Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Este foarte bună tensiunea aia, dar vezi cât este dacă turezi motorul, sau când se stabilizează la ralanti. Dacă apar diferenţe semnificative este posibil să fie regulatorul de tensiune, dar şi contacte imperfecte (la alternator, la baterie, la legarea la masă a bateriei/alternatorului). Atenţie mare la acest ultim aspect. De acesta îţi poţi da seama comparând tensiunea livrată direct la bornele alternatorului cu cea de pe bornele bateriei

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin, dupa ce se stabilizeaza revin inapoi la 13.7 pe baterie dar pe electromotor scoate 14.08-14.10 dupa ce il cureti putin sa pui multimetrul...

stie careva cu ce pot curata conractele inafara de smirghel adica ceva solutie sa mearga la toate imbinarile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spray de contacte, găseşti pe la magazinele de piese auto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aşa de comparaţie, am măsurat la a mea şi fără consumatori pe baterie am 14,40 V, iar cu faza scurtă 14,36. Am vrut să măsor şi direct pe alternator, dar nu prea am acces acolo, trebuie mâini de pianist :D .

La tine nu ar fi chiar aşa mare căderea de tensiune pe circuit (să zicem că la un curent de încărcare de 3A ai avea vreo 0,1ohmi rezistenţa circuitului), dar parcă şi alternatorul scoate cam puţin.

Tensiunea bateriei cât este înainte de pornire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12.4-12.5 si mai am o intrebare masina nu trage ca lumea ar momente cand parca esti frana trasa, dar azi cand am masurat si avea 14.4 mergea super, banuiesc aca are legatura ca nu da scanteie calumea cand nu baga alternatorul nu???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura scanteia cu tensiunea de incarcare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea este cât de cât bună, cam mică totuşi pentru un acumulator nou (cam aşa are a mea în vârstă de  aproape 12 ani :10[1]: ), s-ar putea să fie din cauza încărcării necorespunzătoare. Nici eu nu cred că este treaba cu scânteia, dar un contact imperfect la masă ar putea fi cauză comună pentru ambele probleme. Verifică cu atenţie în special cablul care pleacă de la minus la caroserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite că am verificat la un amic şi tensiunea de încărcare era identică pe acumulator şi pe alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

identica cu a mea? lui nu ii moare bateria??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, era identică atât pe baterie cât şi pe acumulator, undeva la 14,45 V

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ar trebui sa verific releu de incarcare in principiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut baieti! Am si eu o problema, imi tot apare in bord martorul de la baterie. Problema este k imi picura motorina pe la capacul de la pompa si imi picura pe o mufa de la alternator, din cate am inteles de la cativa mecanici este k nu imi incarca atunci cand se aprinde martorul in bord. Aveti idee ce sa putut strica din cauza motorinei? Alternatorul este Bosch 90A motorul este 1.9 Sdi .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releu incarcare, etc... repara pompa si mergi cu alternatorul la reparat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am urmatoarea problema cu mașina din semnătura. Am plecat din București pentru un drum de 480 km. Toate bune si frumoase primii 300 km. Am oprit intr-un oras sa mănânc, am plecat fara probleme. Dupa aproximativ 5 min. am oprit la un magazin. Cand sa plec de acolo, bateria moarta. Abia se mai aprindeau becurile pe bord. In fine m-am gandit ca probabil a cedat bateria care saraca avea 11 ani. Am mers cu ea asa pana la destinație si acolo am inceput câteva verificari. Bateria dimineața arata 12.5v. Pun contactul, masor, 7v. Logic am declarat bateria moarta. Am pornit masina cu cabluri, am masurat următoarele valori: 14.8v la relanti fara consumatori, 14.2 cu majoritatea consumatorilor. Dupa 5 min. de mers valorile s-au stabilizat la 14.4 respectiv 14.1. Am desfăcut bateria si am constatat ca nivelul electrolitului era destul de scăzut. Am decis sa schimb bateria. Am pus bateria noua si acum se aprinde in bord martorul de baterie. Am masurat iar valorile si același rezultat: 14.4, respectiv 14.1. Daca turez motorul, se stinge martorul pe moment, dupa care se aprinde din nou. Am mai facut următoarele masuratori: tensiune in gol, fara baterie in jur de 15v la relanti si in jur de 16v cand e turata. Valoarea de 16v este constanta indiferent de turatie. Am mai masurat curentul de incarcare si variaza cam asa: la relanti 0.5a, iar cand o turez creste putin la 1a dupa care scade iar la 0.5a. Nu înțeleg care poate fi problema si care sunt șansele sa stric bateria noua pana la București.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În afară de prevederile regulamentului mai sunt şi particularităţi, de asta ar fi bine să te adresezi unui forum dedicat. Uite nişte topic-uri aici, aici, aici sau aici. Sunt convins că o să primeşti ajutorul necesar :icon_thumleft: .Până una, alta verifică dacă tensiunea pe baterie nu depăşeşte 14,4 V cu motorul turat (pentru a evita fierberea electrolitului, dacă tensiunea este mai mare mergi mai subturat şi aprinde farurile). Foarte posibil să fie dus regulatorul de tensiune deoarece martorul din bord primeşte semnal de la el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut, va cer si eu sfatul scurt, fiindca chiar nu am gasit topicul specific.

