putin la Passatul meu ESP intra in functiune atunci cand ceva nu merge in directia considerata buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:vaidecapulmeu: De ce nu mergeti voi bre in Germiania sa va testati bolizii? ca acolo nu vezi nici tractoare nici dacii si nici limite de viteza si poate avem si noi cei care respecta regulile in trafic zile mai linistite. Bafta ! :D

off: asa se intampla cand iti iei prima oara o masina vrei sa vezi ce ii poate capul ... si eu prima oara pe autostrada cu ea m-am dus la 200km/h si mai mergea dar sincer imi era putin frica fiind prima oara cand mergeam cu o asemenea viteza la volan fiind si am lasat-o mai moale la 140 ... ce rost are sa mergi cu 200 sa-ti consume 10-12 litri / 100km cand poti sa mergi cu 130 si sa consume 5,7 parca ... bafta si tie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula, cand dezactivezi esp-ul dupa un timp se activeaza singur.Si nu e nevoie de manevre bruste.Si la un mers linistit se cupleaza singur.Esp-ul si abs-ul lucreaza impreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu exista masina cu esp care sa nu aiba abs ... abs fara esp sunt o groaza dar esp nu poate functiona la o masina care nu are abs ptr ca altfel in loc sa-ti franeze rotile in curbe le-ar bloca ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe mine ma intereseaza chestia asta cu ABS ESP...etc...de la ultima chestie care mi s-a intamplat: Aveam vreo 70 / 80 km /h cand a trebuit sa franez brusc ca sa nu lovesc un caine...si am simtit o trepidatie puternica in pedala de frana ...si un fel de carait ...ciudat. trebuie sa mentionez ca masina pe care am avut-o anterior nu era dotata cu ABS / ESP. Acuma ma intreb si eu ca novicele: E normala chestia asta cu trepidarea pedalei la o frana brusca ??? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

abs - anti bloking sistem- este frinarea prin rostogolire, cind roata tinde sa ajunga la viteza 0, (pentru a nu se bloca si merge "sanie"unde vrea ea indiferent de miscarea volanului) " impinge" pedala de frina si-i da drumul la roata (roti) secvential in citeva milisecunde in asa fel incit manevra de ocolire a obstacolului sa se efectueze cu succes si in siguranta. cu alte cuvinte daca fara abs te duci sanie, cu abs te-ai salvat (cu oarecare indeminare) si nu ramin urme de cauciuc pe asfalt.

esp -electronic stbyliti program- functioneaza prin senzorii care citesc pierderea aderentei pe una sau mai multe roti, functie de care aplica corectiile necesare prin frinari de scurta durata si diferita intensitate(se aprinde martorul din bord pt f.scurt timp) in asa fel incit masina in stare de frinare sa fie mentinuta pe traiectoria dorita. ambele sisteme sunt pentru situatii de urgenta esp-ul mai poate fi activat si manual prin actionarea intrerupatorului de pe consola bord, in situatia in care rotile motrice fata nu au aderenta impreuna in asa fel incit rotile nu mai patineaza si puteti iesi din situatia neplacuta (din santul cu noroi, pe drum inzapezit etc) cind nu are aderenta. in restul timpului el sta de veghe, nevazut, neauzit la siguranta circulatiei vitezistilor. (sa dea domnul sa nu aveti nevoie de interventia lui. rog moderatorii sa ma ierte pt marimea mesajului si sa-i aplice corectiile necesare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am simtit o trepidatie puternica in pedala de frana ...si un fel de carait ...ciudat. trebuie sa mentionez ca masina pe care am avut-o anterior nu era dotata cu ABS / ESP. Acuma ma intreb si eu ca novicele: E normala chestia asta cu trepidarea pedalei la o frana brusca ??? :)

Da e perfect normala, a intrat in functiune ABS-ul!

Eu am schimbat sambata placutele de frana si mi-a spus mecanicul ca 200 km sa am mare grija cum franez. Deci cred ca perioada pana la care placutele de frana noi ajung la aderenta maxima este de aporx 200 km.

Acuma ma ajuta si pe mine cineva cu o laurire? Care este diferenta dintre ESP si ASR?

Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!