Am o baterie de 2 ani si 2 luni (varta silver 74 Ah pe un golf 5 1.9 tdi) si intr-o dimineata friguroasa (cam - 3grade) nu a mai putut sa invarta motorul, a tusit si cam atat. Am gasit o hiba: lumina din torpedou nu se stingea la inchiderea acestuia, de aia mi-a papat o baterie tanara de-altfel. Am reusit sa o resuscitez cu o masina de la serviciu, i-am dat curent, am pornit-o si am dart cateva ture. Colegul care m-a ajutat mi-a dat si o baterie mai veche de-a lui de am pus-o pe masina si cu redresorul lui am pus bateria mea la incarcat vreo 18 ore. Dupa reinstalarea bateriei pe masina, pornirile au fost excelente, insa acum cu gerurile astea simt ca iar incepe sa invarta mai greu si vreau sa o pun din nou pe redresor. (tensiunea la rece este cam 12.15 cam mica). Intrebarea este: nu mai am bateria colegului sa o pun pe masina cat timp eu fac incarcarea bateriei mele, daca las masina pentru 2 zile fara baterie, voi avea ceva probleme cu computerul de bord  sau orice altceva? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vei avea nicio problema. Insa evita sa mai pornesti cu cabluri.  Platforma golf V , octavia 2, etc e sensibila la asa ceva. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutare

am si eu o intrebare la voi :  care este valorea normala la alternator?

 eu am 14.2 fara consumator

13.8 cu consumator (faruri faza scurta si lunga,caldura pornita in masina,RNS 510 pornit)

sunt valori normale sau nu 

intreb deoare la mine pe baterie ochiul magic arata ii descarcat,la rece porneste masina dar dupa aproximativ ora de mers porneste mai greu parca nu ar avea destul curent 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E in parametri, chiar daca 13,8 e cam la limita de jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13.8 era cu consumatori dar nu era deloc accelerat motorul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine cu consumatori incarca 14,7 si fara aproape 16

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16? :pale:

Schimbă repede regulatorul de tensiune că rămâi fără baterie. La tensiunea aia fierbe bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu alternatorul la octavia. Am observat ca la pornire imi ramane aprins pt 5-10 secunde martorul la baterie din bord. Am masurat incarcarea si avea in jur de 11.9-12 V cu becul aprins in bord, adica nu prea incarcarca. Dupa ce turez putin motorul becul se stinge iar incarcare este undeva la 14.6.Cu motorul cald incarcarea nu scadea sub 14.3 V cu toti consumatorii. Unde ar fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!